• 0

Spullen in klein aantal vanuit het eBay China,btw,import en administratie

Hallo,

 

Allereerst wil ik mijn complimenten geven voor dit prachtige forum waar heel veel informatie te vinden is.

Ik loop al een tijdje met een aantal vragen in mijn hoofd waar ik geen goed antwoord op kan krijgen,ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om mij een beetje te kunnen helpen,mijn dank zal zeer groot zijn.

Het gaat om het volgende.

Mijn vrouw koop spulletjes in via eBay,in kleine aantallen,bedragen liggen rond de $10 per bestelling bij diverse verkopers uit China.

Wekelijks zal dit uitkomen op ongeveer $200.

Ze betaald alleen het bedrag voor de spullen,aangezien ze worden opgestuurd als gift en het bedrag dus vrij laag is.

Nu verkoopt ze deze spulletjes weer via diverse online kanalen(geen webwinkel),uiteraard met een marge,dit gaat heel erg goed,en het assortiment wordt steeds groter.

Nu zitten we er aan te denken om een KvK inschrijving te gaan doen en er een webwinkel bij te nemen,dat kan ideaal zijn aangezien ze toch al een klantenbestandje heeft opgebouwd.

Maar...nu komen de volgende vragen in mijn hoofd waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.

 

1. Hoe zet je de inkoop in de administratie aangezien er geen facturen bij deze artikelen zitten en uit China komen,van particuliere verkopers.

2. Kan ik de bestaande voorraad die nu prive is gekocht gebruiken als voorraad voor de webwinkel en hoe komen die dan in de boeken te staan.

3. De spullen worden betaald via Paypal in USD,hoe moet dat gedaan worden.

 

Dit zijn eigenlijk 3 vragen die continue door mijn hoofd gaan en daar zou ik graag antwoord op willen hebben.

 

Het gaat dus om kleine bedragen,maar hoge omzetsnelheid.

 

Voorbeeld:

 

100 artikelen voor $3,00(ongeveer 2 euro) inkoop eBay particulier China

 

Verkoop NL 10 voor 1 euro

 

Hier houden we nu dus 8 euro aan over,dat is natuurlijk erg leuk aangezien dit voorbeeld maar van 1 artikel is en zo zijn er heel veel verschillende in het assortiment.

 

Ik hoop dat ik duidelijk ben en zou het zeer op prijs stellen als iemand mij wat advies kan geven.

 

Hartelijk dank!!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is al heel veel geschreven over deze onderwerpen op dit forum. De vragen zijn al zo vaak langs gekomen dat veel leden niet meer de moeite nemen om ze telkens opnieuw te beantwoorden.

 

Met de zoekfunctie op dit forum (rechts bovenin) zou je op zich vrij snel de antwoorden op je vragen over importeren, kopen van particulieren en inbreng van prive moeten kunnen vinden.

Verder staat er op de sites van de KVK, antwoord voor bedrijven en de belastingdienst ook veel informatie. Succes! :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.