Als student ben ik ook bezig met de boekhouding van een bedrijf.
ik ben bezig met het inboeken van de bankboek.
ik zie dat bepaalde terug betalingen aan de debiteuren i.v.m. canceling van de order. ook de creditnota's zijn wel aangemaakt en naar de klanten gestuurd.
normaliter zou ik boeken:
bank
aan debiteuren
dat is weer onmogelijk voor dit bedrijf omdat de debiteurenbeheer niet individuel per klant plaatsvindt, maar in batches. bij het inboeken vraagt het systeem naar factuurnummer en debiteur nummer. Die twee ontbreken omdat ze nooit in het systeem zijn ingeboekt.
nou is mijn vraag?
kan ik een grootboekrekening aanmaken en de debiteuren die op de bankafschrift als terug betaald staan vermeld tegen die grootboekrekening wegboeken? zo ja ? hoe zou ik deze grootboekrekening als beste kunnen benoemen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
aria
aria
Hallo
Als student ben ik ook bezig met de boekhouding van een bedrijf.
ik ben bezig met het inboeken van de bankboek.
ik zie dat bepaalde terug betalingen aan de debiteuren i.v.m. canceling van de order. ook de creditnota's zijn wel aangemaakt en naar de klanten gestuurd.
normaliter zou ik boeken:
bank
aan debiteuren
dat is weer onmogelijk voor dit bedrijf omdat de debiteurenbeheer niet individuel per klant plaatsvindt, maar in batches. bij het inboeken vraagt het systeem naar factuurnummer en debiteur nummer. Die twee ontbreken omdat ze nooit in het systeem zijn ingeboekt.
nou is mijn vraag?
kan ik een grootboekrekening aanmaken en de debiteuren die op de bankafschrift als terug betaald staan vermeld tegen die grootboekrekening wegboeken? zo ja ? hoe zou ik deze grootboekrekening als beste kunnen benoemen.
Ik bedankt u voor uw tijd.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32513-credit-notas-in-bankboek/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag