• 0

klantenbeheer

Hoi Allemaal,

Ik heb sinds enige maanden een bedrijfje (VOF) 3 man sterk. Nu willen wij graag een software programma genaamd PERFECTVIEW aanschaffen, voor ons klantenbeheer. Ik ben echter al snel meer dan 500 euro kwijt voor een dergelijk programma. Nu mijn vraag: Weet iemand waar ik bovenstaand software programma ergens kan bemachtigen tegen een leuk prijsje. Ik ben opzoek naar de versie 2003 of 2004. Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij zijn er ook klantenbeheer systemen die niet zo duur zijn. Ik heb een boekhoudpakket waar ik al mijn klanten heb staan, verder beheer heb ik niet nodig.

 

 

Hoe heet dit klantenbeheersysteem waar je gebruikt van maakt? Ben je er tevreden over? Kun je dit systeem ook koppelen aan excel-bestanden?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe heet dit klantenbeheersysteem waar je gebruikt van maakt? Ben je er tevreden over? Kun je dit systeem ook koppelen aan excel-bestanden?

 

Het is geen klantensysteem, maar een boekhoudprogramma. Daar zit gewoon een functie in om de gegevens van je klanten in op te slaan. Verder beheer heb ik (momenteel) nog niet nodig. Het pakket heet Informer Compact Factuur. Maar volgens mijn hebben ze ook een programma voor Relatiebeheer. Zie Informer.nl

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Als je nog een paar weken geduld hebt, kan je voor een "zeer zacht prijsje" ons zelfontwikkelde systeem gebruiken. De ontwikkeling is op dit moment bijna afgerond, en het bevat zo ongeveer alle denkbare opties op het gebied van CRM. Je kan eventueel ook standaarddocumenten (contracten bijvoorbeeld) genereren via het systeem, en je verkopen vastlegen, analyseren (debiteurendagen!) en facturen sturen.

 

Als je ons wilt voorzien van feedback over de gebuikersvriendelijkheid, dan wordt het prijsje nog zachter :)

 

Ik hoor graag van je! Contactgegevens staan op de website, www.bratpack.nl, of stuur even een PM via Higerhlevel.

 

Andere geinteresseerden kunnen trouwens ook even contact met mij opnemen.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Gezien de telefoontjes en mailtjes die ik heb ontvangen, blijkt er toch een behoorlijke vraag te zijn naar een CRM systeem. De ontwikkeling van het door ons ontwikkelde systeem zal nog een paar weken duren, maar bij deze alvast wat algemene informatie.

 

Wat kan je ermee, en hoe werkt het?

Het gehele systeem is webbased, zodat je geen aparte software hoeft te installeren. Standaard kan je de gegevens van je relaties beheren. Tevens kan je in het systeem sjablonen ontwikkelen, zodat je relaties (standaard) brieven of faxen kan versturen. Heb je bijvoorbeeld regelmatig contracten die je moet opstellen, dan is dit een mooie oplossing. Alle documenten komen in PDF formaat uit het systeem, en kunnen dus op vrijwel iedere computer geopend worden.

 

Verder zitten er nog een aantal opties in het systeem, die je erbij kunt nemen:

- facturering

- urenregistratie

- registratie hosting gegevens, indien je dit je klanten aanbied.

 

De exacte kosten moet ik nog even doorberekenen, maar ons doel is om juist kleine / startende ondernemingen de mogelijkheid te bieden om dit systeem te gebruiken. De kosten zullen daar dus op gebaseerd zijn. Verder draait het systeem geheel op onze eigen server.

 

Zodra het systeem af is, willen we het uitgebreid laten testen door geinteresseerden en graag kritische geluiden horen. Nu denk ik dat er op dit forum genoeg mensen zijn die dat willen doen, en die bovendien nog op zoek zijn naar een dergelijk (betaalbaar) systeem.

 

Laat dus even weten of je over een paar weken het systeem zou willen testen, of misschien heb je een goed idee om in een dergelijk systeem te verwerken?

 

PS. Mocht er in dit bericht iets staan wat niet op het forum thuishoort (hoop niet dat bovenstaand stukje al te veel op een reclamefolder lijkt namelijk), dan graag even een berichtje terug! ;)

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0
Het gehele systeem is webbased, zodat je geen aparte software hoeft te installeren. ... Zodra het systeem af is, willen we het uitgebreid laten testen door geinteresseerden en graag kritische geluiden horen.

 

een eerste gedachte: dergelijke vertrouwelijke gegevens op een internet server opslaan, dat kan nog wel eens problemen geven. is het een idee om een stel hackers jullie systeem te laten testen op veiligheid?

Link naar reactie
  • 0

een eerste gedachte: dergelijke vertrouwelijke gegevens op een internet server opslaan, dat kan nog wel eens problemen geven. is het een idee om een stel hackers jullie systeem te laten testen op veiligheid?

Ook wij zijn op zoek naar een goede oplossing en hebben onze bedenkingen bij een webbased oplossing in verband met de veiligheid. Wat ik mij afvraag: Kun je het veiligheidsprobleem (voor zover dat er is) niet omzeilen door het systeem als platform te laten dienen, maar alle vertrouwlijke gegevens op de eigen server te parkeren?

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Is op zich wel een oplossing, om de gegevens lokaal neer te zetten. Echter, tegenwoordig gaat er van alles over het internet, dus de beveiliging moet goed kunnen zijn. Niet dat we de illusie hebben dat 100% veiligheid bestaat, maar 99,9% moet kunnen lukken.

 

Het systeem van hackers vind ik dan nog een beter idee. Schijnt veel vaker te gebeuren, en is natuurlijk zowieso niet verkeerd om een keer te laten doen. Nu is de vraag natuurlijk: waar haal je een betrouwbare hacker vandaan.......!?

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je je geroepen voelt: graag!

 

Als iemand bereid is om dit te doen in ruil voor het gratis gebruik van het systeem, dan hoor ik dat graag. Liefst een beetje in de buurt van Haarlem/Hoofddorp/Amsterdam.

 

 

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

De zorgen om de veiligheid zijn ook onze zorgen, aangezien wij zelf ook een groot gedeelte aan informatie online plaatsen.

 

Met het voorstel om een hacker op het systeem los te laten, denk ik dat de veiligheid van onze server net zo goed, of zelfs nog beter, wordt dan bij de gemiddelde lokale gebruikers. Verder hebben we nu natuurlijk ook al voldoende voorzorgsmaatregelen genomen.

 

Verder komt het inloggen op het systeem achter een SSL verbinding.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

De zorgen om de veiligheid zijn ook onze zorgen, aangezien wij zelf ook een groot gedeelte aan informatie online plaatsen.

 

Met het voorstel om een hacker op het systeem los te laten, denk ik dat de veiligheid van onze server net zo goed, of zelfs nog beter, wordt dan bij de gemiddelde lokale gebruikers. Verder hebben we nu natuurlijk ook al voldoende voorzorgsmaatregelen genomen.

 

Verder komt het inloggen op het systeem achter een SSL verbinding.

 

De beveiliging is nog één ding. Er zijn ook zaken als:

 

- Wat als je server ermee ophoud? Heb je dan backups?

- Wat als alles uitvalt? Wordt dit dan opgevangen door een 2e server met alle gegevens?

- Wat als ik met mijn computer opeens niet meer het Internet op kan? Dan kan ik geen enkele factuur meer sturen. Ik kan dan ook mijn klantengegevens niet meer bereiken.

- Klanten zonder permanente internet verbinding vallen al af, want je wilt misschien het scherm met klantgegevens de hele dag open laten staan voor als iemand belt en je de gegevens wilt bekijken op basis van klantnummer.

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Een pakket wat online bereikt moet worden lijkt me daarom o.a. om bovenstaande regels heel erg onpraktisch.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
- Wat als je server ermee ophoud? Heb je dan backups?

- Wat als alles uitvalt? Wordt dit dan opgevangen door een 2e server met alle gegevens?

- Wat als ik met mijn computer opeens niet meer het Internet op kan? Dan kan ik geen enkele factuur meer sturen. Ik kan dan ook mijn klantengegevens niet meer bereiken.

- Klanten zonder permanente internet verbinding vallen al af, want je wilt misschien het scherm met klantgegevens de hele dag open laten staan voor als iemand belt en je de gegevens wilt bekijken op basis van klantnummer.

 

1. Uiteraard zijn er backups, iedere 24 uur worden alle gegeven gebackupt en deze kunnen we direct terugzetten. Geldt trouwens ook als je een systeem lokaal laat draaien.

2. Ligt eraan, een 2e server zou effectief zijn als de eerste server plat gaat. De afgelopen jaren is dit bij ons nog nooit aan de orde geweest, en ik kan mee eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat een server er langere tijd (15min+) uitgaat.

3. Klopt, maar internet is stabieler dan de gemiddelde windows. Bovendien kan je dan op een andere lokatie alsnog je gegevens benaderen. Stel dat je hele computer crasht: dan ben je echt alles kwijt en dagen bezig om het uit te zoeken. Online kan je in ieder geval gewoon verder werken.

4. Klopt, maar zie ik geen probleem in.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0
Nu willen wij graag een software programma genaamd PERFECTVIEW aanschaffen, voor ons klantenbeheer. Ik ben echter al snel meer dan 500 euro kwijt voor een dergelijk programma. Nu mijn vraag: Weet iemand waar ik bovenstaand software programma ergens kan bemachtigen tegen een leuk prijsje.

 

Ik ben momenteel bezig met het :)opstarten :) en bij het openen van een ABN starters rekening ontvang je een Demo versie van snelstart! Naar verluid is dit een goed en eenvoudig programma voor de gemiddelde starter! Ik heb nog geen tijd gehad om ermee aan de slag te gaan (heb de cd net een dag) maar zijn er mensen die ervaring hebben met dit programma? op het forum van snelstart.nl staan reacties zat....maar ja, helemaal objectief zulle die niet zijn denk ik..

 

Door het openen van een rekening bij de AbN krijg je 50% korting op modules van snelstart boekhouden!!

ice

Link naar reactie
  • 0

Een hacker is zo-ie-zo betrouwbaar, wat jullie bedoelen is een cracker (die zich vaak voor hacker uitgeeft).

 

De hacker werkt onder eigen naam en meld zijn daden en de gebruikte methodes. Hij zal ook geen schade aanrichten.

 

De cracker is iets minder kundig en richt wel schade aan (stelen, verwijderen, etc.).

 

Het belangrijkste is dat een hacker pas een hacker is als hij door een echte hacker zo genoemd wordt! Maar waar je een hacker vandaan haalt... ehh...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Lopen genoeg hackers rond op het inet. Waarschijnlijk zelfs hier op hl. Maar eentje die én goed is, én 'vriendelijk' is, tja, geen idee.

 

Overigens struikelde je niet echt over een gat in de markt, edwinmeijer83, er bestaan al een aantal hackers die hun diensten aanbieden. Zoals recent een aantal hackers die het netwerk van de olympische spelen gingen testen. Zie: Tweakers.net.

 

Verder wordt er dus onderscheid gemaakt tussen 'white hat' hackers, en 'black hat' hackers. Dat is wat ik verder weet. Ik gooi alle hackers op één hoop: blijf met je poten van m'n spullen af, tenzij ik je toestemming geef om eraan te komen.

 

Dus zelfs die gasten die zogenaamd je server testen, mogen van mij opdonderen. Of stuur eerst een mailtje, als je zo graag m'n server wilt testen.

 

Jochem

Link naar reactie
  • 0

Okay, gezien de reacties zijn twee dingen duidelijk: er is vraag naar een goed en goedkoop CRM systeem, en online "liever niet". Aangezien wij ons voorlopig toeleggen op het ontwikkelen van internetsystemen, gaat het CRM dus ook online draaien. De beveiliging moet door een "betrouwbare" hacker getest worden, gegadigden mogen zich nog steeds aanmelden trouwens.

 

Goed, met deze wijsheid gaan we de komende weken weer even verder. Nu komt de vraag: wat zou je ervoor willen betalen? Zelf dachten we aan een maandelijkse bijdrage, opgebouwd uit modules: wil je meer dan betaal je meer. Dus, wat voor budget (per jaar of eenmalig) zouden jullie over hebben voor een systeem om je relaties te beheren, facturen te maken en te analyseren en om documenten op te maken?

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Tja, een van de redenen om het via internet te doen, is om de kosten te drukken. Via het internet kunnen wij alle systemen onderhouden en waarnodig direct klanten assisteren. Bovendien hebben wij er geen trek in om op lokatie dit systeem te installeren, omdat dat niet onze interesse heeft. Het internet uiteraard wel, en we willen mikken op een groep (kleine) ondernemers die wel een systeem nodig hebben, maar daarvoor geen grote bedragen neer willen tellen.

 

Overigens denken we daarbij aan een maandelijkse bijdrage, eventueel per gebruiker.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.