• 0

tarief koeriersdienst bepalen

heren en dames...

 

Ben druk bezig met het opzetten van een collectievekoeriers dienst (lees inovatie ).

nu heb ik binnenkort de eerste gesprekken met klanten en daar wordt uiterraard een tarief gevraagd.

na vele uren berekenen en derg. kom ik maar niet op een goed en betrouwbaar uurtarief.

ik lees op internet veel over het uurtarief voor een zzpér maar dit gaat voor mij niet op denk ik.

bij mij gaat het om een collectiefe dienst waarin alle bedrijfskosten opgeteld gedeeld worden door de klanten.

dus zou iemand mij een beetje kunnen helpen met welke kosten ik rekening zou moet houden zodat ik op een betrouwbaar totaal kostenplaatje kom en ik daar een tarief uit kan berekenen.

ikben dus een zzp met 1 auto.

ik heb uiteraard al dingen als loon , auto (full operationel lease) verzekeringen , administratiekosten en huisvesting.

 

hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

zoeken op "calculatie autokosten" geeft ook diverse resultaten om je kosten per kilometer te berekenen. daarnaast moet je dan wel bepalen wat je andere bedrijfskosten zijn en of je die per kilometer kan omslaan of per gereden uur. weet zelf alleen niet wat gebruikelijk is voor dit soort calculaties.

Link naar reactie
  • 0

 

Heb je de prijzen en servicelevels van je concurrenten al bekeken?

 

Het systeem is me niet helemaal duidelijk. Stel ik heb een webshop en wil dat jij morgen twaalf producten aflevert door heel Nederland. Ga jij dan concurreren met de bestaande diensten? Kan jij een tweede keer aanbellen in Tilburg en Veendam als de klant niet thuis is wanneer jij toevallig langskomt? Kun je dat goedkoper doen dan bestaande diensten? Of beter?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Prijs per uur voor een koerier lijkt me erg onlogisch. Is het niet veel handiger en duidelijker voor de klant als jij in prijs per kilometer rekent?

 

het concept gaat om een collectieve dienst waarin ik niet een vast aantal kilometers kan gaan rijden. het is de bedoeling dat de totaale kosten gedragen worden door een aantal klanten.

als ik dus per kilotmer zou gaan berekenen kan ik geen vast maandbedrag rekenen.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Heb je de prijzen en servicelevels van je concurrenten al bekeken?

 

Het systeem is me niet helemaal duidelijk. Stel ik heb een webshop en wil dat jij morgen twaalf producten aflevert door heel Nederland. Ga jij dan concurreren met de bestaande diensten? Kan jij een tweede keer aanbellen in Tilburg en Veendam als de klant niet thuis is wanneer jij toevallig langskomt? Kun je dat goedkoper doen dan bestaande diensten? Of beter?

Ja dat kan ik. ik moet er bij zeggen dat ik mij niet richt op de kant van de markt maar da ik mijn puur richt op de zakelijk 2 zakelijke kant.

om het concept nogmaals in het kort omschrijven :

 

op de site kan een klant zich op (tot nu toe ) 3 auto's inschrijven .

Namelijk de A/B/C dit is van een paar pakketjes per dag/week tot aan meedere pakketten per dag.

A is klein B is middel en c is groot. Zo wordt de last bij a door meer klanten gedragen dan door c (10-20-30klanten)

dit gaat allemaal digitaal en de klant kan zich na het inschrijven de pakketjes ook via deze full interactieve service website (bijna klaar) zijn pakketjes aanbieden. die de volgende dag verwerkt worden en ook via deze site te volgen zijn (track & trace)

hierdoor zijn de kosten veel lager voor een klant dan dat hij elke keer een koerier voor ongeveer 0,50cent per km. moet inhuren.

 

ik kan zeggen dat er al wel grote belangstelling is en dus heb ik binnenkort een aantal meetings waarin ik mijn definitieve plannen wil bekend maken maar het kleine probleem is dus dat ik nog niet de inschatting kan maken van gemiddelde km per dag en dus verwachte kosten in de maand.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.