• 0

Maak je kans op een financiering van de bank voor een bedrijfsovername ?

Stel een bedrijf is te koop voor 50.000 heeft goede omzetcijfers etc. 50.000 is faire prijs.

Je hebt zelf geen 50.000 maar bv wel 10.000 = 20%

Hoe zijn je kansen dat je een financiering kunt krijgen voor de overige 40.000 ? waar zit de grens zegmaar, als je 50% van het bedrag hebt sowieso , 10% niet te doen. Weet iemand dit ongeveer ?

 

Oh Ja ook in het geval dat je geen ervaring hebt met ondernemen. wel deze richting studeert, en geinteresseerd bent ed. En het is een bedrijfsovername natuurlijk dus alles staat al min of meer en loopt gewoon goed.

 

Oh en bij welke banken kun je terecht, en is het BBMKB hierbij van toepassing of niet, omdat het een overnamen is, meer n investering...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij een bedrijfsovername zijn voor een bank twee zaken zeker van belang, ben jij als overnamekandidaat in staat het bedrijf verder te leiden en is het over te nemen bedrijf in staat om na overname de overnameprijs op redelijk korte termijn op te hoesten.

 

Dus zorg ervoor dat je bij de kredietaanvraag een perfecte presentatie van jezelf hebt waaruit blijkt dat jij een perfecte overnamekandidaat bent en zorg ervoor dat historische en toekomstige resultaten vaan het bedrijf laten zien dat de cash flow voldoende is om winstuitkeringen te doen waaruit de financieringslasten voldaan kunnen worden.

 

Je kunt je financieringsvraag bij willekeurig welke bank indienen

 

Houdt er echter wel rekening mee, dat als je geen ondernemerservaring hebt, dus ook geen ervaring in de branche waarin je je gaat begeven, je weinig kans maakt dat een bank de overname gaat financieren. Het risico van default is dan veel en veel te groot.

Link naar reactie
  • 0

Bij een bedrijfsovername zijn voor een bank twee zaken zeker van belang, ben jij als overnamekandidaat in staat het bedrijf verder te leiden en is het over te nemen bedrijf in staat om na overname de overnameprijs op redelijk korte termijn op te hoesten.

 

Dus zorg ervoor dat je bij de kredietaanvraag een perfecte presentatie van jezelf hebt waaruit blijkt dat jij een perfecte overnamekandidaat bent en zorg ervoor dat historische en toekomstige resultaten vaan het bedrijf laten zien dat de cash flow voldoende is om winstuitkeringen te doen waaruit de financieringslasten voldaan kunnen worden.

 

Je kunt je financieringsvraag bij willekeurig welke bank indienen

 

Houdt er echter wel rekening mee, dat als je geen ondernemerservaring hebt, dus ook geen ervaring in de branche waarin je je gaat begeven, je weinig kans maakt dat een bank de overname gaat financieren. Het risico van default is dan veel en veel te groot.

 

Bedankt voor je reactie!

 

Wat bedoel je met het risico van default ?

 

Ik heb inderdaad geen ondernemers ervaring, ook niet in die specifieke branche.

Ik studeer wel bedrijfseconomie. En wil graag beginnen met ondernemen.

 

Het overnemen van een goed lopend bedrijf leek mij uitermate interessant, omdat het bedrijf al staat, er is al een klantenkring er is al een systeem, er zijn al leveranciers etc etc. Hierdoor denk ik dat ik zeer veel kan leren over alle faccetten van ondernemen. En tevens kansen kan zien waar er in de kosten gesneden kan worden en waar er dingen efficienter kunnen.

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je met het risico van default ?

Dat het bedrijf "linksaf gaat" m.a.w. zich op een dusdanige wijze ontwikkelt, dat de bank gedwongen is het krediet op te zeggen om schade voor de bank als zoveel als mogelijk te beperken.

 

 

Ik heb inderdaad geen ondernemers ervaring, ook niet in die specifieke branche.

Ik studeer wel bedrijfseconomie. En wil graag beginnen met ondernemen.

 

Als je wil beginnen, moet je zelf de risico's dragen. Bank zal alleen geïnteresseerd zijn, als jij een bewezen track reccord kan laten zien.

 

 

Het overnemen van een goed lopend bedrijf leek mij uitermate interessant, omdat het bedrijf al staat, er is al een klantenkring er is al een systeem, er zijn al leveranciers etc etc. Hierdoor denk ik dat ik zeer veel kan leren over alle faccetten van ondernemen. En tevens kansen kan zien waar er in de kosten gesneden kan worden en waar er dingen efficienter kunnen.

 

Jij wil het je wel erg makkelijk maken als ondernemer. Probeer eerst eens zelf iets van de grond te krijgen, is veel leerzamer voor latere periodes, dan e.e.a."in de schoot geworpen te krijgen"

Ik chargeer hier bewust, maar ik denk dat je me wel begrijpt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.