Ik snap niet waarom, maar Den Haag doet toch elke keer weer hun best om het onaantrekkelijk te maken om te ondernemen. Nu is weer de ondernemer met een 'auto van de zaak' aan de beurt:
Per 1 juli moeten we dus jaarlijks 2,7% van de cataloguswaarde aan BTW afdragen (over het laatste tijdvak). Om het privé-gebruik te compenseren.
Dat is op zich niets nieuws, maar waarom zo’n lastenstijging!
Vele ondernemers hebben een hybride aangeschaft. Dat was behoorlijk voordelig (fiscaal gezien dan). Met 14% bijtelling over een cataloguswaarde van pakweg 25.000,- was je tot vorige week dus op jaarbasis 420,- kwijt aan deze befaamde BTW correctie (12%) aan het einde van het jaar.
Maar dat is nu dus 675,- geworden. Een stijging van 60% liefst. En dat omdat je als ondernemer meeging met de oproep om ‘groen’ te zijn. Dankjewel Jan Kees!
Nog erger voor de ‘elektrische’ rijder, als ik het goed begrijp. Maar die is er nog niet echt, dacht ik (althans niet onder de ondernemers). Ik zal er persoonlijk zeker niet intrappen. Want dan moet je dus 675,- betalen in plaats van 0,- en dat is een beste stijging!
Ook niet leuk voor de ondernemer met een ‘youngtimer’, althans zoals ik het begrijp.
Want die moet nu dus ook (als zijn oude cabrio ooit een cataloguswaarde van bijvoorbeeld 25.000,- had, maar nu een marktwaarde van 3.000,-) ineens 675,- betalen.
En dat was juist zo fijn dat hij/zij slechts 126,- kwijt was aan de BTW correctie voor privé-gebruik. Een enorme stijging dus.
Maar dat soort profiterende ondernemerstypes worden niet geduld in dit land…
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
4711
4711
Ik snap niet waarom, maar Den Haag doet toch elke keer weer hun best om het onaantrekkelijk te maken om te ondernemen. Nu is weer de ondernemer met een 'auto van de zaak' aan de beurt:
Per 1 juli moeten we dus jaarlijks 2,7% van de cataloguswaarde aan BTW afdragen (over het laatste tijdvak). Om het privé-gebruik te compenseren.
Dat is op zich niets nieuws, maar waarom zo’n lastenstijging!
Vele ondernemers hebben een hybride aangeschaft. Dat was behoorlijk voordelig (fiscaal gezien dan). Met 14% bijtelling over een cataloguswaarde van pakweg 25.000,- was je tot vorige week dus op jaarbasis 420,- kwijt aan deze befaamde BTW correctie (12%) aan het einde van het jaar.
Maar dat is nu dus 675,- geworden. Een stijging van 60% liefst. En dat omdat je als ondernemer meeging met de oproep om ‘groen’ te zijn. Dankjewel Jan Kees!
Nog erger voor de ‘elektrische’ rijder, als ik het goed begrijp. Maar die is er nog niet echt, dacht ik (althans niet onder de ondernemers). Ik zal er persoonlijk zeker niet intrappen. Want dan moet je dus 675,- betalen in plaats van 0,- en dat is een beste stijging!
Ook niet leuk voor de ondernemer met een ‘youngtimer’, althans zoals ik het begrijp.
Want die moet nu dus ook (als zijn oude cabrio ooit een cataloguswaarde van bijvoorbeeld 25.000,- had, maar nu een marktwaarde van 3.000,-) ineens 675,- betalen.
En dat was juist zo fijn dat hij/zij slechts 126,- kwijt was aan de BTW correctie voor privé-gebruik. Een enorme stijging dus.
Maar dat soort profiterende ondernemerstypes worden niet geduld in dit land…
Wat vinden jullie hiervan?
vakantiereizen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32599-heeft-jan-kees-nou-echt-zo%E2%80%99n-hekel-aan-ondernemers%E2%80%A6/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag