Mijn vriendin heeft een dietistenpraktijk ( eenmanszaak). Ik regel haar financiele zaken en haar boekhouding, dit doe ik vrij simpel in Excel. Sinds 1 juni heeft zij een meisje in dienst genomen. ANB regelt haar salarisadministratie. Nu kreeg ik vandaag een Loonjournaalpost toegestuurd van haar eerste loon.
Mijn vraag is hoe ik dit moet verwerken.
Dit zijn de gegevens:
Brutoloon: € 1085,-
Sociale lasten: € 159,-
Loonheffing: € 146,-
Nettoloon: € 995,-
Reservering vakantiegeld: € 87
Opslag reservering vakantiegeld: € 17
Mijn vraag is wat komt er nu op de resultatenrekening en wat gaat naar de balans.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
GuusBos
GuusBos
Beste forum leden,
Mijn vriendin heeft een dietistenpraktijk ( eenmanszaak). Ik regel haar financiele zaken en haar boekhouding, dit doe ik vrij simpel in Excel. Sinds 1 juni heeft zij een meisje in dienst genomen. ANB regelt haar salarisadministratie. Nu kreeg ik vandaag een Loonjournaalpost toegestuurd van haar eerste loon.
Mijn vraag is hoe ik dit moet verwerken.
Dit zijn de gegevens:
Brutoloon: € 1085,-
Sociale lasten: € 159,-
Loonheffing: € 146,-
Nettoloon: € 995,-
Reservering vakantiegeld: € 87
Opslag reservering vakantiegeld: € 17
Mijn vraag is wat komt er nu op de resultatenrekening en wat gaat naar de balans.
Ik gebruik overigens geen boekhoudprogramma.
Groeten Guus
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32432-journaalpost-personeelskosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag