• 0

Order geplaatst Door to Door

Wij hebben een order geplaatst in china, Door to Door service. De chinese fabriekant heeft de door to door service aangelever dincluis de goederen.

 

Wat moeten wij nu doen om alles vlot te doen verlopen?

Invoertaksen betalen?

CR code doorgeven?

formulieren aanvragen?

 

Of gebeurt dit volledig automatisch bij elke door to door service?

 

bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Door to door is geen incoterm dus wat hier inzit is een beetje een gok. Spreek altijd af aan de hand van incoterms 2010, want anders kun je toch nog met een verrassing komen te zitten.

 

Wat ik inschat is dat de transport kosten zal betalen maar de invoerrechten en btw bij invoer niet! Maar nogmaals dit is een inschatting!

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Incoterms

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0
Door to door is geen incoterm dus wat hier inzit is een beetje een gok

"Door to door" betekent Franco levering, en zou dus overeen "moeten" komen met incoterms DDU of DDP .

Maar ik ben het helemaal met Blous eens: zorg dat er een Incoterm 2010 gebruikt wordt, scheelt een hoop aannames vooraf of teleurstelling achteraf: in dit geval weet je bijvoorbeeld nog niet of jij wel of niet de invoerkosten moet betalen: DDU is Delivery Duty Unpaid (dus voor jouw rekening) DDP is Delivery Duty Paid (dus in de prijs inbegrepen)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ok alvast bedankt voor de info, daar waren wij inderdaad niet van op de hoogte.

 

Maar onze "door to door" order is bijna onderweg, dus wat wij dus op dit moment willen vermijden is dat de douane onze lading blokkeert of dat door laattijdig invullen van documenten een hoop tijdverlies of extra kosten ontstaan.

 

In het ergste geval, dat door to door niet incluis alle administratieve formaliteiten is, welke documenten moeten wij klaar hebben of welke stappen moeten wij ondernemen?

Wat met die CR code van de chinese fabrikant bij Door to door?

 

Link naar reactie
  • 0
DDU heet sinds Incoterms 2010 DAP (Delivered at place)

Je hebt helemaal gelijk!

 

Wikipedia loopt achter, vermeldt nog DDU. Er staat alleen in de inleidende tekst dat Groep D vanaf 01-01-2011 bestaat uit DAT (Delivered at Terminal), DAP (oude DDU) en DDP

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik was wat snel,

 

als ik het goed begrijp en de afbeelding op wikepedia goed interpreteer, dan moeten wij ons niet veel zorgen maken over formaliteiten behalve dan die invoerrechten die wij mogelijk toch moeten betalen.

 

Maar die factuur word naderhand aan ons overgemaakt door de douane neem ik aan?

Link naar reactie
  • 0

Dat zal niet vanzelf gaan, maar om goed te kunnen inschatten wat je allemaal nodig hebt is het belangrijk om te weten over wat voor soort producten we het hebben. Tevens is het belangrijk om te weten waar de goederen worden ingeklaar (Nederland of Belgie, dit ivm lokale wetgevingen).

 

Gaat het een en ander per luchtvracht of per pakket dienst of wellicht per zee? Wanneer het per zee gaat is het een deelpartij of een volle container? Het beetje info wat je geeft is echt te weinig om een goed advies te kunnen geven.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb he de zending vooruit betaald?

Als je de factuur al hebt, kan je als het goed is daar al veel informatie op vinden.

 

Waarschijnlijk staan de leveringscondities er wel op. Als het DDP is hoef je je over invoerrechten geen zorgen te maken.

Als het DDU (Incoterms 2000 mogen nog gebruikt worden als aangegeven is dat het om 2000 gaat) of DAP worden de invoerrechten aan jouw belast.

Maar zonder uitgebreide goederenomschrijving, liever nog de HS code, valt er niks over te zeggen.

Sommige producten uit China zit 0% invoerrechten terwijl er ook producten zijn waar je 80% over de CIF waarde moet betalen als anti-dumpheffing. (Dit om de Europese markt te beschermen.)

Er zijn zelfs producten waar een contingent op zit. D.w.z. dat er een quptum is wat de EU binnengebracht mag worden. Als dat contingent op is kan je het tot de grens laten vervoeren maar komt het hoe dan ook niet verder.

Ik ken een voorbeeld van een winkelketen waarvan de inkoper een paar contaiers textiel in China had besteld. Deze kwamen netjes aan in de haven van Rotterdam. Daar bleek het contingent op te zijn voor dat jaar. De containers hebben 3 maanden vast gestaan bij de douane.

 

En zoals Blous al aangaf is de informatie die je gegeven hebt te summier.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat zal niet vanzelf gaan, maar om goed te kunnen inschatten wat je allemaal nodig hebt is het belangrijk om te weten over wat voor soort producten we het hebben. Tevens is het belangrijk om te weten waar de goederen worden ingeklaar (Nederland of Belgie, dit ivm lokale wetgevingen).

 

Gaat het een en ander per luchtvracht of per pakket dienst of wellicht per zee? Wanneer het per zee gaat is het een deelpartij of een volle container? Het beetje info wat je geeft is echt te weinig om een goed advies te kunnen geven.

 

Groeten,

 

Roy

 

Het gaat om handwerk/kunst per luchtvracht naar België.

1.5kubieke meter

Link naar reactie
  • 0

hieronder staan ze maar het is heel belangrijk om de offerte/opdrachtbevestiging/factuur te vermelden naar de versie (jaartal) van de Incoterms EN ook de plaats waar vandaan

 

 

Incoterms 2010 applicable for all modes of transport:

 

EXW : ex works

FCA : free carrier

CPT : carriage paid to

CIP : carriage and insurance paid to

DAT : delivered at terminal

DAP : delivered at place!

DDP : delivered duty paid

 

Incoterms 2010 only applicable for sea and inland waterway transport:

 

FAS : free alongside ship

FOB : free on board

CFR : cost and freight

CIF : cost, insurance and freight

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ok een nieuwe ontwikkeling.

 

nu vraagt men welke documenten wij nodig hebben:

 

as for PI and CI , what format you need by Electronic files or text ,then we will prepare and send to you

 

Wat betekend dit? Proforma invoice? kan iemand ons vertellen wat die afkortingen betekenen en welke docu wij zouden moeten ontvangen?

 

nogmaals dank.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.