Ik heb een vraag, ik kan veel info vinden op dit forum maar kan de vele details nog niet samenvoegen.
Ik ben in loondienst en wil me inkopen. Ik heb geen geld en leen dit privé (18.000) met een regeling 4000 excl 4.1% rente per jaar terug betalen. Vraag 1: is dit verstandig of kan de nieuwe beheer bv beter dit geld lenen i.p.v. privé? Hoe wordt dit door de geldschieter en mij opgegeven aan de belastingdienst als het privé of door de beheer bv wordt geleend?
Het bedrijf bestaat uit twee beheer bv's aan een Holding BV, hieraan zitten drie "sub" bv's. De nieuwe beheer BV wordt voor 33% eigenaar van de Holding BV. 10.000 is het inkoopbedrag (plus 8.000 aan overwerk tegoeden). Hoe moet dit alles worden omschreven en hoe moet dit in de boekhouding worden verwerkt?
De holding betaald (stel) 3.500 per maand aan de Beheer BV. Hoeveel en welke belastingen moeten er (maandelijks/jaarlijks) worden betaald? Van dit bedrag wordt een bepaald bedrag overgemaakt naar privé als loon, hoeveel en welke belastingen moeten er worden betaald? Welke hoeveelheden zijn het verstandigst?
Het laatste punt is pensioen. Wat is het beste om te doen omtrent pensioen? Betaald de Beheer BV pensioen? Of doet ik dat nadat ik loon heb ontvangen van de beheer BV? Met welke bedragen? De start is 3.500 maar zal volgend jaar 5.000 per maand zijn.
Ik heb bewust niet gemeld wat ik al weet om het zo objectief mogelijk de houden. Ik hoop dat er iemand is die mij eenvoudig kan aangeven wat de beste keuzes zijn en welke bedragen en belastingen er mee gemoeid zijn. Daarnaast staat het privé leen stelsel nog open, alles is nog mogelijk.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
needtoknow
needtoknow
Ik heb een vraag, ik kan veel info vinden op dit forum maar kan de vele details nog niet samenvoegen.
Ik ben in loondienst en wil me inkopen. Ik heb geen geld en leen dit privé (18.000) met een regeling 4000 excl 4.1% rente per jaar terug betalen. Vraag 1: is dit verstandig of kan de nieuwe beheer bv beter dit geld lenen i.p.v. privé? Hoe wordt dit door de geldschieter en mij opgegeven aan de belastingdienst als het privé of door de beheer bv wordt geleend?
Het bedrijf bestaat uit twee beheer bv's aan een Holding BV, hieraan zitten drie "sub" bv's. De nieuwe beheer BV wordt voor 33% eigenaar van de Holding BV. 10.000 is het inkoopbedrag (plus 8.000 aan overwerk tegoeden). Hoe moet dit alles worden omschreven en hoe moet dit in de boekhouding worden verwerkt?
De holding betaald (stel) 3.500 per maand aan de Beheer BV. Hoeveel en welke belastingen moeten er (maandelijks/jaarlijks) worden betaald? Van dit bedrag wordt een bepaald bedrag overgemaakt naar privé als loon, hoeveel en welke belastingen moeten er worden betaald? Welke hoeveelheden zijn het verstandigst?
Het laatste punt is pensioen. Wat is het beste om te doen omtrent pensioen? Betaald de Beheer BV pensioen? Of doet ik dat nadat ik loon heb ontvangen van de beheer BV? Met welke bedragen? De start is 3.500 maar zal volgend jaar 5.000 per maand zijn.
Ik heb bewust niet gemeld wat ik al weet om het zo objectief mogelijk de houden. Ik hoop dat er iemand is die mij eenvoudig kan aangeven wat de beste keuzes zijn en welke bedragen en belastingen er mee gemoeid zijn. Daarnaast staat het privé leen stelsel nog open, alles is nog mogelijk.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32323-nieuwe-beheer-bv-met-priv%C3%A9-geleend-geld-en-inkopen-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag