• 0

Engelse limited zonder btw-nummer

Beste mensen,

 

 

Basis informatie:

 

Ik ben nu al een 5 maand bezig om een Cypriotische limited te krijgen maar dit zonder resultaat en veel geld verlies.

Mijn beroep speelt zich af op de Europese binnenvaart als schipper zelfstandig ondernemer vaar ik voor verschillende rederijen, dit doe ik nu via mijn eenmanszaak in Nederland, maar gezien ik niet woonachtig meer ben in Nederland ( niet-ingezetene) hoef ik niet perse een eenmanszaak in Nederland te hebben, dus wou ik dit via Cyprus doen omdat die de laagste belastingtarieven hebben van Europa.

Cyprus is het op vier na 's werelds belangrijkste scheepvaartnatie dus met mijn beroep zit wat dit betreft het wel met mij mee.

 

Na eerst door offshore-total.com te zijn opgelicht voor 2600 ben ik naar incotrust gegaan.

 

Ik heb een gesprek gehad met [contactpersoon] en mijn situatie voorgelegd, ik vaar en woon niet in nederland en werk op de Europese binnenwateren voor verschillende maar veelal nederlandse opdrachtgevers ook wel eens belgische.

 

Nu stelde mijn contactpersoon daar voor om een Engelse limited te nemen en die in te laten schrijven op de Seyshelllen en als virtueel kantoor in Cyprus en bankrekening in Cyprus, ik ben hier niet de expert dat zijn hun ( incotrust ) neem ik aan want wat nu volgt is dat mijn opdrachtgevers niet overgaan tot betaling omdat ik geen btw-nummer heb.

Wie of wat is er niet goed gegaan is er onbekendheid bij mijn opdrachtgevers of heeft incotrust niet correct gehandelt, ik neem aan dat ik dit toch wel mag zeggen want ik praat hier niemand in het noch negatieve, wil graag duidelijkheid na € 5400 te zijn verschoten.

 

Ik stuurde mijn factuur op naar mijn opdrachtgevers met staande *btw verlegd maar ze gingen niet over tot betaling want ze hebben geen btw-nummer van mij.

 

Na telefonisch contact gehad te hebben met de Nederlandse belastingdienst zeiden die dat als je btw wilt verleggen je een btw-nummer moet hebben, zodat de opdrachtgevers de btw weer terug kunnen vorderen, maar als ze die niet hebben kan dit niet.

Althans dit volgens deze man, zou best kunnen wezen dat als ik nu weer bel ik weer andere antwoorden krijg.

Had ook iets ontvangen van personen dat je niet een btw-nummer nodig hebt voor goederen te leveren beneden de vrijgestelde waarde van €80.000 euro in Engeland maar goed ik lever diensten en geen goederen.

 

Zijn er hier echte deskundigen die hier een antwoord op zouden kunnen geven of dit verhaal wel of niet klopt, ik kan in ieder geval zeggen dat wat ik hier geschreven heb waar is en indien nodig alles van wat ik toegezonden heb gekregen van incotrust zo op de site plaats na 2 maal € 2600 = € 5400 te hebben betaald en daar 2 bankrekeningen aan hebben overgehouden voel ik mij toch ja jullie zullen er wel een idee bij hebben.

 

mod-edit:persoonsnaam verwijderd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt hier eerder een topic over gestart. Maar blijkbaar ben je niet echt wijzer geworden. Dan ga ik nu ook wel een poging wagen.

 

Dit is je verhaal:

- Je woont niet in NL (ik meen mij te herinneren dat je een toeristenvisum voor de Seychellen of zoiets had), maar buiten de EU.

- Je werkt (lees: onderneemt) op de Europese binnenwateren.

- Je hebt een eenmanszaak in NL (op welk adres die dan gevestigd is, dat is een raadsel. misschien op je ex-woonadres? dat klopt dan toch ook niet echt moet ik zeggen…).

- Je hebt geen BTW nummer, maar je verricht wel prestaties die niet vrijgesteld zijn voor de omzetbelasting.

 

Nu is het al fout gegaan! Je mag helemaal niet als ondernemer op de EU binnenwateren, want je hebt geen BTW nummer.

 

Je opdrachtgevers hebben dat nu dus ook opgemerkt en zij willen je facturen niet betalen. Lijkt mij logisch, eerlijk gezegd.

 

Daarnaast wil je een soort limited op Cyprus beginnen. Dat is natuurlijk een ander verhaal.

Lijkt mij niet eenvoudig (wat hier dus ook gebleken is).

 

Ik denk dat je de onderneming netjes moet gaan registreren (ook voor de BTW dus), voordat je diensten aanbiedt. Dan zal het een stuk soepeler gaan lijkt mij.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt hier eerder een topic over gestart. Maar blijkbaar ben je niet echt wijzer geworden. Dan ga ik nu ook wel een poging wagen.

 

Dit is je verhaal:

- Je woont niet in NL (ik meen mij te herinneren dat je een toeristenvisum voor de Seychellen of zoiets had), maar buiten de EU.

- Je werkt (lees: onderneemt) op de Europese binnenwateren.

- Je hebt een eenmanszaak in NL (op welk adres die dan gevestigd is, dat is een raadsel. misschien op je ex-woonadres? dat klopt dan toch ook niet echt moet ik zeggen…).

- Je hebt geen BTW nummer, maar je verricht wel prestaties die niet vrijgesteld zijn voor de omzetbelasting.

 

Nu is het al fout gegaan! Je mag helemaal niet als ondernemer op de EU binnenwateren, want je hebt geen BTW nummer.

 

Je opdrachtgevers hebben dat nu dus ook opgemerkt en zij willen je facturen niet betalen. Lijkt mij logisch, eerlijk gezegd.

 

Daarnaast wil je een soort limited op Cyprus beginnen. Dat is natuurlijk een ander verhaal.

Lijkt mij niet eenvoudig (wat hier dus ook gebleken is).

 

Ik denk dat je de onderneming netjes moet gaan registreren (ook voor de BTW dus), voordat je diensten aanbiedt. Dan zal het een stuk soepeler gaan lijkt mij.

 

Peter,

dank voor je reactie

 

Ik maak nu gewoon gebruik van mijn Nederlandse eenmanszaak met uiteraard Nederlands btw-nummer zoals dat gewoon gaat in Nederland.

 

Mensen die op een schip wonen staan ook meestal niet in een gemeente ingeschreven maar zijn wel eigen onderneming.

 

Het adres dat ik gebruik voor mijn eenmanszaak is mijn oude adres in Nederland en de bewoner heeft mij gemachtigd dat ik zijn adres mag gebruiken als zakelijk adres, mijn prive adres is Fillippijnen waar ik mijzelf niet kan laten inschrijven, wel heb ik een huurcontract en bankrekeningen daar lopen en word ik daar in september ook officieel vader!

 

Ik zal maar 6 maanden per jaar werken in europa waarvan ik hooguit 2 maand in Nederland zal zijn.

Ik ben niet graag in nederland vanwege het weer en prijzen dus zit echt in het buitenland technisch als fysiek.

 

Ik vaar soms onder Belgisch en veelal Nederlandse schepen maar duits of luxembourgs kan ook.

 

Als eigen onderneming wil je zo min mogelijk belasting betalen geen schaamte om te zeggen toch,en Cyprus is het op vier na 's werelds belangrijkste scheepvaartnatie.

 

Dus gezien mijn situatie moet dit toch echt kunnen.

 

Zeemannen baggermannen bij Boskalis Jan de Nul of Van Oord wonende wereldwijd thailand brazilie noem maar op die doen het ook, ik hoef niet in Nederland te wonen en een nederlandse eenmanszaak te hebben om mijn werk uit te kunnen voeren en perse belasting betalen in het dure Nederland, daarom wil ik het doen via een land wat lagere belastingstarieven heeft en gewoon netjes een btw-nummer willen hebben en de nationale belasting wetgeving toepas.

 

Nou na € 5200 lichter te zijn heb ik alleen maar 2 bankrekeningen en een engelse limited op de Seyshellen zonder btw-nummer waar mijn opdrachtgevers niet mee akkoord gaan!

 

Link naar reactie
  • 0

 

Hoi Maurice V,

 

In je vorige topic heb ik dezelfde vraag al gesteld en die heb ik toen beantwoord. Op verzoek van Incotrust is dit topic toen weggehaald.

