Hallo allen,

De zaken, die ik niet wil of kan doen, besteed ik uit aan anderen. Zo doe ik dat ook met het grafisch design werk voor mijn bedrijf. De persoon, die ik daarvoor inhuur heeft dat keurig allemaal in een emz gestopt en doet fiscaal verder ook alles goed. Echter ik ben haar enige opdrachtgever en ik vraag me af of zij en/of ik daardoor niet in de problemen kom. Hoe gaat de belastingdienst hiermee om? Het gaat maar om een paar uurtjes per maand, dus een dienstverband o.i.d. is totaal niet aan de orde. Verder hebben we ook geen var overlegd (volgens mij heeft ze er geen 1, maar ik weet het niet zeker). Ik wil dus even weten of we hier geen problemen mee krijgen met de belastingdienst, omdat deze een en ander toch anders wil/gaat zien.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Frank

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32543-enige-opdrachtgever-van-dienstverlener/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0
Hoe gaat de belastingdienst hiermee om?

De belastingdienst verstrekt op aanvraag van de opdrachtnemer een VAR, die duidelijkheid zou kunnen geven. Het is aan jou om die VAR van de opdrachtnemer te vragen en als voorwaarde te stellen voor nieuwe overeenkomsten.

Vermoedelijk krijgt ze een VAR-ROW. Dan weet je eigenlijk nog niets, en moet je zelf beoordelen of er fiscaal sprake is van een dienstverband (check de Beleidsregels Beoordeling dienstbetrekking). Ben je ervan overtuigd dat er geen dienstverband is, dan is er verder ook geen probleem.

Door die VAR weet je in ieder geval dat je opdrachtnemer bij de belastingdienst bekend is als resultaatgenieter.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar