• 0

Winkel niet 5 maar 4 dagen open: is dat haalbaar?

Hallo allemaal,

nog nooit eerder een vraag gesteld maar nu is het toch zover. Even in het kort, sinds 2 jaar beman ik een 2e hands winkel. Samen met vriendin overgenomen maar die heeft kenbaar gemaakt, ik stop ermee. Jammer maar zo is het. Aangezien het idee om meer verkoop eruit te halen daardoor (vroegtijdig kenbaar stoppen vriendin) zijn de plannen niet uit de kast gekomen. Doordat mijn man nieuwe baan kreeg, veel weg, en naschoolse wachtlijsten had, was er maar 1 optie, op zoek naar overnamekanidaat. Helaas in deze tijd een moeilijk proces, en wat kunnen we aantonen, wel leuke cijfers maar nog geen echte groei. Heeft natuurlijk ook geen kans gehad in deze korte tijd.

Nu wil het zo, dat de naschoolse belde en er is plek!! Ik zou de winkel dus alleen verder kunnen gaan doen, alles is op de rit, dus met hard werken gaat mij dat ook lukken. De winkel zou dan wel van 5 dagen open naar 4 dagen open moeten..................nu komt de vraag, is dit haalbaar? Hoe kan ik dit nu het beste gaan aanpakken? Iemand ideeen?

Veel 2e hands winkels zijn open van woensdag tm zaterdag, ik zou de openingstijden wat kunnen verruimen.

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor het meedenken.

ps hopelijk in de juiste rubriek de vraag gesteld!

Link naar de website van mijn winkel: http://www.pinokkiowinkel.nl

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Het eerste wat me te binnen schiet als ik je vraag lees: je beantwoordt hem zelf toch al? Meerdere hobbywinkels zijn blijkbaar van woensdag t/m zaterdag open (4 dagen dus), dus de doelgroep schijnt dat niet heel vervelend te vinden. Als anderen het doen, dan zou jij het ook moeten kunnen doen lijkt me.

Of je het dan qua omzet en dergelijke redt dat kunnen wij niet zeggen, dat zul je zelf moeten ervaren. En leg eventueel de nadruk op de verruimde openingstijden op de dagen dat je open bent, dat kan weer een pluspunt zijn.

Veel succes!

• 0

Ik had ooit een klein natuurvoedingswinkeltje dat maar 2 dagdelen per week open was.

Of het kan hangt puur af van de klanten die bij jou komen en daar zou je de openingstijden op af kunnen stemmen.

Communiceer dat van te voren wel goed anders blijven mensen misschien weg, ook het waarom kan geen kwaad.

De lokale ijssalon merkte dat een periode een aantal doordeweekse dagen dicht zijn mensen bewuster maakte van de openingstijden en dat op de dagen dat ze wel open waren meer te doen hadden!

• 0

Vaak kun je het aan je omzet wel zien of het wel of niet kan. Misschien heb je zelfs dagen dat er bijna niks te doen is. Maandags zijn vaak de rustigste dagen voor een winkel. Tenminste als ik kijk bij mij in de omgeving.

@ Nico Schouten

2 dagdelen per week open? Kon dat wel uit met de huur en alle bijkomende kosten? Wel interessant om zo part-time er een onderneming/winkel bij te doen naast je huidige baan.

• 0

2 dagdelen per week open? Kon dat wel uit met de huur en alle bijkomende kosten? Wel interessant om zo part-time er een onderneming/winkel bij te doen naast je huidige baan.

Omdat het een klein winkeltje was hebben we het indertijd gewoon in ons bedrijfspand onder kunnen brengen. In het bedrijfspand hadden we nog wat ruimte over en dat werd zo mooi ingevuld. Kantelpunt lag bij de inkoop, we konden met die 2 dagdelen net genoeg omzet draaien om de bestellingen bij de leveranciers te kunnen plaatsen zonder extra te hoeven betalen vanwege het alge orderbedrag.

• 0

Omdat het een klein winkeltje was hebben we het indertijd gewoon in ons bedrijfspand onder kunnen brengen. In het bedrijfspand hadden we nog wat ruimte over en dat werd zo mooi ingevuld. Kantelpunt lag bij de inkoop, we konden met die 2 dagdelen net genoeg omzet draaien om de bestellingen bij de leveranciers te kunnen plaatsen zonder extra te hoeven betalen vanwege het alge orderbedrag.

Ah oke duidelijk. Zo gaat het inderdaad wat makkelijker aangezien je dan geen huurkosten ed. hebt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar