• 0

een eigen hotel beginnen

hallo

 

ik wil al heel erg lang een eigen hotel gaan beginnen. maar ik heb een paar vragen.

 

 

[*]item 1 wat voor opleidingen heb je nodig?

[*]item 2 ik wil ongeveer 30 kamers wat voor budget heb ik ongeveer nodig?

[*]item 3 wat is een goeie locatie?

 

Ik ben pas 14 jaar oud maar ik ben al zeker dat ik dit wil gaan doen :)

 

Ik wil niet alleen in Nederland een hotel maar eigenlijk en soort van Hilton stijl dus over de hele wereld

 

 

toekomstige hotelier

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

hallo,

 

Ik neem aan dat je nog niet dit jaar of volgend jaar wil beginnen toch? :)

 

item 1. google eens op middelbare hotelschool en hogere hotelschool.. dan vind je de opleidingen die jij zoekt.

 

item 2. Veel geld :) maar dat zullen ze je op de hogere hotelschool wel leren, volgens mij krijg je daar ook vakken die je leren om een goed ondernemingsplan te maken of kun je dat als keuze vak erbij doen.

 

item 3. een goede locatie is daar waar veel toeristen komen. of waar nog (te) weinig hotels zijn.. Moet je je pas zorgen over gaan maken als je echt gaat starten.

 

Eerst maar eens een goede en leuke opleiding zoeken.. Een hotel runnen is nu niet echt een bedrijf dat je er naast je studie even bij doet :)

 

succes..

Link naar reactie
  • 0

hallo,

 

Ik neem aan dat je nog niet dit jaar of volgend jaar wil beginnen toch? :)

 

item 1. google eens op middelbare hotelschool en hogere hotelschool.. dan vind je de opleidingen die jij zoekt.

 

item 2. Veel geld :) maar dat zullen ze je op de hogere hotelschool wel leren, volgens mij krijg je daar ook vakken die je leren om een goed ondernemingsplan te maken of kun je dat als keuze vak erbij doen.

 

item 3. een goede locatie is daar waar veel toeristen komen. of waar nog (te) weinig hotels zijn.. Moet je je pas zorgen over gaan maken als je echt gaat starten.

 

Eerst maar eens een goede en leuke opleiding zoeken.. Een hotel runnen is nu niet echt een bedrijf dat je er naast je studie even bij doet :)

 

succes..

 

Bedankt!

 

en nog een vraagje ik zit nu nog op de middelbare maar ik wil op mijn 18e naar de hotelschool kan dat dan nog?? of ben ik dan al te oud? :P

toekomstige hotelier

Link naar reactie
  • 0

Na je voortgezet kun je naar Hogere Hotelschool. De meesten zijn dan 18 ;)

Om "aangenomen" te worden heb je wel je Havo+ diploma nodig.

 

gelukkig doe ik nu havo :) maar als je hotelschool wilt doen en je hebt geen havo diploma en je wilt graag en hotel beginnen wat moet je dan??? ???

toekomstige hotelier

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Als je geen Havo hebt dan eerst een MBO Horeca opleiding en vervolgens HBO.

 

Offff... met geheel geen opleiding.... In hotels gaan werken, heel veel ervaring opdoen. Opklimmen tot manager en vervolgens met de opgedane kennis een hotel beginnen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Dan kun je in hotels gaan werken, heel veel ervaring opdoen. Opklimmen tot manager en vervolgens met de opgedane kennis een hotel beginnen.

 

oke gelukkig doe ik havo en nog een vraagje ik maak je even gek sorry daar voor maar ik drink ik geen alcohol en ik vind het ook vies maar bij een hotel school in Utrecht hebben ze wijn proeven is dit verplicht??

toekomstige hotelier

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wijnkennis hoort er wel bij indeed. Wijnproeven is uitspugen en niet doorslikken. Neemt niets weg van de smaak in je mond, Maar wellicht tegen de tijd dat je 18+ bent, dat je aan de smaak van wijn al gewend bent ;)

 

Succes met je opleidingen....

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Wijnkennis hoort er wel bij indeed. Wijnproeven is uitspugen en niet doorslikken. Neemt niets weg van de smaak in je mond, Maar wellicht tegen de tijd dat je 18+ bent, dat je aan de smaak van wijn al gewend bent ;)

 

Succes met je opleidingen....

 

hahaha oke. maar als je het echt niet wilt gaan ze je dan dwingen :P

toekomstige hotelier

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Geen idee of ze dat af kunnen dwingen. Het behoort bij je opleiding en als je aan die lessen niet meedoet, zal dat waarschijnlijk een onvoldoende opleveren?! Maar ik zou mij daar nu niet zoveel zorgen om maken. Trust me... de meesten vinden het vies als ze 14 zijn, maar later genieten ze er van ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Wijnkennis hoort er wel bij indeed. Wijnproeven is uitspugen en niet doorslikken. Neemt niets weg van de smaak in je mond, Maar wellicht tegen de tijd dat je 18+ bent, dat je aan de smaak van wijn al gewend bent ;)

 

Succes met je opleidingen....

 

hahaha oke. maar als je het echt niet wilt gaan ze je dan dwingen :P

 

tsja, het is een beetje alsof je automonteur wilt zijn maar een hekel hebt aan vieze handen, dat gaat ook moeilijk samen. ;D

Maar ik zou me niet teveel zorgen maken, je bent nog jong, dus je smaak zal zich nog ontwikkelen, niet dat ik je aan de alcohol wil helpen ofzo, maar dat is gewoon zo, naarmate je opgroeit veranderd je smaak, je moet voor de gein maar is een potje babyvoeding opeten, dat vind je nu waarschijnlijk ook niet meer lekker. .

Wat ze je in een horeca opleiding ook (proberen) te leren is dat er een verschil is tussen iets wel of niet lusten (grotendeels persoonlijke voorkeur) en iets kunnen proeven om te beoordelen of smaken bij elkaar passen.

 

Link naar reactie
  • 0

Wijnkennis hoort er wel bij indeed. Wijnproeven is uitspugen en niet doorslikken. Neemt niets weg van de smaak in je mond, Maar wellicht tegen de tijd dat je 18+ bent, dat je aan de smaak van wijn al gewend bent ;)

 

Succes met je opleidingen....

 

hahaha oke. maar als je het echt niet wilt gaan ze je dan dwingen :P

 

Ik heb het net gevraagt en ze zeiden dat het gelukkig niet verplicht is ;D

tsja, het is een beetje alsof je automonteur wilt zijn maar een hekel hebt aan vieze handen, dat gaat ook moeilijk samen. ;D

Maar ik zou me niet teveel zorgen maken, je bent nog jong, dus je smaak zal zich nog ontwikkelen, niet dat ik je aan de alcohol wil helpen ofzo, maar dat is gewoon zo, naarmate je opgroeit veranderd je smaak, je moet voor de gein maar is een potje babyvoeding opeten, dat vind je nu waarschijnlijk ook niet meer lekker. .

Wat ze je in een horeca opleiding ook (proberen) te leren is dat er een verschil is tussen iets wel of niet lusten (grotendeels persoonlijke voorkeur) en iets kunnen proeven om te beoordelen of smaken bij elkaar passen.

 

 

Ik heb het net gevraagt en ze zeiden dat het gelukkig niet verplicht is ;D

toekomstige hotelier

Link naar reactie
  • 0

[*]item 1 wat voor opleidingen heb je nodig?

[*]item 2 ik wil ongeveer 30 kamers wat voor budget heb ik ongeveer nodig?

[*]item 3 wat is een goeie locatie?

Ik ben pas 14 jaar oud maar ik ben al zeker dat ik dit wil gaan doen :)

Ik wil niet alleen in Nederland een hotel maar eigenlijk en soort van Hilton stijl dus over de hele wereld

1: Als je één hotel wil heb je niet veel opleiding nodig. Wel flink wat horeca-ervaring en ondernemersvaardigheden. Als je een keten wil opzetten is het wel verstandig om de hogere hotelschool of een MBA opleiding te doen.

2: reken op een gemiddelde investering van €50.000 per hotelkamer bij een hotel op een goede locatie. Dus bij een hotel van 30 kamers zit je snel op ca. €6.000.000

3: dat ligt aan je doelgroep.

 

Ik merk uit je antwoorden dat je nog niet zoveel ervaring en inzicht in de horeca hebt. Het is zeker verstandig om na je HAVO dan de Hogere Hotelschool te gaan doen. Daar leer je zowel de praktijk als de managementkant goed onder de knie te krijgen. Tegen die tijd leer je wel wijn te drinken ;)

Tot het zover is kun je misschien alvast een vakantie- of weekendbaantje in een hotel in je omgeving gaan zoeken. Daar leer je in elk geval het reilen en zeilen van een hotel van binnen uit kennen en kun je kijken of het in het echt ook net zo is als in je dromen.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Probeer ook een bijbaantje te vinden in de horeca. Misschien met 14 jaar nog wat lastig maar volgens mij kan je als 15 of 16 jarige al in een eenvoudige gelegenheid als een snackbar werken, en met nog wat ouder kan je de bediening van een restaurant in. Zo leer je bijvoorbeeld met gasten omgaan en gastvrij zijn.

Link naar reactie
  • 0

Beste Arie

 

Antwoorden heb je gehad, ga ik niet meer invullen.

Bij deze mijn complimenten dat je op je 14e al deze plannen hebt.

 

Je stelt gerichte vragen, je weet wat je wilt, je weet nog niet hoe je er moet komen.

Maar daar kan dit forum aan bijdragen.

Klasse :)

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Arie

 

Antwoorden heb je gehad, ga ik niet meer invullen.

Bij deze mijn complimenten dat je op je 14e al deze plannen hebt.

 

Je stelt gerichte vragen, je weet wat je wilt, je weet nog niet hoe je er moet komen.

Maar daar kan dit forum aan bijdragen.

Klasse :)

 

 

Erg vriendelijke reactie, maar sorry! Gaan we nu al iemand een compliment geven omdat er een gerichte vraag zou zijn?

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Beste Arie

 

Antwoorden heb je gehad, ga ik niet meer invullen.

Bij deze mijn complimenten dat je op je 14e al deze plannen hebt.

 

Je stelt gerichte vragen, je weet wat je wilt, je weet nog niet hoe je er moet komen.

Maar daar kan dit forum aan bijdragen.

Klasse :)

Erg vriendelijke reactie, maar sorry! Gaan we nu al iemand een compliment geven omdat er een gerichte vraag zou zijn?

 

Ja, iemand van 14 mag je toch met deze instelling toch een compliment geven.

Ik heb erger gezien op HL, en dan van volwassenen.

Link naar reactie
  • 0

1: Als je één hotel wil heb je niet veel opleiding nodig. Wel flink wat horeca-ervaring en ondernemersvaardigheden. Als je een keten wil opzetten is het wel verstandig om de hogere hotelschool of een MBA opleiding te doen.

2: reken op een gemiddelde investering van €50.000 per hotelkamer bij een hotel op een goede locatie. Dus bij een hotel van 30 kamers zit je snel op ca. €6.000.000

 

Wawsource....!!!??? €50.000 per Hotelkamer...??? Are you sure...??? Dan geld dat zeker "alleen voor o.a. NL....right..?

Heeft iemand anders toevallig een andere beraming....?

Kunt u de inhoud van een kamer dan ook even opsommen?

Is dit bedragje gebasseerd op 1 jaar of meerjarige beraming tot aan je R.O.I. ?

 

Maar gaan jullie verder met beargumenteren en discusieren over dit onderwerp.

Other people find this interresting too !!

 

Met vriendelijke groet,

 

Randal

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

Vind je het veel of vind je het weinig? Uit je reactie "dat geldt zeker alleen voor NL?" neem ik aan dat je het veel vindt.

 

Maar draai het eens om. Een rijtjeshuis met 4 kamers kost al snel 200 tot 300 duizend euro, stel dat het op een A locatie ligt (net als jouw hotel) dan kost het misschien nog (veel) meer. Deel dat bedrag eens door het aantal kamers. Tada. :)

 

En tel daar nog eens bij op dat dat huis ongemeubileerd is, en dat je in een beetje hotelkamer een douche en WC hebt. ;)

Link naar reactie
  • 0

[Wawsource....!!!??? €50.000 per Hotelkamer...??? Are you sure...??? Dan geld dat zeker "alleen voor o.a. NL....right..?

Heeft iemand anders toevallig een andere beraming....?

Kunt u de inhoud van een kamer dan ook even opsommen?

Is dit bedragje gebasseerd op 1 jaar of meerjarige beraming tot aan je R.O.I. ?

Het is inderdaad niet even duidelijk of je dit veel of weinig vindt.

 

Mijn bronnen zijn enkele bevriende hoteliers en vastgoedondernemers. Die hanteren dit bedrag als grove benadering voor het bepalen van de bouw- en inrichtingskosten van hotels.

 

En andere vuistregel voor het bepalen van de investeringkosten (of overnameprijs) van een hotel is de Room Rate Multiplier: de gemiddelde gerealiseerde kamerprijs X het aantal kamers X 1000. Voor grotere hotels zal die 1000 iets lager uitvallen, voor kleinere iets hoger. Je kunt een bandbreedte aanhouden van 800-1200.

 

Laten we de room rate multiplier eens loslaten op het hotel met 20 kamers van TS:

Een gemiddelde kamerprijs in een hotel op een goede beginnerslocatie is €80,-. De bezettingsgraad zal rond de 65% liggen. De waardering van dit hotel zou dan zijn: €80 X 65% X 20 X 1000 = €1.040.000. Per kamer is dit net iets meer dan €50.000.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 1

heerlijk 1 kneus, doe er nog wat. Maar heb dan ook ballen om een reus te geven als er wel iets goeds staat. En nee ik ben niet tegen complimenten geven. En ja er zijn slechtere vragen. En ja ik werkte al voor m'n 14e in een hotel om koffers te sjouwen. En ja ik heb ballen om op mijn 17e mijn eigen bedrijf te zijn begonnen.

 

Maar, ik ben vroeger wel eens naar mijn mentor op school geweest met dit soort vragen! Ik neem TS ook helemaal NIETS kwalijk, in tegendeel!!! Als de breinen hier eens gaan lezen kunnen ze dat ook zien (als ze het willen zien) maar de manier van reacties geven wel.

 

Voor TS, http://www.missethoreca.nl/ http://www.svh.nl/Pages/default.aspx nogmaals succes!

 

en voor de breinen, simulatie spellen zoals ik eerder linkte zijn helemaal zo slecht nog niet! Luchtvaart, politie, gezondheidszorg noem maar op maken hier gebruik van en deze technieken komen voornamelijk uit de game industrie!!!!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.