• 0

Kom ik in aanmerking voor middeling?

Hallo,

 

Ik heb een vraag over middeling van inkomens.

In 2007 en 2008 heb ik als freelancer gewerkt en had ik inkomsten uit onderneming.

In 2009 werkte ik in loondienst en had ik daarnaast nog wat opdrachten als freelancer, ik had dus inkomsten uit loondienst verband en inkomsten uit onderneming.

 

Mijn vraag is mag ik deze jaren middelen? Omdat de omstandigheden in 2009 (voornamelijk loondienst) aanzienlijk gewijzigd zijn ten opzichte van 2008 en 2007 (freelancer). Mag ik deze 3 aan 1 gesloten jaren dan toch middelen?

Bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De middelingsregeling "kijkt" naar het belastbaar inkomen in BOX I (wonen en werk) en daarbij maakt het niet uit hoe dat inkomen is verkregen. Voorwaarde is dat het drie aaneengesloten jaren zijn en dat de opgelegde aanslagen definitief zijn (aanslagnummer eindigt op "6").

Je telt de inkomens over de jaren op en deelt dit door 3 en berekent opnieuw de verschuldigde belasting (tarieven per jaar toepassen).

Hiervan tref je de volgens je aanslag betaalde belasting vanaf. van dit verschil trek je 545 af, wat er over blijft krijg je (zonder rente) terug. Je mag een bepaald jaar maar 1x in een middeling meenemen.

Je moet de berekening bij je verzoek om middeling meesturen.

succes en ik hoop dat het je wat oplevert.

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik zat met dezelfde kwestie. En heb de belasting gebeld. Hier werd mij verteld

dat het idd mogelijk is, alleen moet je dan wel al de definitieve aanslag ontvangen

hebben over deze jaren.

 

Groetjes

Zorg dat je altijd een lichtpuntje blijft zien,

 

En van iedere teleurstelling kun je leren

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.