• 0

Kledingparty met merkkledij of mix non-merk

Hallo,

 

Vanaf 1 juli start ik als zelfstandige in bijberoep met kledingparty's met outlet merkkinderkleding. Ik doe alles zelf, van inkoop tot verkoop. Een webwinkel wil ik niet want daar is al een overaanbod aan. Voor een stenen winkel heb ik niet voldoende kapitaal, vandaar mijn keuze voor de kledingparty's.

 

Mijn eerste idee, merkkleding, heb ik nu in mijn hoofd uitgebreid met non-merkleding van de nieuwe wintercollectie. Ik zou trickytracks, emoi, ebound verkopen. Allemaal niet zo uniek, dat weet ik, maar ik vind het betaalbare, leuke kleding.

 

Mijn vraag was nu of ervaringsdeskundigen onder jullie dat een goed idee vinden: outletmerkkleding en nieuwe non-merkkleding door elkaar verkopen. De prijzen zullen elkaar ongeveer benaderen. Maar nu ben ik bang dat ofwel mijn nieuwe kleding ofwel mijn outletkleding gaan blijven liggen. Is het wel een goed idee om beiden te verkopen?

 

Verder zijn tips voor mijn kledingparty's (naar inkoop enz...) ook steeds welkom, ik ben namelijk een leek maar met veel enthousiasme. Rijk moet ik er ook niet van worden, gewoon een leuke zakcent en er vooral veel plezier aan beleven.

 

Alvast bedankt voor jullie tips!

 

[k toegevoegd in kopregel - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Goedele

 

Welkom op HL, op jou hoofdvraag kan ik geen antwoord geven, te weinig verstand van kleding. :)

Maar jou openingsopmerking vond ik wel intressant.

 

Vanaf 1 juli start ik als zelfstandige in bijberoep met kledingparty's met outlet merkkinderkleding. Ik doe alles zelf, van inkoop tot verkoop. Een webwinkel wil ik niet want daar is al een overaanbod aan. Voor een stenen winkel heb ik niet voldoende kapitaal, vandaar mijn keuze voor de kledingparty's.

 

Op zich ben ik het met je eens dat er veel kleding webwinkels zijn en voor vele zal het een karig bestaan zijn. Toch denk ik dat je een webwinkel in combinatie met kledingparties niet te snel moet uitsluiten. Het geeft je namelijk de mogelijkheid extra verkoopmogelijkheden aan te bieden aan je klanten. Kledingparties zijn natuurlijk maar 1 koopmoment voor de bezoekers, die je daarna in dat seizoen waarschijnlijk niet meer ziet, dat is een nadeel tov een stenenwinkel, geen (regelmatige) passanten die de derde keer toch binnenkomen om een die leuke broek in de etalagete kopen.

 

Als je een website hebt kun je bezoekers van de kledingparties allemaal een kortingsbon of kortingscode geven voor je website als dank voor hun komst. Of klanten die kopen een kortingscoupon voor 10% korting op hun volgende bestelling (op de website of de volgende party)

Verder kun je klanten die niet kunnen (of willen) beslissen die avond een kaartje met het artikelnummer en je website geven zodat ze later alsnog kunnen kiezen.

Ook kan het zijn dat je een bepaald kledingstuk niet bij je hebt in de goede maat maar die staat wel op de site, je kunt dan samen met de klant alsnog de bestelling plaatsen op jou website zodat het binnen 2 dagen alsnog bij haar bezorgd word.

 

Ik denk dat je met een webwinkel dus extra klantloyaliteit kan creëren voor je kledingparties. Het hebben van een webwinkel hoeft dan dus geen hoofddoel te zijn maar het kan wel een mooi ondersteunend middel zijn. En natuurlijk als ie toch online staat kunnen andere klanten je ook vinden.

 

Ondernemen is soms het maken van duidelijke keuzes en soms het (goed) combineren van 2 kansen/keuzes

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Roel voor je reactie.

Ik begrijp zeker je redenering en ik heb ook wel even aan een webwinkel gedacht maar dat heb ik momenteel echt aan de kant geschoven. Wie weet in de toekomst... Ik ga wel een website opmaken waar ik enkele impressies van mijn kledij zal opzetten en een duidelijke uitleg over de kledingparty en de voordelen. Een webwinkel is veel extra werk vrees ik en ik wil echt contact met de klanten. Dat mijn inkomsten geen hoge toppen zullen scheren, daar ben ik me van bewust ;)

 

Ik ga wel met flyers regelmatig eens een actie doen, zoals 10 % korting bij afgifte of een extra leuk geschenk. Ook op mijn website zal ik met een nieuwsbrief werken. Want dat zal het moeilijkste zijn, steeds gastvrouwen blijven vinden waar ik met mijn kleertjes mag komen.

 

Maar nu blijf ik nog steeds met mijn andere vraag zitten: alleen merkoutlet of ook nieuw non-merk erbij. Iemand ervaring mee?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou één van de twee verkiezen maar dat is maar een gevoelsreactie. Als ik op een party tegelijk goedkope merkkledij zou zien en non-merkkledij aan gewone prijs dan lijkt die tweede mij in verhouding erg duur denk ik. Op den duur kom je dan op een punt waarop de klant niet kan kiezen en dan koopt die gewoon niks.

Link naar reactie
  • 0

Hoi...

 

Ik denk dat je best merk-outlet en non-merk nieuw naast elkaar zou kunnen verkopen, zolang de kleding qua stijl bij elkaar past moet dat makkelijk kunnen lijkt mij. Je hebt in 'stenen' kledingzaken ook regelmatig merk-kleding en non-merk-kleding onder hetzelfde dak. Het gaat de shoppende dames toch voornamelijk om leuke kleding kopen tegen een aantrekkelijke prijs. (denk ik dan, als ik mezelf en de mensen om mij heen eens na ga:-)).

Of juist het een of juist het ander blijft liggen ondervind je alleen als je het probeert denk ik. Ga je er ook assecoires bij verkopen, tassen/riemen/sjaals/kettingen etc? Ik ben toevallig laatst op een kledingparty geweest (en kan me niet eens herinneren of het nu enkel merkkleding was of een mix van merk en niet-merk), die dames hadden ook een klein assortiment aan assecoires bij, en daar verkochten ze redelijk wat van op die avond.

 

Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen het hebben van een webshop naast de party's, om je klanten tegemoet te komen (of vaker koopmomenten te creeeren) zou je eens in de zoveel tijd een ruimte kunnen afhuren waar je al je 'handel' uitstalt (bijvoorbeeld op het moment dat je echt uitverkoop wilt houden). Door middel van uitnodigingen op de reeds gegeven party's en via mailadressen die je verzameld hebt en flyeren in de omgeving van je 'tijdelijke winkel' kun je zo nog extra omzet genereren eventueel.

 

Succes met je party's in elk geval!

 

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

Fijn dat jullie even met me meedenken!

 

Miep: dat van die uitverkoop dat ging ik al doen. Voor de koopjes (eind december) doe ik een stockverkoop. Ik hoop zoveel mogelijk mensen warm te krijgen voor mijn nieuwsbrief (dacht een klein geschenkje te geven bij invullen van hun mailadres) op de party's. Wat er dan nog overblijft, zou ik in kleine pakketjes aanbieden op internet (kapaza ed)

 

Ik blijf ook met het dilemma zitten van mobiele betaalterminal of niet? Zou me zo'n 45 euro per maand kosten (bij Atos) en 0,18 cent per verrichting. Ik zelf heb soms het probeem als ik naar party vertrek dat ik nog geld bijeen moet zoeken (lees aan mijn man vragen ;D) en dan heb ik soms maar 30 euro ofzo, terwijl ik meestal voor meer koop. Maar bij de meeste party's moet je bestellen en kan je achteraf je geld nog binnenbrengen. Bij mijn party's is het onmiddellijk meenemen. Volgens mij zal ik wel minstens voor 45 per maand meer verkopen door de bankkaart. Akkoord?

 

Ik blijf hier maar vragen stellen :-[

Link naar reactie
  • 0

Ik denk ook dat je je pin-kosten er wel uit zult halen. De meeste mensen hebben tegenwoordig niet zo veel contant geld op zak en pin-apparaten gaan zoeken/geld lenen is ook weer zo'n gedoe. Het voordeel van een pinmogelijkheid is dat mensen makkelijker geneigd zijn nét dat ene kledingstuk meer aan te schaffen.

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

 

Bij de verkoop van zgn outlet merk-producten is het aan te raden een goede administratie bij te houden van je leveranciers. Onder het label outlet wordt namelijk ook valse merkkleding in de markt gebracht door vage handelaars, en daar kun je als wederverkoper op aangesproken worden. Je handel wordt in beslag genomen en je krijgt fikse boetes van de FIOD/ECD. Je zal dus moeten controleren of de herkomst zuiver is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja Miep, zo denk ik er ook over.

Ik ga de kledij toch maar mixen, blijft het één of het ander liggen, dan doe ik het voor het zomerseizoen anders. Daarnet nog met een vriendin gepraat die merken totaal onbelangrijk vindt en vooral naar de prijs kijkt.

Dus duimen maar dat het een succes wordt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Goedele,

 

Mooi plan, ik ben zelf ook zoekende om kledingparty's te gaan starten, welk marktgebied wil jij gaan bezetten, misschien kunnen we samenwerken ivm inkoop en maten. Mijn mening is dat merk en non-merk prima langs elkaar gaan, de meeste winkels voeren dat ook zeker in de uitverkoop.

 

Ik hoor graag van je,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.