• 0

Is de huidige advertentie markt kapot gemaakt ?

Wat is jullie mening of ervaring met verkopers die een advertentie proberen te verkopen voor in bijvoorbeeld een weekblad in jou Regio.

 

Zijn we de gladde verkopers zat, die met grote lease auto's voorkomen rijden bij de klant.

" Ik geef 10 cent korting op mijn brood, wegens de "crisis" maar de verkoper komt met een auto van 80 K voorrijden " aldus een bakker.

 

Moeten we tegenover de klant gaan zitten, NEE maar er juist naast!

Luisteren naar de klanten, kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen en welke budgetten heeft een bedrijf....

 

Waar houden jullie NIET van als iemand een advertentie wil verkopen en wat juist wel?

Wie gunnen jullie de sale, een gladde of klantvriendelijke verkoper?

 

Ben benieuwd naar jullie reacties!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De vraag is meer; Moeten we nog verkopers zijn of meer richting de adviseurs rol in een verkoop gesprek / techniek bij een klant.

 

Als je als verkoper bij een bakker binnenkomt met de "wat is het toch zwaar en crisis he" en dan wel met een auto van 80 K komen voorrijden, niet erg serieus wel...

Link naar reactie
  • 0

Als je voor de bakker een advertentie weet op te stellen waardoor zijn verkoop met 10% toeneemt, mag je best met een auto van 80k voor komen rijden.

 

Maar als je met een genereus gebaar 40% korting geeft op een advertentie, en de bakker verkoopt geen broodje extra ondanks de advertentie, dan kost het alleen maar geld.

 

Kortom wees de adviseur.

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een advertentieverkoper met een auto van 80K in deze tijd? Misschien zit hij nog aan en lease contract vast waar zijn uitgever niet van af komt? ;)

 

Als je je vraag richt op advertentieverkopers op basis van cold calls (de gladde): die hoeven wat mij betreft (lees betrof toen ik nog ondernemer was) niet langs te komen. In mijn beleving/herinnering bleven die maar doorzagen over het bereik/aantal abonnees en hoe nuttig het is om een advertentie te plaatsen. In het begin gaf ik ze nog een kop koffie, maar ervaarde dat ik ze dan nog moeilijker de deur uit kreeg. Leerde al snel om kort en bondig te zijn "nee, bedankt tot ziens" (aan de telefoon hetzelfde).

Mocht een verkoper wel zelf langskomen, dan verwacht ik van advertentieverkoper dat hij zich verdiept heeft in mijn branche en mij gericht advies geeft. Als advertentieverkoper denk je met de ondernemer mee welke (digitale) bladen/magazines interessant zijn voor zijn/haar branche. Dus: adviseur i.p.v. praatjesmaker.

 

Advertentieverkopers in het algemeen, mogen wat mij betreft in zijn geheel wegblijven. Als ondernemer mag ik er vanuit gaan dat je weet in welke branche je je begeeft en op welke doelgroep je je richt. Welke bladen/magazines van nut zijn voor jouw onderneming om de klant te bereiken. Dan heb je geen advertentieverkoper nodig, je belt zelf met betreffende uitgever! Als je daar als ondernemer niet uitkomt, benader je een marketeer die met jou een PR-strategie bepaalt. Uiteraard iemand die ook verstand heeft van digitale PR, want printed press is niet meer genoeg in dit tijdperk.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Wat verkoop je: oplage, distributie of bereik? Het aantal krantjes dat je drukt is niet relevant, het aantal krantjes dat je bezorgt is onbelangrijk, het enige wat telt is het aantal krantjes dat gelezen wordt. Bereik! Maar dat kunnen de meeste uitgevers niet hard maken, dus gaan hun verkopers met een half verhaal op pad.

 

Behalve bereik is ook autoriteit en relevantie van belang. Staat er iets in die krant dat werkelijk interessant is voor de lezer? Of wordt dat ding opgevuld met beschikbare troep? Persberichten van de lokale voetbalclub, winkelopeningen of andere adverteerdersmeerderij? Als jouw verkoper bereid is om mijn promotiepraatje af te drukken (gratis redactionele aandacht naast mijn advertentie) weet ik meteen dat je jouw lezer zo minacht dat je denkt dat-ie alles voor zoete koek aanneemt. Dan ben je je autoriteit kwijt en verlies je aan kracht als advertentiemedium.

 

In de huidige markt zijn veel uitgevers echter graag bereid om de redactionele onafhankelijkheid op te geven om maar meer te verkopen aan promotionele praatjesmakers, met als gevolg dat de lezers afhaken en de negatieve spiraal versterkt wordt. Versterkt, want er was al een negatieve spiraal gaande doordat adverteerders en lezers veel meer alternatieven hebben.

 

Maar degenen die de markt echt kapot maken, zijn de uitgevers zelf.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wij doen alleen de het maken van de kranten in Twente.

Wij hanteren altijd 60% advertentie en 40% zeer relevante redactie nieuws!

Ook kunnen de lezers nieuws insturen wat zij relevant vinden voor hun plaats, zo betrek je de lezers bij jou krant en die lezen dan ook automatisch de advertenties!

 

Oplage totaal zijn 210.00 kranten in Almelo, Hengelo en Enschede.

 

Wij hebben de DTP, drukken en verspreiding uit handen gegeven!

Onze kranten hebben een verspreiding graad van 92% gegarandeerd anders hoef ik de rekening niet te betalen!

 

Ik hou van opbouwende kritiek, daar kunnen we allen van leren!

Link naar reactie
  • 0

Wij doen alleen de het maken van de kranten in Twente.

Wij hanteren altijd 60% advertentie en 40% zeer relevante redactienieuws!

Ook kunnen de lezers nieuws insturen wat zij relevant vinden voor hun plaats, zo betrek je de lezers bij jou(w) krant en die lezen dan ook automatisch de advertenties!

 

Oplage totaal zijn (is) 210.00 kranten in Almelo, Hengelo en Enschede.

 

Wij hebben de DTP, (het) drukken en verspreiding uit handen gegeven!

Onze kranten hebben een verspreidingsgraad van 92% gegarandeerd anders hoef ik de rekening niet te betalen!

 

Ik hou van opbouwende kritiek, daar kunnen we allen van leren!

 

Hmmm, ik hoop toch wel dat de krant zelf zonder spel- en taalfouten uitkomt ;)

 

(sorry, kon het niet laten)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

Oplage: check!

Verspreiding: check!

Bereik: onbekend....

 

60% advertenties: da's HAH. Er is relatief weinig redactiebudget in HAH, maar daar kan creatief mee omgesprongen worden. User generated content is een alternatief, maar als je bv met content clusters werkt, kun je zowel adverteerders als lezers activeren om bij te dragen aan thema's over bv huisdieren, gezondheid, tuin, huisonderhoud, geldzaken, auto, gemeente en zelfs winkelen. Gebruik je website als stofzuiger!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TwaBla,

 

Wat bedoel je met HAH ?

 

We maken een weekblad in kleur, in verschillende gebieden, Almelo,. Hengelo en Enschede.

Iedere plaats heeft zijn eigen krant en nieuws / adverteerders, door plaatsing is mogelijk.

 

Natuurlijk komen er speciale bijlagen zoals, wonen, Auto, Uitgaan en trouwen.

Het is wel erg lastig om de website met steeds recente nieuws te voorzien, of heeft iemand hier een truc of applicatie voor zodat het meteen online komt ?

 

Zo leer ik steeds meer....

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0
Wat bedoel je met HAH ?

 

Ik gok 'huis aan huis' ;)

 

 

Het is wel erg lastig om de website met steeds recente nieuws te voorzien, of heeft iemand hier een truc of applicatie voor zodat het meteen online komt ?

 

LOL, ik weet niet of je je werkgever zo'n plezier doet met dit soort posts online... In één zin zeg je hier dat de journalisten die je hebt niet echt hun vak verstaan én dat je geen weet hebt van contentaggregatie en/of multi-channel publishing en CMS'en die dit aankunnen. Ik kan me niet indenken dat dat is wat je bedoelt met dit topic :)

Link naar reactie
  • 0

Als bedrijf een website maken, en een gooie Google Adwords campagne maken, SEO toepassen om hoog in de zoekresultaten te komen is als eerst meer van deze tijd.

 

Reden:

 

Je weet exact hoeveel mensen je advertentie zien.

Je weet exact hoeveel mensen op je advertentie klikken

Je weet exact hoeveel mensen voor conversie zorgen.

Je betaalt pas wanneer iemand op je advertentie klikt.

Elke keer dat je advertentie gezien word betaal je niet.

 

Dit ook omdat je dit met analyse programma's kunt zien dit is meer van deze tijd.

 

Meten = weten.

 

Maar natuurlijk geld dit niet voor een klein lokaal bakkertje :P

97% van de mensen gebruikt Google.

miljoenen tablets en smartphones hebben Google als standaard zoekmachine.

Een hoge positie in Google is dus erg belangrijk.

Geen optimalisatie = ondergelopen worden door je concurenten :)

Link naar reactie
  • 0
Wat bedoel je met HAH ?

 

het plaatselijke sufferdje waarvan wij er hier al op woensdag 3 tegelijk in de bus krijgen, 2 worden door dezelfde bezorger in een keer in de bus gestopt. Zit ik gelijk met een probleem dat ik niet weet welke ik eerst moet pakken dus schuif ik ze maar onder de salontafel en gaan ze meestal in het weekend ongelezen naar de sportclub. ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik woon niet meer in NL, dus misschien is de situatie niet zo maar door te trekken.

 

Maar op mijn brievenbus hangt zo'n sticker met de tekst 'geen reclame aub'.

 

Stel dat de verdeler toch zijn krantje post dan kan hij vanuit de overheid een stevige boete krijgen.

 

In het verleden heb ik voor een HAH bedrijf gewerkt. Meer dan 10 jaar geleden. En toen al had meer dan 50% van de bussen zo'n sticker. (Ik stond in voor het kwantificeren van het aantal brievenbussen zonder sticker, om zo de aantallen te bepalen voor de drukker en adverrteerders)

 

Dus het bereik hier is minder dan 50%. Hierover werd trouwens stevig gelogen tegen de adverteerders.

 

Ik zou absoluut nooit adverteren in een gratis krantje. Waarde = 0. Pure papierverspilling. Niet meer van deze tijd. Slecht voor mijn imago.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dus het bereik hier is minder dan 50%. Hierover werd trouwens stevig gelogen tegen de adverteerders.

 

 

Je hebt oplage, je hebt verspreiding en pas daarna bereik. In de brievenbus is verspreiding, geen bereik. Als de helft van alle huishoudens de krant bekijkt, heb je 25% mediabereik. En dan moet je nog maar hopen dat ze je advertentie zien.

 

Er wordt overigens landelijk onderzoek gedaan naar het bereik van HAH-kranten, en daaruit wordt afgeleid dat een gemiddelde uitgave door 60% tot 81% van alle huishoudens bekeken wordt. Dat is dus wel weer redelijk veel.

 

Voor liefhebbers, vaknieuws is hier te vinden. Wel handig als je je druk maakt over acquisitie en account-management en de advertentiemarkt. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als bedrijf een website maken, en een gooie Google Adwords campagne maken, SEO toepassen om hoog in de zoekresultaten te komen is als eerst meer van deze tijd.

 

Reden:

 

Je weet exact hoeveel mensen je advertentie zien.

Je weet exact hoeveel mensen op je advertentie klikken

Je weet exact hoeveel mensen voor conversie zorgen.

Je betaalt pas wanneer iemand op je advertentie klikt.

Elke keer dat je advertentie gezien word betaal je niet.

 

Dit ook omdat je dit met analyse programma's kunt zien dit is meer van deze tijd.

 

Meten = weten.

 

Maar natuurlijk geld dit niet voor een klein lokaal bakkertje :P

 

Hallo

 

Ik ben het volledig met je eens ivm meten=weten en dat het meer van deze tijd is om je online presence te hebben.

 

Maar ik ben het er niet mee eens dat je offline advertenties niet kan meten en niet meer werken, ik doe het voor 14 klanten van mij en met veel succes ( de concurentie heeft zelf de neiging om ons na te doen). Direct response marketing is het enige dat winstgevend is offline maar bitter weinig marketeers blijken dit te weten tot mijn grote vreugde ;D

 

Ik heb niets tegen online in tegendeel, ik leef al 4 jaar op online inkomsten stromen dus versta me niet verkeerd.

 

98% van de advertenties zijn gericht op nu kopers wat heel dom is want dat is maar 10% van alle kopers. Eerst denken ze er gewoon over na, dan beginnen ze rond te kijken, dan beginnen ze rond te vragen etc en het laaste stadium is de nu koper en die verleid je dan ook met de basis advertentie die je overal in die krantjes ziet maar niet overige 90%.

 

Die overige 90% wil juist geinformeerd worden over de mogelijkheden zodat zij een wel geinformeerde beslissing kan nemen... en dat moet je opvangen.

 

Eenders welke manier je toepast, SEO, SEA, offline ads het maakt niet uit welk medium je gebruikt of welke mix, het gaat erom wat je in je boodschappen zet en welke strategie erachter zit. Gewoon SEA doen omdat het nu in de mode is en morgen facebook ads kom je ook aan geen blijvend resultaat als je geen defitge strategie en boodschap hebt.

 

Dus als advies voor de advertentie verkoper zou ik de drempel verlagen en hun voorstellen om een gratis test "direct response" advertentie te plaatsen die jullie samen schrijven dan kan je meten hoeveel de advertentie heeft opgebracht.

 

Hoe doe je dit? vb stel je verkoopt cameras, iedereen adverteert op dezelfde manier. Hier is mijn lijst met cameras met prijs en enkele specificaties zoals pixels etc en dat is het. Hier is mijn naam mijn product en koop maar.

 

Mensen die nog niet 100% zeker zijn hebben daar niets aan op dat moment, zij zijn veel beter met een rapport die je op je website plaats die hun in 10 of 5 stappen uitlegt hoe ze best hun camera kiezen, wat zijn nu juist pixels, stabilisator, flash memory, vast geheugen, gebruik je het op vakantie etc? Gebruik je het voor sportevenement dan gebruik je best een camera met deze opties, gebruik je het enkel voor kerstmis en nieuwjaar dan heb je niet zo veel nodig... heb je den biiber dan moet er stabilty optie etc

 

Op deze manier verlaag je de drempel om de volgende stap te nemen in het annkoop process, je hebt meer vertrouwen en je hebt ondertusen hun email en naam voor de opvolging en zij er maar zeker van dat je veel camers gaat verkopen. Dit weet ik uit eigen ervaring.

 

Nu weet je hoeveel mensen jouw rapport hebben gedownload en als je het slim aanpakt ook hoeveel er effectief klant zijn geworden, in het rapport kan je een coupon steken voor een gratis iets of korting bij hun eerste aankoop zodat je weet hoeveel klant worden via je rapport.

 

Hetzelfde met online, de meeste ondernemers springen op het medium maar de strategie en de boodschap is ondermaats het enige verschil hier is dat het medium nog niet is verzadigd zoals bij offline advertenties en heb je meer success met een ondermaatse boodschap. Nu is SEA heel populair maar dat zal in NDL in de komende jaren anders zijn eens dat iedereen het gebruikt want dan word het ook veel duurder en gaan ze weer ergens anders op springen tot het niet meer gaat, dat is er nu met de offline ads gebeurt. Maar daar ligt juist de kans voor iedere snuggere ondernemer.

 

Als ad verkoper een heel andere skill moeten bijleren en dat is direct response marketing, je kan zelf een deal afspreken zoals mijzelf om een deel van de winst te delen zodat ze enkel betalen als ze winst hebben en dat zorgt ervoor dat jij ook je job serieus moet doen :) adviserend is beter dan verkopen maar hun effectief lead generators brengen die hun op commande zoveel klanten opbrengen is nog beter. Met de gratis test kan je uitmaken of hoeveel het gaat kosten om x aantal klanten te verkleiden.

 

Ik kan je nog tientallen voorbeelden geven maar de tijd is er niet vanavond. Ik kan je wel nog tips geven om dit goed te doen werken, geef maar een seintje als je er er iets mee wil doen.

 

David

 

ps. voor de zeikers over schrijffouten, I don't care about grammar I only care about results, massive results.

Link naar reactie
  • 0

Direct response marketing is het enige dat winstgevend is offline maar bitter weinig marketeers blijken dit te weten tot mijn grote vreugde ;D

 

Zo selecteer je je klanten vanzelf. Wat resteert zijn de opdrachtgevers die geloven in dit soort warpraat.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Direct response marketing is het enige dat winstgevend is offline maar bitter weinig marketeers blijken dit te weten tot mijn grote vreugde ;D

 

Zo selecteer je je klanten vanzelf. Wat resteert zijn de opdrachtgevers die geloven in dit soort warpraat.

 

 

De top spreekt altijd wartaal in de oren van de rest.

 

Ik begrijp dat je als moderator buiten de regels doen respecteren interactie moet stimuleren, maar hier insinueer je dat ik dit dit uit mijn duim zuig om klanten te werven, niet nodig ik werk enkel op aanbeveling anders had ik mijn handtekening en mijn website wel geplaatst.

 

Ik wil de mensen helpen maar enkel met advies dat echt werkt en niet wat men ergens heeft gelezen in een boek post of artikel geschreven door journalisten, moderators, wannabee gur's of bloggers die nooit een bedrijf succesvol hebben opgebouwd, laat staan iemand anders zijn bedrijf doen groeien.

Link naar reactie
  • -1

Wie leest nog een HAH blad?

Juist! 70 plussers.

 

Zoek je potentiële adverteerders hier:

 

- busreizen naar Lourdes

- Gebit herstellers

- klusjesdiensten

- incontinentie produkten

 

Willen de heren die op ieder topic reageren om zichzelf en hun vele links in de kijker te werken, aub ophouden.

Het aantal topics dat hierdoor verpest worden, is niet meer te tellen.

 

Dit is een ondernemersforum geen persoonlijke marketingplek.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.