• 0

Declaratie in dollars betalen

Goedemorgen,

 

Ik heb vanmorgen van mijn compagnon een aantal declaraties gekregen welke ik die terug te betalen van onze zakelijke rekening naar zijn persoonlijke rekening. Echter zijn de declaraties facturen in dollars, en met creditcard betaald dus geen idee hoeveel euro het precies is geweest.

 

Weet iemand hoe ik hier mee om moet gaan in de administratie?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat op zijn bankafschrift of creditcardafrekening netjes staat hoeveel er in euros wordt afgeboekt?

Anders zul je zelf een wisselkoers moeten zoeken, die zijn op internet op diverse plaatsen te vinden.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Je zult een wisselkoers moeten hanteren.

(als het een declaratie is met meerdere items op meerdere data,

zul je wellicht zelfs meerdere wisselkoersen nodig hebben).

 

Als het een credit-card afrekening betreft, dan is het simpel en neem je de wisselkoers over welke op de bijbehorende afrekening is gehanteerd.

En anders moet je dus even surfen naar de toenmalige wisselkoers.

 

Vervolgens is het belangrijk om de gehanteerde wisselkoers ook op de declaratie en/of nota te vermelden.

Als de leverancier daarbij in Ned zit (ook Ned. bedrijven kunnen soms een dollar-nota hanteren)

dan is die vermelding belangrijk omdat de gehanteerde wisselkoers invloed heeft op het BTW-deel

en er dus later bij een OB-controle gevraagd kan worden waarop het BTW-bedrag was gebaseerd.

 

Link naar reactie
  • 0

Hou er wel rekening mee dat credit card maatschappijen andere wisselkoersen (verkoopkoers) aanhoud dan die je op internet vind, dat zijn de "schone koersen" zonder kosten en marge die door de creditcard maatschappij worden berekend.

 

Dus wellicht is het gewoon het handigst nu een voorschot uit te betalen op basis van dollarbedrag x 1,35 euro.

En als het Creditcard afschrift beschikbaar is het exacte bedrag af te rekenen. ik denk dat de koers van 1,35 een redelijke benadering is van wat het zal worden. De dollarkoers schommelt de laatste maanden rond de 1,40

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.