• 0

Mijn bedrijf wordt zwart gemaakt, maar ik weet niet door wie, wat te doen?

Hallo,

 

Ik zit met een lastig en vooral vervelend probleem. Ik word al een tijdje 'lastig gevallen' door.... ja door wie? dat is precies het probleem.

Al diverse malen heb ik post gekregen, zowel op zakelijk als prive adres, waarin staat dat ik maar beter kan stoppen met mijn onderneming. Dat ze de belastingdienst op me af zouden sturen omdat mijn prijzen echt belachelijk zijn etc.... Maar ik heb mijn prijzen gewoon goed berekend en mijn belasting vul ik samen in bij een accountant dus echt bang ben ik er niet van!

 

Maar toch het is irritant, afgelopen week is er namens mijn e-mail adres een bericht gestuurd naar al mijn klanten dat ik stop met mijn onderneming omdat het 'me teveel werd'. gelukkig heb ik met alle klanten persoonlijk contact en nam niemand dit serieus maar toch. Ik wil niet de onderneming zijn die herrinderd gaat worden door al het gedoe, maar om de kwaliteit die ik lever. Ook word er onder mijn naam post verstuurd naar mensen, zelfs mijn handtekening is vervalst op deze brieven.

 

Zodra ik aangifte ga doen heb ik dus ook wel een zaak, alleen het punt is, ik weet niet tegen wie ik aangifte moet doen...

Tips zijn welkom!

alvast bedankt

Ik ben klaar voor de volgende stap: Kids-Time 2.0

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Kun je niet je wachtwoorden etc. aanpassen dan; als iemand wel op de link kan komen om in te loggen op je nieuwsbrief. Maar dan ook ALLE wachtwoorden, inclusief van je eigen e-mailbox. Ik kan nou niet zo uit de tekst halen of je dat al gedaan hebt namelijk. :-[

 

natuurlijk heb ik dat al lang gedaan. maar er is slechts 1 keer een e-mail verstuurd, nu komt het telkens gewoon met de post, met een postzegel dus!

Ik ben klaar voor de volgende stap: Kids-Time 2.0

Link naar reactie
  • 0

na een domme zet van de 'zwartmaker' ben ik er nu achter wie dit allemaal op zijn geweten heeft.

hoe en wat heb ik beloofd aan de partij die me de gegevens heeft doorgespeeld niet te vermelden dus dat kan ik helaas niet vertellen. belangrijkste is dus, ik weet nu wie het is.

nu heb ik nog een aantal keuzes...

 

op het eerste gezicht lijkt aangifte doen de meest logische stap. maar als je hier over verder nadenkt...wat bereik ik daar dan eigenlijk mee? ik wil niet dat mogelijke klanten, als ze aan mijn bedrijf denken gelijk negatieve berichten herrinneren...

en het onderzoek heeft waarschijnlijk vrij weinig prioriteit bij justitie...

 

een andere keuze is diegene er zelf mee confronteren, al dan niet met een brief geschreven door een advocaat. misschien is de schrik reactie ( dat ik weet wie het is wel genoeg)

 

een andere optie heb ik ook nog, tijdens hun pesterijen hebben ze er een derde partij bij betrokken. er zijn brieven, die vrij echt leken, naar mij verstuurd alszijnde van die derde partij. deze partij heeft ook aangeboden om hun een brief te sturen waarin ze de zwartmakers uitnodigen voor een gesprek. hier zullen ze waarschijnlijk niet bij op komen dagen maar ook hier gaat het om de 'schrik reactie'. dan staat mijn bedrijf er eigenlijk los van maar zeggen ze dat ze zelf onderzoek gedaan hebben naar de brieven. ( zelf hebben ze ook belastende post ontvangen)

 

ik hoop dat m'n verhaal toch een beetje duidelijk is en jullie me kunnen helpen. het lijkt mij verstandiger om het een beetje 'anoniem' te vertellen aangezien je nooit weet wie er mee leest...

Ik ben klaar voor de volgende stap: Kids-Time 2.0

Link naar reactie
  • 0

Ik zou hierbij zeker een jurist of advocaat in schakelen. Wat je wil is dat degene "mond dood" gemaakt wordt en de gemaakt schade zo goed als mogelijk herstelt. Een jurist / advocaat weet het best hoe dat goed te bereiken is (prijs / "kwaliteit" verhouding tussen een simpele brief tot kort geding en dingen er tussenin)

 

Aangifte doen kan zinvol zijn om eea later alsnog hard te maken (stukje dossiervorming) maar meer denk ik niet.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

politie kan op basis van ip nummer het adres achterhalen van waar het verzonden is.

Helaas zijn het bij de politie verder een stel waardeloze figuren die elke rotsmoes geloven.

 

Zelf heb ik dit bij de hand gehad met aangifte van oplichting, hebbben het adres dat ik had kunnen verrieveren met adres dta ze op basius van ipnummer konden achterhalen.

 

de bewoner van dat huis beweerde echter dat ze het pakket wel in ontvangst genomen had( had ze voor getekend dus kon ze niet ontkennen) maar dta het besteld was door haar toenmalige oppas en ze het daaraan had doorgegeven.

 

Die oppas zou daar paar maanden gewoond hebben maar helaas wist ze zogenaamd enkel de voornaam van die oppas en heeft ze nooit een adres of iets anders van haar geweten (een oppas die daar maanden heeft gewoond maar waarvan ze enkel de voornaam kende????). Politie stopte onderzoek omdat die oppas niet achterhaald kon worden.

Uit onderzoek van mij bleek (o.a. contact met buren en familie) dat er helemaal nooit een oppas geweest was.

 

Moraal van verhaal: politie is waardeloos en geloofd elke rotsmoes en als ze dus het adres achterhalen kan de bewoner gewoon zeggen dat iemand anders op zijn computer dat gedaan moet hebben maar hij niet weet wie (via onbeveiligde wifi??)

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor je reactie, maar ik weet nu 100% zeker wie het is!

 

Okay, dat is al een hele stap. Nou moet je een dossier maken met alle gebeurtenissen, goed gedocumenteerd en bij voorkeur met bewijs dat de dader verbindt met die gebeurtenissen. Je doet er nog steeds niks tegen, maar je verzamelt bewijs.

 

Parallel kun je nadenken over wat je eventueel onderneemt. Maar terwijl je daarover denkt moet je echt dat dossier opbouwen. Screenshots, papieren sporen, digitale sporen. Betrek er desnoods getuigen bij. Alles om te voorkomen dat je later spijt krijgt dat je geen bewijs verzameld hebt.

 

Je wil anoniem blijven en daar schuilt een zekere angst onder. Je kan waarschijnlijk best een oplossing bedenken met een stok achter de deur om deze lastpak uit je vaarwater te krijgen zonder de aandacht op jezelf te vestigen, maar laat die angst je niet weerhouden om iets te doen. Want voor deze dader ben je al niet anoniem meer.

 

Bullies hebben slachtoffers nodig. Jij hoeft geen slachtoffer te zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat niet ingegaan wordt op het advies van Steven. Als het inderdaad lukt om voldoende bewijs te verzamelen zou je heel goed een civiele zaak kunnen optuigen en schade claimen. Aangifte lijkt me in dit geval ook niet de aangewezen weg.

Hier heb je een voorbeeld. van zo'n zaak. Wellicht dekt je rechtsbijstandsverzekering de kosten omdat je inkomen in gevaar wordt gebracht.

Link naar reactie
  • 0
ik wil niet dat mogelijke klanten, als ze aan mijn bedrijf denken gelijk negatieve berichten herrinneren...

Ik denk ook dat je niet het beeld wil geven dat je over je heen laat lopen... ;)

 

Kun je vertellen in welke hoek we de schavuit moeten zoeken? Kennis, familie, concurrent? De relatie die je tot die persoon hebt kan best belangrijk zijn in het bepalen wat je nu moet doen.

Link naar reactie
  • 0

Het is iemand die zo ongeveer het zelfde doet met hun bedrijf als ik met mijn bedrijf doe. ze krijgen het echter niet van de grond en dat is bij mij wel gelukt. het is een kwestie van jaloezie denk ik.

het is iemand die ik wel eens heb gesproken maar ik kon hun bedrijfsnaam al niet eens meer herinneren, ik heb het echt op moeten zoeken... ik zie ze eigenlijk niet eens als een concurrent omdat ze helemaal niet in mijn regio werkzaam zijn, mijn regio grenst wel aan die van hen. al zou ik uitbreiden dan zou die regio nog steeds niet de regio zijn waar ik heen zou willen gaan, simpelweg te weinig klanten..bij hen is dat denk ik anders, zij willen wel graag naar deze regio. dat zal dan het probleem wel zijn....maar ja ik ben goed 1,5 jaar bezig met mijn bedrijf. zij zijn al ruim 3 jaar bezig, dan ligt dat het niet werkt toch ook niet aan mij?

Ik ben klaar voor de volgende stap: Kids-Time 2.0

Link naar reactie
  • 0

 

Het jaloerse type dus.

 

Je spreekt van 'ze'. Die gaan alles ontkennen. Reden te meer om goed dossier op te bouwen. Als je reageert, doe het niet halfslachtig. Bied geen ruimte voor een slap excuus. Ik zou waarschijnlijk zo giftig zijn dat er meteen een claim ingediend wordt, niet ter vergoeding van schade perse maar als schot in te boeg.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dit is een hele vervelende kwestie. Aangifte doen heeft wel zin, niet dat de politie dan direct wat gaat doen maar mocht het ooit escaleren dan is er al een notie van gemaakt. De optie die je wel nu hebt is een goede juridisch onderbouwde brief aangetekend versturen naar die partij. Daarin duidelijk makend dat je ze eenmaal de kans geeft om hiermee te stoppen en wanneer ze dit niet doen je verdere juridische stappen zult ondernemen. Dan is het een kwestie van afwachten. Gaan zij dan door kan je altijd nog kijken wat je vervolg stappen zijn.

 

Wellicht verstandig om je klanten iets van een nieuwsbrief te sturen waarin je de situatie uitlegt. Dan ben je in ieder geval elke vorm van zwart maken een stap voor.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien de feiten eens bespreken met gemeenschappelijke leveranciers mochten die er zijn.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Kom op, wees geen watje en stap op die persoon af! Neem desnoods een paar brede mannen mee die alleen maar link moeten kijken. Het is even spannend, maar voor die persoon des te meer. Ik weet zeker dat je er dan vanaf bent en er zelf ook een goed gevoel aan over zal houden.

Link naar reactie
  • 0

Kom op, wees geen watje en stap op die persoon af! Neem desnoods een paar brede mannen mee die alleen maar link moeten kijken. Het is even spannend, maar voor die persoon des te meer. Ik weet zeker dat je er dan vanaf bent en er zelf ook een goed gevoel aan over zal houden.

 

tja ik heb geen zin in dat het uit de hand gaat lopen..puur alleen al om het feit dat als ik daar heen ga met een paar personen ik hun ook bedreig. of tja, ze kunnen dat dan in ieder geval zeggen. mocht er dan ooit een zaak van komen dan heb ik hetzelfde gedaan als zij..

Ik ben klaar voor de volgende stap: Kids-Time 2.0

Link naar reactie
  • 0

Misschien de feiten eens bespreken met gemeenschappelijke leveranciers mochten die er zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

bedankt voor de tip maar ik lever een dienst...ik denk dat de leveranciers in dit geval niet zo belangrijk zijn?

Ik ben klaar voor de volgende stap: Kids-Time 2.0

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.