• 0

Invoer china, Vooraf betaling en kwaliteit

Beste allemaal,

 

wij zijn al een tijdje in ondrhandeling mt chinese leveranciers. Wij staan erop niet vooraf te betalen, althans niet het volledige bedrag. Blijkbaar doen die chinezen daar erg moeilijk over.

 

Wij stellen hen escrow payments voor op alibaba, en zeelfs daar hebben de meeste moeite mee.

 

Kan iemand mij vertellen of dit de normale ondrnemers mentaliteeit is daar of dat wij moeten opletten voor oplichters of slechte lkwaliteit van de geleverde producten. Dit is onze grootste angst.

 

het betreft handwerk en artistieke producten. misschien is dat een rede voor de moeilijke betalings afspraken.

 

graag bericht

 

mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Draai het is om.

 

Een onbekende Chinees wil bij jou een bestelling plaatsen, stuur je het dan ook zomaar op en laat je hem achteraf betalen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Draai het is om.

 

Een onbekende Chinees wil bij jou een bestelling plaatsen, stuur je het dan ook zomaar op en laat je hem achteraf betalen?

 

 

 

bedankt voor je antwoord,

 

Ja idd dat begrepen wij ook en dat is het probleem, maar zij moeten beseffen dat veel slechte kwaliteit van china komt en dat er veel oplichters op die site rondwaren. Wat betreft oplichterij hebben wij 1 bedrijf waar we gerust bij zijn. maar de kwaliteit en complete en goede levering is en blijft een isseu, 'dat zij eerst foto s maken en opsturen vóór betaling is dan de enige optie lijkt mij? Of bestaat er bij airfreight ook zoiets als betalen na ontvangst laad document schip/container.

 

trouwens excuses voor het grote aantal typfouten boven, keyboard stuk.

Link naar reactie
  • 0

voor aantallen als containers vlieg je er toch zeker eerst heen? Over welke bedragen hebben we het?

 

Het antwoord maakt niet uit ; laag bedrag (waar zeur je over) hoog bedrag , (vlieg er heen!) Logisch gaat een chinees je niets opsturen zonder betaling, of het nu een oplichter is of niet, in Nederland is dat ook niet normaal (Zeker niet voor eerste bestelling!)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Mocht je grotere orders gaan plaatsen dan kan je een bedrijf inschakelen die de goederen controleerd voordat ze de boot opgaan. Gebruik even de zoekfunctie hier dan vindt je daar genoeg over.

 

 

Link naar reactie
  • 0

voor aantallen als containers vlieg je er toch zeker eerst heen? Over welke bedragen hebben we het?

 

Het antwoord maakt niet uit ; laag bedrag (waar zeur je over) hoog bedrag , (vlieg er heen!) Logisch gaat een chinees je niets opsturen zonder betaling, of het nu een oplichter is of niet, in Nederland is dat ook niet normaal (Zeker niet voor eerste bestelling!)

Ja de bestelling die wij willen plaatsen is +1800 euro. Als wij via escrow konden betalen wilde ik wel richting 2500. en later mogelijk lcl halve container. Ik vind dat al een aardig bedrag.

 

Maar sowieso blijkt dat dit de normale gang van zaken is, dan zullen wij de chinezen hun company terms naleven.

Link naar reactie
  • 0

voor aantallen als containers vlieg je er toch zeker eerst heen? Over welke bedragen hebben we het?

 

Het antwoord maakt niet uit ; laag bedrag (waar zeur je over) hoog bedrag , (vlieg er heen!) Logisch gaat een chinees je niets opsturen zonder betaling, of het nu een oplichter is of niet, in Nederland is dat ook niet normaal (Zeker niet voor eerste bestelling!)

Ja de bestelling die wij willen plaatsen is +1800 euro. Als wij via escrow konden betalen wilde ik wel richting 2500. en later mogelijk lcl halve container. Ik vind dat al een aardig bedrag.

 

Maar sowieso blijkt dat dit de normale gang van zaken is, dan zullen wij de chinezen hun company terms naleven.

 

Elk echt chinees bedrijf heeft een bedrijfsrekening. Voor elk bedrijf in China dat exporteerd is het verplicht er een of meerdere te hebben waar gelden van buitenaf ontvangen kunnen worden.

 

Als je internationale handel doet, moet je ook weten wat je doet, hoor en wederhoor om na te gaan met welk bedrijf je zaken doet. Indien je hier van overtuigd bent dat het goed zit, dan kun je een PO sturen met jouw betalingsvoorwaarden hierop vermeld.

 

Bijvoorbeeld 30% aanbetalen en 70% bij verlaten fabriek. Met of zonder controle door 3e partij hier aan vooraf.

Meer gaan betalen dat hetgeen is afgesproken is van de zotte, dan kan ik je ook nog wel een bankrekening sturen als je zo graag van jouw geld afwil. Alle beetjes helpen nietwaar.

 

Normaal gaat een Chinese producent hier gewoon mee accoord en een bankrekening op bedrijfsnaam is een redelijke indicator dat het bedrijf ook echt bestaat en er niet iemand mee aan de haal gaat.

 

Zorg dat alle documentatie op orde is, jouw bestelling in detail met voorwaarden, en deze moeten ook weer in de invoice van de fabriek vermeld staan.

Link naar reactie
  • 0

Ok bedankt allesinds.

 

Nu heb ik de volgende gegevens.

ze werken blijkbaar met een export bedrijf JAda(Honkong e de btaling moet op hun rekning komen... Ik vind die chinezen vremder en vreemder.

JADA (HONGKONG) INDUSTRY & TRADE LIMITED

Add: RM. 907. WING TUCK COMMERCIAL CENTRE, 177-183 WING LOK STREET, HONGKONG

 

Ten tweede heb ik de volgende shipping voorwaarden gvonden. goed of slecht, en waar moet ik op lettn bij de invoice en contract afspr?

 

We have confirmed with our Xiamen colleague,and they advised that from Xiamen to Antwerp,the Minimum weight is above 100kg, if less 100kg, the chargeable weight will as 100kg. we quote the freight as below:

 

1)From Xiamen,China to Antwerp,Beligum by air:

A/Freight :USD4.4/KG(above 100kg)

Carrier :KLM Cargo

TT :2-3days around

Routing :Xiamen---Amsterdam---Antwerp

 

2)Door to door service from Xiamen to Belgium by express:

Express Freight:USD6.2/KG(above 101kg)

TT :3-4days around loading the shiping on Hongkong filight

Routing :Xiamen---Hongkong---Belgium

Xiamen--Hongkong need 2-3days around

 

Remark:if the volume is 0.7cbm, the volume by air is 117kg(cbm*167), by express is 140kg(cbm*200)

 

 

Probleem is dat het order maar + 65 kg betrft en minder dan 1cbm is.

Mijn vragen:

Als ik door to door neem, moet ik dan zelf nog formaliteiten invullen voor de douane?

als het een export firma betrft, moet ik dan ook een CR code aanvragen in china?

Is bovenstaande verzending prijs competitief of niet?

Waar nog op letten?

 

mvg

Link naar reactie
  • 0

Je hebt bij een trader uit Hong Kong besteld. Dat kan op zich goed zijn, bedrijven uit Hong Kong zijn meestal betrouwbaarder dan bedrijven uit China.

 

Bij transport rekenen ze met 2 soorten gewichten. Het echte gewicht (67kg) en volume gewicht (117kg = volume x 167 ezelsbrug)

Het hoogste getal verrekend.

 

Bij optie 1 by air tot aan Antwerpen, moet je rekening houden dat er extra kosten komen voor inklaren, invoerrechten en lokale bezorgkosten.

Bij optie 2 krijg je het geleverd tot aan huis, daarbij kunnen nog invoerrechten bij komen.

Mocht je vaker producten importeren, zou ik je aanraden om een expediteur in te schakelen.

Mocht je het niet vertrouwen, zoek een bedrijf dat voor je inspectie kan uitvoeren in China voordat je de volledige betaling doet.

Mocht dat te duur worden, dan kun je de fabrikant zelf laten inspecteren en er fotos van toesturen. Niet waterdicht, maar beter dan niets toch?

 

 

Hoop dat je hiermee verder kunt~! Succes.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.