 

Je kunt ook in Nederland met een BTW-nummer factureren, ook al is je onderneming niet in Nederland gevestigd. Je hebt dan htl wel een fiscaal vertegenwoordiger nodig die zorgt dat je BTW wordt afgedragen.

 

http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/omzetbelasting/omzetbelasting-30.html

 

Verder geef je aan dat je op een (binnenvaart)schip woont en je je niet kunt inschrijven in de Filippijnen. Als je schip Nederland als thuishaven heeft en je niet kunt aantonen dat je sociale leven voor zich voor het belangrijkste deel op de Filippijnen afspeelt, sluit ik niet uit dat de Nederlandse fiscus je toch als binnenlandse belastingplichtige ziet.

 

Of je schip wordt beschouwd als in Nederland gevestigde vaste inrichting van de Ltd. In dat geval ben je in Nederland vennootschapsbelasting verschuldigd.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

 

Hoi Maurice V,

 

In je vorige topic heb ik dezelfde vraag al gesteld en die heb ik toen beantwoord. Op verzoek van Incotrust is dit topic toen weggehaald.

 

Je kunt ook in Nederland met een BTW-nummer factureren, ook al is je onderneming niet in Nederland gevestigd. Je hebt dan htl wel een fiscaal vertegenwoordiger nodig die zorgt dat je BTW wordt afgedragen.

 

http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/omzetbelasting/omzetbelasting-30.html

 

Verder geef je aan dat je op een (binnenvaart)schip woont en je je niet kunt inschrijven in de Filippijnen.

 

Als je schip Nederland als thuishaven heeft en je niet kunt aantonen dat je sociale leven voor zich voor het belangrijkste deel op de Filippijnen afspeelt, sluit ik niet uit dat de Nederlandse fiscus je toch als binnenlandse belastingplichtige ziet.

 

Of je schip wordt beschouwd als in Nederland gevestigde vaste inrichting van de Ltd. In dat geval ben je in Nederland vennootschapsbelasting verschuldigd.

 

Succes,

 

Odeon

 

 

Hoi Odeon,

 

 

Ik wil gewoon mijn btw verleggen zal toch niet voor elk land dat ik factureer een fiscaal persoon nodig moeten hebben, ff makkelijk doen gewoon verleggen, ik ben een buitenlandse ondernemer althans zo wil ik gaan werken.

Als ik onder belgische vlag of luxembourgse vlag vaar wat heb ik dan te maken met de Nederlandse fiscus helemaal niets.

En dan komt het ook wel eens voor dat ik op een Nederlands schip vaar maar dan heb ik toch niet gelijk de fiscus in mijn nek vaar met belgen en duitsers aan en polen tjechen aan boord van Nederlandse schepen tegenwoordig komen er ook erg veel filipino's op binnenvaart schepen nou ze betalen hun belastingen gewoon in hun woonland.

 

 

Ik gaf aan dat ik als zelfstandig ondernemer voor verschillende rederijen in Europa werk ik woon er dus zeker niet op en zal dit ook nooit doen, lekker wonen op de fillippijnen en minder als een half jaar werken in Europe.

Link naar reactie
  • 0

Je bent echt niet voor een gat te vangen, maar naar mijn smaak is dat ook een van de oorzaken van deze perikelen.

 

 

Ik maak nu gewoon gebruik van mijn Nederlandse eenmanszaak met uiteraard Nederlands btw-nummer zoals dat gewoon gaat in Nederland.

 

Want dit is namelijk helemaal niet wat je doet. Dat is alleen maar wat je zegt dat je doet.

 

Je stuurt een factuur naar je opdrachtgever met "BTW verlegd" erop, zonder dat bewuste BTW nummer te vermelden.

En daarom betaalt de opdrachtgever je factuur niet (da's logisch).

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Maurice V,

 

Je hebt geen eigen schip, maar vaart op andere schepen mee. Dan zal de woonlanddiscussie, zoals je terecht stelt, niet aan de orde zijn. Van een vaste inrichting zal ook geen sprake zijn.

 

Maar als je factureert aan je NL opdrachtgevers, zul je hoe dan ook een NL BTW-nummer moeten hebben en BTW aangifte moeten doen. Ook als je verlegd. Dus dan kom ik toch weer bij die fiscaal vertegenwoordiger uit.

 

En als je in meerdere landen met BTW belaste activiteiten doet, zul je dus in meerdere landen aangifte moeten doen.

 

Hierbij een link die je eventueel kan adviseren wat met de BTW te doen :

 

http://www.dutchvatrep.nl/

 

Link naar reactie
  • 0

TS is (blijkbaar) niet ingezetene van Nederland (of een ander Europees land) en valt dus ook niet onder de Nederlandse winstbelasting. Ook is er geen sprake van een vaste inrichting. TS woont (zonder inschrijving) op de Filippijnen.

 

Dit zo zijnde, ontgaat mij het voordeel van een Ltd gevestigd op de Seychellen. Of is dit om de Filippijnse belasting te ontwijken ???. Misschien dat mij iets ontgaat, maar toch sterk het vermoeden dat hij een kat in de zak heeft gekocht.

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

Hoi Maurice V,

 

Je hebt geen eigen schip, maar vaart op andere schepen mee. Dan zal de woonlanddiscussie, zoals je terecht stelt, niet aan de orde zijn. Van een vaste inrichting zal ook geen sprake zijn.

 

Maar als je factureert aan je NL opdrachtgevers, zul je hoe dan ook een NL BTW-nummer moeten hebben en BTW aangifte moeten doen. Ook als je verlegd. Dus dan kom ik toch weer bij die fiscaal vertegenwoordiger uit.

 

En als je in meerdere landen met BTW belaste activiteiten doet, zul je dus in meerdere landen aangifte moeten doen.

 

Hierbij een link die je eventueel kan adviseren wat met de BTW te doen :

 

http://www.dutchvatrep.nl/

 

 

Belgen en duitsers polen noem maar op die eens een weekje voor een Nederlandse opdrachtgever varen MOETEN ook geen Nederlandse btw nummer hebben en kunnen gewoon hun btw-verleggen.

 

Ik werk nu gewoon nog als voorheen via mijn eenmanszaak in Nederland met NL btw-nummer en betaal gewoon hier nog belasting in Nederland.

 

Wat ik wil is hetzelfde te doen maar dan via een land dat een lagere belastingwetgeving heeft Cyprus en tot nu toe heeft mij dat 5200 euro gekost voor 2 bankrekeningen en een limited op de Seyshellen waarvoor ik geen btw-nummer heb en zonder btw-nummer kan ik ook geen btw verleggen.

 

En jou zin van ''En als je in meerdere landen met BTW belaste activiteiten doet, zul je dus in meerdere landen aangifte moeten doen'' lijkt mij niet te kloppen er is toch een 183 dagen regeling althans hier in Nederland.

 

Groeten,

 

Maurice

Link naar reactie
  • 0

Je bent echt niet voor een gat te vangen, maar naar mijn smaak is dat ook een van de oorzaken van deze perikelen.

 

 

Ik maak nu gewoon gebruik van mijn Nederlandse eenmanszaak met uiteraard Nederlands btw-nummer zoals dat gewoon gaat in Nederland.

 

Want dit is namelijk helemaal niet wat je doet. Dat is alleen maar wat je zegt dat je doet.

 

Je stuurt een factuur naar je opdrachtgever met "BTW verlegd" erop, zonder dat bewuste BTW nummer te vermelden.

En daarom betaalt de opdrachtgever je factuur niet (da's logisch).

 

 

Basis informatie

 

Ik ben nu al een 5 maand bezig om een Cypriotische limited te krijgen maar dit zonder resultaat en veel geld verlies.

Mijn beroep speelt zich af op de Europese binnenvaart als schipper zelfstandig ondernemer vaar ik voor verschillende rederijen, dit doe ik nu via mijn eenmanszaak in Nederland

 

Ik werk nu gewoon via mijn eenmanszaak in nederland en NL btw-nummer en betaal hier gewoon belasting.

