• 0

overgang bv io in nieuwe ondernemingsvorm bv

Ik volgde reacties maar ik kan zowel op dit forum als op andere forums of info sides geen antwoord vinden op de volgende vraag;

Op dit moment moet de wet nieuwe ondernemingsvormen door de eerste kamer behandeld en goedgekeurd worden.

Als dit zal gebeuren, richt datum januari 2012, heeft dit veel gevolgen voor de bv’s inzake oprichting.

Ik heb eigenlijk vanaf nu een bv nodig om er nu mee naar buiten te treden.

Ik ga in deze onderneming voor 50% deelnemen met een holding van mij.

Normaal gesproken zou ik dus nu 18000 euro moeten storten om de bv io om te zetten in een bv( en meerdere eisen, maar nu niet van belang).

Om dit te doen moeten er veel kosten gemaakt worden als bank verklaring, accountant enz.

Weet iemand hoe de situatie zal worden als ik de bv laat staan als io tot bv januari 2012?

Biedt dit dan een mogelijkheid om de bv io te laten omzetten op dat moment naar een bv?

Een andere optie is om nu te starten met een LTD en de activa dan in te brengen in een nieuwe bv.

Bestaat er dan ook een mogelijkheid om een ltd om te laten zetten naar een BV??

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Om dit te doen moeten er veel kosten gemaakt worden als bank verklaring, accountant enz.

Dat valt wel mee, hoor.

Een accountant heb je niet nodig en de bankverklaring kost enkele tientjes.

Via de notaris moet je wel het nodige betalen, maar dat blijft volgens mij zo.

• 0

Hoi Casa101,

Het probleem is mij niet helemaal helder. Vanuit je Holding kun je gewoon een dochter-BV oprichten, dus waarom eerst een BV io. oprichten ???. Als je bv activa vanuit de Holding inbrengt in de nieuwe BV, kun je daarmee de aandelen van de nieuwe BV volstorten en is er geen € 18k meer benodigd. Wel heb je een accountantsverklaring nodig dat aan de stortingsplicht is voldaan, maar dat zijn de kosten ook niet.

Odeon

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar