• 0

Waarde website www.zeilschipverhuur.nl

7 jaar geleden heb ik de website www.zeilschipverhuur.nl gekocht en 3 jaar gebruikt voor de verhuur van mijn zeilschip. De laatste 4 jaar gebruik ik de site niet echt nuttig meer en ik heb besloten dat voor een leuk bedrag de site best verkocht mag worden.

 

De waarde van de site zit enkel in de sterke naam en de positie op Google. Zonder enige advertenties, marketing en nuttige inhoud ligt het aantal bezoekers rond de 80 per dag. Op de zoek term "zeilschip verhuur" staat de site bovenaan in Google, op andere trefwoorden vrij hoog. Ik geloof dat je om bovenaan te staan met adwords op "zeilschip verhuur" toch tegen de 2 euro per klik kwijt bent dus dat tikt aan.

 

Ik heb een aantal bedrijven die op adwords onder deze zoektermen benaderd, en er is interesse. Nu alleen nog een redelijke en enigszins onderbouwde vraagprijs neerleggen. Heeft iemand een idee?

 

www.rondvaartzwolle.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja lastig, cijfers heb ik niet; was box 3 verhuur. Ik zat altijd vol dus dat zegt misschien wel iets... (niet aantoonbaar)

 

Zou je niet naar bijvoorbeeld naar de adwords besparing kunnen kijken. Stel dat je al die 80 pers per dag zou doorlinken naar je eigen website, dan bespaar je mooi 80 x 1-2 euro per dag. Dat 250 nuttige dagen per jaar maakt een besparing van 30.000 euro per jaar.

 

Zelf als je van al deze getallen een deel neemt kom je op een best hoog bedrag uit.

www.rondvaartzwolle.nl

Link naar reactie
  • 1

Zo kun je hem helaas niet 100% insteken. Dit zou namelijk betekenen dat je dit voordeel maar een bepaalde factor moet nemen om de verkoopprijs te betalen. zelfs bij een relatief magere factor 3 zou je dus bijna 100K voor de site vragen?

 

De vraag is ook hoeveel tijd en moeite het kost om voor een derde een dergelijke site zelf hoog in de ranking te krijgen, al dan niet icm met adwords. Wellicht (waarschijnlijk?) geven deze bedrijven wel helemaal niet dergelijke bedragen aan google uit en hebben ze al voldoende klanten op basis van een sporadische advertentie en verder via andere kanalen. Of kunnen ze beter zelf een nieuwe website met een goede naam (er is vaak nog wel wat over), goede inhoud etc.etc in de markt zetten voor een fractie van dit bedrag en daarmee al in de buurt komen van jouw bezoekers? ALs je met een nieuwe website van € 5.000 al tot organische bezoekersaantallen kon komen van 60 per dag, waarom zou je dan zoveel meer betalen voor een site die er 80 oplevert?

 

Belangrijk bij onderhandelingen is je eigen voor- en nadelen in kaart brengen (en daarmee je ondergrens) maar minstens evenzo belangrijk is om degene aan de overkant goed te kennen en weten hoeveel hem iets waard is, wat zijn andere opties zijn, zijn kennis, andere aanbieders die bereikbaar zijn, etc. etc.etc. om vooral ook zijn bovengrens te kunnen inschatten.

 

Anders zou een ijsverkoper op het strand voor zijn ijskarretje zomaar een vraagprijs kunnen berekenen van een paar ton door te berekenen hoeveel ijsjes hij per jaar verkoopt en hoeveel winst per stuk er op zit. Terwijl een koper alleen maar denkt; voor hoeveel koop ik een niew wagentje en een koelinstallatie. Of een thuiskapper zou dan voor zijn schaar en kam ook flink wat kunnen rekenen op basis van inkomsten die hij ermee gegenereerd heeft terwijl een koper weet dat je een nieuwe koopt voor € 3 ofzo. UIteraard te simplistische voorbeeldjes maar in de praktijk waar cijfers en statistieken wat ingewikkelder worden zijn dergelijke fouten veel voorkomend.

 

Link naar reactie
  • 0

Zeilbootverhuur.nl lijkt ook maar weinig gebruikt en dat klinkt mij beter in de oren, zeilbotenverhuur.nl staat zelfs openlijk te koop. Zeilreisboeken.nl is vrij en dat is toch wat de website eigenlijk aanbiedt?

 

Welke combinaties van synoniemen van het zelfstandige naamwoord en huren (boeken), te huur of verhuur scoort de meeste zoekresultaten en worden al gebruikt? Welke combinaties zijn logisch? Een dergelijke domeinnaam kan van toegevoegde waarde zijn voor een verhuurder of bemiddelaar, maar die heeft m.i. meer en mogelijk ook betere opties dan alleen jouw domein of deze website en dat drukt de waarde.

 

Technische waarde van de website is nihil, de content van een uitgebreid blog of reisverslagen kan nog wel interessant zijn, maar dan moet dit wel matchen met de (geografische) activiteiten van een koper. Netwerk en warme contacten van een boekingsbureau zouden zelfstandig wel een zekere waarde hebben.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedrijven benaderen die adwords inzetten is een goede strategie. Ik heb dit zelf ook eens gedaan met enkel een generieke .com (zonder website / bezoekers), ik vroeg 500 USD en kreeg 1.000 USD ??? , zeldzaam zoiets natuurlijk maar uiteindelijk gaat het er om net diegene te vinden die hem echt wil hebben...

 

Een andere manier kan zijn om te kijken naar de gerealiseerde verkoopprijs van andere websites waarvan de statistieken bekend zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat in 2005 een webshop met 2.000 unieke bezoekers per dag verkocht is voor 300k, dus zou je kunnen zeggen 80/2.000 * 300k = 12k.

 

Dit is natuurlijk vrij simpel geredeneerd maar ergens tussen de 1.000 en 12.000 euro moet je dus wel uit kunnen komen. Alleen vanuit de besparing voor de overnemende partij gaan rekenen, i.c. 30k / jaar, is niet realistisch denk ik omdat je met een kleinere investering in SEO vermoedelijk hetzelfde resultaat kan behalen, adwords is een beetje een luie en dus dure methode.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is een vrij lange naam met enkele trefwoorden waarvoor veel synoniemen zijn (zoals de al eerder genoemde boot/boten) en waarvan de volgorde ook nog aangepast kan worden.

Als je even naar de objectief meetbare benchmarks kijkt heb je een Google Pagerank van 2, geen hoogwaardige backlinks en een Woorank van 38. Dat is allemaal onder het gemiddelde en maakt de domeinnaam zeker geen meerprijs waard. Ik denk dat je al heel blij mag zijn met een bod van enkele honderden Euro's.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0
.Ik heb een aantal bedrijven die op adwords onder deze zoektermen benaderd, en er is interesse. Nu alleen nog een redelijke en enigszins onderbouwde vraagprijs neerleggen. Heeft iemand een idee?

 

Je zou in dit geval aan de geintereseerden moeten vragen wat zij er voor over hebben ;D

 

Wellicht schatten zij de goede ranking zodanig in, dat ze je een "mooi" bod doen.

 

(Ben met vorige posters eens dat de realistische waarde niet overschat moet worden)

Link naar reactie
  • 0

Hey Mark,

 

Het is echt wat de gek ervoor geeft. X aantal malen de jaaromzet is in mijn optiek een oude gedachte.

 

Wat je kunt doen is een soort "businessplan" schrijven met alle mogelijkheden voor een bedrijf die er wel echt actief mee aan de slag gaat.

 

Baseren op het verleden is een beetje zonde, aangezien je daar niet het maximale hebt uitgehaald.

 

Succes!

 

Eelco

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat dit een website betreft met een hoge waarde. De website heeft een lage Pagerank, wat in houd dat een website met een hogere pagerank heel eenvoudig op jou zoekwoorden boven jou kan komen in zoekmachines.

 

Maar ja, het is inderdaad maar net wat een gek er voor geeft.

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

Het is een vrij lange naam met enkele trefwoorden waarvoor veel synoniemen zijn (zoals de al eerder genoemde boot/boten) en waarvan de volgorde ook nog aangepast kan worden.

Als je even naar de objectief meetbare benchmarks kijkt heb je een Google Pagerank van 2, geen hoogwaardige backlinks en een Woorank van 38. Dat is allemaal onder het gemiddelde en maakt de domeinnaam zeker geen meerprijs waard. Ik denk dat je al heel blij mag zijn met een bod van enkele honderden Euro's.

 

Zucht... mijn pagerank is maar 3 en woorank van 51.. Misschien moet ik maar weer eens eea updaten of gewoon een nieuwe site in elkaar draaien. Ik heb er niet veel verstand van, site is zelf gemaakt en geen reclame or clickdingen etc. Maar is wel iets wat te lang op zich heeft laten wachten.

 

Vraag is of deze waarden ok of gewoon slecht zijn ? Ik kan geen waarde aan hechten aan de nummers.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mark Wessels,

 

Website bekeken, de waarde zit in;

- de url;

- de ouderdom van de registratie van het url/google ranking;

- aantal bezoekers dat je hebt.

 

- De url. Er moet maar net iemand op zoek zijn naar dit url en het willen hebben. Hiervoor kunnen ze je benaderen want op de website staan contactgegevens. (Hoe vaak is dat gebeurt?)

- Google score en ouderdom. Het is niet echt bijzonder. Zie de opmerkingen hierover in andere reacties.

- Aantal bezoekers. Waarde ziet dan in; is het een te duiden doelgroep? Voorbeelde; het zijn voor 90% mensen die interesse hebben om een zeilboot te huren, in Nederland. Je hebt geen gegevens over of deze bezoekers ook daadwerkelijk een zeilboot gaan huren.

 

De waarde vast stellen; waarde is wat iemand er voor wil geven. Dat hoeft er maar één te zijn.

 

Ik zou het om draaien. Hoeveel kosten heb je gemaakt? Tel die bij elkaar op en zet daar een marge op. Dan heb je een vraag prijs en een bodemprijs.

Maak vervolgens bekend dat de url te koop is. Zet het op de site, er zijn divers fora voor webmasters, en websites waar je de url te koop kan aanbieden, er zijn ook veilingsites.

 

Heel veel succes

Atinoz is de partij achter ondermeer de volgende concepten:

www.kpg7.nl (online boekhouden voor ondernemers ZZPers en MKB)

www.NomNom.eu (social media concept: je babynamen lijstje online)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.