• 0

zzp Bemiddeling

Goedemorgen,

 

Ik zit met een vraag, Ik ben al heel lang aan de gang met het proberen te beginnen van een eigen onderneming. Nu is het dan eindelijk zover, een tijd geleden ben ik samen met iemand een bemiddelingskantoor gestart voor zzp'ers.

 

Wij zoeken voor zzp'ers naar zzp opdrachten in de bouw en infra, en voor opdrachtgevers ( infra en bouwbedrijven ) naar zzp'ers die zij nodig hebben bij projecten. voor deze diensten vragen wij 2,00 euro per gewerkt uur van de zzp'er, deze kosten worden achteraf in rekening gebracht. Voor dit bedrag doen wij ook de complete facturatie. Voor de opdrachtgevers zijn er geen kosten naast het uurloon van de zzp'er.

 

Nu zitten we met 1 ding, het vinden van zzp'ers die opzoek zijn naar opdrachten is geen probleem, maar het vinden van bedrijven die opzoek zijn naar zzp'ers is moeilijk en het in contact komen met deze bedrijven gaat nog al stroef.

Zijn er hier personen op het forum die ideeen hebben om beter in contact te komen met deze bedrijven. Ook zijn we nog opzoek naar goede ideeen om ons bedrijf te promoten onder zzp'ers.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Broslo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Ben ik nou gek of had je dit van tevoren niet moeten uitzoeken?? ;)

 

Je bied een dienst aan maar je weet nog niet zo goed hoe je die dienst moet gaan leveren?

 

 

Heb je een plan geschreven?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

We hebben het zeker wel goed uitgezocht, en we hebben ook een goed plan gemaakt. Maar het binnen komen bij grote bedrijven is gewoon moeilijk omdat we geen ingang hebben.

 

Dan ben ik erg benieuwd hoe je plan eruit ziet. Er is een overschot aan zzpers die zich voor een habbekrats aanbieden op het moment. Opdrachtgevers hebben het voor het uitzoeken. Wat is je meerwaarde voor deze partijen om via jullie een zzper te zoeken?

 

Heb je een mega zzp database met alle specialiteiten erin? Het is lastig om bij grote bedrijven binnen te komen,hoe heb je dat geprobeerd?

 

Ik had ooit een klant en die ging elke vrijdagmiddag met wat kratten bier in de kofferbak alle bouwplaatsen in de omgeving af om kennis te maken met de uitvoerders en zo werknemers weg te kunnen zetten. Werkte top voor hem. Ik denk dat je er niet gaat komen met het standaard belletje naar toekomstige opdrachtgevers. Je zult wat originelers moeten bedenken.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Wanneer een opdrachtgever via ons de zzp'ers "besteld" scheelt dit de opdrachtgever veel tijd, ze hoeven zelf niet te zoeken en ze zijn er zeker van dat de zzp'er over de juiste papieren beschikt. Ook zitten er voor de opdrachtgever geen kosten aan het geven van deze zoekopdracht, dus ze zullen er zeker niet slechter van worden.

 

Het idee van met een krat bier de bouw op vind ik erg goed en leuk, alleen heb ik mijn twijfels over de invloed die de uitvoerders binnen het bedrijf hebben.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat heb je tot nu toe zelf gedaan om met deze bedrijven in contact te komen? Hoe heb je je huidige klanten binnengehaald?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Het feit dat er al heel veel personeelsbemiddelingsbureaus zijn maakt het voor nieuwkomers lastig. Dat er heel veel bouwbedrijven zijn die te weinig werk hebben maakt het ook lastig. Je timing is wat dat betreft niet optimaal.

Een van de mogelijkheden om in beeld te komen en te blijven is het sturen van mailingen naar personeelszaken. Door steeds weer in beeld te komen blijft je naam uiteindelijk wel hangen en zul je zzp-ers aan de man kunnen brengen.

In het verleden veel ervaring mee opgedaan, maar toen waren het betere tijden.

Link naar reactie
  • 0

Nu zitten we met 1 ding, het vinden van zzp'ers die opzoek zijn naar opdrachten is geen probleem

Dat heeft met de huidige economie te maken.

maar het vinden van bedrijven die opzoek zijn naar zzp'ers is moeilijk

Ook dat is de huidige economie.

 

Je begeeft je in een wereld die op dit moment gedomineerd wordt door opdrachtgevers, er is weinig werk in de bouw, en wat er vrijkomt aan werk, daar wordt door iedereen op ingeschreven tegen ongezonde marges.

 

Als die situatie omdraait, worden jouw problemen ook omgedraaid, en geloof me, die situatie gaat jouw net zo veel zorgen baren.

Waarom zal iemand jou dan 2 euro/uur betalen, terwijl hij zonder jouw tussenkomst al 8 tot 10 euro/uur meer kan verdienen.

 

Wat ik mis in jouw verhaal, op welk segment richt jij je, zijn het zg. handjes, uitvoerders, tekenaars.

 

Terwijl ik bezig ben met deze tekst, is er toch iets waar ik de vinger niet op kan leggen, het klopt gewoon niet hoe jij het hier neerzet.

 

Weet je hoe een bouwbedrijf werkt, het is gunning, netwerken, relaties, bakjes bier, spreek de taal van de uitvoerder, spreek de taal van de planner..

 

Edit. Er hebben na Danny al meer gereageerd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De huidige klanten heb ik zelf telefonisch benaderd, dit waren voornamelijk kleinere aannemers. Een aantal van deze bedrijven had een oproep op marktplaats staan.

 

Er is naast de kans dat de zzp'er ons niet de bemiddelingskosten zal betalen geen echt risico. De factuur gaat gewoon naar de opdrachtgever, wij financieren niets. De gewerkte uren worden doorgegeven aan ons, wij sturen het door naar de opdrachtgever. De opdrachtgever keurt de uren goed. Wij maken een factuur en sturen deze namens de zzp'er ( zijn logo en gegevens) naar de opdrachtgever.

 

Naast het aanbieden van deze bemiddelingsdienst zijn we nu ook in gesprek met een administratie kantoor zodat we de zzp'er verschillende administratie pakketten kunnen aanbieden, wij krijgen hier een provisie over.

Link naar reactie
  • 0

@ kakafoon: Wij krijgen alleen de opdracht om zzp'ers te zoeken voor bedrijven, wij krijgen niet de opdracht om werkzaamheden in bijvoorbeeld de bouw te verrichten. Wij brengen zzp'ers in contact met bedrijven en andersom, meer niet.

Link naar reactie
  • 0

@ kakafoon: Wij krijgen alleen de opdracht om zzp'ers te zoeken voor bedrijven, wij krijgen niet de opdracht om werkzaamheden in bijvoorbeeld de bouw te verrichten. Wij brengen zzp'ers in contact met bedrijven en andersom, meer niet.

 

Dat is niet wat je eerder gezegd hebt. Dit heb je gezegd: “Voor dit bedrag doen wij ook de complete facturatie”.

 

Dat is mijns inziens nogal een verschil met “wij krijgen alleen de opdracht om zzp'ers te zoeken voor bedrijven”.

 

Ik zou dit heel goed (laten) onderzoeken als ik jou was: Hoe zit het nou precies met de (keten)aansprakelijkheid bij de constructie die je wil gaan gebruiken.

 

Overigens vind ik het idee (zzp bemiddeling) wel leuk. Daar is vast het een en ander mee te ondernemen.

 

Link naar reactie
  • 0

Met de bouwvak had je sowieso niet echt de meest ideale periode. ;)

 

Je zegt dat je de werving van klanten voornamelijk telefonisch hebt gedaan. Waarom ga je er niet eens op uit? Helm op en de bouwplaats op! Ik heb toen ik zelf iemand op de bouw graag wilde spreken wat meegenomen voor bij de koffie zodat de beste man even tijd vrij maakte. Werkte prima (ondanks de helm en de veiligheidsschoenen ;))!

 

Ga eens langs bij wat bedrijven, ga naar de vakbeurzen etc etc. Als je achter de diensten staat die je bedrijf aanbiedt moet je aan je potentiële klanten gaan vertellen waarom dit zo geweldig is, hoeveel tijd en hoeveel rompslomp je hen uit handen kunt nemen. Je krijgt misschien een keer te horen dat het niet uit komt, maar dan heb je het in elk geval geprobeerd!

 

Verplaats je even in je doelgroep: zijn het mensen waar je met een formele brief of een standaard telefoontje aan moet komen of zijn het mensen waar je voor de wat lossere aanpak kunt kiezen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.