• 0

een bedrijf starten in België - waar is KvK?

Hallo iedereen,

 

Ik ben nieuw hier. En de reden waaromik me aanmelde is de volgende: Ik ben van plan om een webwinkel op te zetten met "magento". Ik heb ik al een niche onderwerp gevonden. Dus contacteerde ik een leverancier. Deze was akkoord en wilde me de producten wel leveren. Nu vraag tdie leverancier echter dat ik een bedrijf ben voordat hij met mij in zee wil gaan.

 

Echter ik heb geen bedrijf, maar wil dat wel worden. Echter ik heb totaal geen idee hoe ik daar aan moet beginnen. Vaak hoor ik het woord KvK circuleren. Maar ik heb daar nog nooit van gehoord. Ik woon namelijk in België. Is er daar ook een Kamer van Koophandel.

 

Mijn leverancier vraagt ook nog enkele ander gegevens die ik totaal niet ken:

 

* een V.A.T nummer

* "legal bussines form"

 

Alvast bedankt

Louis

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

VAT = BTW

 

legal business form = rechtsvorm

 

Hoe het opzetten van een bedrijf in België werkt weet ik niet, maar wellicht dat er iemand langs komt om jou een handje daarmee te geven.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Vaak hoor ik het woord KvK circuleren. Maar ik heb daar nog nooit van gehoord. Ik woon namelijk in België. Is er daar ook een Kamer van Koophandel.

Neem een kijkje op de website van Unizo (hier bijvoorbeeld: http://www.unizo.be/uwzaakstarten/viewobj.jsp?id=125815). Andere nuttige websites met veel informatie over het opstarten van een onderneming: www.ikwilstarten.be (van Acerta) en www.zenito.be. Kort: wil je als zelfstandige starten in België, dan moet je ingeschreven zijn in de Kruispuntbank der ondernemingen (KBO). Je krijgt dan een ondernemingsnummer.

 

Er komt heel wat kijken bij het opstarten van een zelfstandige activiteit, hoe klein ook. Denk aan sociale bijdragen (vrijstelling kan, maar moet ook weer aangevraagd worden), de BTW-kwartaalaangiften, belastingsaangifte, ...

Het kiezen van de juiste rechtsvorm is ook van belang. Een eenmanszaak in bijberoep zit anders in elkaar dan een BVBA bijvoorbeeld. Een boekhouder kan je helpen één en ander op een rijtje te zetten, een eerste informatief consult is bij veel boekhouders gratis.

Je hoeft je niet te laten afschrikken door de papiermolen, maar zorg er wel voor dat je voldoende informatie hebt ingewonnen alvorens van start te gaan.

Succes ermee!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.