Hoe vaak sport jij als ondernemer per week?

Aanbevolen berichten

Hoewel ik het heel moeilijk vind om de dagelijkse werkzaamheden 2x per week even aan de kant te schuiven voor de sportschool, merk ik dat ook het ondernemen baat heeft bij een goed sportschema.

Lichamelijk en mentaal ben ik gewoon beter in vorm wanneer ik sport. Mij doel is dan ook 2x per week fitness en elke avond een lange wandeling met de hond.

 

Ook hier wordt teveel de nadruk op sport gelegd en te weinig op het voedingspatroon. Eet regelmatig en eet gezond, dat is veel belangrijker dan overtollige calorieën verbranden. Als je gezond eet heb je namelijk niet zoveel overtollige calorieën te verbranden.

 

Vergeet niet dat het heel belangrijk is om minstens 2/3 x per week je hartslag flink omhoog te sporten. Dat lukt je niet met alleen gezond eten. ;)

Link naar reactie

Altan, je hebt behoefte aan structuur en de slechte eetgewoonten heb je zelf (ook) al benoemd. Ik zou gewoon beginnen met twee vaste pauzemomenten op een dag inbouwen om te lunchen/dineren en bewegen. Was, poets of stofzuig jij nooit auto's? En woonwerkverkeer? Groepsgewijs sporten heeft tenslotte ook een sociaal aspect.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Altan, je hebt behoefte aan structuur en de slechte eetgewoonten heb je zelf al benoemd. Ik zou gewoon beginnen met twee vaste pauzemomenten op een dag inbouwen om te lunchen/dineren en bewegen. Was, poets of stofzuig jij nooit auto's? En woonwerkverkeer? Groepsgewijs sporten heeft tenslotte ook een sociaal aspect.

 

Groet,

 

Highio

 

Nee dat doe ik zo goed als nooit. Alleen heel soms de binnenkant snel stofzuigen. (1 min) Buitenkant maak ik nooit schoon ookal zit er modder op. Ik heb wellis meegemaakt dat er een stuk lak eraf viel na het schoonmaken. Kosten laten maken: 200 euro cash.

 

En vaste pauze tijden heb ik niet als er klanten komen. Mensen willen meestal snel wegwezen. Kopen en wegwezen. Ik praat ook nooit zomaar met klanten. Bijv over het leven natuur ofzo. Doe ik nooit. Direct aangeven hoe de auto in elkaar zit en klaar.

 

 

Even offtopic:

 

Laatst kwam een marokaanse klant langs , die gast zegt dat zijn zoon kanker heeft , met als reden: ik wil 10 euro van de prijs af. Ik heb geen cent van de prijs afgehaald.

 

HAHA , dat was wel grappig.

 

Vandaag nog toevallig , een afrikaanse exporteur , hij zegt dat hij zijn geld thuis heeft vergeten , daarom wilt die 10 euro van de prijs af om beetje diesel te tanken. Ik zei nee heb je pech. Hij zei toen ik wil het niet meer blablabla , hij had vorige keer al wat aanbetaald , toen zei ik ja is goed geen probleem , je hebt me 3 dagen laten wachten (reservering) dat kost dan 150 euries. Toen zei die oke verkocht. Ik heb daar dus ook geen cent van de prijs afgehaald.

 

Afrikanen hebben aparte onderhandeling technieken. Je moet niets geloven van wat die gasten zeggen. Elke keer als die gaste praten zeg ik constant tegen mezelf: Hij liegt , hij liegt, hij liegt. lol. Hun zijn slimmer dan de duivel. haha

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Altan, je hebt behoefte aan structuur en de slechte eetgewoonten heb je zelf al benoemd. Ik zou gewoon beginnen met twee vaste pauzemomenten op een dag inbouwen om te lunchen/dineren en bewegen. Was, poets of stofzuig jij nooit auto's? En woonwerkverkeer? Groepsgewijs sporten heeft tenslotte ook een sociaal aspect.

 

Groet,

 

Highio

 

Nee dat doe ik zo goed als nooit. Alleen heel soms de binnenkant snel stofzuigen. (1 min) Buitenkant maak ik nooit schoon ookal zit er modder op. Ik heb wellis meegemaakt dat er een stuk lak eraf viel na het schoonmaken. Kosten laten maken: 200 euro cash.

 

En vaste pauze tijden heb ik niet als er klanten komen. Mensen willen meestal snel wegwezen. Kopen en wegwezen. Ik praat ook nooit zomaar met klanten. Bijv over het leven natuur ofzo. Doe ik nooit. Direct aangeven hoe de auto in elkaar zit en klaar.

 

 

Even offtopic:

 

Laatst kwam een marokaanse klant langs , die gast zegt dat zijn zoon kanker heeft , met als reden: ik wil 10 euro van de prijs af. Ik heb geen cent van de prijs afgehaald.

 

HAHA , dat was wel grappig.

 

Vandaag nog toevallig , een afrikaanse exporteur , hij zegt dat hij zijn geld thuis heeft vergeten , daarom wilt die 10 euro van de prijs af om beetje diesel te tanken. Ik zei nee heb je pech. Hij zei toen ik wil het niet meer blablabla , hij had vorige keer al wat aanbetaald , toen zei ik ja is goed geen probleem , je hebt me 3 dagen laten wachten (reservering) dat kost dan 150 euries. Toen zei die oke verkocht. Ik heb daar dus ook geen cent van de prijs afgehaald.

 

Afrikanen hebben aparte onderhandeling technieken. Je moet niets geloven van wat die gasten zeggen. Elke keer als die gaste praten zeg ik constant tegen mezelf: Hij liegt , hij liegt, hij liegt. lol. Hun zijn slimmer dan de duivel. haha

 

afrikanen kunnen wel goed sporten :P

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Helemaal met die internist eens. Ook hier wordt teveel de nadruk op sport gelegd en te weinig op het voedingspatroon. Eet regelmatig en eet gezond, dat is veel belangrijker dan overtollige calorieën verbranden. Als je gezond eet heb je namelijk niet zoveel overtollige calorieën te verbranden.

Koop je boodschappen ook niet bij de supermarkt zo ver mogelijk, hier is het meeste vergiftigd met enorme hoeveelheden suiker en zout. Koop bij de bakker en de groenteboer, eventueel de slager (beter geen vlees).

Eet drie keer daags op vaste tijdstippen een stevige maaltijd en verder niets tussendoor.

 

Bewegen is uiteraard gezonder dan niet-bewegen. Maar om vet te verbranden zul je meer dan een uur moeten bewegen op 70% van je maximum. En dat is aardig inspannend en kost dus veel tijd.

ik had het niet beter kunnen schrijven.. ;)

 

ik ben wel van mening dat tussendoortjes best mogen, mits verantwoord.

vergeet ook dat er light- of vetarme- producten bestaan, dat is ook onzin.

 

ik sport zelf één keer in de week, twee uurtjes Aikido, ook goed voor de geest. ;D

ik werk meestal 6 volle dagen, nooit voor 19.00 thuis, sporten komt er vaak niet van.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Ik ga nu nog nog een uurtje hardlopen, heerlijk weer er voor.

Vandaag toch zeker 10km. gefietst, door de auto te laten staan.

 

En morgenmiddag ook weer sporten, staat in de agenda. :)

 

En als het mogelijk is, nog een halve marathon dit jaar.

Ben na de CPC even uit de running geweest met een knieblessure.

 

Link naar reactie

Stond afgelopen week nog een onderzoek van het UMCG in de krant dat fietsen veel beter is voor het cardiovasculaire systeem dan wandelen. De voorgeschreven 20 minuten wandelen per dag helpt nauwelijks, alleen als je normaal niets doet heeft dit in het begin iets effect.

Fietsen daarentegen verbrand veel meer calorieën, tegen de wind in kost kracht en dus energie. Fietsen is ook nog eens minder belastend voor spieren en gewrichten.

Link naar reactie

Ik heb een redelijk gewone fiets met 7 versnellingen. Het Halve Zolen Pad loopt van oost naar west, dus ik heb soms 2x op dezelfde dag wind mee of tegen. Als er helemaal geen wind is kan ik ook op de "7" draaien, mits het vlak is. Er zitten een paar stukken "vals plat" in, waarop je echt moet terug schakelen. Ik heb ook al een keer met die storm gewoon gefietst an toen moest ik schakelen tussen 4 en 5. Qua tijd maakt dat toch ook niet zoveel uit. Mijn kortste tijd over 9,5 km was 18 min en de langste 23 min. Maar dat doet de wind dus. Je bent wel helemaal doornat als je zo tegen je top aan fietst. De laatste weken heb ik echter ook veel dom handwerk te verrichten, waarin je ook kunt knallen. Ook daarin wordt je handiger. Het geheim zit dan in het oefenen met je linkerhand, zodat die evenveel taken kan uitvoeren als je rechter hand. Dan heb je dus 2 rechter handen en kun je i.p.v. 500 per uur opstomen naar 600 - 650 per uur. Ook dat is topsport en al is het deels zittend, je valt ook daarvan af.

Link naar reactie

Ik fiets ongeveer 2 uur van en naar de kinderopvang vijf dagen per week. Verder fiets ik meestal, want ik ben (bewust) niet in het bezit van een auto. Ik doe daar naast 4 uur per week aan krachttraining, en 2 uur aan tai chi.

 

Het valt me in mijn omgeving vaak op dat mensen erg weinig krachttraining doen, en heel veel nadruk willen leggen op elke 20 minuten die ze wandelen of fietsen. Er zijn zoveel voordelen aan krachttraining, daar kun je heel veel aan hebben.

Link naar reactie

Sportschool heb ik geprobeerd maar dat is niets voor mij. Het zal allicht aan mij liggen maar ik vind het bovenal saai. Ik ben meer iemand voor een groepsport (zo heb ik vroeger redelijk fanatiek gevoetbald in de zaal).

 

Voetbal is echter weer wat lastig in mijn tegenwoordige werkschema te proppen, dus we zijn fanatiek aan het wandelen geslagen. Mijn wederhelft en ik 'verbranden' heel wat kilometers onder onze voeten. Vaak minimaal anderhalf uur en dat 3 a 4 keer in de week. Dat zijn effectief heel wat kilometers. En dan merk je het verschil zonder meer.

 

Plus het is ook nog eens harstikke gezellig en dient vaak onbewust als brainstorm sessie, we doen regelmatig hele goede ideeën op tijdens onze wandeltochten.

 

Da's met recht het nuttige met het aangename combineren :)

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

Vroeger veel gelopen met de honden, maar die zijn er niet meer. Af en toe fiets ik naar de winkel... that's it.

Sporten om af te vallen of op gewicht te blijven is niet zo en issue bij mij (1,80/60kg), maar dag in dag uit zitten voor de pc is natuurlijk killing voor je lichaam. Dus ik doe af en toe (halfhartig) wat oefeningen in huis en hoop dat er gauw weer tijd is voor een hond met wie ik dan wel naar buiten 'moet'. ;) Ik denk nl. dat minimaal 1 uurtje per dag lopen in de buitenlucht het beste is.

 

P.S.

Mijn wederhelft houdt helaas niet van wandelen en met anderen vast afspreken wil ik niet, omdat ik flexibel wil blijven wanneer ik wel of niet wil wandelen.

Link naar reactie

Mijn wederhelft houdt helaas niet van wandelen en met anderen vast afspreken wil ik niet, omdat ik flexibel wil blijven wanneer ik wel of niet wil wandelen.

 

Dat je flexibel wil blijven snap ik, heb ik zelf ook. Wel heb ik enkele mensen in mijn omgeving gezocht en gevonden die ook (on)regelmatig willen wandelen of fietsen. Geen vaste afspraken maar per keer kijken wat er kan. Zo wandel ik af en toe met een collega-ondernemer (andere branche) en met iemand die in dezelfde branche werkt als ik maar geen ondernemer is. Leuke is dat we al snel een kilometertje of 20 weglopen - als we tijd hebben, dus wanneer het ons beiden uitkomt en we onderweg heel wat te praten/sparren hebben.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.