• 0

Ruim 800 wijnwebwinkels in Nederland! Wat vinden jullie van de mijne?

Omschrijving van je concept:

Zoals de titel al aangeeft zijn er héél veel wijnwebwinkels in Nederland. Vandaar dat ik het met Topwijndeal.nl (www.topwijndeal.nl) net iets anders wil doen.

 

Topwijndeal.nl zal (in het begin) wekelijks een wijnpakket van een kleine nederlandse wijnimporteur aanbieden. Dit pakket bieden we aan op "de Groupon-methode". Oftewel 1 week lang is enkel dit wijnpakket te koop.

 

Na afloop van de week krijgt de klant het wijnpakket direct vanuit de importeur geleverd.

 

Ik werk hierin bewust met "kleine" (gepassioneerde) wijnimporteurs. Dit heeft een aantal redenen:

 

[*]Deze importeurs importeren vaak kwalitatief hele goede wijnen, maar verkopen vaak slechts lokaal of regionaal

[*]Deze importeurs zijn vaak bereid om de levering zelf te verzorgen zodat je niet 2x met het ompakken en het versturen van de wijnen zit

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

[*]Concept

[*]Bouw van de webshop (is uitbesteed)

[*]Advertentiecampagnes via Hyves, Facebook & Marktplaats (die laatste echter alleen omdat ik een gratis voucher kreeg ;) )

[*]Opzet actieve (gratis) Social Media campagne

[*]Nog te doen, zodra webshop helemaal geoptimaliseerd is: Persberichten uitsturen naar diverse wijnbladen, communities etc.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Wijndrinkers/liefhebbers op een eenvoudige wijze kennis laten maken met héérlijke wijnen die je anders niet tegen komt. Zeker niet in de supermarkt!

 

Men hoeft niet te zoeken, wij geven wekelijks aan wat écht lekker is!

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Lijkt me duidelijk.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Uiteraard hoor ik graag of jullie dit concept top of flop vinden. Maar ik ben voornamelijk op zoek naar 2 verbeterpunten en dat zijn:

 

[*]Welke verbeteringen kan ik nog maken in het design om "de sfeer te verhogen" en daarmee ook de conversie (overigens zijn alle conversieverhogende tips natuurlijk welkom!)?

[*]Zouden jullie nog andere communicatie/reclamekanalen voor dit concept kunnen adviseren?

 

 

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn algemene indruk is dat dit een leuk concept is, mits je écht de wijnliefhebbers weet aan te spreken en een sfeertje kunt laten ontstaan waarin mensen rijkhalzend uitkijken naar een nieuwe week om het nieuwe aanbod te zien.

 

Enkele opmerkingen waar je wellicht wat aan hebt:

 

[*] Je moet de site nog even goed testen in Google Chrome: bij mij loopt bijvoorbeeld het logo uit beeld en wanneer ik bijvoorbeeld zonder iets in te vullen op de submitknop van de nieuwsbrief druk, dan verspringt de knop omlaag;

[*] De productomschrijving mag véél wervender! Mooie foto's, achtergrond verhalen van de wijn... Juist bij zo'n 'uniek topproduct' wil je weten waaróm het uniek is. Plus als ik de wijn bestel, dan wil ik er wel iets leuks over kunnen vertellen!

[*] 'Deel deze deal' klinkt wat cheap;

[*] 'Ook deze wijnen hebben vele diverse positieve vermeldingen. Maar als we dat ook nog gaan vermelden wordt het wellicht allemaal iets te veel!' -> Dat is veel te familiair, ik denk nu dat die, ondanks wat je schrijft, eigenlijk als vuller zijn bijgevoegd en dus niet zo boeiend zijn...

[*] De footer zou ik nog wat mooier stylen. Laat wat druiven of mooie flessen in je design terugkomen o.i.d., maak het wat sfeervoller;

[*] 'Tot nu toe hebben 1 mensen dit product gekocht' zou ik niet tonen als het maar om 1 iemand gaat...

[*] http://www.topwijndeal.nl/index.php/groupon/product/recent/city/Nederland ziet er wat vreemd uit

[*] Waarom zie ik daar 'groupon' in de URL staan trouwens?

[*] De disclaimer ontbreekt

[*] Je 'topwijndeal' ontbreekt in je Twitterberichten, terwijl je wel aangeeft die via Twitter te zullen gaan melden.

 

Al met al mag het wat sfeervoller zou ik zeggen, én maak het informatierijker: wijn is een belevingsproduct, benadruk dat en je maakt in mijn ogen meer kans op interesse. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dennis,

 

Een aantal opmerkingen:

 

- volgens mij valt een klein stukje van de laatste "n" in je logo weg, dat staat een beetje slordig

 

- je productomschrijving vind ik niet logisch; de helft van het pakket bestaat uit de laatste wijn (3 flessen) en daar vertel je dan helemaal niets over? (de titel van die wijn is overigens als enige niet vetgedrukt)

 

- je "Share" functie voldoet niet aan de wettelijke regels; heb je die trouwens zelf wel eens geprobeerd? de resulterende mail ziet er echt niet uit ... :-(

 

- als ik op "Gemiste Topwijndeals" klik, krijg ik een leeg scherm met de tekst "There are recent deals". Ik neem aan dat dat sowieso "no recent deals" moet zijn en dan wellicht ook nog in het Nederlands?

 

- je disclaimer is nog leeg

 

- klik op je bestelpagina eens op de link naar je Algemene Voorwaarden; volgens mij is dat niet de bedoeling ... :-)

 

- waarom een veld "Provincie"? je hebt toch de postcode en de woonplaats? en waarom "Land" als ik alleen "Nederland" kan kiezen?

 

- je zegt dat de importeur de transporteur bepaalt, waarom vermeld je dan op je bestelpagina de verzender?

 

- als ik naar de winkelwagen ga, staat in het "Adres" veld het woord "Array" ... ???

 

- waarom ververst de pagina als ik mijn postcode of woonplaats intik?

 

- waarom de tekst "please wait, processing your order" in het Engels?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

John & Jeroen,

 

Bedankt voor jullie vlugge reacties!

 

In 1 ding hebben jullie 100% gelijk (de rest overigens ook hoor); de teksten zijn nog hééél slecht, maar dat komt omdat ik deze 1 x (even uit de losse pols) heb gemaakt en daarna niks meer kon aanpassen...(?) De programmeur is daar nu mee bezig...

 

Had ik even van te voren moeten zeggen...

 

- je "Share" functie voldoet niet aan de wettelijke regels; heb je die trouwens zelf wel eens geprobeerd? de resulterende mail ziet er echt niet uit ... :-(

 

Betrapt... Had ik nog niet gedaan! Maar wat bedoel je met wettelijk regels voor "Share" buttons?

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou net als bij i-boot.com een forum toevoegen aan je website waar de deal door je potentiele klanten besproken kan worden. heeft twee voordelen:

 

- Je creërt een groep forumleden die wekelijks terugkeren om de laatste deal te bespreken (kopen)

- Je krijgt veel feedback over je laatste deal, en dus meer inzicht in wat je klanten willen.

 

Verder leuk idee!

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom heet de webshop niet wijnpakketvandeweek.nl of wijnhuisvandeweek? De naam en slogan vind ik zwak, wat onderscheidt dit concept van andere dozenverkopers? Een topwijn voor pakweg 6 EURO per fles?

 

Zorg tenminste voor goed beeldmateriaal van de (uitgeschonken) wijnen per pakket en voor een omschrijving met uitgebreide herkomst, toepassingen of combinatiemogelijkheden. Geef de verkoop wat langer dan een week en de eerste beoordelingen kunnen de verkoop aanjagen. Op fles 7 t/m 12 zit als beloning nog eens xx % korting.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Waarom heet de webshop niet wijnpakketvandeweek.nl of wijnhuisvandeweek? De naam en slogan vind ik zwak, wat onderscheidt dit concept van andere dozenverkopers? Een topwijn voor pakweg 6 EURO per fles?

 

Zorg tenminste voor goed beeldmateriaal van de (uitgeschonken) wijnen per pakket en voor een omschrijving met uitgebreide herkomst, toepassingen of combinatiemogelijkheden. Geef de verkoop wat langer dan een week en de eerste beoordelingen kunnen de verkoop aanjagen. Op fles 7 t/m 12 zit als beloning nog eens xx % korting.

 

Groet,

 

Highio

Hierop voortbordurend: is het geen idee om per week naast de wijn een bijpassend product te verkopen (optioneel)? Bijvoorbeeld een paar mooie wijnglazen of een mooi boek (over bijvoorbeeld Zuid-Afrika als je Zuid-Afrikaanse wijn verkoopt).

 

Wellicht kun je mensen binden door een abonnement aan te bieden (met uiteraard wat korting).

 

Zo'n abonnement kan ideaal zijn voor mensen die beginnen met het drinken van wijn en allerlei soorten wijn willen uitproberen. Voldoende achtergrondinformatie over de wijnen en informatie over de wijze van proeven van wijnen is dan natuurlijk belangrijk.

 

Succes!

]

Link naar reactie
  • 0

 

Het concept is duidelijk en wordt niet vertroebeld door boeken en glazen. Het is een aanbiedingsmachine! Een thuisproeverij, een permanente twaalfde fles: 12/12 ahw.

 

Nadeel is dat er niet verdiend wordt aan eventuele nabestellingen. En dat de inhoud van elke doos door 1 handelaar geleverd wordt; je kan dus niet mixen. Een afdeling kelderopruiming zou je evt later kunnen toevoegen. Cave Clearance!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er zit een vervelende redirect in de site. Firefox 4 laat niet direct de site zien, maar vraagt eerst om toestemming om de pagina te mogen laden. Zit je stiekem op een ander domein?

 

En je moet echt even voor de opmaak van de tekst gaan zitten. De opsomming van de wijnen in het pakket ziet er, zacht gezegd, niet uit... In de bijlage een "5 minuten" idee uitgewerkt. Ik ben geen vormgever, maar een vormgever kan hier je site optimaliseren.

 

Productomschrijving: verzin daar iets beters voor... Bijvoorbeeld Wijnpakket van de week?

Picture_3.thumb.png.be9ee916db30c8572373584d7bba4b67.png

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je website er best goed uitzien (naast de reeds gegeven opmerking dat de tekst niet echt uitnodigt om te lezen).

 

Misschien een beetje naast de kwestie, omdat het er hier nu toch niet toe doet, maar zelf zou ik zo'n website echter nooit uitbesteden. Het kost toch behoorlijk wat geld en bovendien heb je dan vaak zelf niet de volle controle over je website en wat je ermee kan.

 

Er bestaat een heel mooi (gratis) alternatief waarmee iedereen een professionele website kan opzetten in een snel tempo met alle mogelijk denkbare uitbreidingen: JOOMLA (http://www.joomla.org).

 

Succes verder met je project!!

 

Wou ik maar even meegeven. :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zo! Ik ben een week druk bezig geweest met weigerende techniek en natuurlijk de punten die door jullie zijn benoemd!

 

Zie hier versie 2.0 van www.topwijndeal.nl.

 

Ik denk dat het verbetering is van minimaal 110%, maar uiteraard ben ik nog steeds benieuwd of jullie nog verbeterpunten kunnen benoemen.

 

N.b. "Disclaimer"ga ik zo schrijven en "Gemiste deals" zal zo even in de eerste week moeten blijven (daarna wordt 'ie automatisch gevuld met "oude" deals).

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoe weet je dat er 'ruim 800' wijnwebwinkels zijn? Ik ben benieuwd, want marktinfo is schaars. Het laatste bekende onderzoek met een schatting van de marktomvang webwijn is van 2004, voor zover ik weet. Het merendeel van de handel is hobby, bij gebrek aan serieuze inkomsten. Prachtig product, lastige markt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een mooi product waarvan het voor de liefhebbers nogal afhangt wat de experts er van vinden en daarna wat er op het etiket staat. Er zijn daarom vele prijswinnaars, vaak uit zelfverzonnen tests, dat wel. Een duurdere wijn wordt ook echt lekkerder. Een en ander met hersenonderzoek aangetoond.

En als je dan ook nog de superwijn, die ook in sterrenrestaurants wordt geschonken, als koopje op de kop kan tikken slaan alle genotsstoppen in ons brein door. Heb dan ook meteen een proefdoosje rood besteld. :)

 

Wellicht kan TS hier inspiratie vandaan halen want ik denk dat dit een (groot) succes gaat worden. Als je gasten krijgt en je kan ze een sterrenwijn serveren met een mooi verhaal erbij en je hoeft er niet eens de deur voor uit en het is ook nog betaalbaar, wie wil dat dan niet?

Ook ter inspiratie is de free publicity campagne die er voor zorgt dat de webshop vrijwel gratis landelijk op de kaart gezet wordt.

 

De sterrenrestaurants hebben volgens mij helemaal geen reden tot klagen. Iedereen weet dat er een leuke marge op wijn zit en dat de winst (in centen) vooral daarvandaan moet komen. De beste % marge zit volgens mij op frisdrank en flessenwater maar daar hoor je niemand over.

Als ik thuis mijn probeerpakketje wijn heb verorberd en heb daar een pareltje in gevonden ga ik graag een keertje proeven in het restaurant maar dan met een heerlijk gerecht ernaast.

 

Link naar reactie
  • 0
Hoe weet je dat er 'ruim 800' wijnwebwinkels zijn?

 

Ik baseer me op dit interview: https://www.higherlevel.nl/videos/view/70. Okay, ik heb het klakkeloos van ze aangenomen, maar volgens mij hebben ze het goed onderzocht. 800 is ook een reeel getal, de meeste bevinden zich alleen in de hobbyhoek.

 

@Hans: Mooi concept, had er inderdaad al eerder van gehoord. Pure intentie om de media te halen, maar dat is geen schande. Binnenkort krijgen de sterrenrestaurants een aantal mogelijkheden. Waaronder een kickback fee voor de verkochte wijnen of verwijdering van hun naam (iedereen weer blij). Maar dan heeft de betreffende webshop het doel al lang bereikt.

 

 

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo DSchrauwen,

 

Ik vind je concept niet zo sterk, omdat :

- je hebt geen concurrentievoordeel. Concurrenten kunnen je concept probleemloos nadoen als het aanslaat, evenals Groupon-akties.

- Kortingen van 20 % ofzo krijg je overal.

 

Bovendien denk ik dat je je marktonderzoek niet alleen op higherlevel moet doen, maar vooral onder wijn-kenners en -kopers. Deze hebben natuurlijk al hun adresjes en het is zaak helder te krijgen wat je moet doen om aantrekkelijker dan deze te zijn.

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Bovendien denk ik dat je je marktonderzoek niet alleen op higherlevel moet doen, maar vooral onder wijn-kenners en -kopers. Deze hebben natuurlijk al hun adresjes en het is zaak helder te krijgen wat je moet doen om aantrekkelijker dan deze te zijn.

 

 

Dat soort onderzoek wordt overschat. Je kan betere bestaand onderzoek goed lezen; zie oa bij Productschap Wijn. Voor een goed onderzoek naar wijnaankoopgedrag online heb je een steekproef nodig van duizenden* wijndrinkers, dus dat is een kostbare grap.

 

* Omzetaandeel wordt in enkelvoudig procentpunt aangegeven; dan heb je ca 3000/4000 deelnemers nodig. Een bestaand onlone panel kan je niet gebruiken, want die vertekenen zwaar ten gunste van online gedrag.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En als je dan ook nog de superwijn, die ook in sterrenrestaurants wordt geschonken, als koopje op de kop kan tikken slaan alle genotsstoppen in ons brein door. Heb dan ook meteen een proefdoosje rood besteld. :)

 

Wellicht kan TS hier inspiratie vandaan halen want ik denk dat dit een (groot) succes gaat worden. Als je gasten krijgt en je kan ze een sterrenwijn serveren met een mooi verhaal erbij en je hoeft er niet eens de deur voor uit en het is ook nog betaalbaar, wie wil dat dan niet?

Ook ter inspiratie is de free publicity campagne die er voor zorgt dat de webshop vrijwel gratis landelijk op de kaart gezet wordt.

 

De sterrenrestaurants hebben volgens mij helemaal geen reden tot klagen. Iedereen weet dat er een leuke marge op wijn zit en dat de winst (in centen) vooral daarvandaan moet komen. De beste % marge zit volgens mij op frisdrank en flessenwater maar daar hoor je niemand over.

Als ik thuis mijn probeerpakketje wijn heb verorberd en heb daar een pareltje in gevonden ga ik graag een keertje proeven in het restaurant maar dan met een heerlijk gerecht ernaast.

 

 

En dan gaat het mis............ Je geeft ze gratis aandacht en dan krijg je........... Niets. :(

Maar je kan nog wel gewoon bestellen. Niet erg klantvriendelijk.

 

 

Door de onverwachte media aandacht voor www.Sterwijnenthuis.nl en de grote hoeveelheid bestellingen zijn een aantal wijnen uitverkocht, waaronder één of meerdere van de wijnen die u besteld heeft. Wij verwachten op korte termijn deze wijn weer te kunnen leveren en houden u deze week op de hoogte. Wij bieden u onze welgemeende excuses aan voor het ongemak en doen er alles aan om u zo snel mogelijk te berichten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Team Sterwijnenthuis.nl

Link naar reactie
  • 0

Leuk concept! Een paar opmerkingen:

 

- winkelwagen: je moet als subtotaal het bedrag excl btw vermelden. nu staat er subtotaal 49,80, verzenden 5,95, btw 8,90. Totaal 55,75. Die optelsom klopt niet.

- facebook like: zoals je zelf al aangeeft is social media belangrijk, zeker voor dit soort sites. Vraag je vrienden/familie de site te liken. Op dit moment heb je maar 15 facebook likes dat maakt geen goede indruk.

- facebook login. Veel mensen vinden het makkelijk om met hun facebook account in te loggen.

- groupon living social etc geven korting als je vrienden aandraagt die ook het product kopen. Is dat niet een idee, zeker in de beginfase?

- ik vind je slogan zwak met 2x kleine

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eens beginnen met een goed woordenonderzoek, probeer zoekmachine teksten te schrijven voor de 20 belangrijkste zoekwoorden.

 

Ga vervolgens Adwords inzetten, gebruik hiervoor ook weer de zoekwoorden. Daarnaast nog een aantal kleine tips:

1. Zorg voor schone URL's.

2. Zorg voor interne links

3. Vergroot je social media bereik

4. Verzoek kopers om een review te schrijven en verloot ter bevordering hiervan een goede fles wijn

 

Zo een aantal tips waarmee je rangschikking in Google verbeter. Kijk ook nog eens kritisch naar je website. Ik vind de kleuren persoonlijk niet echt logisch overkomen. Hetzelfde geldt voor de Engelse teksten welke soms te voorschijn komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.