• 0

rouwzorg - goed idee?

Hallo allemaal!

Al geruime tijd aan het meelezen hier en mijn brein maakt overuren door het nadenken over mijn geniale ingevingen.

Nou ja, geniaal, de meeste zijn minder geniaal dan ik in de eerste instantie zelf denk maar goed dat terzijde.

 

Mijn idee wat maar niet uit mijn hoofd wil is het volgende: Rouwzorg! We kennen allemaal het concept van de kraamzorg denk ik wel. Je bevalt en er komt iemand voor de was en de koffie met beschuit met muisjes. Waarom is er niet zoiets voor overlijdensgevallen? Als er iemand overlijdt staat ook de hele wereld op zijn kop en kan de nabestaande naar mijn idee ook wel een aantal dagen (in elk geval tot aan de uitvaart) wat extra hulp gebruiken. Iemand die van 08:00 tot 17:00 bij je thuis is en alles doet, huishouden, ontvangen van bezoek en koffie geven, kinderen ophalen / brengen van school eten maken. Als er iemand dood is wil je niet 4x per dag op het schoolplein staan, of met iedereen in de AH een praatje moeten maken lijkt mij. Nu lijkt het mij dus een idee om iets op te zetten als soort van tussenpersoon, om mensen als rouwhulp in te zetten wanneer de client daarom vraagt. Wellicht contact zoeken met uitvaartverzekeringen om een soort van samenwerking aan te gaan.

 

Heeft iemand enig idee waarom dit nog niet bestaat (voor zover ik kan vinden in elk geval) en of het haalbaar zal zijn?

Ik ben benieuwd naar de reacties!!!!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Wow......

 

Uit eigen ervaring kan ik je melden dat hier best potentie in zit !

 

Niet om moeilijk of zwaar te doen, maar een beetje achtergrond : Wij zijn onze eerste verloren. Dit werd 4 uur voor de geboorte ontdekt. Mijn vrouw heeft een normale bevalling gehad, wel in het ziekenhuis, en stom genoeg ga je daarna "gewoon" naar huis.

 

Gelukkig, volgens een "bepaalde regel" hadden wij wel recht op kraamhulp, mijn vrouw was immers bevallen.

 

(overigens laten de rest van de zg regels je wel in de steek, want uitvaartverzekeringen e.d. doen niet meer mee. Ik zal de details besparen, maar het is een crime.)

 

Terugkomend, onze kraamhulp was een lieve meid van ong 19/20 jaar. Supermeid. Normaal komt zij beschuiten smeren en de kleine verschonen, nu kwam ze alleen maar voor moeder en een stukje huishouden.

 

Maar die geweldige griet deed meer..... Terwijl wij een kopje koffie en thee kregen op bed, ontving zij de begrafenisondernemer. Die man komt zijn werk doen, en moet dit binnen uren/dagen en maximaal 3 dagen geregeld hebben. Dit was haar werk niet, maar toch.

 

En terwijl wij dus allerlei dingen moesten regelen, waar je hoofd niet naar staat, was zij onze steunpilaar. Moet je nagaan, als jonge kraamhulp.

 

Zij zorgde voor afspraken volgens regels die wij opgesteld hadden, zorgde voor koffie, eten, rust in de tent en meer.

 

3 Dagen later liep ze samen met mij, in dagelijkse kleding, mijn vrouw in rolstoel de kerk in, en zat ze tussen ons in.

 

Dus JA !!!!

 

De man of vrouw van de uitvaartbegeleiding is ook maar een mens die zijn werk doet. Maar die zorgt voor de blommen, de rechten, de advertentie en voor de boekjes. Klaar.

Maar het is echt zo fijn om iemand bij je te hebben die ook de opdringerige familie buiten de deur weet te houden, iemand die zegt dat je nu even niet meer kunt, iemand die je helpt bij het koffie zetten...

 

ja, je aanspreekpunt.

 

Persoonlijk heb ik er een heel goed gevoel bij, Dat snap je.

 

Ben wel benieuwd of je al navraag gedaan hebt bij bijvoorbeeld begrafenisondernemers ? En of zij meerwaarde hierin zien en je eventueel in zouden willen huren ?

Wat is je uurloon ? Wordt dit vergoed door de zorgverzekering ?

 

Wel veel haken en ogen, maar in mijn ogen potentie !

 

Groet, Marcel

 

(en zwaar excuses voor de persoonlijke noot, het is nooit lang geleden, toevallig deze week 9 jaar)

Link naar reactie
  • 0

Interessant idee!

 

Het lijkt me dat je dit alleen verkocht krijgt in combinatie met een uitvaartverzekering. Want iemand die getroffen word door een sterfgeval, gaat niet zitten googlen op rouwzorg.

 

De vraag is dus of mensen interesse zouden hebben in een duurdere uitvaartverzekering, die dergelijke rouwzorg omvat. Het zou kunnen.

 

Maar bij verzekeraars benaderen heb ik niet zo'n goed gevoel. Die bedenken zelf van alles en gaan niet een nieuw product in de markt zetten omdat er een ondernemer met een ideetje aanklopt.

 

Kun je het misschien omdraaien? En zelf een breder pakket in de markt zetten, waar rouwzorg en een uitvaartverzekering onderdeel van zijn?

Link naar reactie
  • 0

Ik ga inderdaad even mee met renep...

 

Hier in t "dorp" kun je een mevrouw bellen, en die komt en regelt dan alles voor je. Een zelfstandig onderneemster. Zij organiseert ook bijvoorbeeld geheel uit zichzelf een lampjesavond.

 

Met zo iemand moet je in contact komen denk ik. Die kan het in haar zelfstandige pakket opnemen ? Denk ik ? Hoop ik ? Ik ben benieuwd naar regels in de uitvaartzorg.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar gaat het hier niet om mensen die mee te maken krijgen met uitvaart? Diegenen die overlijden/overleden zijn (god hebbe hun ziel) hebben hier dus niks aan. Het gaat denk ik om mensen die ermee te maken krijgen. Dat iedereen dit in zijn pakket heeft zodat wanneer (een naaste) overlijdt en hij/zij direct gebruik van kunnen maken, en dus extra zorg krijgen!!!

 

Dus lijkt het mij eerder voor de verzekeraars om dit in een pakket (verzekeringspakket/aanvulling) te hebben. Persoonlijk denk ik dat zodra iemand in zo'n geval terecht komt niet echt gaat googelen naar een freelance/zzp'er die dit soort diensten biedt. Het is volgens mij geen eens bekend bij de mensen dat in dit gat enige dienstverlening voor bestaat, die zit op dat moment eerder in een molen van ellende. Maar als men weet dat dit in zijn pakket zit, dan kan hij direct aanspraak op maken!.. I guess ( ik denk even mee)

Link naar reactie
  • 0

Mmmm.... of ik lees het verkeerd, maar ik denk wel dat we hetzelfde bedoelen !

 

TS heeft namelijk een gat ontdekt, en ik denk persoonlijk dat dit niet via de zorgverzekeraars zal gaan lopen, maar wel via de zelfstandige rouwondernemers.

 

BTW...ik heb net 10 minuten zitten googlen naar de uitvaart dame die ik bedoelde, dit doe je normaliter niet on zo'n geval.

 

Overigens is dit een kwestie die bij weinig mensen aansluiting zal geven. Mensen reageren niet snel op artikelen gerelateerd aan de dood.

 

Ik zal toch ook Norbert Bakker eens op dit topic wijzen.

 

Ben wel benieuwd of dit ergens überhaupt bestaat en/of gedekt is. Misschien soort van mantelzorg ?

Link naar reactie
  • 0
Dus lijkt het mij eerder voor de verzekeraars om dit in een pakket (verzekeringspakket/aanvulling) te hebben.

 

Ja, maar daarvoor zou je eerst de verzekeraars zover moeten krijgen de rouwzorg in hun producten op te nemen, moeten zij hun klanten zover krijgen de duurdere verzekering inclusief rouwzorg te kopen, én moet je vervolgens bereiken dat die verzekerde rouwzorg bij jou wordt afgenomen. Dat zijn nogal wat drempels, waar je als kleine ondernemer tegenover grote verzekeraars misschien niet makkelijk overheen komt.

 

En als er een grote markt voor blijkt te zijn, dan zul je zien dat die verzekeraars dat naar zich toe trekken.

 

Een andere benadering is: wat heeft 'kikikikikiki' wat uitvaartverzekeraars niet hebben? Het idee? Dat zal bij uitvaartverzekeraars toch ook weleens bedacht zijn? Dus wat heb je die verzekeraars dan te bieden?

 

Je kunt bij dit idee niet om uitvaartverzekeringen heen, maar volgens mij zou je zelf iets in de markt moeten zetten en je niet van de verzekeraars afhankelijk moeten maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik had niet ge-refreshed ;D

 

Klopt we zitten een beetje op 1 lijn. Ik zat inderdaad te denken als zelfstandige ondernemer, die dus constant ingehuurd wordt door particulieren die hiermee bekend zijn en verzekeringsmaatschappijen die dit soort diensten in hun pakketten kunnen aanbieden..!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
h toe trekken.

 

Een andere benadering is: wat heeft 'kikikikikiki' wat uitvaartverzekeraars niet hebben? Het idee? Dat zal bij uitvaartverzekeraars toch ook weleens bedacht zijn? Dus wat heb je die verzekeraars dan te bieden?

 

Je kunt bij dit idee niet om uitvaartverzekeringen heen, maar volgens mij zou je zelf iets in de markt moeten zetten en je niet van de verzekeraars afhankelijk moeten maken.

 

Inderdaad, dus zul je je pakket neer moeten leggen bij die zelfstandig ondernemers in de uitvaartzorg.

 

En hoe het dan moet ? Kunnen zij dit indienen ? Werk je dan nog als zelfstandige ? Ingehuurd of personeel ? VAR nodig ? Certificaten of degelijke ? Inschrijvingen nodig ?

 

Ik zie een gat in de markt qua meerwaarde, maar er zal een goed plan op tafel moeten komen en een goed onderzoek !

Link naar reactie
  • 0

@ renep

 

De vraag is natuurlijk, hoeveel Nederlanders sluiten een uitvaartverzekering? en wanneer (op welke leeftijd) sluiten ze er een ? De meeste mensen sluiten een uitvaartverzekering zodat hun graf en een warme kist geregeld wordt maar niet voor de persoonlijke hulp voor de nabestaanden!!!

 

De vraag is ook terecht van wat jij aangeeft of de uitvaartverzekering dit wel eens bedacht zou hebben of nog niet?

 

Waar ik naar zit te kijken is dat grote verzekeraars een pakket kunnen samenstellen waarmee je de massa kunt benaderen (dus meer dan diegenen die een uitvaartverz. hebben afgesloten) om deze dienst icm soortgelijke diensten op een extra aanvullingspakket te kunnen gieten. Zoals zorg bij ongevallen, bevallingen, ziekte enz. De verzekeringsmaatschappijen zullen zulke ondernemers inhuren zoals (kikikikikiki) voor haar/zijn diensten !!!

 

Soms heb je een grote vis nodig om kleine visjes te vangen ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of je deze dienst via een verzekering moet laten lopen.

 

Het idee van rouwzorg vind ik overigens wel top!

 

Ik zie het eerder als een (tijdelijke) vorm van dienstverlening aan huis die gedurende een korte periode intensief wordt aangeboden en waarvoor ik geen verzekering zou afsluiten. Lokale / regionale bekendheid is wel belangrijk zodat mensen die geconfronteerd worden met een sterfgeval (wat overigens lang niet altijd onverwacht komt) je makkelijk kunnen vinden. Samenwerking met een plaatselijke begrafenisondernemer is denk ik een goede optie.

