• 0

Waar houten tuinmeubel inkopen twv 1 euro FCL 20ft?

Beste,

 

Misschien een simpele vraag voor jullie, maar voor mij lastig...

 

Waar kan ik het beste een eenvoudig houten tuinmeubel inkopen?

 

Onlangs heb ik een heel leuk, eenvoudig tuinmeubeltje gekocht in China op een lokaal marktje gekocht voor 8 RMB bij een eenvoudig stalletje. Het tuinmeubel is voor 90% gemaakt van hout, erg primitief en eenvoudig te produceren. De verwachte kostprijs ex works is ongeveer 1 euro.

 

Waar kan ik een dergelijk tuinmeubeltje het beste laten maken als ik een container naar Nederland wil laten komen? Ongeveer 3,000pcs in een 20ft?

 

- China? Welke provincies staan bekend om hun houtproductie?

- EU? Welke land?

- Vietnam?

- Filippijnen?

- Indonesie?

 

De loonkosten in China zijn de afgelopen jaren hard gestegen. Is het nog wel interessant om een dergelijk product in China te maken? Of zeggen jullie ga shoppen in de regio? Of misschien dichter in de buurt?

 

Alvast bedankt!

 

Groet

Bazztiaan

 

[titel ingekort - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

ja, ik wil me een beetje bij bovenstaande meneer aansluiten. maar voordat ik oordeel moet ik eerst zien waar je het over hebt. en wat hij bedoelt:

soms sta je echt verstelt van de prijzen hier. maar tussen een product in een stalletje zien en het werkelijk geimporteerd hebben in NL zit nog een verhaal. vaak zijn zulke productengemaakt van wood-leftover en in elkaar gezet door opaatje ( al dan niet met medewerking van hun kleinkinderen ). wil 100 bestellen, hebben ze een probleem, laat staan een container.

dan als ze in de gaten hebben dat je echt geinteresseerd bent kost zoiets ineens 2 euro.

 

ik ondervind het nu zelf. 1 onderdeel moet ik ook op zo'n manier kopen en de prijs ( bij 15.000 st ) is ineens verdrievoudigd. je kan je dat niet voorstellen, maar het is zo.

 

dan verkoop je dit aan een bedrijf met een bepaalde levertijd en dan blijkt ineens dat het toch een half jaartje langer duurt.

 

verder bij hout ( van verre oosten = ander klimaat ) komt meer kijken.

 

dan moet je nog zien of het product wat hier wel grappig is, ook echt gewild is in NL.

 

ok, mocht je toch echt geinteresseerd zijn in iets, kan ik je wel verder helpen, maar niet aan tuinmeubelen voor 1,00.

 

kijk maar even,

 

groeten,

 

willem

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Paul, had iets subtieler gemogen. Is volgens mij slimmer als je klandizie wilt.

 

Willem, bedankt voor je reactie. Daar heb ik iets aan, niet direct oordelen. Het is werkelijk gekocht voor 8rmb en niet 1 exemplaar, maar snap je punt.

 

Ook ik ben mij ervan bewust dat er naast een kostprijs nog van alles erbij komt kijken, voordat het product daadwerkelijk voor je neus in NL staat. Zo achterlijk ben ik ook weer niet.

 

Laat ik de vraag dan iets anders stellen; wat is de meest interessante locatie om laagwaardige meubels te laten maken als je ook transport, etc. mee zou nemen? Blijft China interessant of wordt O-EU dan in eens interessant?

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat het toch azie wordt. hoewel bulgarije en omstreken ook niet duur schijnt te zijn, maar ik weet daar te weinig over. maar het meeste van dit spul komt uit azie en dan china. idd china wordt duurder, maar dat geldt m.n. voor de kust regio's. land inwaards is het nog steeds goedkoop en dan moet je zien wat het hout kost. b.v. wicker is vietnam wel goedkoper dan china, met hout producten niet. voor zover ik de voorbeelden ken.

 

dan heb je hout, maar dr moeten ook onderdelen aan ( hardware en eventuele andere zaken ) en dit moet te krijgen zijn.

 

in bv cambodja heb je niet even een praxis om de hoek, waar je alle gewenste schroefjes kan krijgen. dan heb je een goedkoop meubel, maar met stomme schroeven. dat verkoopt niet.

 

voor dat is china perfect. er is zoveel industrie hier en dus zoveel suppliers dat het m.i. nog wel 20 jaar kan duren, voordat buurlanden op dit niveau zijn. voor sommige industrieen gaat dit niet op en kan je terecht in buurlanden.

 

als ik jou was zou ik niet een container shit ( even kort door de bocht ) met alle kosten van transport laten verschepen, met alle bijkomende kosten. dan kost je product een euro en het transport anderhalve euro.

 

zou je me eens foto's kunnen sturen van wat jij nu in china gekocht hebt. ik ben wel benieuwd.

willem(a)zaltii.com ( even zo, want ik weet niet of ik hier mn email achter kan laten. )

 

en vertel me ook eens hoe je het wilt verkopen. een container binnen halen is 1, verkopen is 2.

 

 

groeten,

 

willem.

 

 

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0
even zo, want ik weet niet of ik hier mn email achter kan laten

Als je graag aanbiedingen ontvangt van (veelal Chinese) spambots of oproepen om je rekening te laten gebruiken om 10 miljoen van een of andere Nigeriaanse minister van Sport het land uit te sluizen moet je vooral je mailadres op een goed geïndexeerd forum vermelden ;)

 

FF serieus: Nee, niet handig. Daarvoor hebben we het PM-systeem, PM berichten worden (ook) verstuurd aan het mailadres waarmee je je op HL geregistreerd hebt, terwijl je mailadres zelf desgewenst onzichtbaar blijft.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Paul, had iets subtieler gemogen. Is volgens mij slimmer als je klandizie wilt.

 

Willem, bedankt voor je reactie. Daar heb ik iets aan, niet direct oordelen. Het is werkelijk gekocht voor 8rmb en niet 1 exemplaar, maar snap je punt.

 

Ook ik ben mij ervan bewust dat er naast een kostprijs nog van alles erbij komt kijken, voordat het product daadwerkelijk voor je neus in NL staat. Zo achterlijk ben ik ook weer niet.

 

Laat ik de vraag dan iets anders stellen; wat is de meest interessante locatie om laagwaardige meubels te laten maken als je ook transport, etc. mee zou nemen? Blijft China interessant of wordt O-EU dan in eens interessant?

 

 

 

Dank je, klandizie is altijd goed, maar de mensen die voor 8rmb tuinmeubelen willen inkopen laat is graag door een ander bedienen.

 

Alles waar je om vraagt is met een zoekopdracht in HL te vinden en specifieke vragen zijn alleen te beantwoorden als je ook specifieke details deelt. Zo simpel is het allemaal niet helaas. Een tuinmeubeltje van een euro.. kom op nou. foto, afmetingen, materiaal/houtsoort etc dan kunnen mensen je verder helpen. En ik ook natuurlijk

Link naar reactie
  • 0

ah ok norbert. ik hoop dat die nigeriaan toevallig even op een ander forum zat te neuzen. :-\

bedankt voor je advies.

 

en paul.... maak je nou niet te druk.

mss bedoelt bazztiaan geen lounge set maar gewoon een krukje oid.

maar je hebt gelijk meer info zou geen kwaad kunnen.

 

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bazztiaan,

 

Buiten of het allemaal mogelijk is en van welk land het dan moet komen zou ik ook goed opletten met je inkoop voor dit soort lage bedragen. De douane zou hier wel eens wat onderzoeken op los willen laten omdat (zoals je al merkt hierop het forum) wat twijfels bestaan over de waarde.

 

Wellicht is het meubeltje wel in elkaar gezet door de dochter van 6 van houd gevonden op de afvalberg?! Wat ik wil zeggen is zoek een/de fabriek en ga daarna opzoek naar de "bijkomende kosten". Want naar mijn idee begin je nu achteraan. Het zoeken naar de kosten van transport is het makkelijkste in dit geval.

 

Succes!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

ah ok norbert. ik hoop dat die nigeriaan toevallig even op een ander forum zat te neuzen. :-\

bedankt voor je advies.

 

en paul.... maak je nou niet te druk.

mss bedoelt bazztiaan geen lounge set maar gewoon een krukje oid.

maar je hebt gelijk meer info zou geen kwaad kunnen.

 

 

 

Als de goede man aangeeft dat er 3000 stuks in 20ft container passen is dat per stuk maximaal 30m3/3000= 0,01m3 of 10dm3 of laten we zeggen 30x30x30 voor het gemak zonder verpakking. Dat is inderdaad niet groot.

 

Maar dan nog, en U zit ook in de houthandel nietwaar?, is een prijs van 8rmb erg gewaagd. Laten we voor een fabriek de inkoop materiaal op 50% zetten, 30% materiaal, personeel en overhead. 20% voor de baas en dan hebben we het wel gehad.

 

China is goedkoop, maar een houten meubeltje, hoe simpel ook, en nu neem ik even een voorschot met de gedachte dat het hout toch gekocht moet worden, er eea aan arbeid, inpakken etc moet gebeuren, zal met 4rmb aan hout niet echt veel voorstellen. Koop ik hier misschien 2 leuke chopsticks voor maar dan houdt het wel een beetje op.

 

Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

 

Mijn ervaring is dat voor houten produkten uit China er een toegevoegde waarde moet zijn tijdens de productie om er goed uit te springen tov andere landen. Hout in China is niet goedkoop en zeker niet goedkoper dan in omringende landen. Sterker nog, leuke houtsoorten zoals eiken, beuken zijn in Europa gewoon een stuk goedkoper verkrijgbaar. Althans, dit is mijn ervaring,

Link naar reactie
  • 0

Er bestaat ook zoiets als maatschappelijk verantwoord ondernemen.

 

Zo vraag ik me af waar dit hout vandaan komt, is het legaal gekapt?

Ik denk niet dat het hout FSC-keurmerk waardig zal zijn. (wat een grote plus is voor veel consumenten)

 

Ook wil je niet dat arbeiders worden uitgebuit. Nu zegt prijs niet alles bij dat laatste, een mooi voorbeeld is de killerapp uhh iPhone van Apple. http://www.iphoned.nl/weer-een-foxconn-arbeider-dat-zelfmoord-pleegt/22276/

 

Link naar reactie
  • 0

haha paul, ja mooie berekening en ik wil die niet tegenspreken, toch heeft bazztiaan iets gekocht voor 8 rmb.

en toen dacht ie ...hee.. handel.

 

alleen dat stalletje staat niet in NL, maar ergens achteraf in CN en dat maakt het verschil even.

 

verder ben ik helemaal met je eens dat er een stukje toegevoegde waarde moet zijn, bij hout uit china. en niet alleen vanwege het transport, maar meer nog vanwege de verkoopbaarheid in NL.

 

ik word nu zo onderhand ook wel erg benieuwd naar het product.

' het tuinmeubeltje voor 8 rmb '

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Allen dank voor de reacties. Ik merk dat ik met het noemen van 8RMB een aantal mensen ‘raak’. Misschien heb ik inderdaad over een aantal zaken te makkelijk nagedacht, maar daar is dit forum toch ook voor? Vragen stellen, kritische opmerkingen plaatsen, elkaar helpen? Niet direct iets afbranden, maar opbouwende kritiek geven, Paul, zoals anderen doen.

 

5 Jaar geleden heb ik het geluk gehad om een jaar te mogen wonen en werken in Paul’s home town. Ik ben dus niet helemaal onbekend in China, maar ik hoef jullie ook niet te vertellen dat in 5 jaar tijd China enorm is veranderd. Helemaal als je er zelf niet meer woont. Vandaar dat ik dit forum raadpleeg voor informatie.

 

Ik ben onlangs weer een paar weken in China geweest en toen heb ik dit meubelstukje in mijn handbagagekoffer meegenomen. Hij stond al ergens in een tuin in Shanghai. Zoals je begrijpt, gaat het niet om een loungeset, maar om een klein opvouwbaar meubelstuk (>95% hout) wat in een ‘platte’ toestand een volume van ongeveer 0,01 m3 heeft. Het heeft een natuurlijke, ruwe uitstraling. Je kan dit zien als eenvoudige, slechte afwerking, maar ik zie er juist de charmes wel van in.

 

Zoals ik hierboven al aangaf, heb ik het aandeel arbeid / toegevoegde waarde waarschijnlijk te optimistisch ingeschat, omdat het best kan zijn dat een boerendochter het na schooltijd in elkaar heeft gezet in haar vrije uurtjes. Toch kan ik mij niet voorstellen dat iets wat nu voor 8RMB is gekocht ineens > 20 RMB moet kosten af fabriek. Verder verwacht ik dat transport uiteindelijk best een aanzienlijk deel van de totale kostprijs kan zijn. De douane heeft ook al aangegeven dat er geen invoerrechten zitten op dit meubelstuk.

 

Verkoop is uiteraard mijn zorg.

 

Willem, ik heb je website gecheckt. Interessant op meerdere fronten. Misschien is het een idee om een keer te skypen? Ik zal je een dezer dagen een e-mail sturen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

doe maar bazztiaan, dan zal ik hier alvast eens rondkijken voor wat boerendochters.

het is nu toch schoolvakantie. ;D

 

skype gaat niet zo best met ons langzame internet in de bergen. maar email lukt altijd.

ik hoor je wel.

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.