• 0

Leuke producten maar de verkoop loopt nog niet

Wij zijn twee zussen en runnen sinds september 2009 een webshop. De een, Annette houd zich vooral bezig met de creatieve kant, en het maken van de producten, en de ander, Sandra houd zich meer met de technische kant van de webshop bezig.

We hebben, na veel aanpassingen inmiddels een webshop met een flink aantal producten maar de verkoop wil nog maar niet echt op gang komen. We hebben veel aandacht aan reklame besteed zoals banners uitwisselen, advertenties op verkoopsites plaatsen (marktplaats, tuttespul.nl, metdehand.nl, handmadeshop.nl...). We hebben op markten gestaan en in de buurt posters opgehangen. Op forums met relevante thema's berichten geplaatst.

Dit alles wil nog niet baten. We verkopen wel iets, maar lang niet voldoende.

In de afgelopen 6 maanden hebben we zo'n 1600 bezoeken op de site gehad met een gemiddeld bouncepercentage van 42%. Nu verwachten we dat dit bounce% omlaag gaat omdat we de site drastisch verbeterd hebben. We hebben maar 6 verkopen gehad.

 

Graag advies over hoe we de verkoop omhoog krijgen.

 

Annette en Sandra

Doudou-Creaties

 

[mod edit: link naar eigen site in tekst verwijderd]

www.Doudou-Creaties.nl

Eigenzinnig handgemaakt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Na ons eerste bericht beseften we dat onze vraagstelling misschien wat te breed is.

Het gaat ons niet om een miljoenen omzet te halen, we doen dit naast andere inkomsten. We staan wel helemaal achter de producten en zouden graag zien dat anderen ze ook ontdekken.

Maar we doen duidelijk iets verkeerd, het verkoopt nog niet, maar wat doen we verkeerd? Wij hebben ons er blijkbaar op blind gestaard want we zien het niet.

Wat vinden jullie van het uiterlijk van de webshop? En van de producten? De prijzen?

Zijn er reclame mogelijkheden die we over het hoofd zien?

 

@Wouter: Fijn te horen dat 42% bounce niet zo slecht is. Het leek ons zo veel.

 

Annette en Sandra

www.Doudou-Creaties.nl

Eigenzinnig handgemaakt

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe belangrijk dit tegenwoordig is (met oog op Google en SEO), maar jullie title-tag is volgens mij niet echt best:

“Welkom - Doudou Creaties - powered by 123webshop.nl”

 

Als mensen dat in Google zien worden zij niet echt wijzer, lijkt mij.

Beter om te proberen te omschrijven waar het wel over gaat (en waar men dus - hopelijk - ook naar op zoek is).

 

Klein dingetje, misschien, maar toch…

 

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn indruk is dat de prijs/kwaliteitverhouding niet klopt. Als je tassen en kledingstukken maakt van tweedehands stoffen dan moet het ontwerp bijzonder zijn om zulke prijzen te rechtvaardigen. Ook het ontwerp van de website en de fotografie suggereert een veel lager prijsniveau.

 

Probeer je producten eens te verkopen op een braderie, op een overdekte markt en zie wat de klanten zeggen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

In de afgelopen 6 maanden hebben we zo'n 1600 bezoeken op de site gehad met een gemiddeld bouncepercentage van 42%. Nu verwachten we dat dit bounce% omlaag gaat omdat we de site drastisch verbeterd hebben.

Ik ben ver van een expert, maar vind het gemiddeld bouncepercentage eigenlijk weinig zeggen zonder bijhorende zoekwoorden. Met welke zoekbegrippen komen mensen op jullie website terecht en hoe zit het met het bouncepercentage voor de belangrijke zoekbegrippen? Ik zie op onze eigen site bijvoorbeeld dat mensen meteen wegklikken bij de zoekopdracht "gele eend" (bouncepercentage van 95%), maar gelukkig wel blijven hangen bij "doopsuiker met naam" (bouncepercentage 10%).

 

Het bezoekersaantal ligt ook erg laag, je moet al een ongelofelijk sterke conversie hebben om met 1600 bezoeken over 6 maanden (ongeveer 8 per dag dus) een goede omzet te kunnen draaien.

 

Wat vinden jullie van het uiterlijk van de webshop?

Ik vind dat de homepage net iets teveel tekst en te weinig sfeer heeft. Wanneer ik op je website terecht kom, dan heb ik niet meteen een idee van wat er zoal te vinden is en ik word ook niet echt uitgenodigd om op verkenning te gaan. Een paar mooie foto's die de aandacht naar je artikelen trekken (hoger dan de foto's van de tassen) zouden mij wél net dat duwtje geven om het aanbod verder uit te pluizen. Verder vind ik het roze te zacht, er mag wat meer pit inzitten, lijkt me meer te passen bij jullie aanbod.

Goede foto's zijn erg belangrijk, zeker wanneer je handgemaakte dingen verkoopt. Ik zou hier zeker werk van maken.

 

Het assortiment is erg groot, maar een beetje warrig op die manier.

 

Zaken die mij verder opvallen, los van het uiterlijk van de website:

 

[*]Je FAQ bevat één vraag, waarop het antwoord ook al elders terug te vinden is. Ik zou deze rubriek ofwel uitbreiden met meer vragen, ofwel weglaten

[*]Ik klik op "algemene voorwaarden" en vind een disclaimer, wat mij wat afschrikt. De algemene voorwaarden zijn in strijd met de wet verkoop op afstand.

[*]Online betalen kan niet, voor veel webshoppers is dit een reden om dan maar niet te kopen.

 

Hebben jullie Etsy al eens geprobeerd? Lijkt mij de ideale plaats om uit te testen wat wel en niet aanslaat, het doelpubliek is er in elk geval massaal aanwezig.

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond,

 

Ik vraag me af of jullie produkten geschikt zijn om via een webshop te verkopen. Het zijn vooral impuls-aankopen, die je moet kunnen zien en voelen. Ik zou in elk geval grotere foto's gebruiken en een levendiger omschrijving van de afzonderlijke produkten geven.

 

Bovendien gebruiken jullie teveel meta keywords. Jullie produkten zijn zo verschillend dat het moeilijk is ze in de keywords te omschrijven.

 

Probeer je produkten eens te verkopen via een shop-in-shop in een 'stenen' winkel zou ik zeggen.

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat het probleem zich situeert rond te prijs, maar TwaBla raakt onrechtstreeks een pijnlijk punt aan: de communicatie is volgens mij verkeerd.

1.You never get a second chance to make a first impression

Eerlijk: toen ik op de website belandde, kwam die over alsof die al heel wat jaartjes online stond. De kleurencombinaties en de header zijn wellicht de schuldige. De leesbaarheid van de header is niet helemaal ok; zeker de onderste zes woorden. Wat betreft de kleuren zie ik: lichtroze, licht paars, donker paars, fel blauw, donker blauw, en misschien zie ik er dan wel nog eentje over het hoofd. Tracht het kleurgebruik eenvoudig te houden, kies twee kleurtjes en gebruik die overal. Als het even kan dan geen licht roze want dat komt om de een of andere reden amateuristisch over.

2. Hoe betaal ik, en wat zijn de leveringskosten

Twee pertinente vragen waar een bezoeker zo snel mogelijk antwoord op wil. Leveringskosten kent de bezoeker onmiddellijk (maar beter geen CAPS gebruiken), dat betalen lijkt mij een zeer groot struikelblok. Ofwel ben ik verplicht om mijn te registreren, ofwel moet ik gaan mailen, beide lijken mij even omslachtig. ideal zou ideaal zijn, maar gezien de prijzen en de omzet een te grote kost. Naam, adres en email moeten volstaan om een bestelling te plaatsen,

noodzakelijke gegevens om te betalen worden idealiter onmiddellijk verstrekt.

 

3. Vindt wat je (niet) zoekt.

Wat bieden jullie aan? Heel veel verschillende dingen lijkt me. De linker linkkolom komt dan ook zeer chaotisch en onoverzichtelijk over. Misschien is het een goed idee om zeker de subcategorieën standaard gesloten te laten, zodat de lijst wat beperkter wordt en waar mogelijk enkele rubrieken samen te voegen.

 

4. Info allerhande

Ook hier kunnen volgens mij enkele rubrieken samengevoegd worden. Voorwaarden moeten zeker een nagekeken worden, want niet alles lijkt mij juridisch correct. Er staat een goede video op dit forum onder de rubriek 'video' mbt de wetgeving online verkopen. Daarvan wordt je wellicht heel wat wijzer.

5. Wat doet de concurrentie

Hebben jullie weet van webshops die iets gelijkaardig doen, en hun omzet online?

 

Edit::

link topic

Link naar reactie
  • 0

Een beetje rare vraag misschien, maar is er vraag naar / interesse in jullie producten? Hebben jullie hier onderzoek naar gedaan? Wat in jullie ogen misschien heel mooi en uniek is, daar kan een ander het tegenovergestelde van vinden.

 

Als ik jullie producten zo bekijk proberen jullie een specifieke markt aan te spreken. Weten jullie waar je deze doelgroep kan vinden? Zoek dat eens uit en probeer zo gerichter reclame te maken. Ook de suggestie die al gedaan is (probeer het eens op de markt) lijkt me het proberen waard. Wellicht dat je daar meer klandizie kunt verwerven (als mensen geïnteresseerd zijn kun je ze altijd nog naar jullie webshop verwijzen).

 

Wij mij overigens als eerste opviel op je webshop was dat jullie nu alle producten zonder verzendkosten aanbieden. Ik zou dit niet doen. Ten eerste komt het op mij wat wanhopig over ("help, koop alsjeblieft ons product). Als een klant een product wil hebben betalen ze de verzendkosten echt wel. Daarnaast doe je jezelf te kort, Het opsturen van een product kost al snel € 4,-. Je hebt producten op je webshop staan van € 4,75 en zelfs van onder de € 4,-. Als je dan ook nog de verzendkosten gaat betalen voor de klant hou je er zelf niets meer van over (of je moet zelfs geld toe leggen).

3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau

3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties

http://www.3dinyourhands.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik kom op je website en ik zie:

 

 

[*] Heel veel blauwe bloemetjes

[*] Een banner die niet scherp is

[*] Een shop die niet professioneel/nog betrouwbaar overkomt

 

Ik zie niet:

 

[*] In een oogopslag wat jullie verkopen

[*] En waarom ik dat zou willen kopen

 

Ik denk zelf dat jullie je aandacht over veel te veel producten moeten verdelen, waardoor het onduidelijk is voor de klant wat hij nou kan krijgen.

 

 

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Op zich is met de webshop weinig mis, ik vind persoonlijk de achtergrond storend en de bedrijfsnaam te klein, maar verder gewoon een webshop uit duizenden. Onze webshop ziet er simpeler uit maar werkt ook goed.

Dat niet digitaal betaald kan worden hoeft geen probleem te zijn, wij sturen ook eerst een factuur en wachten op betaling voordat we verzenden. Maakt niemand een probleem van (al weet ik niet of we daardoor bestellingen mislopen).

Dat de producten van huis gehaald kunnen worden is wel een issue, je bent dan detailhandel en moet aan andere regels voldoen. Ik zou dat uit de tekst halen. Wij regelen ophalen nu via een bedrijf waar we toch al zaken mee doen.

 

Om de verkoop te bevorderen moet je ten eerste geduld hebben en ten tweede heel actief zijn met het aanmelden van je website op andere websites, ofwel linkbuilding. (zal je dadelijk een privéberichtje sturen om een link uit te wisselen met onze webshop, dan loopt dat proces alvast ;D )

 

Bij het versturen van producten doen wij altijd een aantal kaartjes bij de verpakking om weg te geven. Zodra ze op zijn gaan we nieuwe maken en dan met nummer, dan kunnen we ook meten of het werkt.

 

Probeer verder uit te vinden wat je doelgroep is en richt je daar op met advertenties, maar bijvoorbeeld ook met een subtitel op je website. Dou-Dou-creaties zegt niet zoveel.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn twee zussen en runnen sinds september 2009 een webshop. De een, Annette houd zich vooral bezig met de creatieve kant, en het maken van de producten, en de ander, Sandra houd zich meer met de technische kant van de webshop bezig.

We hebben, na veel aanpassingen inmiddels een webshop met een flink aantal producten maar de verkoop wil nog maar niet echt op gang komen. We hebben veel aandacht aan reklame besteed zoals banners uitwisselen, advertenties op verkoopsites plaatsen (marktplaats, tuttespul.nl, metdehand.nl, handmadeshop.nl...). We hebben op markten gestaan en in de buurt posters opgehangen. Op forums met relevante thema's berichten geplaatst.

Dit alles wil nog niet baten. We verkopen wel iets, maar lang niet voldoende.

In de afgelopen 6 maanden hebben we zo'n 1600 bezoeken op de site gehad met een gemiddeld bouncepercentage van 42%. Nu verwachten we dat dit bounce% omlaag gaat omdat we de site drastisch verbeterd hebben. We hebben maar 6 verkopen gehad.

 

Graag advies over hoe we de verkoop omhoog krijgen.

 

Annette en Sandra

Doudou-Creaties

 

[mod edit: link naar eigen site in tekst verwijderd]

Link naar reactie
  • 0

Als ik op de site kom wordt ik helemaal moe van de hoeveelheid artikelen.

Inderdaad zijn de foto`s te klein en moet er moeite worden gedaan om de foto`s groter de maken, en dus de artkikelen te bekijken.Daar heeft de consument geen zin in.

Als je op een site komt moet je direct gegrepen worden door de producten dmv. foto`s.

Als het `too much` is, dan is de interesse weg.Misschien kan je de hoeveelheid beperken of anders indelen in categorien.

Verder moet je weten wat voor een beeld je schetst als je op je site zet dat het door jezelf gemaakt is.

Het komt niet professioneel over maar meer alsof je thuis naast je huishouden een beetje zit te knutselen.

Dat schept een beeld waar de consument niet teveel voor wil uitgeven.

Wel zitten er leuke artikelen bij, maar besef dat er zoveel van dit soort sites zijn.Misschien kan je je beter richten op wat minder artikelen en die gewoon heel erg leuk, aparter en meer `blikvangerig` en hebberiger zijn maken, maw. meer onderscheidend, iets waar de mensen over gaan praten.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor de vele reacties !

We hebben er zeker wel wat aan.

Er zijn al een aantal dingen ondernomen, zoals een aantal categorieen minder, een andere achtergrond en banner.

Banners wisselen we al regelmatig en gaan we natuurlijk mee door.

Alle critiek punten onderzoek ik en pas ik zonodig aan.

 

Groetjes,

Annette en Sandra

www.Doudou-Creaties.nl

Eigenzinnig handgemaakt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.