 

Veel succes met de verdere uitwerking!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Rouwzorg/nabestaandenzorg an sich is een groeimarkt. Hoe ik dit weet? Uit de marktonderzoeken van 2 ondernemers die in dezelfde branche aan het starten zijn

 

Er zijn belangenverenigingen voor zowel professionele dienstverleners, mantelzorgers als vrijwilligers, het landelijk steunpunt rouw en de landelijke stichting rouwbegeleiding .

 

Deze organisaties verzorgen ook opleidingen en trainingen en zijnbezig met een vorm van certificering van de profesionals om de kwaliteit te waarborgen.

 

Ten aanzien van het koppelen van rouwzorg aan uitvaartverzekeringen: dat bestaat al. Diverse uitvaartverzekeraars bieden aanvullende diensten aan die ofwel vooraf meeverzekerbaar of achteraf tegen meerprijs geleverd kunnen worden zoals rouwzorg, aangifte successiewet en gezinsvervangende hulp.

 

Van de site van landelijk steunpunt rouw het volgende citaat:

Uitvaartverzekeraars spelen in op de behoeften van nabestaanden door hun product uit te breiden met Nabestaandenzorg. Uitbreiding van uw dienstverlening met nabestaandenzorg heeft grote voordelen. U creëert acquisitiemogelijkheden bij bestaande verzekerden, terwijl u tevens een hoger profijtelijk marktsegment bereikt. U kunt Nabestaandenzorg inkopen bij het Landelijk Steunpunt Rouw. Ons aanbod biedt de volgende keuzemogelijkheden:

[*]Basispakket nabestaandenzorg: steun bij praktische zaken (op orde brengen van de administratie, adreswijzigingen, leegruimen van het huis).

[*]Standaardpakket nabestaandenzorg: steun bij praktische zaken (zie basispakket) en steun bij het regelen van de nalatenschap (regelen van beschikkingsbevoegde, ondersteunen van beschikkingsbevoegde bij financiële, fiscale en familierechtelijke zaken)

[*]Uitgebreid pakket nabestaandenzorg: steun bij praktische zaken (zie basispakket), steun bij het regelen van de nalatenschap (zie standaardpakket) en emotionele steun (begeleiding bij het verwerken van het verlies en het creëren van een nieuwe toekomst).

 

 

Het LSR maakt gebruik van gekwalificeerde Verliesconsulenten (zakelijke steun) en Rouw- en verliesbegeleiders (emotionele steun). Continuïteit en kwaliteit staan bij ons voorop. Dat was ook de eis van NUVEMA Uitvaartverzekering, met wie we de eerste LSR/NUVEMA-nabestaandenzorgovereenkomst hebben afgesloten.

 

Hebt u belangstelling? Klik dan hier voor meer informatie of het aanvragen van een offerte.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Zeker een goed idee, ik ben van mening dat je bij de uitvaartverzorgers moet zijn om je te profileren, ik geloof echter niet dat je kosten door iemand anders dan degene die jouw hulp inroept, betaald zullen worden. Ik denk ook dat het geestelijk erg zwaar kan zijn, de mensen die je hulp kunnen gebruiken, zullen vaak niet de "lichtste" gevallen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Jeetje wat veel reacties!

 

Het idee komt bij mij ook uit een persoonlijke hoek, en toen ik in feb. was bevallen van onze 1e en de kraamhulp kwam zag ik hoe handig en prettig dat is. Dat zal, naar mijn mening, ook zo zijn als je iemand verliest.

 

Hoe ik het aan ga pakken weet ik niet, totaal niet mijn vakgebied zeg maar. Op zich via de uitvaartverzekeringen lijkt me wel logisch maar het lijkt mij dat je dan gelijk op vrij grote schaal moet beginnen om de tientallen sterfgevallen per dag aan te kunnen als bijvoorbeeld 5% zo'n clausule in z'n verzekering op zou nemen. Wellicht handiger en makkelijker om kleinschalig te beginnen bij het lokale uitvaartbedrijf bijvoorbeeld. Een aantal dames in dienst nemen en kijken hoe het gaat in de eigen regio. Qua zwaarte heb ik wel over nagedacht. Ik denk dat het belangrijk is om mensen met toch wel wat levenservaring hiervoor aan te nemen. Ook weer een aanvulling op de werkgelegenheid voor de wat oudere dames (voornamelijk dames lijkt mij) Ik denk dan aan de catagorie 35 +. Heeft iemand enig idee hoe ik hier verder mee moet gaan? Waar moet ik beginnen? Ik ben bang om een verzekeraar te bellen en het idee voor te leggen om volgende week een brief van mijn eigen verzekering te ontvangen om mij op de hoogte te stellen van een nieuwe mogelijkheid in de zorgverzekering, mijn eigen idee! Dat lijkt me een beetje jammer. Kan ik hier eventueel de kvk voor bellen? Of iets of iemand anders?

 

Wel echt super bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Link naar reactie
  • 0

Het is een bijzonder goed idee.

 

Als ik jou was zou ik een afspraak maken bij een lokale uitvaartondernemer. Vaak zijn dit zelfstandig ondernemers die in een soort franchise en/of participatie formule van een uitvaartverzekeraar zitten. Denk aan Monuta en Yarden.

 

Het voordeel hiervan is dat je over het algemeen met een zelfstandig ondernemer aan tafel zit! Los van je succes bij een verzekeraar, zou ik hier denk ik mee beginnen. Je kan dan ook lokaal starten. Het zal toch praktisch onmogelijk zijn om direct een landelijk netwerk van rouwondersteuners klaar te hebben staan.

 

Leg je idee aan hem voor (ik zou hem wel even een geheimhoudingsverklaring laten ondertekenen) en biedt hem een stukje provisie. De uitvaart verzorger zit namelijk als eerste bij iemand aan tafel en weet ook wat er uitgegeven kan worden.

 

Jullie hebben dan een gezamenlijk belang en bij succes heb je direct een ingang bij een verzekeraar. Ik zou ook zeker eens een praatje gaan maken bij een lokaal bejaardentehuis. Die hebben hun handen nu al vol en ook voor hun is het wellicht een welkome dienst.

 

Mijn eigen Opa is vorig jaar overleden en heeft een gezin grootgebracht dat voornamelijk bestaat uit zelfstandig ondernemers en tweeverdiener. Ondanks dat iedereen graag Oma wilde bijstaan, vallen er soms gaten.

 

Je zou het zelfs een stukje verder kunnen trekken door te kijken naar wat langdurige nazorg. Ik denk dat er een hoop kinderen zijn die graag geld betalen om zich er van te verzekeren dat de alleen achterblijvende ouder wat "extra" zorg en aandacht krijgt. Tot de uitvaart krijgen ze vaak aandacht genoeg, maar de eerste weken daarna... als iedereen zijn eigen leven weer oppakt...

 

Ik zie wel markt...

Link naar reactie
  • 0

Nog niet zo lang geleden hoorde ik een ondernemer die iets soortgelijks gestart was, maar dan vanuit een andere invalshoek, namelijk het ontzorgen van nabestaanden bij het overlijden van ouderen.

Dit kwam neer op het opruimen van de inboedel (wat kan weg, wat wordt 'geerfd', etc) en, ook niet onbelangrijk, het uitzoeken en regelen van het papierwerk, zoals verzekeringen, bank, belastingdienst, etc.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

 

Maak een lijstje van de waarschijnlijke behoeften van de nabestaanden en direct betrokkenen.

 

Zoek op hoe dat nu geregeld is; wie zijn (deels) concurrenten?

 

Maak een lijstje van potentiële betalers: wie is bereid te betalen voor rouwzorg? Het hoeft niet perse een verzekering te zijn; sommige nabestaanden zijn prima in staat om gewoon direct te betalen. En wellicht werkgevers, bv bij een bedrijfsongeval.

