• 0

Hoe een vacaturesite gevuld krijgen?

Ik heb nog een concept liggen voor een vacature site. Of dit een goed plan is laten we even buiten het verhaal.

 

Ik heb alles behalve vulling voor het geheel. Nu loop ik daar natuurlijk al een tijdje over na te denken hoe ik dit gevuld moet krijgen.

 

Opties zijn :

 

- zelf vullen adh advertenties in de media

- door iemand laten vullen adh advertenties in de media

- laten vullen door de doelgroep.

 

De eerste 2 punten zouden kunnen maar lijken me niet altijd gewenst door de adverteerder.

 

Het laatste punt is een beetje hetgeen waar ik over loop te dubben. Hoe krijg ik een adverteerder zo ver dat deze op mijn (in den beginne) gratis vacaturesite z'n vacatures plaatst? Er is niets te zien en ik heb geen traffic.

 

Een tijdje terug heb ik een advertentiesite opgezet (idee is ongeveer hetzelfde) maar in die bepaalde niche had ik al enkele sites draaien met een vaste kern adverteerders. Hierdoor was het makkelijk door enkele mailings te draaien had ik mijn klandizie, welke binnen enkele weken zelfstandig liep.

 

Maar nu heb ik niet zo'n 'kruiwagentje' waardoor ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen.

 

Wie kan mij een zetje geven ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je eerst moet gaan bedenken waarom jouw site beter is dan de vele andere vacaturesites die er al zijn.

 

Met die informatie heb je denk ik al een belangrijk begin van je marketing verhaal.

 

En juist op die vraag hoef ik geen antwoord te bedenken. Al heb je nog zo'n mooi marketing verhaal, als er niets op staat dan heb je er ook niets aan.

 

Ik kan nu wel zelf vacatures gaan plaatsen maar dat vind ik een beetje not done. Of denken jullie daar anders over? Met zelf plaatsen bedoel ik dus gewoon overnemen (kopiëren) van een andere site of krant. Weet zelfs niet eens of dit wel onder het auteursrechtverhaal valt.

 

Kan naar de lokale uitzendboer gaan en vragen of hij z'n vacatures bij mij wilt plaatsen maar kan me voorstellend dat de animo om op een lege site iets neer te zetten niet bijster groot is. Hoe goed mijn marketingplan ook is, ik heb minimaal zo'n 100 vacatures nodig om te kunnen starten.

 

Ik wil best budget vrijmaken maar om nu een bedrijf te betalen voor z'n vacatures vind ik ook een beetje vreemd.

 

Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel bedrijven die dit gewoon doen. Zo heb ik ooit een adv. gezet bij werk.nl. Via zaterdaghulp.nl werd vervolgens de adv. niet volledig overgenomen, wat veel onrelevante solicitaties opleverde. Zelf weigerde ze enige vorm van contact. Een brief van DAS deed wonderen. Volgens mijn adviseur is het overnemen van informatie en het plaatsen van de contactgegevens niet zomaar toegestaan.

 

Zowiezo, hadden ze toestemming aan het UWV moeten vragen, maar daarnaast ook aan mij.

 

Het is nooit tot een rechtzaak gekomen, dus ik kan niets met 100% zekerheid zeggen. Maar wellicht dat je idee om een bedrijf te betalen voor het mogen plaatsen van hun advertenties een goed idee, misschien icm een gratis proefperiode.

 

Vooral als het hun geen tijd kost en geld opleverd, zou dit best kunnen werken. Ik denk alleen wel dat ze zullen eisen dat het contact geheel via hun loopt en niet via jullie site.

Link naar reactie
  • 0

Toch denk ik dat je iets unieks moet bieden. Volgens mij zijn er momenteel minder vacatures dan werkzoekenden, dus aanbieders hebben het makkelijk. Eén plaatsing en de sollicitatiebrieven vliegen binnen, bij wijze van spreken. De vacature dan op nóg een site zetten heeft dan weinig toegevoegde waarde en kost alleen maar meer tijd en dus geld. Tenzij je iets extra's biedt. Moeilijk vervulbare vacatures zijn er immers altijd?!

Link naar reactie
  • 0

Heb de oplossing al gevonden, er zijn blijkbaar vacaturesites die een feed aanbieden. Heb er inmiddels eentje mooi werkend en ga op die manier een start maken.

 

Wat het unieke betreft, als je een goed gevulde site hebt die mooi boven in de zoekresultaten staat dan maakt het unieke niet zo uit denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Wat het unieke betreft, als je een goed gevulde site hebt die mooi boven in de zoekresultaten staat dan maakt het unieke niet zo uit denk ik.

 

Dat klopt, maar een site met alleen content uit de feeds van andere sites komt normaliter niet boven in de zoekresultaten. De recentste update van Google ('Panda') richt zich met name op het uitfilteren van dat soort kopiecontent. Die update is vermoedelijk nog niet uitgerold in het Nederlands taalgebied, maar dat kan elk moment gebeuren.

Link naar reactie
  • 0

Wat het unieke betreft, als je een goed gevulde site hebt die mooi boven in de zoekresultaten staat dan maakt het unieke niet zo uit denk ik.

 

Dat klopt, maar een site met alleen content uit de feeds van andere sites komt normaliter niet boven in de zoekresultaten. De recentste update van Google ('Panda') richt zich met name op het uitfilteren van dat soort kopiecontent. Die update is vermoedelijk nog niet uitgerold in het Nederlands taalgebied, maar dat kan elk moment gebeuren.

 

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar het gaat mij in eerste instantie om relevante vulling van de site. Op het moment dat ik vulling heb die up to date blijft (bezoekers zien beweging) zal er ook eerder neiging zijn om zelf iets te plaatsen. Vanaf dat moment krijg je unieke content.

 

Als ik straks bij de regionale vacatureboer (uvw/uitzendburo's) langs ga dan kan ik in ieder geval een gevulde website laten zien. Als men dan ook nog eens ziet dat er dagelijks nieuwe vacatures bij komen dan praat dat even makkelijker.

 

Traffic is geen probleem, die is overal te koop (google,facebook etcetc)

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een idee om in eerste instantie vooral ook te richten op werkzoekenden door hen hun CV te laten plaatsen en hen hiervoor ook te belonen (bv. dat je ervoor zorgt dat hun CV ook automatisch op andere websites geplaatst wordt, of dat je een overeenkomst sluit met een ander bedrijf (bol.com bv.) zodat je hun een kortingcode kunt geven bij de aankoop van een boek over solliciteren).

 

Of misschien kun je het koppelen aan een facebookactie uitgaande van jouw site. Zo'n massabijeenkomst waarbij iedereen zijn eigen drank meeeneemt (er bestaat een term voor, maar die ben ik even kwijt). In het teken van de werkloosheid bv.

 

En voor de publiciteit zou ik zeker ook adverteren via Google Adwords. Tegenwoordig worden coupons voor gratis advertentiekrediet bij Google overal rondgestrooid! (Heb zelf nog 4 codes liggen voor €50!! Mocht je er eentje willen...)

 

Het is maar wat bij me opkomt... stomme ideeën misschien, maar ja, volgens mij komen zelfs de allerbeste ideeën voort uit een eerste stom idee...

 

Succes iig!! :)

Link naar reactie
  • 0

Ik raad aan om in het begin zelf de vacatures te plaatsen of te laten plaatsen. Zo veel mogelijk en zo veel mogelijk juiste zoektermen in de vacatures te gebruiken. Zo worden alle vacatures door zoekmachines geïndexeerd en zullen deze in zoekmachines verschijnen bij verschillende zoekopdrachten.

 

Hoe vaker de website bekeken wordt, hoe meer er over gesproken wordt en hoe meer vacatures er uiteindelijk geplaatst zullen gaan worden.

 

Veel bedrijven willen geen vacatures plaatsen op een site waar weinig vacatures staan, het wekt namelijk de indruk dat de website niet veel bezocht wordt en dan is het voor hun dus verspilde moeite.

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

Veel bedrijven willen geen vacatures plaatsen op een site waar weinig vacatures staan, het wekt namelijk de indruk dat de website niet veel bezocht wordt en dan is het voor hun dus verspilde moeite.

 

Ik ben nu bezig met een feed die automatisch elke dag nieuwe vacatures ophaalt. Dit geeft de bezoeker in ieder geval het idee dat alles actueel is. Vanaf het moment dat ik de feed goed draaiend heb dan zet ik de site open voor de zoekmachines.

 

Zit nog wel in dubio of ik alles engelstalig doe en of ik me richt op een bepaalde niche. De domeinnaam is Engelstalig en niet niche-gerelateerd. Kan dus alle kanten nog op.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.