• 0

Importeren vanuit Peru, kwaliteitscontrole uitvoeren, waar en door wie?

Uiteindelijk is het zo ver. Ik heb voor mijn aanstaande webwinkel een partij kleding besteld uit Peru.

 

Ook heb ik een transportbedrijf gevonden die de spullen voor mij tot aan de haven Rotterdam verscheept.

Dit is op basis van EXW.

 

Nu zit ik alleen nog met een vraagstuk "kwaliteitscontrole". Als ik google erop los laat kom ik vooral uit

bij bedrijven voor spullen uit China en Hong Kong.

 

Iemand enig idee waar ik een bedrijf vind die de kwaliteitscontrole voor mij kan uitvoeren? Mijn cargo agent gaat

er ook even achteraan, maar via google probeerde ik wat meerdere opties te vinden zodat ik het e.e.a. met elkaar

kan vergelijken.

 

Zijn mijn zoektermen verkeerd? Ik zocht op kwaliteitscontrole Peru, quality control en dergelijke termen. Maar

een relevant bedrijf heb ik nog niet kunnen vinden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Pixels,

 

Het is mij niet helemaal duidelijk. Wil je de kleding laten controleren op kwaliteit?

 

Wat denk je hiervan?

"De NVKT behartigt de belangen van startende- en ervaren handelsagenten, importeurs en distributeurs in de kleding- en textielbranche, op zowel nationaal als internationaal niveau." Misschien dat zij iets voor je weten? En anders CBW-MITEX?

 

Daarnaast stuur ik je nog een link naar een pagina over Textiel, kleding en leer. Hier vind je een hoop regelgeving aangaande kleding bij elkaar.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Beste Pixels,

 

Het is mij niet helemaal duidelijk. Wil je de kleding laten controleren op kwaliteit?

 

Wat denk je hiervan?

"De NVKT behartigt de belangen van startende- en ervaren handelsagenten, importeurs en distributeurs in de kleding- en textielbranche, op zowel nationaal als internationaal niveau." Misschien dat zij iets voor je weten? En anders CBW-MITEX?

 

Daarnaast stuur ik je nog een link naar een pagina over Textiel, kleding en leer. Hier vind je een hoop regelgeving aangaande kleding bij elkaar.

 

Groet, Nynke

 

Sorry, niet helemaal duidelijk misschien. Ja ik wil de kleding graag laten controleren op kwaliteit. Ik heb al monsters ontvangen, maar lees ook verhalen over containers vol slechte kwaliteit terwijl de samples prima in orde waren.

 

De linkjes ga ik strakjes even doornemen, dank je wel!

 

Inmiddels heb ik van mijn transporteur begrepen (een NL bedrijf) dat hun agent in Peru wellicht iets weet. Maar dat ik me er niet teveel van moet voorstellen.

 

Misschien dat iemand nog iets weet over kosten voor dit soort diensten?

Link naar reactie
  • 0

Hallo:

 

Deze vorm van controle heeft mijns inziens enkel nut indien betaling op/na aankomst plaats vind, bijv. een gegarandeerde LC-betaling onder voorwaarde van positieve kwaliteitscontrole.

 

Echter ik neem aan dat de Peruaanse leverancier allereerst 100% vooruitbetaling bedongen heeft. Indien je antwoord hierop ja is, wat heeft de onafhankelijke kwaliteitscontrole bij aankomst dan voor nut? In dit geval zou ik deze achterwege laten en de goederen bij ontvangst direct controleren en eventuele afwijkingen direct melden met evt. foto's per email.

 

Mocht jou klacht door de leverancier niet erkent worden kun je alsnog een onafhankelijke kwaliteitscontrole laten uitvoeren. Maar goed deze gaat jouw bevinding waarschijnlijk bevestigen en dan?

 

Aldus ik zou voor in zee te gaan met deze leverancier referenties vragen, dan kun je ervaringen over geleverde kwaliteiten nagaan en misschien nog belangrijker hoe klachten opgelost worden. Mijn advies: hou het eenvoudig en bij géén vertrouwen géén zaken doen...

 

Groeten & Succes!

Bart

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Inmiddels heb ik de spullen al besteld en zijn ze in productie.

 

De vervoerder heeft al aangegeven (op basis van info van hun agent daar) dat kwaliteitscontrole niet

echt lekker loopt en betrouwbaar is.

 

Ik wilde graag de spullen laten controleren, voordat ze Peru zouden verlaten. Mocht er dan wat mis zijn dan

was het in elk geval het land nog niet uit.

 

Maar goed, ik heb alle vertrouwen in de leverancier, dus dan de controle achteraf.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.