 

Denk na over eventuele bedrijfsvormen; wil je een landelijk netwerk met een centrale meldkamer, of gewoon lokaal zelfstandig?

 

Goed idee!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Uit eigen ervaring weet ik dat deze dienst er in een bepaalde vorm al is. Volgens mij gaat het via een thuiszorgorganisatie. Bij mijn oma is de laatste "weken" altijd een thuisverzorgster aanwezig geweest welke vergoed werd door de verzekering. Zij verzorgde eigenlijk alles, van ontvangen van gasten, doen van boodschappen tot het verzorgen van mijn oma.

 

Heeft het niet een enorme overlap? Of denk jij dat je nog bepaalde elementen kan toevoegen om een meerwaarde te creëren?

 

p.s.: Idee van Herman is een topper. Niet alleen voor eenmanszaken. Heb een kennis waarvan de vader overleden was. Directeur en eigenaar van een B.v. Dochter moest opeens allerlei ALV's organiseren en zaken regelen waar ze geen verstand van had. Een onafhankelijke adviseur zou hier een hele uitkomst in zijn.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Pfff lieve mensen, wat heerlijk dat iedereen meedoet en denkt!

 

Ik zelf ben 27 jaar en gewoon werkzaam voor een baas in een totaal andere tak van sport. Voor mij klinkt het nu allemaal als een mega project wat ik nooit alleen aan zou kunnen. Maar een gesprek met idd een yarden of monuta zou wel een mogelijkheid zijn. En ja, de mogelijkheid om het voor langere tijd te doen zal natuurlijk goed kunnen. Client moet zelf periode kunnen beslisses en ook wanneer de zorg ingaat. Soms is er direct na het overlijden voldoende familie / buren aanwezig om die eerste zorg uit handen te nemen maar idd daarna! Het is natuurlijk wel zo met de vergrijzing dat deze markt steeds groter wordt en dat lijkt me alleen maar voordelig voor de ondernemers die er iets mee doen!

 

Alles tips en ideeen zijn welkom!!!

Link naar reactie
  • 0

Kijk vooral eens naar deze tips:

 

 

Maak een lijstje van de waarschijnlijke behoeften van de nabestaanden en direct betrokkenen.

 

Zoek op hoe dat nu geregeld is; wie zijn (deels) concurrenten?

 

Maak een lijstje van potentiële betalers: wie is bereid te betalen voor rouwzorg? Het hoeft niet perse een verzekering te zijn; sommige nabestaanden zijn prima in staat om gewoon direct te betalen. En wellicht werkgevers, bv bij een bedrijfsongeval.

 

Denk na over eventuele bedrijfsvormen; wil je een landelijk netwerk met een centrale meldkamer, of gewoon lokaal zelfstandig?

 

Goed idee!

 

Als je bovenstaande enigszins in beeld hebt is de volgende stap je afvragen hoe je dit gaat opbouwen. Meteen groot en uitgebreid beginnen zou ik voorzichtig mee zijn. Een basismodel van de diensten die je in aanvang wil bieden uitwerken + bepalen hoe lokaal/regionaal/landelijk je dit wilt aanpakken. Hier kun je dan mee de markt op. Door ervaring op te doen met je basismodel krijg je waarschijnlijk heel snel inzichtelijk welke aanvullende diensten behoefte aan is (en wat men bereid is ervoor te betalen).

Deze kun je dan in de planning / uitbreiding opnemen.

Vraag je vooral af wat voor type mensen je daarbij nodig hebt en waar je die kunt vinden. Ga je bijvoorbeeld ook hulp bieden bij de afwikkeling van een onderneming dan heb je misschien een fiscalist nodig. Zo zou je een netwerk kunnen gaan vormen van mensen die je kan inzetten voor de basisdienst en mensen die je kan inzetten voor de aanvullende diensten. In plaats van mensen in dienst nemen kun je dit ook doen met andere ondernemers/zzp'ers in een samenwerkingsverband.

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.