Ik ben eigenaar van een middelgroot bedrijf in de interieurbranche. Ik ben deze een kleine 2 jaar geleden gestart en inmiddels zijn er 3 medewerkers binnen mijn organisatie werkzaam. Mijn medewerkers vallen onder de CAO Wonen waarop tevens de arbeidsovereenkomsten zijn gebaseerd.
Ik heb de salarisadministratie uitbesteed aan een accountantskantoor en ik dacht alles netjes voor elkaar te hebben ten aanzien van het personeel. Vorige week echter ontving ik zomaar een nota van ''pensioenfonds wonen'' waarin ik word verzocht een bedrag van ongeveer 3000 euro over te maken naar het pensioenfonds wonen voor mijn medewerkers. Het gaat hierom een betaling achteraf over het jaar 2010 en gedeeltelijk over 2011. Mijn accountantskantoor geeft aan dat deze facturen correct zijn; ikzelf echter zet hier mijn vraagtekens bij. Is het normaal/verplicht om als werkgever nog apart geld te moeten storten in een pensioenfonds? Ik dacht namelijk dat dit altijd geregeld was in de salarisverwerking en de afdrachten/loonheffingen die daar al mee gepaard gaan. Daarnaast vindt ik het apart dat ik daar nu zomaar opeens bericht van krijg terwijl ik nooit eerder enige vorm van correspondentie van dit pensioenfonds heb ontvangen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dagobert24
Dagobert24
Ik ben eigenaar van een middelgroot bedrijf in de interieurbranche. Ik ben deze een kleine 2 jaar geleden gestart en inmiddels zijn er 3 medewerkers binnen mijn organisatie werkzaam. Mijn medewerkers vallen onder de CAO Wonen waarop tevens de arbeidsovereenkomsten zijn gebaseerd.
Ik heb de salarisadministratie uitbesteed aan een accountantskantoor en ik dacht alles netjes voor elkaar te hebben ten aanzien van het personeel. Vorige week echter ontving ik zomaar een nota van ''pensioenfonds wonen'' waarin ik word verzocht een bedrag van ongeveer 3000 euro over te maken naar het pensioenfonds wonen voor mijn medewerkers. Het gaat hierom een betaling achteraf over het jaar 2010 en gedeeltelijk over 2011. Mijn accountantskantoor geeft aan dat deze facturen correct zijn; ikzelf echter zet hier mijn vraagtekens bij. Is het normaal/verplicht om als werkgever nog apart geld te moeten storten in een pensioenfonds? Ik dacht namelijk dat dit altijd geregeld was in de salarisverwerking en de afdrachten/loonheffingen die daar al mee gepaard gaan. Daarnaast vindt ik het apart dat ik daar nu zomaar opeens bericht van krijg terwijl ik nooit eerder enige vorm van correspondentie van dit pensioenfonds heb ontvangen.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32342-pensioen-opbouw-medewerkers/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag