• 0

aanschaf laptop vennoot in vof

Mensen,

 

Situatieschets:

 

Als vennoot van een VOF verblijf ik veel buitenshuis op een 2e woonbestemming en om daar ook goed mijn werk te kunnen doen ben ik toe aan een nieuwe laptop.

 

Mijn medevennoot heeft geen behoefte aan een nieuwe laptop.

 

De vraag is nu: is het verstandig om de laptop zakelijk aan te schaffen? (om en nabij de 400/500e) en heeft dit voor de administratie van de VOF slechts alleen gevolgen voor mijn post vorderingen tov de VOF die lager zal zijn dan bij mijn compagnon?

 

Mag ik een laptop van rondom dit bedrag in één keer ten laste brengen van de winst of dien ik hier de nieuwe laptop te activeren op de balans? (is hier een grensbedrag voor?)

 

Moet ik met andere zaken rekening houden?

 

 

Met vriendelijke groet,

 

HJ

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor wat betreft de regels over investeren/kosten/afschrijvingen zijn reeds een hoop dingen gezegd en geschreven. Een beetje zoekactie helpt je daarbij.

 

Voor wat betreft je zaak een VOF is en je partner wellicht niet mee wil betalen aan je luxe, kan je bepalen dat bepaalde "persoonlijke" kosten in de winstverdeling per jaar geregeld wordt.

Je moet denken aan een duurdere mobiele telefoonabonnement/computer/etc

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Kennelijk heb je een laptop nodig om werkzaamheden voor de onderneming te kunnen uitvoeren. Schaf de laptop daarom zakelijk aan. Investeringen beneden € 450,00 (excl. btw) kunnen ineens worden afgeboekt, daarboven dient het geactiveerd te worden met een afschrijvingstermijn van 20% per jaar.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

ROVéned,

 

Dank.

 

En het bedrag bij de maandelijkse winstuitkering dus gewoon verrekenen, ook weer ex btw.

 

MVG

 

Waarom verrekenen met winstuitkering?

 

Als het zakelijk noodzakelijk is dan zijn het toch gewoon bedrijfskosten. Dus dan betaald de VOF toch deze kosten. Het is immers noodzakelijk voor het functioneren van de VOF.

 

Kan me voorstellen als je een macbook wil dat je dan deze gedeeltelijk zelf betaald als een goedkopere laptop voldoet. Maar anders zijn het volgens mij gewoon zakelijke kosten.

Link naar reactie
  • 0

Kennelijk heb je een laptop nodig om werkzaamheden voor de onderneming te kunnen uitvoeren. Schaf de laptop daarom zakelijk aan. Investeringen beneden € 450,00 (excl. btw) kunnen ineens worden afgeboekt, daarboven dient het geactiveerd te worden met een afschrijvingstermijn van 20% per jaar.

 

en als starter mag je de eerste 3 jaar alles (zelfs) in een keer afschrijven

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.