Ik ben een noob op het gebied van belastingen. Daarom laat ik het aan iemand anders over, maar deze is op vakantie en kan het hem nu even niet vragen.

Ik wil dit even weten zodat ik hetzelf kan plaatsen, anders blijft het maar door mijn hoofd spoken:

- ik koop een product in als bedrijf zijnde. Ik geef dit op als uitgave voor de kwartaalomzet (aangifte) en vorder dus BTW terug

- het product is bestemd voor een klant, maar die betaald pas na oplevering/overdracht (hij betaald mij het gehele bedrag)

Vorder ik dan nu de BTW (over het product) terug van de belastingdienst en betaal ik later de BTW die mijn klant mij betaald af of vorder ik de BTW van het ingekochte product nu niet terug en betaal in het volgende kwartaal pas de BTW die de klant mij dan heeft betaald over het gehele faktuurbedrag?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32593-btw-inkoop-terugvorderen-verekeken/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Je vordert het sowieso terug. Hoe snel je het betaald hangt af van je boekhouding, namelijk of het volgens factuur- of kassysteem gaat. Bij factuursysteem moet je het betalen volgens datum factuur, bij kassysteem moet je het betalen volgens datum betaling. Dit gebeurd overigens niet los van elkaar, je geeft per kwartaal aangifte en aan de hand van alles bij elkaar opgeteld moet je 1 totaalbedrag betalen of 1 totaalbedrag terugkrijgen. Dus als de klant het binnen dezelfde kwartaal betaald maakt het voor je aangifte niet uit volgens welke systeem je werkt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar