• 0

openstaande facturen van 2009

Hallo allemaal.

Ik heb even een vraagje:

 

Ik heb nog een x aantal facturen openstaan bij mijn opdrachtgever van de zomer van 2009. Dit bedrijf is een kantoor die mij inhuurde en dan weer weg zette in een horecazaak.

Deze horecazaak is failliet gegaan en daardoor heeft mijn opdrachtgever geen geld gekregen.

Na 2 jaar lang er achteraan te hebben gemaild gezeurd en dergelijke kreeg ik verleden week het bericht binnen dat hij niet gaat betalen vanwege een artikel uit ons contract.

 

Nou heb ik het contract hier erbij gezocht maar staat daar niets over in, dat hij dan niet hoeft te betalen. Ik heb het contract opgevraagd, en wat blijkt nu. Hij heeft mij een heel ander contract gestuurd dan die ik hier heb.

 

Hiernaast heb ik dit verhaal op een besloten forum geplaatst, wat alleen toegankelijk is voor proffesionals in mijn werkgebied.

 

Nu kreeg ik vandaag een brief dat hij mij sommeert om het topic te verwijderen voor a.s. maandag 13.00

 

Wat kan ik nu doen?

Ik wil mijn geld!

Maar een incassobureau is onwijs duur!

Ik hoor het graag!

vr. grt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je aan kunt tonen dat hij je een opdracht met een contract heeft gegeven dat afwijkt van zijn kopie, kun je een zaak hebben. Dat feit op zich lijkt me al strafbaar. Normalter ondertekenen opdrachtgever en opdrachtnemer een contract en beiden ontvangen een getekend exemplaar. Ik begrijp dat je die procedure niet hebt gevolgd. De volgende keer jij wel ondertekenen opsturen als rechtsgeldig en zelf een kopie bewaren. Dat ontstaat er vanzelf discussie die eindigt in twee dubbel getekende contracten.

 

Als het om veel geld gaat zou ik het toch maar eens bij een goede advocaat voorleggen.

Link naar reactie
  • 0

Nu kreeg ik vandaag een brief dat hij mij sommeert om het topic te verwijderen voor a.s. maandag 13.00

 

Dat zou kunnen. Zelfs al heb je geld tegoed, dan geeft dat je niet automatisch het recht om de schuldenaar te belasteren op een internetforum.

 

Wat kan ik nu doen?

 

Het topic verwijderen en je geld incasseren.

 

Ik wil mijn geld!

 

Dat kan ik me voorstellen. Daarvoor kun je een normale incassoprocedure doorlopen.

 

Maar een incassobureau is onwijs duur!

 

Welnee, een incassobureau is niet per se duur, en bovendien: er komt helemaal geen incassobureau bij kijken. Een incassobureau kan niets anders doen dan jij zelf kunt doen, namelijk opbellen en machteloze brieven sturen. Als dat niet werkt dan is de vervolgstap: uit handen geven aan een gerechtsdeurwaarder of een advocaat inschakelen, afhankelijk van de hoogte van de vordering.

 

Met name de eerste stap (gerechtsdeurwaarder) hoeft in eerste instantie helemaal niet zoveel te kosten. Voor een paar tientjes kun je zonder risico de eerstvolgende stap zetten. Als de schuldenaar volhardt in zijn betwisting, dan kan het ingewikkelder en duurder worden, dat is waar, maar dan kun je de procedure altijd nog afbreken voordat het te duur wordt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jurrian,

 

Uiteraard ken ik het contract niet, maar in algemene zin lijkt het mij dat je een goede kans maakt dat jouw opdrachtgever gewoon aan jou dient te betalen, tenzij bijvoorbeeld jouw opdrachtgever in het contact met jou is overeengekomen dat jij alleen wordt betaald indien jouw opdrachtgever wordt betaald (die constructie heb ik wel gezien, alhoewel ik mij afvraag in hoeverre dit stand zal houden indien dit voorgelegd zal worden bij de rechter, misschien dat andere forum leden hier wel een idee over hebben).

 

Veel succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Jurrian,

 

Afgezien van twee verschillende contracten, wat op mij vreemd overkomt.

Dan zou er een handtekening vervalst moeten zijn, of er zijn blaadjes tussen gestopt, of het is niet door beide parijen ondertekend.

 

Past men het Back to Back principe toe, dan lijkt mij dat de opdrachtgever, wel moeite zal moeten doen om te zien hoe de financiele positie is van een bedrijf.

Voor zover dit mogelijk is, is het een BV of eenmanszaak.

 

En als aan alle voorwaarden is voldaan, kan Back to Back stand houden voor de rechter.

 

Heb je een door twee personen ondertekent contract en wordt er niet gesproken over risico dragen voor jou, dan zou ik een deurwaarder inschakelen. Zou ik overigens ook doen, als er geen ondertekend contract is.

 

Staat de opdrachtgever herkenbaar op een forum, dan dit heel snel weghalen, zijn opdrachtnemers lezen dit ook, en het is laster.

 

 

Edit: Let ook nog op de Algemene Voorwaarden van jouw opdrachtgever. Misschien ben je daar mee akkoord gegaan en staat er nog iets in.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.