• 0

Groupbuying sites

Je kent ze waarschijnlijk wel; de groupbuying sites die er inmiddels een groot publiek trekt. GroupOn is hierin de grootste, maar zo gek is het ook niet als je ziet dat GroupOn op elk puntje van het internet staat met een advertentie waarin verteld word dat je tot wel 70% korting krijgt. Omdat ik eigenlijk een topic miste binnen Higherlevel over deze vorm van marketing, open ik dit bij deze. Zelf heb ik geëxperimenteerd met de verschillende aanbieders van "voordeelcoupons" om het zo maar te noemen, ik heb ze opgenomen in een overzicht. Waarschijnlijk zijn al diverse ondernemers erdoor benaderd, maar het idee achter dit topic is om te laten inzien dat er wel degelijk keuzes zijn. Ik houd in de voorbeelden 19% BTW aan, omdat ik ervan uitga dat dit voornamelijk interessant is voor mensen die diensten leveren.

 

In het algemeen geef je op de groupbuying sites minimaal 50% korting, daarnaast betaal je nog een commissie.

 

1. GroupOn

GroupOn is de grootste Groupbuying site, dat is te zien in het leden aantal (ze geven aan rond de 1,5 miljoen leden te hebben). Dat is ook wel te zien in sommige verkopen die explosief zijn in aantallen. Zo had onlangs een pizzaria in Groningen 900 voordeelcoupons verkocht. Zelf had ik er destijds met mijn actie niet zoveel, maar meer omdat ik een ander type dienst in de kijker had laten zetten waardoor ik niet zoveel commissie hoefde af te dragen cq. mensen in de praktijk voordeliger uit waren. Je betaald bij Groupon naast je korting volgens de regels 50% commissie excl. 19% BTW. Daarnaast betaal je van je het overige geld dus ook nog 19% BTW en de rest houd je over (daargelaten waar nog eventuele kostprijs af gaat).

Dit houd dus in dat je voor 10 euro normale omzet, je bij GroupOn met 50% € 1,76 brutowinst over houd.

De betalingen verlopen echter wel vrij vlot: gemiddeld binnen 5 werkdagen, met daar wat uitzonderingen daargelaten.

Nadeel van GroupOn is dat zij je willen laten tekenen voor 12 maanden exclusiviteit; je mag in die periode niet bij andere Groupbuying sites te vinden zijn. Je zou kunnen proberen, zoals ik dit heb gedaan, deze clausule eruit te laten. Een dag online tegenover 364 dagen niet, is natuurlijk niet reëel. Besef dat ze jouw ook nodig hebben en durf de onderhandeling aan te gaan. Mijn ervaring is dat GroupOn leden vooral koopjes jagers zijn en niet terug komen tegen de volle tariefstelling.

 

2. GroupDeal

GroupDeal is de één na grootste groupbuying site met ongeveer een half miljoen leden. Je vind ze echter niet op elk hoekje van het internet, waardoor het minder groot lijkt. Echter zijn de leden van GroupDeal naar mijn idee wel kwalitatieve leden die je ook nog op herhalingsbezoek krijgt (en dan de volle prijs kunt vragen). Meerdere voordeelshoppers zijn tenminste bij mij terug gekomen voor de volle prijs, waardoor het wel leuk is. Je hoeft niet te tekenen voor exclusiviteit bij GroupDeal, echter geef je eveneens 50% korting weg en wat ik een voordeel vind is dat je 2 dagen online staat in plaats van 1 dag. De eerste dag loopt welliswaar het hardste (ook in website bezoekers), maar als mensen de eerste dag even niet in de gelegenheid zijn om te kijken/kopen, hebben ze nog een dag extra. Bij GroupDeal betaal je 30% commissie, echter inclusief BTW. Wel moet je zelf nog 19% BTW afdragen.

Dit houd heel concreet in dat je van elke 10 euro normale omzet, je bij een korting van 50% € 2,94 brutowinst overhoud. GroupDeal is overigens onderdeel van de Telegraaf groep.

De uitbetaling geschied binnen 30 dagen.

 

3. SweetDeal

SweetDeal is eigenlijk nog maar net begonnen en is onderdeel van uitgeverij Wegener (bekend van De weekkrant die in verschillende edities in Nederland verspreid word). Voordeel van SweetDeal is dat er wekelijk in de krant een aankondiging word gedaan van de deal die mensen kunnen verwachten en je op deze manier een advertentie hebt zowel in de offline media als de online media. Hier moet je eveneens een korting geven van minimaal 50%, echter omdat zij nog maar net begonnen zijn, zijn ze nog niet zo vast op hen commissies. Standaard is hen commissie 30% incl. BTW, echter heb ik vorige week een deal gemaakt met een commissie van 17% incl. BTW. Ga hier dus ook eveneens in onderhandelen zou ik zeggen.

Je zou dus van elke 10 euro normale omzet bij een korting van 50% en 30% commissie eveneens € 2,94 overhouden. Dit kan eventueel meer worden naar mate je onderhandeld over de commissies; zij willen immers groeien en hebben ze aanbieders voor nodig; dat kun jij bieden, maar wel tegen een lagere commissie.

De uitbetaling geschied binnen 14 dagen.

 

4. MatsOns

MatsOns is ook een site die relatief net is begonnen, echter levert het voor mij niets op omdat het gewoon niet verkoopt. Je betaald bij MatsOns 50% korting en 50% commissie incl. BTW. Ze zijn wel vooral actief op Twitter, maar dat maakt niets uit voor de concrete verkopen. Desondanks kon ik het niet laten om het in het lijstje te laten ontbreken.

Je houd concreet € 2,10 brutowinst over van elke 10 euro normale omzet.

De uitbetaling geschied binnen 7 dagen.

 

5. Tjebber

Tjebber is ook nieuw, echter is Tjebber weer totaal anders dan de eerste 4. Tjebber zich namelijk uitsluitend op de zakelijke markt met zakelijke producten, dus voor ondernemers die B2B werken kan dit interessant zijn. Bij Tjebber heb je géén minimale korting te verlenen: al geven ze wel aan hoe beter hoe meer mensen gemotiveerd zijn het te kopen. Je betaald bij Tjebber een commissie van 20% excl. 19% BTW. Echter zijn de prijzen op Tjebber ook allemaal excl. BTW. Dus zou je voor 10 euro incl. BTW omzet iets verkopen, houd je bij Tjebber (om maar te vergelijken) met 50% korting € 2,82 brutowinst over.

Bij Tjebber vragen ze eveneens exclusiviteit voor groupbuying sites die eveneens op de zakelijke markt een rol spelen.

De uitbetaling geschied binnen 30 dagen.

 

Daarnaast heb je ook nog Marktplaats waar producten voor 50% korting aangeprezen worden, hier ken ik echter de inhoud niet van. Daarnaast zijn er ook nog veel kleinere lokalere groupbuying sites. Zo heb je in Noord-Nederland nog Voordeelvinden.nl. Die leken mij niet zo relevant om op te nemen en heb ik het hier gehouden bij de landelijke sites.

 

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben voordat ze in zee gaan met een partner en dat je ook weet zelf mogelijkheden te kennen; zij hebben namelijk eveneens belang aan jouw, omdat ze elke dag een nieuwe partner moeten hebben.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat jammer dat de discussie hier stopt.

Ziet er naar uit dat promotie via Internet-kortingsbonnen nauwelijks rendeert.

Kunst is om uit te vinden in welke gevallen het toch zinvol is.

 

Ik denk dat je moet mikken op cross-selling. Je verkoopt extra diensten of produkten tegen je standaard-prijzen. Bijvoorbeeld drankjes en een nagerecht tegen normale prijzen, terwijl het hoofdgerecht met grote korting weggaat. Andere zinvolle toepassing lijkt me wanneer sprake is van overcapaciteit bij lage variabele kosten, bijvoorbeeld bij vliegreizen of bij hotelkamers. Extra opbrengst via Internet-kortingsbonnen is dan nog hoger dan de variabele kosten.

 

Heeft iemand nog meer suggesties?

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben zelf een aktie gedaan met Groupon. Voor ons heeft het prima gewerkt. Je moet er alleen inderdaad niet vanuit gaan dat je er (direct) geld mee verdient. Wij hebben het gedaan om ons bedrijf een boost te geven en dat is redelijk gelukt.

 

Maar ben het er mee eens dat je achteraf wel eens achter je oren krabbelt. Vooral wanneer je kijkt wat jij verdient en wat Groupon verdient.

 

In ons geval deden we een aktie met een van mijn restaurants, een high tea, 2 personen, 50% korting van € 40,00 voor € 20,00. Rond de 500 vouchers verkocht. Ongeveer 80% is ook daadwerkelijk gekomen oftwel 400 klanten x 2 = 800 mensen in je zaak. Verdiensten 0,00 maar in de horeca is het toch belangrijk dat mensen eens bij je binnen komen.

 

Maar dan, het verdienmodel van Groupon. Om te beginnen natuurlijk 50% van de € 10,00. Daar kan ik nog mee leven... Waar ik persoonlijk meer moeite mee had is dat ze ook het geld voor de niet ingeleverde vouchers in hun zak steken. In ons geval 100 vouchers dus, maal € 20,00 = € 2.000,00 + 400 x € 10,00 aan wel ingeleverde vouchers = € 4.000,00, maakt een totaal van € 6.000,00... het kerkje staat dus niet helemaal in het midden om zo maar te zeggen.

 

Desalniettemin hebben wij ons doel er wel mee bereikt... maar reken het goed na of je er niet TEVEEL geld op toe moet leggen!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar dan, het verdienmodel van Groupon. Om te beginnen natuurlijk 50% van de € 10,00. Daar kan ik nog mee leven...

 

Dat is natuurlijk onjuist; want GroupOn rekent van hen kant ook nog 19% BTW, dus is het € 8,60 waar je elf ook nog wat BTW op inlevert..

 

Doel van dit topic is ook om te laten zien dat je keuzes hebt als ondernemer; jij hebt nu ook moeten tekenen voor exclusiviteit; iets wat niet had hoeven gebeuren. Naar mijn idee kun je beter minder commissie hebben en vaker terugkomen (de kracht van herhaling) in plaats van maar 1 keer. Mijn ervaring met GroupDeal en SweetDeal is bijv. dat zij écht inzetten op relatieonderhoud, en dat voelt voor mij goed aan.. Hoe groot GroupOn dan ook wezen mag, ik vind hen manier van zaken doen niet bij mij passen, maar heb het in de beginpost zo objectief mogelijk proberen te omschrijven..

Link naar reactie
  • 0

Maar dan, het verdienmodel van Groupon. Om te beginnen natuurlijk 50% van de € 10,00. Daar kan ik nog mee leven...

 

Dat is natuurlijk onjuist; want GroupOn rekent van hen kant ook nog 19% BTW, dus is het € 8,60 waar je elf ook nog wat BTW op inlevert..

 

Doel van dit topic is ook om te laten zien dat je keuzes hebt als ondernemer; jij hebt nu ook moeten tekenen voor exclusiviteit; iets wat niet had hoeven gebeuren. Naar mijn idee kun je beter minder commissie hebben en vaker terugkomen (de kracht van herhaling) in plaats van maar 1 keer. Mijn ervaring met GroupDeal en SweetDeal is bijv. dat zij écht inzetten op relatieonderhoud, en dat voelt voor mij goed aan.. Hoe groot GroupOn dan ook wezen mag, ik vind hen manier van zaken doen niet bij mij passen, maar heb het in de beginpost zo objectief mogelijk proberen te omschrijven..

 

Ik begrijp je standpunt. Het is ook niet mijn bedoeling om die van jou onderuit te halen, sterker nog, ik ben het hartgrondig met je eens!!!

 

Ik wilde e.e.a. alleen kracht bij zetten door mijn eigen ervaring met Groupon te delen met andere lezers.

 

Ik merk om mij heen gewoon dat er een hoop ondernemers zijn die mee doen met een aktie om er direct wat aan te verdienen en dat gaat simpelweg niet of nauwelijks lukken. Een hoop ondernemers hebben het moeilijk in deze tijden van crisis en staren zich vervolgens blind op dit soort concepten. Ik sta momenteel zelf iemand bij die met haar bedrijf meegedaan heeft aan Groupon in de hoop een paar hard nodige centen te verdienen, in werkelijkheid koste het haar geld en dat doet pijn en is bijzonder sneu om te zien.

 

Maar ik steun je in je volledige redenatie!

Link naar reactie
  • 0

Hey Jaap,

 

Ja, begrijp je standpunt. In ons geval hebben we er op de lange termijn wel wat aan gehad. Al is dit natuurlijk moeilijk om exact te meten.

 

Op dit soort campagnes komen natuurlijk altijd een hoop "koopjes jagers" af. Maar een 30 tot 40 klanten die met regelmaat ons bedrijf bezoeken hebben we er wel aan over gehouden.

 

Het alternatief wat jij noemt; adverteren in lokale blaadjes, daar heb ik persoonlijk veel slechtere ervaringen mee. De kosten van een advertentie lopen tegenwoordig ook zo maar op tot een paar honderd euro.

 

Een grappig verhaal gaat over een vriend van mij die visboer is; die plaatste een advertentie in een regionale krant. Door een drukfout stond er bij de paling een enorm lage prijs (ik geloof 25% van wat het zou moeten zijn). Hij vertelde mij dat hij er precies drie klanten geweest zijn die op deze spectaculaire aanbieding af kwamen... hij heeft nooit meer geadverteerd ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik persoonlijk heb moeite met een model als dat van Groupon, ben dan ook benieuwd om te horen of je dit op de lange termijn wel wat opleverd! Je geeft al een enorme korting, en daarvan gaat dan ook nog eens de helft naar Groupon.

 

Kun je mijns inziens netzo goed in de regionale krantjes adverteren met 50% korting.

Er zit wat traffic op die websites, vergeet dat niet. Daarom kan het best werken, zeker als je klanten er aan over houdt die groeien. Dit soort concepten moet je zien over meerdere jaren bij bijvoorbeeld b2b zaken. Kijk naar de vervangingsperiode (3 jaar) en het percentage wat je verwacht dat daarna een product voor de marktprijs koopt bijvoorbeeld.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik persoonlijk heb moeite met een model als dat van Groupon, ben dan ook benieuwd om te horen of je dit op de lange termijn wel wat opleverd! Je geeft al een enorme korting, en daarvan gaat dan ook nog eens de helft naar Groupon.

 

Kun je mijns inziens netzo goed in de regionale krantjes adverteren met 50% korting.

Zou je kunnen doen, maar voor een "regionaal" krantje (offline) waar je voor een grote advetentie op 1 pagina (waar je het dan mee moet vergelijken) ben je minimaal wel € 800,- kwijt (schatting).

 

Doe je mee aan een groupbuying site, dan heb je geen kosten vooraf: je adverteert dus wel, maar zonder directe kosten.

 

Echter betaal je pas vanaf het moment dat het geld oplevert; dus daar betaal je een commissie overheen. Daarnaast is het zo dat wanneer mensen iets offline zien met een webadres; het een stap extra is om dit adres in te voeren. Online iets zien is gelijk een doorklik; wat je dus extra traffic genereert.

 

Op een dag van GroupOn kreeg ik 200 unieke website bezoekers en bij GroupDeal lag het wat lager met 140 unieke bezoekers; maar dat genereer je bij langena niet bij een advertentie. Daarnaast is het dan de vraag of het door de advertentie komt of door een andere tool; dat is namelijk dan niet meer te meten natuurlijk!

Link naar reactie
  • 0

Dat van het regionale krantje was misschien verkeerd uitgedrukt :) , maar ik blijf het een dure grap vinden. 75% weggeven is een beste investering. Maar goed, als het werkt is het prima.

 

Misschien is het mogelijk om deze klanten te registreren en kijken of ze terugkomen. Mischien kun je ze een waarde bon geven voor 10% korting als ze een volgende keer weer komen. Of een soortement man van vertel-het- verder -kaart die ze aan vrienden of familie kunnen geven met een leuke korting er op in de dal uren. Je moet er wel voor zien te zorgen dat deze mensen weer komen of over je toko gaan praten anders kost het meer als het oplevert.

Link naar reactie
  • 0

Maar geef je niet hetzelfde weg als je adverteert en daar maar een paar reacties op krijgt? En als je helemaal niets erop terug krijgt, geef je dat geld voor 100% weg.. Dus als ik dan moet kiezen; betaal ik liever een commissie (en er is keuze waar je meer of minder dus betaald) over een bedrag waarvan ik weet dat ik wat binnen krijg zonder kosten vooraf, dan dat ik een (groot) bedrag betaal en dan maar moet afwachten wat ermee gebeurd.. Of er dan überhaupt wat binnen komt. Zo'n advertentie kan namelijk verlies opleveren. Bij Groupbuying sites kan het eveneens; maar heb je een keuze. Aan de hand van dit topic heeft ieder een mooi overzicht en kun je zeggen; ja, het is wel of niet interessant. Echter: komen er geen mensen, dan kost het je ook niets en heb je alsnog gratis reclame.

Link naar reactie
  • 0

De #1 fout van de ondernemers die (soms duizenden) nieuwe klanten via Groupon krijgen (vaak restaurants) is dat ze NIETS aan follow up doen, niet de beste service kunnen leveren (ivm met drukte) en hun naam online weinig eer aandoet (bijvoorbeeld lager cijfer op IENS)

 

Alleen al het vragen van een naam en e-mailadres kan een restauranteigenaar vele malen succesvoller kunnen maken.

 

Ken uit mijn netwerk al een aantal ondernemers die wel hun backend goed op orde hebben, en meer uit de klanten hebben gehaald sinds Groupon.

 

Succes!

 

Eelco

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf onlangs een kortingsbonnensite opgestart waar men gratis printbare en digitale kortingsbonnen kan plaatsen.

 

Mijn inkomsten haal ik wel uit de bonnen via de affiliatenetwerken.

 

 

Even een reactie op de 2 kneuzen die ik heb ontvangen:

 

Tja, als je geen links mag plaatsen van jezelf omdat het dan als spam gezien word dan is het niet eenvoudig om een passende reactie te plaatsen.

 

Ik lees tussen de regels door dat men er moeite mee heeft om te betalen voor dit soort 'advertenties' dus geef ik als reactie dat het ook anders kan. En ik zet er tevens bij waar ik dan wel mijn inkomsten uit haal. Toch een win-win situatie of zie ik iets over het hoofd?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Graag hoor ik jullie mening over de producten/diensten die geschikt zijn voor dit soort websites.

 

Vinden jullie dat alleen restaurants, hotels, kappers, schoonheidsalons etc. hiervoor geschikt zijn. Of denken jullie dat ook voordelige aanbiedingen van trainingspakken, voetbalschoenen etc geschikt zijn voor dit soort websites.

 

Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat alles wel geschikt is, waar eventueel een ruime marge op zit. Dit omdat je best veel moet inleveren om uberhaupt al mee te mogen doen. Alleen loopt het ene product/dienst beter dan het andere. Dit is ook wel afhankelijk per plaats denk ik. Wat je veel ziet bij webshops is dat ze een tegoedbon aanbieden van 20 voor 10 euro bijv. Hierdoor kun je het restant als volwaardig bedrag innen. Echter lopen die deals niet zo goed als dat je een tastbaar product aanbied.

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond allemaal,

 

Ik ben van plan om voor mijn webshop een dag deal te maken met Groupdeal.

Ik heb een sieradenwebshop en ben dus van plan om begin februari een actie speciaals voor valentijnsdag te maken.

Op mijn webshop verkoop een ketting met een hartje, perfect voor valentijnsdag. Normale prijs is 69 euro, ik ben van plan om ongeveer 60 procent korting te geven. Ik kom uit alle kosten als ik groot inkoop (150 stuks van alleen dat model).

Wat denken jullie? Is dit een goed plan? Zal ik het risico nemen en gewoon lekker veel inkopen en hopen dat er minimaal 100 stuks verkocht worden? Wat zijn jullie ervaringen met Groupdeal of andere group buying sites? Waar moet ik verder rekening mee houden (behalve het percentage dat ik moet afstaan aan Groupdeal)?

 

Maandag zal ik contact opnemen met Groupdeal, maar zij zullen het vast rooskleuriger maken dan de werkelijkheid.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 1

Hallo ondernemer in Spe,

 

Je zou een deal kunnen maken met GroupDeal. Wel een paar dingen om op te letten:

- Ze verkopen het iets rozekleuriger. Soms worden deals maar een tiental of enkele tientallen keren verkocht. Betekent dat je met een rest-inkoop blijft zitten. Je zou kunnen overwegen (afhankelijk van je levertijd) om het pas in te kopen op het moment dat je inzicht hebt op wat het ongeveer verkoopt.

- Waarom 60% korting geven als minimaal 50% verplicht is? Waarom meer weggeven dan nodig? Gewoon bij 50% houden zou ik zeggen.

- Besef dat hun uitbetalingstermijn 30 dagen is in de regel. Echter: hun administratieve afdeling loopt niet heel lekker. Het is met regelmaat dat het langer duurt. Je dient dus voor de inkoop-verkoop over een buffer te beschikken.

- En tenslotte is het niet onredelijk te weten dat je alleen maar uitbetaald krijg aan de hand van de verzilverde vouchers. Daar staan codes op, die je kunt declareren bij GroupDeal. Dus stel je verkoopt wel 50 vouchers, dan worden er gemiddeld ongeveer 40 vouchers daadwerkelijk besteedt (ze gaan uit van 80%), dus krijg je van de 40 verzilverde vouchers uitbetaald.

 

Ik zou sowieso aanbevelen nog even te kijken bij SweetDeal. Ze zijn niet zo heel groot nog, maar zijn wel te porren voor wat lagere commissie's (wanneer je het goed speelt). Maar het grootste voordeel voor een starter: je krijgt binnen 2 weken na afloop van de deal 80% uitbetaald van jouw deel van de dealomzet. Je loopt hierbij dus minder (financiële) risico's.

Link naar reactie
  • 0

Hallo ondernemer in Spe,

 

Je zou een deal kunnen maken met GroupDeal. Wel een paar dingen om op te letten:

- Ze verkopen het iets rozekleuriger. Soms worden deals maar een tiental of enkele tientallen keren verkocht. Betekent dat je met een rest-inkoop blijft zitten. Je zou kunnen overwegen (afhankelijk van je levertijd) om het pas in te kopen op het moment dat je inzicht hebt op wat het ongeveer verkoopt.

- Waarom 60% korting geven als minimaal 50% verplicht is? Waarom meer weggeven dan nodig? Gewoon bij 50% houden zou ik zeggen.

- Besef dat hun uitbetalingstermijn 30 dagen is in de regel. Echter: hun administratieve afdeling loopt niet heel lekker. Het is met regelmaat dat het langer duurt. Je dient dus voor de inkoop-verkoop over een buffer te beschikken.

- En tenslotte is het niet onredelijk te weten dat je alleen maar uitbetaald krijg aan de hand van de verzilverde vouchers. Daar staan codes op, die je kunt declareren bij GroupDeal. Dus stel je verkoopt wel 50 vouchers, dan worden er gemiddeld ongeveer 40 vouchers daadwerkelijk besteedt (ze gaan uit van 80%), dus krijg je van de 40 verzilverde vouchers uitbetaald.

 

Ik zou sowieso aanbevelen nog even te kijken bij SweetDeal. Ze zijn niet zo heel groot nog, maar zijn wel te porren voor wat lagere commissie's (wanneer je het goed speelt). Maar het grootste voordeel voor een starter: je krijgt binnen 2 weken na afloop van de deal 80% uitbetaald van jouw deel van de dealomzet. Je loopt hierbij dus minder (financiële) risico's.

 

Hoi Romano,

 

Heel erg bedankt voor je bericht, hier heb ik heel wat aan. Ik zal even op alles ingaan.

 

1: Ja daar was ik al bang voor. Maar ik ga toch het risico nemen, sterker nog ik heb zojuist een order geplaatst van 150 stuks, een beetje risico hoort erbij vind ik :-[

2: Oke dankjewel, ik dacht dat ik dan meer zou verkopen maar ik denk dat het inderdaad weinig uitmaakt. Gewoon 50% dus.

3: Gelukkig heb ik genoeg verder genoeg voorraad aangemaakt (alles geïnvesteerd in mijn voorraad), ik kan het me veroorloven om 30 dagen te wachten op het geld, maar toch bedankt, zeker iets om op te letten!

4: Huh? Kan je misschien even uitleggen hoe het tewerk gaat? Ik bied geen kortingscoupon aan maar echte producten. Is het niet zo dat zodra iemand de dag deal koopt op Groupdeals ik het gewoon direct kan verzenden? Ik neem aan dat zij gewoon meteen moeten betalen aan Groupdeal en dat zij dan mij moeten uitbetalen?

 

Oke heel erg bedankt, ik zal maandag ook contact met Sweetdeal opnemen.

 

Link naar reactie
  • 2

Ik heb hier wel ervaring mee ja.

 

Groupdeal heb ik actie mee gedraaid. Aantal verkopen was ongeveer de helft van wat ze aangaven te verwachten. Maar evengoed nog een paar honderd orders.

Van Groupdeal ontving ik gewoon een excel met alle namen en adressen erin zodat ik alles direct kon verzenden..

Uitbetaling duurde lang (moest na een 35 dagen zelf gaan vragen waar uitbetaling bleef. Met kerst/oud en nieuw echter kaartje ontvangen met o.a. excuses voor late betalingen in afgelopen jaar en dat ze extra personeel op die afdeling aangenomen hebben. Uitbetaling gaat als Creditfactuur dus je krijgt bedrag - commissie + btw uitbetaald.

Uiteindelijk is dus gewoon 100% van orders uitbetaald en verzonden.

 

Groupon heb ik ook paar acties mee gedraaid. aantal orders daar is stukje hoger maar werkwijze dus heel anders.

Na afloop van een deal ontvang je lijst met voucher codes. Wij zetten deze als kortingscodes in ons systeem. Klant moet vervolgens na bepaalde datum de producten die hij op Groupon gekocht heeft nog weer bestellen op onze eigen website en daar nog de verzendkosten betalen. Hij stopt product met (normale prijs) in winkelwagen en voert groupon voucher code (+ controle code) in in kortingscode veld en productprijs gaat dan naar 0 en betaald dus enkel verzendkosten.

 

Nadeel is dat van de verkochte groupon vouchers tussen de 10 en 20% ongebruikt blijft (dit is nog schatting aangezien onofficiele inlever mogelijkheid nog loopt). aangegeven wordt dat er b.v. 2 weken tijd is on officieel in te leveren. Maar wij kunnen ze gedurende ongeveer 6 maanden accepteren en verzilveren).

 

Voordeel is dat de klant ook echt als klant in onze webshop binnenkomt en we dus de mogelijkheid hebben om extra producten mee te verkopen bij de groupon order (dit gebeurd in x aantal procent van orders ook) en we dus een werkend klant account in shop hebben waaraan we follow up kunnen doen met b.v. nieuwsbrieven.

Wat daar uiteindelijk uit gaat komen is nog te vroeg om te zeggen.

 

Voordeel 2: zodra je ingeleverde codes aan groupon doorgeeft (hebben ze diverse handige tools voor maar kan ook per e-mail) krijg je met 2 tot 7 dagen het bedrag ook op je rekening bijgeschreven.

 

Uitbetaling gaat echter anders dan Groupdeal, je krijgt een factuur met daarop overzicht van aantal ingeleverde vouchers en bijbehorende waarde per stuk en totaal. Verder staat daarop hun commissie percentale en bedrag.

 

je krijgt uitbetaald: totale waarde vouchers - commissie - btw over commissie.

 

Je moet vooraf dan ook goed berekenen wat je eraan over houd. Wij maken op onze orders via die sites gewoon nog winst (wel een kleine maar evengoed winst) maar ik bereken dan ook alles volledig helemaal door, dus van inkoop kosten tot verpakkingsmatteriaal tot postzegel tot aantal minuten per afhandeling van bestelling enz. zodat ik tot op paar cent nauwkeurig mijn kosten en winst weet.

 

 

 

Wat betreft sieraden heb ik laatste tijd diverse aanbiedingen bij verschillende sites voorbij zien komen waarvan veel met zirkonia's.

Deze aanbiedingen waren byzonder populair op die sites en verkochten vele honderden tot duizenden keren.

 

Ik hoop echter voor ondernemerinspe dat hij al contact gehad heeft met een groupdeal/groupon omdat hij wel eens kans kan hebben dat hij er met sieraden aanbieding niet tussenkomt omdat ze al goede leverancier voor dat soort producten hebben die naar uit eerdere acties blijkt zeer populaire producten verkoopt en/of ze tijdelijk die producten niet willen verkopen omdat ze al erg vaak hebben aangeboden afgelopen tijd.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Vossie.

 

Ja daar was ik inderdaad al bang voor dat het niet klopt met wat ze verwachten. Maar dat zij kunnen het natuurlijk ook niet precies berekenen, je zit altijd dus wel met een kleine risico.

 

Oh zo werkt dat dus, bedankt! Dat is voor mij dan in ieder geval duidelijk. Dan lijkt de werkwijze van Groupdeal mij dus het beste voor mij aangezien ik het liefst gewoon de sieraden direct wil opsturen (uit eigen voorraad) naar de klant. Dat uitbetaling wel erg lang duurt moet ik dan maar voor lief nemen. Om toch nog van de klanten bezoekers te maken stuur ik samen met de sieraden een kortingscoupon op.

 

Oke aan de ene kant klinkt dat hoopvol, dat sieraden blijkbaar wel goed verkopen. Maar aan de andere kant is het natuurlijk erg jammer aangezien zij misschien geen actie met mij willen opzetten. Gelukkig heb ik 3 kansen (Groupdeal, Sweetdeal en Groupon), morgen neem ik contact met ze op (voor de eerste keer). Ik zal in dit topic dan laten weten wat daar uit voort gekomen is.

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel DealSellers, maar gelukkig heb ik het (op dit moment) niet nodig ;D Maar natuurlijk wel erg handig voor andere lezers van dit topic.

 

Ik heb vandaag contact gehad met Groupdeal en zij vonden het een erg leuk idee en willen graag de samenwerking aangaan.

Ik kreeg meteen een contactpersoon toegewezen maar zij kon mij niet vertellen hoeveel ik er zou gaan verkopen. Soortgelijke deals (sieraden) hadden tussen de 40 en 500 deals o.i.d. Heel erg eerlijk antwoord dus gelukkig.

Mocht ik van de 150 kettingen die ik heb ingekocht 75 verkopen dan is voor mij de actie geslaagd:)

 

Bedankt allemaal! Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden.

Link naar reactie
  • -1

Ik heb toevallig overwogen om via de webwinkel Groupon een deal te sluiten, aangezien ikzelf tot nu toe alleen maar positieve ervaring heb als klant zijnde. Ik ben wel benieuwd naar de andere verhalen. Zijn er nog meer mensen die uit eigen ervaring kunnen spreken of het hen ten goede is gekomen? Ik heb al een aantal reacties gelezen maar ben benieuwd naar recente verhalen. Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 4

Ik heb toevallig overwogen om via de webwinkel Groupon een deal te sluiten, aangezien ikzelf tot nu toe alleen maar positieve ervaring heb als klant zijnde. Ik ben wel benieuwd naar de andere verhalen. Zijn er nog meer mensen die uit eigen ervaring kunnen spreken of het hen ten goede is gekomen? Ik heb al een aantal reacties gelezen maar ben benieuwd naar recente verhalen. Alvast bedankt!

 

Heb je toevallig aandelen in Groupon of ben je gewoon verliefd op groupon? Je noemt ze namelijk nogal regelmatig (met overbodige linkjes die rijkelijk voorzien zijn van trefwoorden)

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=12;action=display;threadid=28317;start=msg375486#msg375486

Ikzelf mocht afgelopen jaar een geschenk uitzoeken op groupon.nl. Dat was nog eens origineel bedacht door de baas.

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=41029;start=msg384508#msg384508

Een kennis van mij attendeerde mij op een goedkope aanbieding voor opgave van inkomstenbelasting die hij had gezien.

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=12;action=display;threadid=41032;start=msg386249#msg386249

Ik ben nog niet zo lang geleden met zo´n Groupon deal naar een restaurant geweest en daar raakten wij in gesprek met de eigenaar.

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=37629;start=msg386369#msg386369

Ik heb toevallig overwogen om via de webwinkel Groupon een deal te sluiten, aangezien ikzelf tot nu toe alleen maar positieve ervaring heb als klant zijnde.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.