• 0

Richtprijs websites

Op dit moment informeer ik me over de ontwikkeling van websites bij ontwikkelaars.

Blijkaar komt er bij het in elkaar prutsen van een kwaliteitsvolle representatieve website met webshop toch wel wat meer bij kijken dan ik dacht, want een eerste inschatting die ik kreeg van een bedrijf was 40k€ hiervoor.

Eventueel zou het ook lager kunnen (+/-30k€) als de webshop geintegreerd zou kunnen worden met een bedrijf dat de fulfillment verzorgt. Hoe dat dit dan ook precies in elkaar zou moge zitten...

 

Nu vroeg ik me hetvolgende hieromtrent af:

 

1. In hoeverre is 40k€ een gangbare prijs.

2. Als ik opteer voor een integratie met een fulfillment bedrijf, kan dit dan later makkelijk aanpassen als ik wil overschakelen naar een ander fulfillment bedrijf??

 

Iemand die hier wat zinnig uitleg over kan geven??

 

Nate

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Qua prijs hangt het er maar helemaal vanaf aan wie je wat precies vraagt, dus daar is zo niets op te zeggen (waarschijnlijk gaan er meerdere reacties komen dat dit gemakkelijk voor véél minder te doen is, maar zonder te weten wat je precies allemaal wenst te hebben is dat niet te zeggen).

 

Wel is mijn eerste reactie dat wanneer je je back-end baseert op een ander systeem/proces, dat je dan waarschijnlijk niet zomaar zult kunnen overstappen. Maar ook dat hangt er van af :)

Link naar reactie
  • 0

Aan de hand van een prijs en het gegeven dat het "een webshop" is daar kan niemand onmogelijk over oordelen of dat een faire prijs is. Kan je wat meer informatie geven over de functies die er op zitten en op welk pakket de shop eventueel gebaseerd is? Dan valt er beter te oordelen of deze prijs inderdaad kan kloppen.

 

Een beetje webshop kost inderdaad wel zo 50.000 euro. Natuurlijk kan je met een kaal pakket en een template voor een paar honderd euro ook wel klaar zijn, maar ik hoef denk ik niet uit te leggen dat de shop van 50k stukken beter is in alle opzichten dan het standaard pakket met een nieuw uiterlijk.

 

EDIT zie dat je startpost inmiddels is aangepast.

 

Als je pakket op software van een fulfilment bedrijf moet worden aangesloten, dan zal daar inderdaad al snel een paar weken programmeerwerk aan zitten en ben je alleen voor dat onderdeel al zo'n 15-20.000 euro kwijt. De meeste fulfilment bedrijven bieden wel standaard 'koppelingen' met de meeste webshop pakketten, maar dat is rommel.

Link naar reactie
  • 1

er zullen vast veel webbouwers gaan reageren. 40K is echt waanzinnig veel geld.

 

mijn 3 belangrijkste tips:

1. zorg dat je alle aspecten echt begrijpt voordat je tekent;

2. laat het auteursrecht van de broncode en objectcode, de look-and-feel, graphics etc aan jou overdragen. dan kan je altijd naar een andere partij overstappen. doe je dit niet, heb je alleen het gebruiksrecht en zit je aan hun vast.

3. zet heel helder op een rij wat je allemaal precies wilt. nodig dan een tiental partijen uit om een offerte te maken. je zult versteld staan van de verschillen in aanpak, opbouw en prijs.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Naast alles wat al eerder is gezegt, doe je er verstandig aan om te kijken wat je voor je geld krijgt.

 

40.000 euro is heel veel geld. Zeker als je bijvoorbeeld een zakelijke website van 15 pagina's en een hele normale webshop wilt.

Stel dat een ontwikkelaar 85 euro per uur vraagt. Dan zou jouw website van 40.000 euro dus 470 uur werk kosten.

Ga na of dat kan of dat dat flink overdreven is.

 

Ik zeg niet dat je je website met shop moet laten maken voor 600 euro.

Maar ik ken veel goede website (en shops) die voor heel wat minder dan 30.000 of 40.000 euro gemaakt zijn.

 

Link naar reactie
  • 0
Op dit moment informeer ik me over het bouwen van huizen bij aannemers.

Blijkaar komt er bij het in elkaar prutsen van een kwaliteitsvolle representatieve woning met garage/zwembad/kelder toch wel wat meer bij kijken dan ik dacht, want een eerste inschatting die ik kreeg van een aannemer was 40k€ hiervoor.

Als je het zo vertaalt dan lijkt het al gelijk een stuk anders, vind je niet?

 

Als je een compleet nieuwe kwaliteitsvolle representatieve webshop wilt hebben die geheel volgens jouw eisen in elkaar 'geprutst' wordt, dan mag je dat soort prijzen verwachten, net zoals je voor een volgens jouw specificates compleet nieuw gebouwd huis ook aanzienlijk meer dan 100K zult moeten neerleggen.

 

Misschien is het dus beter om eerst even rond te kijken naar alternatieven voordat je ontwikkelaars van websites als prutsers wegzet, okay? ;)

Link naar reactie
  • 0

Bij deze bedankt voor de informatieve on topic reacties.

 

Aan al degenen die het licht cynische 'prutsen' iets te persoonlijk zouden kunnen opnemen: Sorry was geenszins de bedoeling u te beledigen. Ik was wss iets te veel op de topic gefocust....

 

Nate

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre heb je als voorwerk zelf het gewenste systeem kunnen specificeren? Is er een programma van eisen of een functioneel ontwerp? Welke integraties met andere systemen zijn daarbij vereist? Heb je dit al eens vergeleken met opensource middelen? Waar heb je dan maatwerk nodig? Wat voor soort ontwikkelaar heb je tenslotte minimaal nodig (bedrijfsomvang en diversiteit aan diensten)? Vaak betekent groter ook duurder.

 

Eventueel zou het ook lager kunnen (+/-30k€) als de webshop geintegreerd zou kunnen worden met een bedrijf dat de fulfillment verzorgt. Hoe dat dit dan ook precies in elkaar zou moge zitten...

 

Doorvragen bij de ontwikkelaar hoe dit bedoeld wordt, ik snap het zo (ook) niet. Als webshophouder bepaal JIJ toch hoe je je logistiek wil regelen? Kortom: weet goed wat je vraagt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

wellicht kan @pleasurements je vanuit opdrachtgever-kant je goede tips geven.

zij heeft een vergelijkbaar bedrag uitgegeven, maar ook daar een aantal achteraf onverstandige keuzen gemaakt.

zie: https://www.higherlevel.nl/videos/view/87

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik kan niet geloven dat hier word gezegd dat het normaal is.

 

 

Wouter is een van de gootste (zoniet DE grootste) kabelboer van Nederland.

 

Je gaat als starter toch geen 40k stuk slaan op een stukje software, draai eerst eens een jaartje, dan weet je waar behoefte naar is.

 

 

Spendeer dat geld aan product fotos, en leesbare uitleg in een standaard shop, met custom template en professionele configuratie/inrichting. Heel leuk op feestjes om te zeggen "ik heb een custom webshop" maar denk je werkelijk dat een klant dat 1 reet interreseert?

 

Zoals Edo al aangeeft pleasurements is een goed voorbeeld, maar kijk eens goed naar die shop, blijft toch een gewoon een "cart" , er is wel heel veel zorg besteed aan de inrichting (vergelijk het met een willekeurige sex-shop).

 

 

Hier een begrotingkje:

 

- CS cart 300 €

- professionele installatie en configuratie 1000 €

- mooie template 1000 € (overdreven veel!)

-custom module dingetje zoals jij het wilt 1000€

 

dan heb je veel geld over om http://www.magictoolbox.com/magic360/photography/ te doen, ik denk echt dat daar de sleutel ligt voor nieuwkomers. Presentatie!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan niet geloven dat hier word gezegd dat het normaal is.

 

 

Wouter is een van de gootste (zoniet DE grootste) kabelboer van Nederland.

 

Je gaat als starter toch geen 40k stuk slaan op een stukje software, draai eerst eens een jaartje, dan weet je waar behoefte naar is.

Jij kan kennelijk in de keuken van de TS kijken, maar ik kon niet herleiden wat de huidige positie van de TS was of is..

Zoals Edo al aangeeft pleasurements is een goed voorbeeld, maar kijk eens goed naar die shop, blijft toch een gewoon een "cart" , er is wel heel veel zorg besteed aan de inrichting (vergelijk het met een willekeurige sex-shop).

Uiteindelijk is mijn shop ook nog steeds een 'cart' maar er is voor een klein kapitaal aan verbouwd en aangepast in de loop der jaren. Had ik dat direct gedaan (lees; laten doen) dan had ik er nu nog een stuk beter bij gezeten. Dat is het verhaal dat ik van zo'n beetje alle collega webwinkeliers hoor. "Had ik in het begin nou maar meer geïnvesteerd". Maar aan de andere kant is dat achteraf, als je concept succesvol bleek, altijd makkelijk praten.

 

Bottom line is dat wat TS vraagt, namelijk "Een webshop met koppeling op software van logistiek bedrijf", voor 40k best reëel zou kunnen zijn. Dat is niet verder te beoordelen adhv. de info die wij hier krijgen. Zou hij exact vertellen wat hij daar voor krijgt, of dat binnen zijn budget past en zo niet wat het budget is en wat de eisen zijn, en in welke fase hij nu verkeerd met zijn huidige shop, dan kan er veel beter beoordeeld worden of hij inderdaad die 40 ruggen kan lappen en of hij daar waar voor krijgt.

Link naar reactie
  • 0

2. laat het auteursrecht van de broncode en objectcode, de look-and-feel, graphics etc aan jou overdragen. dan kan je altijd naar een andere partij overstappen. doe je dit niet, heb je alleen het gebruiksrecht en zit je aan hun vast.

Dit is trouwens niet waar - je hebt het auteursrecht alleen nodig als je zelf die software wilt doorverkopen.Dus niet je eigen shop als je er mee wilt stoppen of zo, maar de software zelf.

 

Als je een shop laat ontwikkelen mag je die altijd voor eigen gebruik aan laten passen hoe je wilt en door wie je wilt.

Link naar reactie
  • 0

Ik hanteer vaak het motto: 'denk groot maar begin klein'.

 

Komt er in dit geval op neer dat ik erg goed zou kijken naar het verschil tussen kritieke functionaliteit en wensen.

 

Als jouw handel goed loopt kun je altijd nog besluiten de webshop op te schalen.

 

Neemt overigens niet weg dat een 'in elkaar geprutste' webshop meestal niet goed verkoopt (om styling en usability redenen) dus ik adviseer zeker niet om een goedkope oplossing te kiezen. Wel zou ik kijken naar de open-source opties waarbij je later dus eventueel custom elementen kunt inpassen en bij de start een beetje kunt (laten) customizen.

 

Mvg,

Arnold

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerder zeggen begin bij het begin en werk met een relatief goedkope (goed,ervaren) bedrijf aan het ontwerp thema / visualdesign/ functioneel ontwerp en prototype. Dit kan wel enkele duzenden euros kosten en veel (eigen uren inbreng). Als je hiermee klaar bent heb je in ieder geval je "idee" zwart op wit en hieruit zal snel blijken hoeveel uur/kennis hiervoor nodig is om dit geheel te realiseren ipv blindelings bij een willekeurige bedrijf te stappen.

 

Natte vinger werk is geen optie.

 

Ben zelf met een soortgelijke project bezig en in het begin kreeg ik van die ontiegelijk hoge bedragen te horen. Naarmate de ontwerp klaar is (in samenwerking met bedrijf x) krijg je snel duidelijkheid qua budget en is het uiteindelijk meegevallen, dus veel minder dan eerst werd geschat.

 

Geen imput over vraag 2.

 

Veel succes

Link naar reactie
  • 0

40K is veel geld. Of het teveel is kan ik niet beoordelen: dat hangt af van de exacte specificaties die je stelt.

 

Wel kan ik zeggen dat er diverse gratis paketten op de markt zijn. Om er 1 te noemen: http://www.prestashop.com/.

Hiermee kan je redelijk snel een eenvoudige shop in elkaar draaien. Om het uiterlijk aan te passen kan zelf aan slag gaan, of iemand inhuren die zoiets redelijk snel doen kan. Daarnaast zijn er ook zogenaamde themes te koop voor prijzen ver beneden de 500 Euro. Ik mag geen reclame maken voor anderen maar ik ken hostingbedrijven waarbij prestashop in 5 minuten op je website staat voor een prijs van minder dan 50 Euro per jaar.

 

Op deze manier kun je eenvoudig en goedkoop aan de slag. Ik heb geen idee of jouw webshop geschikt is voor zoiets.

Gevoelsmatig zeg ik dat als je zaken verkoopt die minder uniek of redelijk goedkoop zijn (audio/computer kabels; drop; allelei zaken bedrukt met eigen foto) je prima uit de voeten kan met zo'n gratis pakket voorzien van een eigen "Theme".

 

Mocht je dure design spullen verkopen dan wordt alles anders.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met dit soort prijzen is het verstandig minimaal 3 offertes aan te vragen bij verschillende bedrijven. Kijk ook eens rond of er al iets vergelijkbaars is en vraag waar dat gemaakt is. Laatst een vacaturesite van 100.000 euro terug kunnen brengen naar 12.000 euro met dezelfde functionaliteit.

 

Je hebt gelijk. Als een onervaren persoon zich op een specifiek markt begeeft dan verandert hij eerder in een prooi. Kreeg gisteren per toeval te horen dat 2 jonge studenten (geen verstand van web/it/ict) een web/blog wilden opzetten en zijn bij bedrijf x gegaan voor een gratis workshop en kreeg een bedrag van 25.000,00 euro over haar oren heen geslingerd van een van de workshop houders om een website/blog te realiseren (dus all in). Terwijl je tegenwoordig mooie temps voor nog geen prikkie kunt kopen (opensource) en deze voor weinig kunt aanpassen.

 

Higher Level bied in iedergeval voor diegenen die deze forum kennen veel openheid en oplossingen. Om dit soort gevallen tegen te gaan.

Link naar reactie
  • 0

"Het uitelijk van je site hoeft niet duur te zijn"

Helaas is het uiterlijk van je site maar een miniem onderdeel van de software. Natuurlijk kijkt een starter vooral naar of het er leuk uit ziet en loopt hij later pas tegen problemen aan zoals het managen van grote hoeveelheden artikelen en orders, marketing op een iets grotere schaal dan 3 adwords campagnes etc.

 

Laten we nou gewoon even wachten totdat Nathan zegt wat hij voor 40k wilt cq. denkt te krijgen en of hij al die functies inderdaad nodig heeft. Met zeggen dat het goedkoper kan schiet niemand wat op als je niet eens weet wat je nou precies aan wilt schaffen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou allereerst kijken naar je doelstellingen. Als je straks bijvoorbeeld een Adwords budget wilt inzetten van €20k per jaar, zou ik absoluut flink investeren in de UX en conversie workflows van een site (ander krijg je een te lage ROI op je bezoekers aantallen)

 

Als er veel concurrenten zijn in je marktsegment en je kan je niet overduidelijk positioneren, dan moet je stevig inzetten op branding en communicatie. Dan komt er op eens veel vooronderzoek en voorbereiding bij een website kijken.

 

En zo zijn er nog vele vragen die je zult moeten beantwoorden, voordat een webbouwer (met een beetje interesse in vakgebied en conversie van je shop) een zinnige prijs kan afgeven.

 

Ik vraag mijn opdrachtgevers altijd tegen wie ze het op moeten nemen met hun webshop/website. Da's al een mooi startpunt om het pakket van eisen helder te krijgen. Je betreed toch geen slagveld met een houten stok als je tegenstanders rondlopen met automatische geweren?

 

** ik besef me dat sommige lezers mooie verhalen hebben over stokjes websites, waarmee ze de oorlog hebben gewonnen ;D Misschien kun je het succesvolle ingredient dan eens met ons delen. ;)

 

 

 

 

www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link naar reactie
  • 0

Als je er zelf helemaal niets aan wilt doen en je geen enkele affiniteit met software hebt dan kan 40k best redelijk zijn als er bijzondere functionaliteit en/of high end design aan te pas komt. Maar met een budget van 5k voor maatwerk grafisch ontwerp + navigatie, zelf content en backoffice instellingen regelen, enzovoorts kom je een aardig eind met oplossingen van bijvoorbeeld 3dcart, shopmachine, en zo zijn er nog vele anderen. Dus behoorlijk afhankelijk van wat jezelf wil/kan doen.

Link naar reactie
  • 0

Wij ontwikkelen zelf fulltime websites en 40k is behoorlijk veel geld voor een webshop. Uiteraard hangt het puur af wat er allemaal moet gebeuren, maar vaak is het opzetten van de website zelf het grote kostenplaatje niet.

 

Is het een grote webshop die u wilt laten maken? Kunt u zelf de producten toevoegen via een CMS? Wanneer u bijvoorbeeld 20000 producten toe laat voegen door een webontwikkelaar, dan zou het kunnen dat de totaalprijs zo hoog uit gaat vallen.

 

Vaak ontwikkelen wij webshops voor 2500 euro, de klant kan dan zelf de producten toe voegen via het CMS. Ik praat dan over een standaard webshop met online betaalmethodes en ordersysteem.

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het idee dat de TS niet binnenkort terug komt -hij ontvangt telkens een mailtje als iemand op dit topic reageert- en dat dit slechts een topic zal worden waarin af en toe iemand, al dan niet met de bedoeling (verkapte) reclame te maken voor zichzelf, langs komt en zegt dat "het" goedkoper kan. Maar we weten nog steeds niet wat Nathan nou krijgt of uberhaupt wilt! Misschien daar nou gewoon op Nathan wachten of anders het topic laten voor wat het is? :)

Link naar reactie
  • 0

Je krijgt maar 1 bericht tot het moment dat je inlogt en je eigen topic weer bekijkt. Of er nu 1 of 100 berichten in de tussentijd geplaatst zijn.

Dat neemt niet weg dat Nathan de afgelopen 2 dagen niet ingelogd is geweest, dus laten we dit topic inderdaad maar laten voor wat het is.

 

Zonder verdere info is het toch gissen in het wilde weg en da's zonde van eenieders tijd

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hier wat meer verse info mbt tot de offerte die ik kreeg:

 

Vooreerst is de website bedoeld voor een project, waar kwaliteit belangrijk is, in lijn met de kwaliteit van de producten en marketing. Vandaar ook mijn gerichte informatievraag aan een 'gereputeerd' bedrijf.

 

nu:

Voor zover ik het begrijp bestaat website-webshop gebeuren uit drie delen:

 

1. Het grafisch gedeelte, de voorkant zoals men dat nogal dikwijls aangeeft

2. Het CMS systeem, de achterkant.

3. Het voorraadsysteem

 

De offerte/richtprijs van minimaal +/40k is gebaseerd op het feit dat alle van de vorige elementen ontwikkeld wordt.

Het zou minder kunnen, als men voor het voorraadsysteem werkt met het systeem van een evt. fulfillment bedrijf, zodat er enkel maar gelinkt dient te worden naar dit voorraadsysteem.

 

Om te schetsen: het bedrijf dat de offerte/richtprijs maakte, richt zich enkel op het maken van 'kwalitatieve' websites waar een degelijk concept en marketingplan achter zit. Laat ons zeggen dat voor websites onder de 25000 euro ze niet geinteresseerd zijn. Er werken ongeveer een 20 tal mensen.

 

Vragen die ik hierond nu heb is:

 

Indien ik inderdaad opteer voor het gebruik van een voorraadsysteem van een evt fulfilment bedrijf, hang ik hier dan ook niet voor een stuk aan vast?? Ttz als ik later zou beslissen om met een andere fulfilment bedrijf te werken, dient een deel van de software dan niet herschreven te worden?? Of vallen deze kosten mee?? Maw ben ik niet beter dat ik niet link naar een voorraadsysteem en gewoon onafhankelijk blijf??

 

Is deze prijs marktconform te noemen??

 

Alle reacties hieromtrent welkom...

 

Nate

Link naar reactie
  • 0

De info is nog steeds te summier om te kunnen zeggen of deze prijs inderdaad marktconform is.

 

Wat ik wel kan zeggen is dit;

 

Het voorraad systeem van een eventueel fulfilment systeem staat altijd los van het jouwe. De voorraad bij het fulfilment bedrijf is weliswaar leidend, maar niet gelijk aan de beschikbare voorraad.

In jouw shopsysteem heb je bijvoorbeeld orders staan die nog niet betaald zijn. Pas als die betaald zijn klop je de order door naar het fulfilment systeem, en dan pas weten zij van de order en passen de voorraad daar op aan. Echter hoor je de bestelde artikelen wel van de beschikbare voorraad bij het fulfilment af te halen. Er draaien daar dus twee systemen naast elkaar.

 

Verder is het sowieso aan te raden om het hele systeem te baseren op een van de vele beschikbare open-source pakketten, zoals magento, zencart, etc. etc. etc. Een goed software ontwikkelingsbedrijf zou dit weten en doen, dat scheelt hen veel tijd en moeite en scheelt dus in de prijs. Echter wil dat niet zeggen dat je persee goedkoper dan 40k uit zou zijn.

 

Kun je ons iets meer vertellen over jouw huidige situatie? Heb je een shop draaiend of is dit een heel nieuw concept? Heb je nu al omzet en waar denk je over een half jaar of over 2 jaar te staan?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.