• 0

File probleem oplossing.

Omschrijving van je concept:

Ik heb een simpele en eigenlijk misschien wel een te makkelijke oplossing. Rode kentekenplaten!

 

Met deze platen mag je dan niet tijdens de spits rijden, maar je hoeft daar en tegen ook geen wegenbelasting te betalen.

 

Zo betaal je dus om in de spits te rijden. En mensen die niet echt hoeven, trek je zo over de streep. Carpooling wordt dan misschien dan ook weer hip. Eventueel geef je de mensen 1000,- euro extra, bijvoorbeeld. Om extra auto's uit de spits te weren. Net zolang tot ca.15% v.d. auto's weg is uit de spits.

 

En de andere mensen betalen 5% extra om dit te kunne betalen, qua belastinginkomsten.

 

Geheel vrijwillig, geen tolpoorten e.d. Snel en goedkoop. en makkelijk te controleren. Fraude: 5000,- euro boete.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

niks.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

files.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

goedkoper en sneller.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Andere aanvullende ideeen. misschien een gezamenlijke forumoplossing?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Maar oplossingen die met gedragsverandering te maken hebben zijn nu eenmaal economisch zelden interessant.

 

Tenzij er een systeem gehanteerd wordt waarin het gedrag van de 'bestuurder' of beter gezegd de 'reiziger' geen invloed meer heeft op de doorstroming.

 

Er van uit gaande dat files voor het belangrijkste deel ontstaan door variatie in het tempo op verschillende plekken op de snelweg: Dan is in mijn optiek het elimeneren van de variatie een belangrijk deel van de oplossing. Oftewel een systeem waar auto's in colonnes rijden en de snelheid bepaald wordt door het systeem en niet door de bestuurder. Het rijdrag heeft dan geen invloed meer op de snelheid en de doorstroming zal sterk verbeteren.

Een probleem hier is wel dat het verplaatsen van A naar B voor mensen niet altijd de enige reden is om auto te rijden. Ook de 'vrijheid' die gepaard gaat met het gevoel van fysieke versnelling (het genot om te rijden) is iets wat de automobilist niet gemakkelijk wil inleveren. Als we geleid worden door het snelweg systeem dan valt dit genot immers weg. Hiervoor moet iets anders in de plaats komen. Communicatie technologie en elektronische 'gadgets'zullen hier misschien een vervanging voor zijn.

De moderne auto bewijst bijna dat het technisch haalbaar is. We gaan van "autofundamentalisme naar commobiliteit" (Henk Oosterling) Een enorme uitdaging voor innovatieve ondernemers als het aan mij ligt. Zowel op het tecnhologische als sociale vlak.

 

Dit is toekomstmuziek natuurlijk. Maar het creëren van preferente groepen met nummerplaat kleurtjes en in het oneindige afsfalt blijven leggen zie ik in ieder geval niet als een oplossing die op lange termijn stand zal houden. Dat is denk ik economisch het meest oninteressant.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ben het met de vorige poster zeer eens. Een tussenstap hierop zou het volgende kunnen zijn:

 

Men moet gewoon de vraag stellen waarom zijn er zoveel voertuigen op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats? En dit probleem blijft altijd bestaan zolang er individuele vervoersmogelijkheden zijn en de auto industrie op volle toeren moet blijven draaien, zelfs met steun in crisistijd. Wat meer asfalt betreft weet iedereen dat, dat ook een keer ophoudt. Rond Eindhoven is het prachtig veranderd. Ik zeg dus niet opgelost. Want ook dat is maar tijdelijk. En bedenk dat gedurende elke verandering tot uitbreiding een lange periode van bouwput-files waren ontstaan.

 

Als de tandarts teveel klanten heeft op een bepaalde tijd, wat doet hij dan?

Ja, afspraken maken dat ieder niet op dezelfde tijd komt, niet?

 

De tegenwoordige telecommunicatie en navigatie moet het toch mogelijk kunnen maken dat voertuigen geleid worden. Eerst gaan registreren van waar en wanneer en waar je naartoe wilt. Dan wordt door een verkeerscomputer berekend welke route welk voertuig wanneer mag nemen. Wordt het toch te druk dan krijgen de te late geregistreerden geen toegang. Of wordt je in een buffer gezet (parkeerplaats). Je mag dus ook de dagelijkse woon-werk ook registreren. Kom je een rit-afspraak niet na zonder afmelding op tijd dan volgt een boete.

 

Link naar reactie
  • 0

Als de tandarts teveel klanten heeft op een bepaalde tijd, wat doet hij dan?

Ja, afspraken maken dat ieder niet op dezelfde tijd komt, niet?

 

"Het nieuwe werken" speelt hier natuurlijk ook deels op in. En de cruise control is toch ook een geliefd ding voor de lange afstand rijder. En dan te bedenken wat een constante snelheid voor invloed zal hebben op het brandstof verbruik (in welke vorm dan ook) en de verkeersveiligheid.

 

@brood: Die boetes kunnen we hopelijk wat anders voor verzinnen? Doel jij op het idee dat mensen een bepaald reismoment ( reserveren? Zo had ik het zelf nog niet bekeken maar zo kun je wel de snelheid garanderen. Aan de andere kant ontneem je de mobilist wel weer een stukje van zijn paradoxale vrijheid. iets om af te wegen denk ik. Ik denk dat ik zelf dan altijd weer de klos zou zijn omdat m'n dag weer iets uitliep....

 

Het zou toch prachtig zijn om bij de automobilist (op de snelweg) de zorg van boetes te ontnemen? Van mij mag de snelheid best iets afnemen om plaats te maken voor meer auto's in de colonne. uiteindelijk zit er toch een patroon in. Nu zijn de files op bepaalde plaatsen en tijden immers ook te voorspellen. En op dat moment zat ik niet te sturen maar m'n todo lijstje voor die dag door te nemen:)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Dit is toekomstmuziek natuurlijk. Maar het creëren van preferente groepen met nummerplaat kleurtjes en in het oneindige afsfalt blijven leggen zie ik in ieder geval niet als een oplossing die op lange termijn stand zal houden. Dat is denk ik economisch het meest oninteressant.

 

Waarom bestaat 1e klas, VIP en business class dan nog in trein- vliegverkeer, hotels, enz?

 

Typisch, van top-commercieel bedrijf tot ministeries sociale zaken, milieu, enz. maken hier gebruik van, maar op de weg is dit een korte termijn oplossing?

Volgens mij is het klasse principe hetzelfde als de rode kentekenplaat,

Minder wachttijd (plaatsreservering), meer reiscomfort, status voor wie het kan/wil betalen met daartegenover, meer ruimte op de wegen voor de "gewone man/vrouw", daarom minder asfalt te leggen.

 

Kom op !!, niet zo hypocriet, met een goed bedrijfsplan, innovatief, VMO en duurzame onderbouwing is er vast wel (fiscaal, subsidie) voordeel te behalen voor de ondernemer uit deze hoge kosten.

 

Je kan deze rijstroken bijv. milieubanen noemen, leuke Lexus hybride erop of zo, mooi toch !!

 

Groetjes,

Roland

 

Link naar reactie
  • 0

Dit is toekomstmuziek natuurlijk. Maar het creëren van preferente groepen met nummerplaat kleurtjes en in het oneindige afsfalt blijven leggen zie ik in ieder geval niet als een oplossing die op lange termijn stand zal houden. Dat is denk ik economisch het meest oninteressant.

 

Waarom bestaat 1e klas, VIP en business class dan nog in trein- vliegverkeer, hotels, enz?

 

Typisch, van top-commercieel bedrijf tot ministeries sociale zaken, milieu, enz. maken hier gebruik van, maar op de weg is dit een korte termijn oplossing?

Volgens mij is het klasse principe hetzelfde als de rode kentekenplaat,

Minder wachttijd (plaatsreservering), meer reiscomfort, status voor wie het kan/wil betalen met daartegenover, meer ruimte op de wegen voor de "gewone man/vrouw", daarom minder asfalt te leggen.

 

Kom op !!, niet zo hypocriet, met een goed bedrijfsplan, innovatief, VMO en duurzame onderbouwing is er vast wel (fiscaal, subsidie) voordeel te behalen voor de ondernemer uit deze hoge kosten.

 

Je kan deze rijstroken bijv. milieubanen noemen, leuke Lexus hybride erop of zo, mooi toch !!

 

Groetjes,

Roland

 

 

Waarom niet een volbezette Lexus hybride erop.

Zie mijn vorige bijdrage in dit topic.

Link naar reactie
  • 0

Is het dan ook zo dat mensen die minder geld hebben of mischien zelfs jan modaal later gaat beginnen? De bouwvakker komt om 10:30 aanzakken. Op zich is het natuurlijk ideaal wanneer een snelweg optimaal benut wordt, maar ik geloof niet dwt dit in praktijk zal werken. Het probleem is dat veel mensen tegelijkertijd naar hun werk moeten. Veel beroepsgroepen moeten hun werk buiten de deur doen en het liefst met daglicht. Deze mensen worden dan gedwongen meer te gaan betalen om hun werk te doen.

Link naar reactie
  • 0
Conclusie: verander de status van een volbezette auto van privé-voertuig naar openbaar vervoer en er wordt een wezenlijke bijdrage geleverd aan het beperken van de luchtvervuiling.

Waarom niet een volbezette Lexus hybride erop.

Zie mijn vorige bijdrage in dit topic.

 

@Herman,

Weer die éne volhardende miscalculatie in het overheidsdenken. :)

Hoe ga je volbezetting controleren ?

plan (consultants-adviseurs - lobby)- adviesgroep - commissie - voorbereiding controle - invoeren controle procedure - (geld op !!) - start controle?

 

Rood kenteken:

camera's onderscheiden duidelijk kleurverschil op (bestaand) wegennet, elk ander kenteken = boete

Meeste extra banen bestaan al (spitsstroken), onderhoud is te sponsoren via deelname (bijv. mercedes, nuon, shell, enz.)

 

Andersom denken, kleine volumes zijn beter te controleren, OV is een massale oplossing met een verspillende uitstraling, direct verbonden met jan (beneden) modaal die krijg je niet meer weg.

 

Groetjes,

Roland

Link naar reactie
  • 0

Beste Roland, busbanen bestaan al, spitsstroken ook. Cameracontrole op gebruik van busstroken/spitsstroken bestaat ook al. Controle bij parkeergarages is simpel oplosbaar. OV vervoer in volbezette personeneauto's is geen massaal vervoer, maar haalt wel per auto tenminste drie andere auto's uit de spits.

Link naar reactie
  • 0

Is het dan ook zo dat mensen die minder geld hebben of mischien zelfs jan modaal later gaat beginnen? De bouwvakker komt om 10:30 aanzakken.

 

De bouwvakker rijdt nu al om 06:00, om 06:45 zitten ze aan de koffie en starten om 07:00.

 

Al filosoverend, als er een stukje verantwoordelijkheid bij de werkgever wordt neergelegd, varaiabele begintijden tussen 07:00 en 10:30.

Geen vergaderingen, werkoverleg of andere afspraken plannen voor 11:00.

 

Het veelbesproken thuiswerken meer promoten en invoeren.

 

Het heeft meer vertrouwen nodig, het is best eng als je werkgever om 15:00 in de auto stapt en zegt, ik ga vanavond thuis wel verder, ik heb hier nu 5 uur gewerkt en de overige 3 uur werk ik thuis.

 

Maar men creert wel de nodige verschuiving in de bezetting van de snelwegen.

 

Link naar reactie
  • 0

@ christoffel. In ons Nederland is de huidige cruise control niet zo relevant. Dit is perfect voor de Amerikaanse interstate wegen. Als je bedoelt met de cruise control het colonne rijden zal dat lukken. Maar relatief in het westen moet er toch veel aan en afgehaakt worden.

En de vrijheid-factor kan inderdaad ook gereguleerd worden. Wanneer de verkeerscomputer over heel Nederland tijden en plaatsen “ziet” van zeer lage verkeersconcentraties kan “het” daar vrijheid geven van niet geregistreerd en minder gereguleerd rijden. Op de zondag of nacht in Drenthe zou je best met 150 km/h (de kick) over de A28 kunnen. Natuurlijk wel met infrarood camera geleiding langs en buiten de weg om aankomende obstakels (bijvoorbeeld overstekend wild) aan de automobilist door te geven.

 

Wat vrijheid betreft is het huidige autorijden niet te handhaven omdat iedereen denkt auto te moeten en kunnen rijden. Ook al heeft zij (pardon ook hij) dat papiertje (nu kaartje) van de RDW gekregen. Het echt met voldoende verkeerszekerheid kunnen rijden is volgens mij maar 10 %. Zelfs in het tegenwoordig vrachtverkeer. Dat was vroeger wel anders.

 

Hier een zeer summier voorbeeld van nuttige verkeersregeling:

Stel auto A rijdt op een niet voorrangsweg. Recht staat een auto( B) om de weg op te gaan . Auto A moet afremmen om deze voor te laten gaan. De auto B draait op de weg in dezelfde richting waarin A gaat. A rijdt dus daarna achter B aan.

Even later (na 2 km) moet B naar links. Hij moet wachten op toekomstig verkeer. Dus A moet ook wachten tot hij weg is. Dan kan A weer rechtdoor.

Was het niet beter dat een verkeerscomputer weet dat B rechts en daarna links gaat. Dan kan de computer beslissen om A voorrang te geven op de eerst kruising terwijl B toch van rechts komt. Scheelt A twee keer afremmen. En B stond toch stil. Dus even minder vrijheid voor B en meer vrijheid voor A.

 

Inderdaad een grote ondernemers-uitdaging voor de camera vision techniek en de auto control systemen. En de camera (@ Joost) doet de observatie voor overtredingen en het vastleggen van de toedracht bij ongelukken (verzekering). Het principe van ritten registratie is natuurlijk ook prima voor de persoonsvervoerders (taxi’s). Je kunt bij een registratie melden dat je geen eigen vervoer hebt, bijvoorbeeld voor minder validen. De computer regelt de meest efficiënte vervoers-compositie. Taxi, bus, trein, boot, segway. rolstoel, etc. En er rijden geen lege bussen rond.

 

Tot slot dit: Het file probleem is geen probleem. Niet voor ondernemers of voor de maatschappij. Het nodigt alleen uit tot continue inventiviteit die realistisch kan worden gemaakt voor een lange toekomst. Als we denken aan hoe de toekomst eruit zal zien moet je alleen de oplossingen weten te vinden voor de overgang. Dus hoort dit zeker bij ondernemen. Hetzelfde hadden we met het schijnbare hele grote probleem van de mest overschot. Straks wordt mest nog schaars omdat we daaruit energie en textiel kunnen winnen. Straks snakken we naar de mogelijkheid om in de file te kunnen staan, om te kunnen onthaasten en om lekker te laat op het werk te komen ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Dit is toekomstmuziek natuurlijk. Maar het creëren van preferente groepen met nummerplaat kleurtjes en in het oneindige afsfalt blijven leggen zie ik in ieder geval niet als een oplossing die op lange termijn stand zal houden. Dat is denk ik economisch het meest oninteressant.

 

Waarom bestaat 1e klas, VIP en business class dan nog in trein- vliegverkeer, hotels, enz?

 

Typisch, van top-commercieel bedrijf tot ministeries sociale zaken, milieu, enz. maken hier gebruik van, maar op de weg is dit een korte termijn oplossing?

Volgens mij is het klasse principe hetzelfde als de rode kentekenplaat,

Minder wachttijd (plaatsreservering), meer reiscomfort, status voor wie het kan/wil betalen met daartegenover, meer ruimte op de wegen voor de "gewone man/vrouw", daarom minder asfalt te leggen.

 

Kom op !!, niet zo hypocriet, met een goed bedrijfsplan, innovatief, VMO en duurzame onderbouwing is er vast wel (fiscaal, subsidie) voordeel te behalen voor de ondernemer uit deze hoge kosten.

 

Je kan deze rijstroken bijv. milieubanen noemen, leuke Lexus hybride erop of zo, mooi toch !!

 

Groetjes,

Roland

 

 

Bedoel je met hypocriet te zeggen dat ik dat niet als lange termijn oplossing zie maar dat je denkt dat ik het eigenlijk stiekem toch wel wil?

VIP en 1ste klas gaat volgensmij over de kwaliteit of status van de wijze waarop je behandelt wordt (mooie ruimte, betere stoelen etc.) elke reiziger in elke klasse kan en mag nog steeds ten alle tijden reizen, ongeacht de klasse. Ook als bijvoorbeeld een trein overloopt. Denk maar eens wat er gebeurt met de 1ste klas na een koninginnenag in Den Haag. Op dat moment is iedereen gelijk.

Ik vind het prima als mensen meer betalen om beter te zitten. Maar niet als mensen meer betalen om voorrang te krijgen in relatie tot de reistijd binnen hetzelfde openbare verkeerssysteem. Dat moet toegankelijk zijn op elk moment voor iedereen. rijk en arm. We zullen altijd preferente groepen hebben dat ben ik met je eens. Maar we moeten oppassen hoever we hier in gaan.

 

We doen het echter wel zoals je zegt. Het gebeurt met vrachtwagens en bussen die op aparte stroken rijden. In rotterdam bij het tebregse plein worden de vrachtwagens over een aparte baan geleid vanaf de a12 en a16 naar de a20. Op deze manier kunnen alle personenauto's samenvoegen zonder dat het vrachtverkeer er tussen zit. De vrachtwagens komen er weer bij als de personenauto's samengevoegd zijn.

 

Ik denk wel dat een dergelijk kentekenplaten codering kan helpen in de transitie naar een systeem wat een constante (of beter gezegd: een snelheid die bij alle eenheden gelijk is) hanteert. Of zelfs broodnodig is. Bijvoorbeeld de rode platen mogen op een aparte baan. Op deze baan wordt de snelheid (op bepaalde trajecten) bepaald door een wegbeheersysteem en niet door de bestuurder. Een rodeplaat auto is daar dan ook voor uitgerust. De rodeplaatauto is geschikt om deel te nemenaan een ander verkeerssysteem.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Beste Roland, busbanen bestaan al, spitsstroken ook. Cameracontrole op gebruik van busstroken/spitsstroken bestaat ook al. Controle bij parkeergarages is simpel oplosbaar. OV vervoer in volbezette personeneauto's is geen massaal vervoer, maar haalt wel per auto tenminste drie andere auto's uit de spits

 

@Tiller,

Hoe ga je dit controleren (en onderhouden) ?

Garandeer je 3 auto's ?

Bij een rode kenteken heb je een garantie van 1 auto per kenteken van de openbare weg en gegarandeerde inkomsten per kenteken. Je kunt hierop sturen (prijs, privileges, wachtlijst, extra periodieke uitgifte, enz) met effectief direct resultaat.

 

@topic

De grootste tijdsdruk (dus kostenverhoging) van fileproblemen ervaart het zakenleven.

De privé rijder vindt het wel irritant, maar heeft meer tijd, zal een betere doorstroming dus altijd als prettig ervaren.

 

Uitbesteding van het OV geeft al aan dat de gemeentes afwillen van controles, de prijs/kwaliteit zal periodiek het contract bepalen, bereikbaarheid hangt samen met verplaatsing van bedrijven. (zie leegstand bedrijfspanden steden).

Dat geeft andere regio's meer opties, dus betere verdeling vervoersdruk.

 

 

Groetjes,

Roland

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me weleens af hoeveel mensen de file nu werkelijk als probleem ervaren? Inmiddels zijn we denk ik toch wel zo geconditioneerd dat we rekening houden met de "gewone" (= spits) files. Zelf heb ik gemerkt dat het al een stuk minder vervelend is als je gewoon maar accepteert dat op bepaalde trajecten op bepaalde tijden nu eenmaal files staan en je dus wat later thuis of bij je klant bent (of eerder moet vertrekken). Dat het veel extra tijd kost kan vervelend zijn maar alleen als je daar zelf zo over denkt.

Het probleem uit "File probleem oplossing" kan gemakkelijk geëlimineerd worden als we het niet meer als probleem ervaren. Dan rest dus "file oplossing". Maar als we het niet meer als probleem zien, is er dan nog een reden om het te willen oplossen?

 

Als ik de berichten in dit topic zo lees gaat het dan meer richting optimaliseren van verkeersdoorstroming. De vraag is hoeveel energie en geld we daarvoor over hebben.

Een stukje gedragsverandering zou hier wel bij helpen. Niet rijden alsof de weg van jou is en jij als eerste thuis moet zijn maar rijgedrag zo aanpassen dat de file zo gelijkmatig mogelijk zich kan voortbewegen. Elkaar een beetje ruimte gunnen dus en hier op een verantwoorde manier gebruik van maken. Ik weet uit ervaring dat ik me dan nauwelijks meer stoor aan de file, die is er nu eenmaal en uiteindelijk kom ik toch wel op de plaats van bestemming.

 

Getver ik lijk Koos Spee wel :-[

 

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0
Een stukje gedragsverandering zou hier wel bij helpen. Niet rijden alsof de weg van jou is en jij als eerste thuis moet zijn maar rijgedrag zo aanpassen dat de file zo gelijkmatig mogelijk zich kan voortbewegen

 

@marian

Voornamelijk veroorzaakt door het zakenleven, geef ze dus een strook die van hun is. :)

 

Voor de rest kan ik niet anders dan je gelijk geven, zo is het.

 

Groetjes,

Roland

Link naar reactie
  • 0

citaat van brood: Hier een zeer summier voorbeeld van nuttige verkeersregeling:

Stel auto A rijdt op een niet voorrangsweg. Recht staat een auto( B) om de weg op te gaan . Auto A moet afremmen om deze voor te laten gaan. De auto B draait op de weg in dezelfde richting waarin A gaat. A rijdt dus daarna achter B aan.

Even later (na 2 km) moet B naar links. Hij moet wachten op toekomstig verkeer. Dus A moet ook wachten tot hij weg is. Dan kan A weer rechtdoor.

Was het niet beter dat een verkeerscomputer weet dat B rechts en daarna links gaat. Dan kan de computer beslissen om A voorrang te geven op de eerst kruising terwijl B toch van rechts komt. Scheelt A twee keer afremmen. En B stond toch stil. Dus even minder vrijheid voor B en meer vrijheid voor A.

 

Een deel van dit voorbeeld kun je veel eenvoudiger oplossen door links ipv rechts voorrang te geven. Elke auto die van links komt zie je veel eerder en de kruisingen lopen niet meer vol. Kunstmatig wordt dit nu al gedaan op rotondes met heel veel borden. Ik heb eens geturfd op een dag rijdend door Nederland. van de 100 kruisingen en rotondes die ik tegengekomen ben en geregeld zijn met een tiental borden en signalen zouden er 90 niet meer bebord hoeven te worden bij links voorrang!

Helaas jammer voor een leverancier en fabrikant van borden, maar ja. :)

Link naar reactie
  • 0

Een stukje gedragsverandering zou hier wel bij helpen. Niet rijden alsof de weg van jou is en jij als eerste thuis moet zijn maar rijgedrag zo aanpassen dat de file zo gelijkmatig mogelijk zich kan voortbewegen

 

@marian

Voornamelijk veroorzaakt door het zakenleven, geef ze dus een strook die van hun is. :)

 

Voor de rest kan ik niet anders dan je gelijk geven, zo is het.

 

Groetjes,

Roland

 

Een strook die "van hun" is?? Is het niet juist te prefereren dat de zakelijke reiziger (die wellicht de file meer als probleem/last ervaart) iets aan gedragsverandering doet dan?

Misschien afdwingen door een inhaalverbod voor de zakelijke reiziger, net als voor vrachtwagens? ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Een stukje gedragsverandering zou hier wel bij helpen. Niet rijden alsof de weg van jou is en jij als eerste thuis moet zijn maar rijgedrag zo aanpassen dat de file zo gelijkmatig mogelijk zich kan voortbewegen. Elkaar een beetje ruimte gunnen dus en hier op een verantwoorde manier gebruik van maken. Ik weet uit ervaring dat ik me dan nauwelijks meer stoor aan de file, die is er nu eenmaal en uiteindelijk kom ik toch wel op de plaats van bestemming.

 

Getver ik lijk Koos Spee wel :-[

Wie verandert andermans gedrag?

Degenen die het verkeerde gedrag hebben, lezen bijvoorbeeld forum berichten niet. Die bereik je dus niet.

Ik gun de zakenman (laten we zeggen wij, de ondernemers) veel, maar wanneer we recht gaan krijgen door fout gedrag, benne we er niet mee eens.

 

Maar dat zien we veel in het gedogende Nederland. Wanneer personen in de fout gaan, worden er meteen oplossingen verzonnen om de toestand zo te bekleden dat de fout niet meer optreed. Denk maar aan de verkeersdrempels. Enkele vandalen rijden structureel te hard door de bebouwde kom. Deze worden niet opgespoord of geprobeerd te pakken te krijgen. Nee de gemeente gaat drempels verzinnen zodat ze wel langzamer moeten rijden. Dit geeft dus een straf voor alle weggebruikers, om hobbelend door de wijk te moeten rijden.

 

De categorie die als vandalen op de snelwegen raast, zouden dus een aparte baan moeten krijgen? Ik hoop dat die banen dan ergens in een ravijn eindigen. Lost het file probleem effectief op.

 

Doe maar niet. Maar wel keiharde controles met camera’s en sensoren. Boetes van minimaal €300,- en verdubbelend bij de volgende overtreding. Drie(3) overtredingen binnen een half jaar dan rijbewijsje kwijt.

Ik lijk ook wel op iemand anders, maar weet niet wie. ::)

 

Link naar reactie
  • 0
Een strook die "van hun" is?? Is het niet juist te prefereren dat de zakelijke reiziger (die wellicht de file meer als probleem/last ervaart) iets aan gedragsverandering doet dan?

Misschien afdwingen door een inhaalverbod voor de zakelijke reiziger, net als voor vrachtwagens?

 

Helemaal mee eens, maar niet realistich. (volgens mij bedoelen we wel hetzelfde)

Inhaalverbod over 3 of 4 rijbanen ?

Het is geen kwestie van gedragsverandering, maar hebzucht.

De zakelijke rijder heeft het ervoor over om zichzelf dood te rijden voor 3 minuten tijdwinst.

Zijn opdracht/afspraak is immers belangrijker dan een mensenleven, dat noemen we ambitie en hart voor de zaak.

Een simpele economische afweging, volledig ondersteunt door de overheid.

Kijk maar naar sollicitatie trainingen, verkooptrainingen, enz..,

 

Dus andersom denken is realistischer,

Beloon de zakelijke rijder met een eigen rijstrook, haal ze van de "openbare weg" , Ze blijven daar zo lang mogelijk op rijden, gezien de hoge kosten en de status die ze op dat moment hebben t.o.v. de "gewone weggebruiker". (soort vrijwillig inhaalverbod)

 

Deze rijstrook verlaten heeft dezelfde verkeersregels als een invoegstrook, bij drukke trajecten een doorgetrokken streep.

Verooraken ze een ongeluk, dan in ieder geval onder gelijkgestemden, die voor dit risico gekozen hebben, hopelijk met minder gevolgen voor de recreatieve rijder met zijn gezin die wel veilig en sociaal rijdt.

 

Groetjes,

Roland

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De zakelijke rijder heeft het ervoor over om zichzelf dood te rijden voor 3 minuten tijdwinst.

Zijn opdracht/afspraak is immers belangrijker dan een mensenleven, dat noemen we ambitie en hart voor de zaak.

Een simpele economische afweging, volledig ondersteunt door de overheid.

Misschien moeten we dus maar eens af van het fenomeen dat je op deze manier tijdwinst (= te hard rijden) kunt kopen (= boete).

 

Ik heb eens een artikel gelezen dat een sanctie vooral effectief is als deze een relatie heeft tot het bijbehorende vergrijp. Dus mijn idee zou zijn om dit soort wegpiraten mee te nemen naar het dichtstbijzijnde politiebureau voor het opmaken van een proces-verbaal. Met 36-wachtenden-vóór-u kan dat dan wel even duren ...

Link naar reactie
  • 0
Ik heb eens een artikel gelezen dat een sanctie vooral effectief is als deze een relatie heeft tot het bijbehorende vergrijp. Dus mijn idee zou zijn om dit soort wegpiraten mee te nemen naar het dichtstbijzijnde politiebureau voor het opmaken van een proces-verbaal. Met 36-wachtenden-vóór-u kan dat dan wel even duren ...

 

Wat denk je dat hij hierna gaat doen ?

Loopt dan inmiddels nog verder achter op zijn tijdschema en is inmiddels ook nog gefrustreerd.

 

Nee, gewoon zo'n P.C. Hooftrijstrook, wie zich misdraagt is zijn kenteken kwijt (extreem hoge vervangingskosten) en is weer gewoon meneertje/mevrouwtje modaal op de weg. Volgens mij de ergste straf voor dit soort types.

 

Voordeliger plan dan extra rijstroken/wegen met aanpassingen tov bestemminsplan, milieugroeperingen, adviseurs en commissies op basis van geprognotiseerde toename/afname en daarmee verbonden inkomsten/kwaliteitsnormen, enz, die achteraf toch niet gehaald worden (zie bijv. 80-km zones, traject snelheidssystemen, enz.)

 

Waarom altijd zo moeilijk, niet integreren , maar juist filteren en verplaatsen, kleinere groepen zijn gemakkelijker te controleren, je hoeft ook geen hele volksgroepen te mobiliseren ;D tot gedragsverandering, de (kostbare) trend van dit moment.

 

 

Groetjes,

Roland

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.