Bij deze vraag ik hulp, voor het opzetten van een stichting met de boven vermelde naam.

Hulp in de vorm van wat te doen en hoe. Daar ik in het runnen van een stichting niet bekend ben.

De situatie is dat ik momenteel elk weekend 8 tot 12 Filipijnse au pair meisjes over de vloer krijg. Ze slapen, eten en douchen bij ons. Deze meisjes werken door de weeks erg hard voor niet al te veel geld. En vaak moeten ze een groot deel van hun inkomen oven maken naar de familie. In het weekend of vakanties zijn ze vaak vrij. Maar waar moeten ze dan naar toe? Bij ons hebben ze een ontmoeting plaats. En krijgen ze te eten wat ze veelal in de Filipijnen eten (geen hollandse kost).

Vaak organiseren we ook uitjes voor hen.

Het is gestart met een aantal meisjes. Maar het worden er natuurlijk steeds meer. Ik weet niet waar het naar toe groeit.

Ik weet alleen dat het op den duur niet meer door ons op te brengen is.

Nu bekostigen we vaak alles zelf nog. Maar ben op zoek naar oplossing daarvoor.

360.thumb.JPG.416174948548c5485432a014083985ef.JPG

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32727-stchting-filipijnse-au-pair-meisjes/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Wil je met deze faciliteiten geld verdienen (commerciële insteek dus onderneming en geen stichting?) of, zoals de term (rechtsvorm) stichting doet vermoeden, non profit doen? In het laatste geval is dit forum misschien niet de juiste plek voor je vraag omdat het niet met ondernemen te maken heeft. Bovendien is je vraag wel heel erg algemeen. Je vraagt in feite hoe je een stichting moet opzetten en bekostigen. Het eerste daar kan de site van KVK je mee helpen, het tweede is iets wat je volgens mij zelf moet invullen.

PS. er staan wel heel veel blanco regels in je bericht.

• 0

Ik vind het op zn zachts gezegd een klein beetje vreemde vraagstelling. Wat moet een vloerverwarmingswebsite met 12 au pair meisjes uit PH?

Ze werken voor je? Volgens mij mag dat niet eens.

Mijn ervaring is dat de dames heel goed op zichzelf kunnen passen, nederland goed gevuld is met mensen die ook engels spreken.

Mijn vraag zou zijn, vanwaar deze belangstelling voor PH au pair meisjes ? Beetje vreemd voor iemand van 49 met een vloerverwarmings website...

• 0
Gast Verwijderd account

Ik vind het op zn zachts gezegd een klein beetje vreemde vraagstelling. Wat moet een vloerverwarmingswebsite met 12 au pair meisjes uit PH?

Mijn ervaring is dat de dames heel goed op zichzelf kunnen passen, nederland goed gevuld is met mensen die ook engels spreken.

Mijn vraag zou zijn, vanwaar deze belangstelling voor PH au pair meisjes ? Beetje vreemd voor iemand van 49 met een vloerverwarmings website...

Nu je het zegt Paul....

Hij neemt ze mee naar Parijs!! Mag ik ook mee??!

En zo arm zijn ze ook niet op de foto's vind ik, ik zie diverse fotocameras en zelfs oortjes van een iPod ...:)

Danny

• 0

Beste TS kan toch naast zijn bedrijf een tweede activiteit beginnen, gelet op het vestigingsadres (Europalaan in Utrecht) kan me voorstellen dat hij zich misschien zorgen maakt over mensen met verkeerde bedoelingen :P

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Hallo mensen,

Niet zo kort door de bocht a.u.b.

Ik heb het er zeer duidelijk neer gezet. En zoals het er staat, zo is het ook.

Niemand werkt er voor mij. Ze hebben een goede band met mijn vrouw (ook Filippijnse).

• 0

dit topic gaat om een andere reden op slot. HL is bedoeld voor ondernemers en we willen voorkomen dat stichtingen hier hun vragen gaan posten omdat dat buiten de ondernemers-scope van HL ligt.

Meer info is wellicht verkrijgbaar via www.verenigingen.nl of www.stivers.nl.

groet

Joost

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar