• 0

Advertising derden in mijn newsletter

Hallo,

 

Ik verkoop vakanties (wandelreizen, hotelarrangementen) in een niche markt. Nu kreeg ik van een hotel (waar ik al mee samen werk) de vraag of de mogelijkheid bestaat om in mijn newsletter te ‘adverteren’ en een link op mijn website te krijgen (ik heb op de homepage een ‘vakantie tip van de week’).

 

Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik dat wel wil. Ik kan er eenmalig een x bedrag voor vragen (geen idee hoeveel) – maar dan? Wat is de toegevoegde waarde voor mij? Dit hotel is met hun aanbod ook op andere soortgelijke websites vertegenwoordigd. Dus heel onderscheidend is het niet.

 

Als ik het al doe, zou ik vragen om een arrangement samen te stellen, wat zó alleen bij mij geboekt kan worden.

 

Maar ik twijfel... ik zie nl. alleen voordeel voor het hotel en niet voor mij. Of niet?

 

 

P.S.

Dit hotel vraagt natuurlijk heel bewust ook naar een link op mijn homepage: ik sta met bijna alle (ook voor het hotel) relevante zoekwoorden en –teksten op de 1e pagina van google.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Als ik het al doe, zou ik vragen om een arrangement samen te stellen, wat zó alleen bij mij geboekt kan worden.

 

 

Zij menen blijkbaar dat ze meer aan jouw klanten kunnen verkopen dan het arrangement dat je reeds aanbiedt. Een win-win is dan dat jullie met elkaar praten en dat zij in overleg met jou hun aanbod verder uitbreiden op basis van shared-revenue die voor jullie beiden aantrekkelijk is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een win-win is dan dat jullie met elkaar praten en dat zij in overleg met jou hun aanbod verder uitbreiden op basis van shared-revenue die voor jullie beiden aantrekkelijk is.

Sorry, maar dat begrijp ik niet.... Waarom is dit een win-win situatie?

Link naar reactie
  • 0

Een win-win is dan dat jullie met elkaar praten en dat zij in overleg met jou hun aanbod verder uitbreiden op basis van shared-revenue die voor jullie beiden aantrekkelijk is.

Sorry, maar dat begrijp ik niet.... Waarom is dit een win-win situatie?

 

Dan verdien je er beide aan, als je iets in de richting van inkomstendeling doen.

 

Ik denk dat de richting van Twa de juiste denkrichting is: blijkbaar zien zij brood in jouw doelgroep. Voor jou is nu de uitdaging om dat zó vorm te geven, dat jij er ook beter van wordt. Dan kan in de vorm van directe betaling voor de advertenties, maar, en daar doelt TwaBla op, er zijn veel creatievere manieren zodat je duurzamer een samenwerking op kunt zetten waar je beide meer aan hebt. Een beter aansluitend gezamenlijk aanbod bijvoorbeeld, waar zowel die adverteerder als jij meer aan hebben.

Link naar reactie
  • 0

Zij verkopen overnachtingen die jij (als onderdeel van een arrangement) doorverkoopt. Ze zien nu dat jij hoog scoort in Google op hun naam, dus willen ze meer. Ze bieden aan een advertentie te plaatsen, en jou te betalen in de vorm van een eenmalig bedrag of wellicht zelfs een bedrag per tijdseenheid.

 

Jij aarzelt.

 

Vandaar de suggestie om iets te bedenken wat meer in jouw straatje past, meer uniek is. En dat als aanvullende aanbieding in jouw aanbod mee te nemen.

 

Uiteindelijk is het een rekensom. Kun je meer verdienen aan een standaard advertentie, een extra arrangement met marge voor jou of simpelweg aan clicks? En gaat dat niet ten koste van andere aanbiedingen?

 

Linksom of rechtsom: het is een goed teken dat jouw bereik aantrekkelijk is voor zulke aanbieders. Maar het blijft jouw keuze wat het beste uitkomt natuurlijk. Misschien vind je dat hotel wel helemaal niet zo interessant voor je klanten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.