• 0

Zakenpartner zoeken via advertentie

Beste HigherLevel leden,

 

Ik ben bezig met de voorbereidingen om een eigen internet onderneming te beginnen. Het idee is dat ik elke 1-3 maanden een nieuw concept lanceer totdat ik een keer de pot met goud vind. Inkomsten komen alleen uit adverteerders, en er zijn geen echte "klanten", alleen gebruikers. Ik begrijp dat het niet zo simpel is als dat ik het hier omschrijf, maar in grote lijnen is dat wel het plan.

 

Mezelf kennende weet ik dat er vroeg of laat momenten komen waarop ik het even minder zie zitten. Daarvoor zou het ideaal zijn om met een partner samen te werken. Daarnaast is het ook gewoon veel leuker om met iemand samen te werken aan leuke en uitdagende concepten.

 

Ik heb in het verleden een aantal hobby projecten gedaan waarbij ik heb samengewerkt via internet en met bekenden. Het probleem met partners via het internet, was dat er op een gegeven moment een gebrek aan vertrouwen ontstond. Bij de samenwerking met bekenden onstond een probleem doordat ik veel meer en fanatieker met het project bezig was, waardoor er wederzijdse irritaties ontstonden.

 

Ondanks deze eerdere ervaringen zie ik nog steeds wel heil in de samenwerking met een partner. Ik ken alleen niemand met wie ik graag dit partnerschap wil aangaan. Op de plek waar je meestal de beste ideen krijgt, kreeg ook ik ineens het idee om een partner te gaan zoeken via een advertentie, of een huis aan huis flyer, of zoeits dergelijks. Waarom is er nog geen "datingsite" voor zakenpartners? ;)

 

Ik heb hierover een aantal vragen aan julie. Hoe zijn jullie aan je zakenpartner gekomen? Hebben jullie ervaring met onbekende partners, of juist met hele goede bekenden als partners?

 

Verder ben ik vooral erg technisch (vooral backend) en ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die ook redelijk technisch is (vooral frontend). Het idee is dan dat we samen wel slim genoeg zijn om alle andere zaken uit te vinden. Hebben jullie ervaring met lauter technische mensen binnen een startup? Waarom zou ik dit juist wel of niet moeten doen?

 

Hebben jullie nog andere partner gerelateerde tips voor kleine tech/web startups?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

PS. Ik wist niet of dit de beste plek is om dit te plaatsen, maar het leek me het best aansluiten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Rawsolutions,

 

Ik zou ook erg voorzichtig zijn met het zoeken van een zakenpartner via een advertentie. Vooral ook als je voor lange termijn een zakenrelatie aan wilt gaan. Via het eigen netwerk (en dan via de netwerken van anderen) kan je wellicht ook iemand vinden die een goede aanvulling is voor het concept dat jij wilt opzetten?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het inderdaad ook wel gewaagd om met een onbekende in zee te gaan. Toch denk ik vaak dat er meer mensen moeten rondlopen met ongeveer dezelfde passie, ambities en aanvullende skills. Omdat het me op de lange termijn juist fijn lijkt om met iemand samen te werken waarbij je elkaar regelmatig in real life ziet kwam ik op het advertentie idee. Ik kom zelf uit de buurt van Eindhoven, dus daar zouden genoeg techneuten rond moeten lopen. Het zal dan alleen een beetje een rare selectie procedure worden. Het moeilijkste lijkt me om te filteren op de "chemie" die er toch ook moet zijn in zo'n samenwerking.

 

Ik sta nog steeds erg open voor jullie feedback en eventuele ervaring met vreemde zakenpartners.

Link naar reactie
  • 0

Beste RawSolutions,

 

Een paar tips voor het vinden van een zakenpartner: forums, ondernemersbijeenkomsten, social media en vooral zelf actief mensen/bedrijven benaderen.

 

Ik denk dat het belangrijk is om van tevoren duidelijk te krijgen hoe gecommitteerd iemand is en hoeveel tijd je er beiden aan gaat besteden. Je kunt natuurlijk veel juridisch vastleggen, maar uiteindelijk is samenwerking altijd op basis van vertrouwen.

 

Je zegt ook veel dingen te willen uitproberen in de hoop de pot goud te vinden. Experimenteren en risico's nemen horen bij ondernemen, maar heb je ook een business plan uitgewerkt?

 

Zelf ben ik ook net voor mezelf begonnen en, naast freelance werk, net als jij zoekende naar nieuwe business concepten. Mocht je nou een origineel concept hebben, waar ik ook in geloof, dan wil ik er best eens over van gedachte wisselen. Mijn bedrijfje heet ICI Business.

 

Michel@icibusiness.nl

Ondernemerschap inspireert!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.