• 0

passief inkomen via internet business: enkele bedenkingen

Hallo, even iets over mezelf, ik ben Vlaming en woon sinds een half jaar in Amsterdam. Ik wil een internet business opbouwen met passief inkomen, mijn 2 denkpistes op dit moment zijn:

 

- webwinkel(s) via dropshipping

Als je begrijpt waarvoor dropshipping staat dan zijn de voordelen ervan evident. De nadelen echter zijn misschien op het eerste zicht niet zo duidelijk. Wie heeft ervaring met dropshipping en kan me waarschuwen voor bepaalde valkuilen? Wie heeft ervaring met dropshipleveranciers in Nederland/Belgie? Ik weet dat er lijsten circuleren op internet met een overzicht van dropshipleveranciers per sector. Heb je daar wat aan? Wie brengt me in contact met seminars over dropshipping?

 

- infoprodukten zoals e-books of online videos

Er bestaan bepaalde marketingstrategieen om deze infoprodukten aan de man te brengen. Niks nieuws onder de zon. Gewoon implementeren. Een voorbeeld hier van is http://www.totalproductblueprint.com/12products/ Ook bestaan er modellen van welke produkten zich het best lenen voor internetverkoop. Heeft iemand ervaring met het op de markt brengen van een online infoprodukt en meer, wie kan mij helpen met het CREËREN van mijn eerste infoprodukt? Waarover schrijf je? Waar haal je inspiratie? Wie weet seminars ivm dit onderwerp?

 

Afsluitend

Tot slot verheug ik mij over het feit dat er in Nederland een positief ondernemersklimaat heerst. Het is gewoon heerlijk te ontdekken hoeveel mogelijkheden er zijn in dit land op internet / in real life om beginnende ondernemers te ondersteunen. Ik heb het dan over netwerkevents, websites zoals Higher Level, events zoals Webwinkel Vakdagen en de bereidheid van individuen om in gesprek te gaan. Tot slot weten jullie ook dat internetmarketing in Belgie net niet dat is wat het in Nederland is. Dat betekent dat de markt nog steeds openligt in Belgie. Zijn er mensen die actief op zoek zijn naar Vlamingen (want die spreken Vlaams en dat is toch nog net iets anders dan Nederlands) om samen verder te groeien?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Wat is volgens jou passief inkomen? Ik lees hier tussen de regels al heel wat invloed uit de gratis geld-sfeer. Infoproducten? heb je ergens verstand van? Ooit iemand ontmoet die geld verdient aan infoproducten en niet aan het coachen van suckers?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je met passief inkomen bedoeld dat je achterover kan leunen zodat het geld vanzelf naar binnen stroomt dan wil ik bij deze vast deze droombel in prikken. Dit gedaan hebbende zou je kunnen kijken naar affiliate marketing als alternatief van dropshipping. De nadelen van dropshipping zijn denk ik wel bekend, maar grotendeels redelijk af te vangen door met betrouwbare dropshippers in zee te gaan. Maar toch blijf jij met het "gezeur" van klanten zitten, omdat in de ogen van de klant jij levert(uiteraard heeft de klant gelijk, maar hier moet je wel rekening mee houden, zeker als de klant het product retour stuurt en jij opeens voorraad hebt als dropshipper).

 

Bij affiliate marketing doe je, kort door de bocht, alleen het stukje reclame maken voor een product en de merchants doen de verdere afhandeling met het (eventuele) bijbehorende gezeur van de klanten en jij krijgt gewoon je commissie. Persoonlijk gaat mijn voorkeur dan ook uit naar affiliate marketing. Kies of voor een webshop met voorraad of voor affiliate marketing, anders blijf je afhankelijk van de goedheid van een dropshipper.

 

Natuurlijk, de marges bij affiliate marketing zijn minder, maar het werk ook. Als je zorgt voor een site die meerwaarde biedt aan je bezoeker en zorgt dat deze ook goed scoort in Google dan ga je denk ik al een aardig eindje in de richting van passief inkomen. Tuurlijk moet je blijven werken en verbeteren aan je site en hetgeen je aanbiedt, maar deze tijd moet je ook besteden(wellicht meer) aan een dropshipping site. En dan komen problemen met klanten die je moet oplossen er nog eens bij(wat uit ervaring een aardig deel van je tijd opslokt).

 

Ik ben zelf met een compagnon nu, voor de lol, bezig met de opzet van een paar affiliate sites en een enkeling daarvan begint nu na 2 weken goed te lopen. Zonder noemenswaardige reclame scoren we redelijk in Google en trekken via de organische resultaten op dit moment een aanzienlijk aantal bezoekers per dag en ook de commissie begint nu lekker te lopen. We hebben onze investering al 4 maal terugverdient, dus is redelijk veelbelovend. Al verwacht ik niet dat het ooit beter dan "slechts een zakcentje" zal worden. Zeker omdat er behoorlijk wat tijd in gaat zitten, dus reken niet op achterover leunen en geld verdienen. Als dit kon deed (bijna) iedereen het.

 

Mocht je toch dropshipping willen gaan doen, zorg dan voor een goed product van een goede dropshipper en geen troep uit bijvoorbeeld China. Marges zijn leuk, bestellingen lopen over het algemeen ook wel, maar het gezeur begint pas zodra het product bij de klant op de mat ploft. Dus voor die valkuil zou ik je graag willen behouden ;)

Link naar reactie
  • 0

@TwaBla:

Wat is volgens jou passief inkomen? Ik lees hier tussen de regels al heel wat invloed uit de gratis geld-sfeer.

 

Passief inkomen (volgens mij) betekent niet meer dan het opzetten van een systeem waardoor je herhaaldelijk inkomsten binnenkrijgt voortvloeiend uit dat systeem.

-Voorbeelden van passief inkomen: abonnementen, huurgelden opstrijken, advertenties op je website, auteursrechten, ...

-Voorbeelden van NIET passief inkomen: one on one coaching, betaald worden per werkuur, ...

 

Geen idee waar je de invloed uit de gratis geld-sfeer leest.. is er dan iets mis met passief inkomen? Meer nog is er iets mis met gratis geld? :P

 

@TwaBla:

Infoproducten? heb je ergens verstand van? Ooit iemand ontmoet die geld verdient aan infoproducten en niet aan het coachen van suckers?

 

Je gelooft er niet echt in merk ik.. ::) maar om je van antwoord te dienen.. ja ik heb er al ontmoet.. en ik heb zelf ook al e-books gekocht die me verder hielpen in het leven en die zeker hun geld waard waren, en nee.. ze gingen niet over hoe je geld kan verdienen via passief inkomen.. BTW een e-book is toch gewoon een boek. Heb jij dan nog nooit een boek gekocht? Boeken verkopen is passief inkomen...

 

Of ik zelf over voldoende kennis beschik om een e-book te schrijven dat mensen willen kopen.. daar kan ik nog geen éénduidig antwoord op geven. Ik denk wel dat er technieken bestaan om al je kennis samen te brengen, te organiseren en er uiteindelijk een infoprodukt van te maken. Maar zover ben ik nog niet. De auteur van Harry Potter wist toch ook niet waar zij aan begon?? 8)

Link naar reactie
  • 0

@Ron Berk:

Het beste passief inkomen is om een website te maken over passief inkomen . Zoveel noobs trappen daar in. Robert Kiyosaki heeft er in ieder geval een goed belegde boterham aan over gehouden .

 

Conclusie: het werkt ! ;D

 

Klopt inderdaad dat er heel wat systemen zijn opgezet die mensen onderricht over passief inkomen.. misschien komen "wij" daar net iets te veel mee in aanraking omdat we nu eenmaal in die wereld van internetmarketing zitten en we schuimen dan ook alle systemen voor passief inkomen op het net af. Met "wij" bedoel ik internet-ondernemers, of mensen die geïnteresseerd zijn in internet marketing. En dat is niet iedereen. Heel wat mensen hebben andere interesses, komen nooit in contact met deze systemen maar kopen wel af en to eens een e-bookje.. :) Over hoe ze hun kiemzaadjes moeten kiemen, over hoe ze het best omgaan met hun demente moeder, over hoe je vrouwen moet versieren 8) over hoe je blabla..

 

Passief inkomen via infoprodukten lijkt me helemaal zo gek nog niet..

Wat zijn jullie bevindingen hierover?

Link naar reactie
  • 0

 

Passief inkomen (volgens mij) betekent niet meer dan het opzetten van een systeem waardoor je herhaaldelijk inkomsten binnenkrijgt voortvloeiend uit dat systeem.

-Voorbeelden van passief inkomen: abonnementen, huurgelden opstrijken, advertenties op je website, auteursrechten, ...

-Voorbeelden van NIET passief inkomen: one on one coaching, betaald worden per werkuur, ...

 

Geen idee waar je de invloed uit de gratis geld-sfeer leest.. is er dan iets mis met passief inkomen? Meer nog is er iets mis met gratis geld? :P

 

 

Iets mis? Het is allemaal gebakken lucht. Je voorbeelden van passief inkomen zijn stuk voor stuk te ontkrachten. Je neemt geen abonnement op iets dat keer op keer hetzelfde is. Je neemt een abonnement om gebruik te maken van een systeem, een infrastructuur en een voortdurende inspanning van je leverancier. Die dus niet passief is. Je huurt van een huisbaas die investeert, onderhoudt en beheert. Niet passief. Inkomsten uit auteursrechten zijn de vrucht van een inspanning die alleen op termijn beloond wordt.

 

Er ontstaat passief inkomen en gratis geld als je anderen zo gek krijgt te betalen voor een minimale inspanning.

 

Ik zie ook wel dat een deel van internetondernemerschap en internetmarketing gericht is op gratis geld, maar dat is nou net dat deel dat internetmarketing zo'n slechte reputatie geeft. Bevolkt door oplichters en idioten en schuimers die denken dat geld uit niets ontstaat.

 

Als jij de auteur van een nieuwe Harry Potter wordt, neem ik in tweede instantie m'n pet voor je af. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Passiviteit toegepast op dropshopping. Als leverancier X kan kiezen tussen wederverkoper A die dropshipping verkiest en wederverkoper B die vanuit voorraad verkoopt, krijgt B een grotere korting dan A omdat B een veel betere deal aanbiedt en meer inspanning levert. B heeft bovendien een betere onderhandelingspositie dan A.

 

Des te passiever de (internet)ondernemer, des te lager zijn inkomen.

 

Tenzij die ondernemer een bijzonder talent heeft.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@TwaBla: blij te zien dat je ook een constructieve bijdrage kan leveren met je laatste bericht ipv enkel je gal te spuwen ;D

Niemand zegt dat passief inkomen betekent dat je op je reet gaat zitten wachten tot er geld binnenkomt. Dat heb je volgens mij verkeerd begrepen. Het is slechts een algemene benaming voor bepaalde verdienmodellen. Genoeg hierover nu.

 

Over dropshipping zijn de meningen verdeeld. Goeie replieken hieromtrent waarvoor dank.

Even terug naar de E-books: een voorbeeld van een site die (naast andere services) ook E-books verkoopt is:

http://jessevandervelde.com/

(ik heb zelf nog niks gekocht via deze site, ken jesse niet en heb er geen enkel voordeel bij om zijn site te vermelden)

 

Het idee achter deze site is duidelijk: kwaliteitsinfo gratis verstrekken via blog/newsletter/gratis E-books om op deze manier "onbekenden" om te zetten in "vrienden". Uiteindelijk is de bedoeling dat de "vrienden" dan ook omgezet worden in "klanten" dmv het kopen van een (niet-gratis) E-book.

 

Het is deze aanpak waar ik graag meer info over zou willen:

- hulp bij het creëren van je informatie-onderwerp, technieken om al je gedachten en kennis te convergeren naar 1 duidelijk omlijnd onderwerp dat vertaald kan worden in een info-produkt

- hulp bij de juiste marketing-strategie voor het verkopen van E-books

- tips & tricks

 

Iemand ervaringen hiermee?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.