 

De logica van btw verleggen is mij nu wel duidelijk want daar heb je een btw nummer voor nodig ik heb dit voorgelegt aan incotrust en die zaak loopt maar nu stelt hij mij een payroller voor en daar wil ik eerst meer vanaf weten

Link naar reactie
  • 0

Samenvattend is je probleem dat je een niet-Europese zzp-er bent, die diensten verricht binnen Europa. Hierin onderscheid je je van je Belgische, Duitse en Poolse collega's die wel gewoon een Europees BTW-nummer kunnen aanvragen.

 

Aangezien je niet over een BTW-nummer beschikt, kan je de BTW niet verleggen naar je opdrachtgevers. (Je hebt wel een BTW-nummer via je eenmanszaak, maar je wilt je eenmanszaak uitschrijven uit Nl.)

 

De oplossing lijkt me dan - via een fiscaal vertegenwoordiger - zelf BTW aangifte doen. (Ook als je BTW verlegd, moet je BTW aangifte doen.) Maar om één of andere reden wil je dat niet.

 

(Ik moet hier wel het voorbehoud maken dat ik geen BTW-deskundige ben en adviseer je dus dit na te vragen bij een BTW-deskundige.)

 

Via een Cypriotische Ltd kun je wel een Europees BTW-nummer aanvragen, maar is deze oplossing geen overkill, nu je als niet-ingezetene van Europa toch al geen winstbelasting bent verschuldigd?

 

By the way: De 183 dagen regeling heeft niets - maar dan ook helemaal niets - met BTW te maken.

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

ik heb dit voorgelegt aan incotrust en die zaak loopt maar nu stelt hij mij een payroller voor en daar wil ik eerst meer vanaf weten

 

Blijkbaar werkt hun opzet in jouw geval niet en komen ze met payrolling om de hoek als doekje voor het bloeden. Als ze zich als goed adviseur hadden opgesteld, dan had dit geen enkel probleem moeten zijn voor je en al helemaal niet opgelost moeten worden met payrolling. Dan had je immers net zo goed je NL EMZ kunnen aanhouden of helemaal geen onderneming moeten hebben en gewoon lekker met een payrollbureau zaken kunnen doen. Daar had je dan incotrust niet voor nodig.

 

Overigens (en in defence of incotrust) is het voor mij nog steeds onduidelijk waarom je op papier in de Filipijnen woont en toch een NL EMZ hebt en in de EU vaart. Oftewel, wat hebben de Filipijnen van doen met wat je feitelijke vestigingsplaats is??? Daar doelt incotrust immers op in hun reactie, zie link hieronder.

 

Maar ik heb goede hoop dat ze nog reageren hier, zoals ze al deden in je vorige topic.

 

gr. Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

 

 

Althans dit volgens deze man, zou best kunnen wezen dat als ik nu weer bel ik weer andere antwoorden krijg.

Had ook iets ontvangen van personen dat je niet een btw-nummer nodig hebt voor goederen te leveren beneden de vrijgestelde waarde van €80.000 euro in Engeland maar goed ik lever diensten en geen goederen.

 

 

 

mod-edit:persoonsnaam verwijderd

 

Beste schipper!

 

Het klopt inderdaad dat de UK deze ondergrens per jaar kent. Dit is standaard maar.... je kan hier bij de ENGELSE belastingdienst een uitzondering op vragen. DIt weet ik uit eigen ervaring omdat wij een vestiging in de UK (ook nog een echte met personeel een heeel groot pand vrachtauto en noem maar op) hebben gehad die nagenoeg alles exporteerde dus geen standaard BTW verhaal. Je locale UK accountant kan met een duidelijk verhaal (wat je volgens mij wel hebt) dit verzoek bij de UK-BD doen

 

suc6!

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

 

Beste schipper!

 

Het klopt inderdaad dat de UK deze ondergrens per jaar kent. Dit is standaard maar.... je kan hier bij de ENGELSE belastingdienst een uitzondering op vragen. DIt weet ik uit eigen ervaring omdat wij een vestiging in de UK (ook nog een echte met personeel een heeel groot pand vrachtauto en noem maar op) hebben gehad die nagenoeg alles exporteerde dus geen standaard BTW verhaal. Je locale UK accountant kan met een duidelijk verhaal (wat je volgens mij wel hebt) dit verzoek bij de UK-BD doen

 

suc6!

 

 

Levert Maurice V nu ook al diensten aan afnemers in de UK?

Link naar reactie
  • 0

 

 

Beste schipper!

 

Het klopt inderdaad dat de UK deze ondergrens per jaar kent. Dit is standaard maar.... je kan hier bij de ENGELSE belastingdienst een uitzondering op vragen. DIt weet ik uit eigen ervaring omdat wij een vestiging in de UK (ook nog een echte met personeel een heeel groot pand vrachtauto en noem maar op) hebben gehad die nagenoeg alles exporteerde dus geen standaard BTW verhaal. Je locale UK accountant kan met een duidelijk verhaal (wat je volgens mij wel hebt) dit verzoek bij de UK-BD doen

 

suc6!

 

 

Levert Maurice V nu ook al diensten aan afnemers in de UK?

 

Heeft er niets mee te maken. Als TS voor 0 GBP 1 GBP of 30000 GBP in de UK levert het maakt echt helemaal niets uit. Maar vanuit gaande in dit Varende geval is de statutaire zetel van belang

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

ik heb dit voorgelegt aan incotrust en die zaak loopt maar nu stelt hij mij een payroller voor en daar wil ik eerst meer vanaf weten

 

Blijkbaar werkt hun opzet in jouw geval niet en komen ze met payrolling om de hoek als doekje voor het bloeden. Als ze zich als goed adviseur hadden opgesteld, dan had dit geen enkel probleem moeten zijn voor je en al helemaal niet opgelost moeten worden met payrolling. Dan had je immers net zo goed je NL EMZ kunnen aanhouden of helemaal geen onderneming moeten hebben en gewoon lekker met een payrollbureau zaken kunnen doen. Daar had je dan incotrust niet voor nodig.

 

Overigens (en in defence of incotrust) is het voor mij nog steeds onduidelijk waarom je op papier in de Filipijnen woont en toch een NL EMZ hebt en in de EU vaart. Oftewel, wat hebben de Filipijnen van doen met wat je feitelijke vestigingsplaats is??? Daar doelt incotrust immers op in hun reactie, zie link hieronder.

 

Maar ik heb goede hoop dat ze nog reageren hier, zoals ze al deden in je vorige topic.

 

gr. Joost

 

 

 

Dag Joost,

 

Wij willen graag weer reageren, echter er zijn geen nieuwe ontwikkelingen.

Incotrust werkt veel met internationale zzp'ers die niet gebonden zijn aan Nederland, en zich elders hebben ingeschreven of woonachtig zijn. Vaak in belastingparadijzen.

Vooraf hebben wij aangegeven geen specialist te zijn in de wetgeving van de Filipijnen, zoals dat niet hoeft te worden verwacht, maar dat wij wel veel ervaring hebben in de aanbieden van instrumenten om te kunnen factureren. Met name consultants en dergelijke die actief zijn in Afrika etc. met strenge valutarestricties etc willen graag buiten dat land kunnen factureren aan hun vaak internationale opdrachtgever.

Veel van de opdrachtgevers zitten zelf ook in aantrekkelijke jurisdicties zoals Zwitserland, waardoor deze opzetten vaak totaal geen praktische problemen opleveren.

De client dient uiteraard te worden bijgestaan door zijn adviseur, incotrust is geen adviesbureau, wij richten ons op de opzet van de structuur. Al ontslaat dit ons natuurlijk niet van ALLE verplichtingen om de client zoveel mogelijk te informeren.

In casu hebben wij zelfs contact gehad met de adviseur van Maurice. Daarnaast heeft Maurice vooraf overleg gehad met zijn werkgever voordat hij heeft besloten door te gaan met de opzet.

Dat zijn werkgever om een BTW nummer vraagt is hun recht, maar vooraf is heel duidelijk gemaakt dat dit BTW nummer er nooit zou komen.

Link naar reactie
  • 0

Maurice is zzp-er en heeft een werkgever, die om een BTW-nummer vraagt ???. Het verhaal wordt hoe langer hoe vreemder.

 

Het BTW probleem kan m.i. opgelost worden mbv een fiscaal vertegenwoordiger. Wat is daar nu zo moeilijk aan?

 

Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.