• 0

Adwords aanbieden. Wat is beter?

Ik wil Adwords aanbieden aan klanten. Nu weet ik dat bepaalde concurrenten de campagnes van hun klanten binnen 1 account beheren. Maar ik wil bijvoorbeeld niet opdraaien voor wanbetalers, omdat ik als bedrijf achteraf de rekening gepresenteerd krijg.

 

Om het mezelf gemakkelijk te maken wil ik dat elke klant een eigen account aanmaakt en me dan toegang verleent. Zo krijgt de klant de rekening voor zijn verbruik en voer ik de nodige stappen uit waarvoor ik betaald dien te worden.

 

Welke aanpak zouden jullie als "klant" verkiezen en ook waarom?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil Adwords aanbieden aan klanten. Nu weet ik dat bepaalde concurrenten de campagnes van hun klanten binnen 1 account beheren. Maar ik wil bijvoorbeeld niet opdraaien voor wanbetalers, omdat ik als bedrijf achteraf de rekening gepresenteerd krijg.

 

Om als "leek op dit gebied" maar een schot te doen: Adwords heeft toch ook een mogelijkheid om vooraf te betalen? Is dit niet iets? Dan loop jij geen risico dat je opdraait voor wanbetalers, want wie niet betaald heeft geen campagne? Kan je alles via 1 account regelen.

Link naar reactie
  • 0

De vraag is als jij alles op het account van de klant kan doen, wat dan nog jouw meerwaarde is. Ik kan me voorstellen dat een klant dan 1 keer afkijkt wat er moet gebeuren en vervolgens de andere maanden het zelf doet.

 

Ik heb bijvoorbeeld ook ooit 100 euro uitgegeven aan adwords, helaas nooit werkend gekregen (nouja de advertentie is aangemaakt maar wordt niet weergegeven bij de opgegeven zoekwoorden), ik zou er dan voor kunnen kiezen jouw 1 keer de advertenite te kunnen laten aanmaken en vervolgens na die klus de samenwerking kunnen opzeggen en het zelf kunnen doen.

 

Voor de langtermijn lijkt me dit niet een goed buisnessplan.

Link naar reactie
  • 1

Even een kennelijk bestaand misverstand rechtzetten:

 

Alle goede bureaus maken voor elke klant een adwords account aan of werken op het account van de klant zelf. Juist zodat de klant kan meekijken of alles wel naar behoren verloopt. Stel dat de klant weg zou willen, dan kan hij het account meenemen cq. behouden.

De klant dient te zorgen voor voldoende saldo bij Google. Als het goed is komt het bureau hier niet tussen.

Het "kunstje" is iets meer dan alleen wat campagnes en advertenties opzetten binnen adwords. Het is ook het meten, verbeteren, aanpassen van de complete marketing. Doorgaans gebruikt een bureau allerhande tools om de resultaten te meten en te verbeteren. Ik zal jullie niet vervelen met wat een goed bureau allemaal toe kan voegen, maar ik kan je verzekeren dat je dat niet zomaar even af kijkt.

 

Het zou juist heel kwalijk zijn als het bureau geen toegang verleent tot het adwords account van de klant. Niet alleen kan de klant dan niet controleren of de Google klikkosten kloppen, maar zit de klant ook vast aan het bureau en kan de klant niet controleren of er inderdaad wel nog wat met de campagnes gedaan wordt.

 

@vincnt. Om enigszins betrouwbaar over te komen voor het aanbieden van Adwords diensten dien je gekwalificeerd Google Partner te worden. Google die toetst bureaus hier op aan de hand van een niet al te makkelijk examen, om er voor te zorgen dat er zich geen cowboys manifesteren. Ik raad aan om je flink te verdiepen in de materie en zo'n examen aan te vragen bij Google. Niet alleen worden al dit soort vragen dan beantwoord, je komt ook gelijk een stuk betrouwbaarder over.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil Adwords aanbieden aan klanten. Nu weet ik dat bepaalde concurrenten de campagnes van hun klanten binnen 1 account beheren. Maar ik wil bijvoorbeeld niet opdraaien voor wanbetalers, omdat ik als bedrijf achteraf de rekening gepresenteerd krijg.

 

Om als "leek op dit gebied" maar een schot te doen: Adwords heeft toch ook een mogelijkheid om vooraf te betalen? Is dit niet iets? Dan loop jij geen risico dat je opdraait voor wanbetalers, want wie niet betaald heeft geen campagne? Kan je alles via 1 account regelen.

 

Vooruit betalen heet bij Adwords 'handmatige betaling'. Dit is inderdaad een optie, maar zoals ik het nu zie wordt alles in 1 pot gegooid en alle klanten graaien hieruit. Omdat men niet kan weten hoelang het gaat duren voor het vooraf betaalde bedrag opgebruikt zal worden, is het niet gemakkelijk om nu al te zeggen dat dit de oplossing is.

Link naar reactie
  • 0

De vraag is als jij alles op het account van de klant kan doen, wat dan nog jouw meerwaarde is. Ik kan me voorstellen dat een klant dan 1 keer afkijkt wat er moet gebeuren en vervolgens de andere maanden het zelf doet.

 

Ik heb bijvoorbeeld ook ooit 100 euro uitgegeven aan adwords, helaas nooit werkend gekregen (nouja de advertentie is aangemaakt maar wordt niet weergegeven bij de opgegeven zoekwoorden), ik zou er dan voor kunnen kiezen jouw 1 keer de advertenite te kunnen laten aanmaken en vervolgens na die klus de samenwerking kunnen opzeggen en het zelf kunnen doen.

 

Voor de langtermijn lijkt me dit niet een goed buisnessplan.

Dit is inderdaad het grootste nadeel, maar voor de klant wel een goede zaak om met iemand als mij in zee te gaan.

Nu moet de klant wel voor de voorbereiding betalen en daar komt ook wat bij kijken. Nu wil ik niets verdienen aan de Adwords bezoekers, hoewel ik concurrenten ken die voor elke bezoeker het dubbele aanrekenen. Op lange termijn moet ik wel verder denken...

Link naar reactie
  • 0

......Het is ook het meten, verbeteren, aanpassen van de complete marketing. Doorgaans gebruikt een bureau allerhande tools om de resultaten te meten en te verbeteren. Ik zal jullie niet vervelen met wat een goed bureau allemaal toe kan voegen, maar ik kan je verzekeren dat je dat niet zomaar even af kijkt.

Dat is inderdaad waarvoor klanten dan beroep kunnen doen. Elke campagne verschilt van elkaar door het onderwerp, en dus wordt het 'trial and error'.

 

....Niet alleen kan de klant dan niet controleren of de Google klikkosten kloppen, maar zit de klant ook vast aan het bureau en kan de klant niet controleren of er inderdaad wel nog wat met de campagnes gedaan wordt.

Bedrijven die alles in 1 account gooien versturen natuurlijk wel rapporten naar de klant, en de klant heeft ook toegang tot statistieken. Maar de klant is inderdaad beter af met een kijkje in zijn Adwords account.

 

@vincnt. Om enigszins betrouwbaar over te komen voor het aanbieden van Adwords diensten dien je gekwalificeerd Google Partner te worden. Google die toetst bureaus hier op aan de hand van een niet al te makkelijk examen, om er voor te zorgen dat er zich geen cowboys manifesteren. Ik raad aan om je flink te verdiepen in de materie en zo'n examen aan te vragen bij Google. Niet alleen worden al dit soort vragen dan beantwoord, je komt ook gelijk een stuk betrouwbaarder over.

Ik heb reeds een uitnodiging ontvangen van Google. Deelname is 100% gratis. Google zou me hiervoor nog terugbellen, dus ik wacht nog even af. :P

Link naar reactie
  • 0

Dag vincnt,

 

Jouw toegevoegde waarde op langere termijn zou moeten zijn dat door je kennis en inzichten in zoekgedrag je betere prestaties kan leveren dan je klant zelf. Een sterke campagne opzetten koste tijd, en behoeft regelmatig aandacht. Door je goed verdiepen in de materie kun je dit al snel voor elkaar krijgen en ik zou dan ook zeker wat met de suggestie van Wouter om een "certified partner" te worden doen

 

Inrichting van websites

Daarnaast zou je een voor veel klanten nog een waardevolle bijdragen kunnen leveren in het beter inrichten van websites. Immers, het adverteren via google moet tot een specifieke conversie leiden en dat gaat je niet goed lukken als de website van je klanten niet goed zijn ingericht. Als expert weet jij straks vanuit de praktijk wat goed werkt en wat minder goed werkt. Je kan hierover adviseren. Er zijn nog genoeg voorbeelden van website waar je echt moet zoeken naar contactmogelijkheden, de menukaart ver weg verstopt zit of reserveringsmogelijkheden geen prominente plek hebben.

 

Abonnementen

Misschien moeten klanten bij je een maand abonnement kunnen sluiten. Zo ben je verzekerd van een maandelijkse inkomstenstroom en committeren klanten zich voor een periode aan je bedrijf.

 

Organische vindbaarheid

Tot slot kun je ook nog helpen de organische vindbaarheid van websites te verbeteren. Vaak kun je met kleine aanpassingen in de techniek al goede resultaten behalen. Als je je nu in je diensten ook nog specifiek richt op niche markten (webwinkels, horeca, kinderdagverblijven, sportverenigingen etc) dan kun je wellicht interessanter zijn dan de bestaande grote partijen die dit al doen.

 

Veel succes!

www.ondernemingsplanhulp.nl | Hulp en ondersteuning bij een professioneel ondernemingsplan | www.twitter.com/sterkplan

Link naar reactie
  • 0

Even een kennelijk bestaand misverstand rechtzetten:

 

Alle goede bureaus maken voor elke klant een adwords account aan of werken op het account van de klant zelf.

 

Even een aanvulling op de reactie van Wouter; Je kan toch werken vanuit je eigen google account en de klant toegang geven tot de campagne (kunnen ze alles inzien en zelf wijzigen indien aangegeven). Mocht de klant dan weg willen gaan kan je de bestaande campagnes voor de klant downloaden en deze aan de klant geven (deze kunnen dan weer in een ander account upgeload worden).

 

edit; andere aanvulling: Mocht je een Google Certificaat willen behalen (of houden) is het volgens mij toch ook van belang om vanuit een eigen account te werken?

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.