Ik heb enige tijd terug overeenstemming bereikt met een ander bedrijf waarbij dat andere bedrijf een aandeel zal nemen in mijn bedrijf in ruil voor software, arbeid (aan die software), kennis en netwerk.
Voor beide partijen is dat een potentieel erg goede deal door de grote kansen die we hiermee krijgen.
Er is een intentie verklaring gesloten voor de samenwerking en samenwerking is in praktijk al van start (ze beheren de technische zaken van de webshops en hosten de boel en zijn begonnen met ontwikkeling van nieuwe affiliate/white-label en dropshipping systemen).
Verder is de bedoeling dat op korte termijn mijn magazijn gaat verhuizen naar hun kantoorruimte waarna zij voor de verzending van de bestellingen gaan zorgen. Ik betaal een klein bedrag aan huur voor de ruimte en als er op een gegeven moment erg veel pakjes zijn voor het personeel dat het inpakt. dit allemaal gewoon tegen kostprijs.
Ik heb ondertussen magazijnstellingen aangekocht en die worden daar deze week opgebouwd.
Nu was het de bedoeling dat het bedrijf een BV zou worden (of een CV eventueel) en dat zij daar dus op die manier een aandeel in zouden krijgen.
Oprichting van BV's kost echter aardig wat geld maar belangrijker nog: fiscaal gezien is het nog niet interesant om over te gaan naar een BV structuur (is nu eenmanszaak).
We zijn dus aan het bekijken hoe we de samenwerking toch alvast wat beter juridisch kunnen vastleggen om de belangen van beide partijen zo goed mogelijk te beschermen.
Is het opmaken van een contract (wat uitgebreidere intentie verklaring) daarvoor een goede manier of kunnen we dat ebter anders doen?
En waar moet ik/we allemaal op letten hierbij?
En zijn er andere belangrijke punten waarop ik moet letten bij de samenwerking zoals verhuizing van magazijn naar hun kantoor?
waar ik zelf aan dacht was het volgende:
* verzekering voorraad (brand, waterschade enz.)
* moet ik nog ergens aan denken wat betreft eigendom van voorraad? Ik huur dus een deel van hun kantoor wat magazijnruimte wordt, is gewoon een open deel dus geen aparte ruimte met aparte ingang en/of sloten en hun personeel doet dus de verzending en heeft dus onbeperkte toegang tot voorraad.
* enz?
Hopelijk hebben jullie nog wat tips waar ik goed op moet letten bij het verder uitvoeren van deze samenwerking zodat we over 1 a 1 1/2 jaar uiteindelijk gewoon soepel alsnog (met terugwerkende kracht) over kunnen naar een BV.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
member123
member123
Hallo allemaal,
Ik heb enige tijd terug overeenstemming bereikt met een ander bedrijf waarbij dat andere bedrijf een aandeel zal nemen in mijn bedrijf in ruil voor software, arbeid (aan die software), kennis en netwerk.
Voor beide partijen is dat een potentieel erg goede deal door de grote kansen die we hiermee krijgen.
Er is een intentie verklaring gesloten voor de samenwerking en samenwerking is in praktijk al van start (ze beheren de technische zaken van de webshops en hosten de boel en zijn begonnen met ontwikkeling van nieuwe affiliate/white-label en dropshipping systemen).
Verder is de bedoeling dat op korte termijn mijn magazijn gaat verhuizen naar hun kantoorruimte waarna zij voor de verzending van de bestellingen gaan zorgen. Ik betaal een klein bedrag aan huur voor de ruimte en als er op een gegeven moment erg veel pakjes zijn voor het personeel dat het inpakt. dit allemaal gewoon tegen kostprijs.
Ik heb ondertussen magazijnstellingen aangekocht en die worden daar deze week opgebouwd.
Nu was het de bedoeling dat het bedrijf een BV zou worden (of een CV eventueel) en dat zij daar dus op die manier een aandeel in zouden krijgen.
Oprichting van BV's kost echter aardig wat geld maar belangrijker nog: fiscaal gezien is het nog niet interesant om over te gaan naar een BV structuur (is nu eenmanszaak).
We zijn dus aan het bekijken hoe we de samenwerking toch alvast wat beter juridisch kunnen vastleggen om de belangen van beide partijen zo goed mogelijk te beschermen.
Is het opmaken van een contract (wat uitgebreidere intentie verklaring) daarvoor een goede manier of kunnen we dat ebter anders doen?
En waar moet ik/we allemaal op letten hierbij?
En zijn er andere belangrijke punten waarop ik moet letten bij de samenwerking zoals verhuizing van magazijn naar hun kantoor?
waar ik zelf aan dacht was het volgende:
* verzekering voorraad (brand, waterschade enz.)
* moet ik nog ergens aan denken wat betreft eigendom van voorraad? Ik huur dus een deel van hun kantoor wat magazijnruimte wordt, is gewoon een open deel dus geen aparte ruimte met aparte ingang en/of sloten en hun personeel doet dus de verzending en heeft dus onbeperkte toegang tot voorraad.
* enz?
Hopelijk hebben jullie nog wat tips waar ik goed op moet letten bij het verder uitvoeren van deze samenwerking zodat we over 1 a 1 1/2 jaar uiteindelijk gewoon soepel alsnog (met terugwerkende kracht) over kunnen naar een BV.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32398-partner-in-bedrijf-maar-eerst-tijdelijke-samenwerking-waar-op-letten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag