• 0

Mag ik omzetbelasting betalen met een ander rekeningnummer?

Hallo,

Op mijn laatste aangifte brief plus acceptgiro voor de omzetbelasting stond nu ineens mijn prive bankrekeningnummer vermeldt inplaats van mijn ondernemersrekeningnummer wat normaal altijd het geval is.

Mijn prive-rekeningnummer gebruik ik voor betaling van de inkomstenbelasting en voorlopige aanslagen, en mijn ondernemersrekeningnummer voor de zakelijke belasting om zo prive en zakelijk gescheiden te houden.

Nu is mijn vraag kan ik de omzetbelasting wel gewoon met mijn ondernemersrekeningnummer betalen als ik gewoon het betalingskenmerk erbij vermeld?

Of moet ik nu de omzetbelasting betalen vanaf het prive-rekeningnummer dat nu vermeldt staat op de aangiftebrief?

Ik heb gekeken op de site van de belastingdienst maar kan hier helemaal niets over vinden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

John

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo John,

Al betaal je hem van je geheime rekening op de Seychellen dat zal de belastingdienst een worst zijn. zolang de betaling maar op tijd binnen is en het juiste betaalkenmerk vermeld staat bij de betaling. Daarbij kan jou privenummer ook herleid worden naar jou omdat bij een eenmanszaak.

Maar het allerbelangrijkste is het juiste betaalkenmerk, als die fout is krijg je het bedrag geheid terug. Er vind geen controle plaats op vanaf welk rekeningnummer word betaald.

Je kunt overigens middels een wijzigingsformulier opgeven. Dat je voor bepaalde belastingen je zakelijk banknummer wilt gebruiken en voor andere zaken je prive banknummer.

Zo kun je voor elke belastingsoort en zelfs toeslagen een aparte rekening opgeven.

• 0

Hallo Roel, en Jasper

Bedankt voor jullie informatie.

Even nog een reactie voor Roel:

Normaal gesproken staat ook altijd mijn ondernemersrekeningnummer vermeldt op de aangifte omzetbelasting, want dit had ik net zoals jij omschrijft bij de belastingdienst aangegeven. Dus vandaar vond ik het vreemd dat nu ineens mijn prive-rekeningnummer erop stond. Zal wel een foutje van de belastingdienst zijn.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

John

• 0

Helaas gebeurt dit vaker. Ik heb geloof ik al drie keer weer opnieuw mijn zakelijke rekeningnummer opgegeven voor de ob. Het gaat dan 1 of 2 maanden goed en de laatste maanden staat er weer steeds mijn prive rekeningnummer op. Ik wijzig het maar niet meer, krijg toch geen ob terug en betaal gewoon vanaf mijn zakelijke rekening.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar