• 0

Plan is af, site is af, doelgroep helder maar wat is de volgende stap?

Hallo,

 

Ik ben een organisatiebureau aan het opstarten puur gericht op kinderen. Ik wil Kinderfeesten, Kraamfeesten en Kinderopvang op Locatie organiseren en zit volop in de opstartfase. Ik heb inmiddels een verkort ondernemingsplan geschreven (geen geld van de bank nodig, dus alleen bedoeld om mijn plannen helder te krijgen), mijn website is online, promotie materiaal gedrukt, alleen loop ik nu vast bij mijn vervolg stap. De promotie middels posters en flyers wil ik uitstellen tot na de zomervakantie en twitter en facebook lopen inmiddels prima. Wat voor stap kan ik nu het beste maken? Ik wil de eerste contacten gaan leggen maar weet niet goed hoe, ik wil bekendheid gaan ontwikkelen maar weet niet goed hoe ik wil laten zien dat ik er ben maar weet niet goed hoe, ik wil mijn diensten aan de man gaan brengen maar weet niet goed hoe...

 

Heeft iemand een goede tip voor mijn vervolgstappen? Ik heb een zo genoemde black-out!

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Sarah

poster_Hoeraaa.thumb.jpg.b15303d3a3a11d04ac0aec6bc445c220.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Met de drie diensten richt ik mijn tot de (boven)modale gezinnen en met de kinderopvang op locatie richt ik mij ook tot de zakelijke markt. Denk aan bedrijven die evenementen, bedrijfsfeesten, en huwelijken organiseren, allemaal situaties waar kinderopvang ideaal kan zijn.

 

Groeten Sarah

Link naar reactie
  • 0

Het komt op mij over alsof je je marketingplan nog niet af hebt?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het is sowieso belangrijk dat je on line goed aanwezig bent en bij diverse starpagina's in jouw business een link plaatst.

 

Off line marketing.... Zomaar een paar gedachten:

 

- in modale woonwijken gaan flyeren (huis aan huis of bij creches en (kleuter) basisscholen)

- in dezelfde wijken bij de kraamverzorgers / verloskundigen iedereen met een behoorlijke buik flyer overhandigen

- dure baby-/kinderboetieks; velen hebben ook een website. Wellicht kun je met hen een barterdeal (win-win situatie) aangaan?

- weddingplanners folder sturen en na korte tijd bellen voor interesse peilen/plannen kennismakingsgesprek

- idem bij event organisaties; bedrijven besteden vaak uit, richten zich nauwelijks op kinderen als personeel incl. partner een uitje heeft

- BN'ers benaderen die zitten wel vaker met "wat te doen met de kids" (hoe luxer hoe beter). Velen zijn te vinden op social media (inventariseer wel even of ze vader/moeder zijn of worden) ;)

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Dag Sarah,

 

Voor kinderopvang op locatie zou je beurslocaties en evenementenbureaus kunnen benaderen. Bij veel beurzen is er wel behoefte aan kinderopvang (volgens mij doet SKON ook zoiets). Verder wellicht bij bruiloften, trouwlocaties etc.

 

Ik vind overigens de term "babyborrel's" (nog los van de 's) op je poster zelf niet zo geslaagd.....

 

Mogelijk kun je ook kijken of jouw initiatief in een van de bladen gericht op gezinnen met kinderen wat aandacht kan krijgen?

 

succes!

 

Marjan

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Babyborrel's is juist een hele goede naam. Temeer daar onder het kopje extra's ook wijn besteld kan worden. :P

 

Ik zelf vind de website nogal rose/paars overkomen. Uiteraard is zoiets persoonlijks, maar toch.

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nu je het zegt.... Events zijn met name op meisjes gericht de meeste foto's ook. Geen stoere mannenfeesten?

- piratenfeest

- survivallen

- schatgraven

- spook/-griezel feest

- ridders en drakenfeest

- spiderman of science fiction

Vinden meisjes (tomboys) ook leuk ;)

Andersom zijn meisjesfeestjes voor jongens (hoe jong dan ook) "stom" (als ik naar mijn neefjes luister)

 

Tot welke leeftijd wil je feestjes organiseren? Gezien je event tot ca. 8 jaar. Juist daarboven wordt het moeilijker om "iets" te bedenken. Maar... vanaf 10-14 jaar zijn heuze discoparties een hit !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Wat een hoop interessante berichten allereerst mijn dank!

 

De promotieacties heb ik goed in mijn marketingplan beschreven maar het lijkt mij in geval van particuliere benaderingen beter in september te starten. (dit wegens de vakantie) De zakelijke klanten kan ik wel alvast benaderen en deze regentijd is eigenlijk wel een prima periode

 

@marjan. De term Babyborrel heb ik bewust gekozen om af te rekenen met het soms "stoffige'karakter dat een kraamfeest heeft. Bij een online marktonderzoek kwam de term babyborrel als "winnaar'' uit de bus, een borrel is vaak spontaan, jeugdig en gezellig!

 

@Mikky Vrolijk (kermie) De kraamzorg vind ik een uitstekende onderneming om te gaan benaderen. Zij zien inderdaad veel gezinnen die een kindje verwachten en kunnen een goede promotie voor mij zijn! De bnners zijn een leuke bijkomstigheid die ik verder ga uitwerken. Ik heb in het verleden vaak met deze leuke groep mensen mogen werken maar oooh wat kunnen ''ze'' lastig zijn :-) Winkels ben ik al aan het benaderen maar alle suggesties helpen. Bedankt!

 

@ Landzaat Fijn dat je de term Babyborrel prima vind ikzelf sta er ook achter. De site is idd erg roze, ik heb inmiddels 3 lay-outs geprobeerd en vind deze lekker vrolijk. Ik richt me voornamelijk op de vrouwelijke doelgroep en denk dat mijn site daarbij aansluit.

 

 

Dank voor de reacties tot zover.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even een opmerking in een nieuwe richting: weet je zeker dat je je activiteiten onder deze naam kunt uitvoeren? Sta je bijvoorbeeld onder deze naam ingeschreven bij KvK?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me inderdaad af of je nagegaan bent, of je met deze beoogde naam geen inbreuk maakt op bestaande handelsnamen en/of merken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Vraag of iemand voor je een google adwords campagne wilt maken.

Iemand die gecertificeerd is en alle hulp programma's gebruikt!

 

En optimaliseer je website op een aantal zoekwoorden. Dan komen mensen vanzelf bij je :)

 

97% van de mensen gebruikt Google.

miljoenen tablets en smartphones hebben Google als standaard zoekmachine.

Een hoge positie in Google is dus erg belangrijk.

Geen optimalisatie = ondergelopen worden door je concurenten :)

Link naar reactie
  • 0

Hi

 

Zeer goede suggesties hierboven, ik zou bij enkele dure baby winkels, kinder winkels allerlei gaan die redelijk succesvol zijn en vragen of zij jou dienst niet willen aanraden aan hun bestaande klanten in ruil voor een deel van de winst. Zo betaal je de marketing enkel als ze opbrengt en geniet je mee van hun reputatie die jij nog niet hebt.

 

Ga opzoek naar bedrijven of instanties die dezelfs klanten hebben dan jij nodig hebt en ook een zekere waarde zijn in de markt. Het moet iemand zijn die daarmee zijn reputatie verhoogt door jou aan te raden. Ze kunne via hun aanbeveling een extra krijgen.

 

Vb een boekhouder die een goede marketing consultant aanbeveelt en speciale deal heeft gemaakt voor hun toont aan zijn klanten dat hij het belangerijk vind dat zijn klanten groeien. Weinig boekhouders doen dit, alleen die dat om zijn klanten geeft.

 

Het is de snelste en goedkoopste manier om je te laten kennen en de bal aan het rollen te brengen. Je kan hen ook vragen om jouw folders op de toonbank te leggen of er een in de tas te steken als een klant iets koopt bij hun.

 

 

Hopelijk helpt dit.

 

David

Link naar reactie
  • 0

Goede avond,

 

Ik heb een studie gevolgt op gebied van marketing, dus kan er wel wat over kwijt.

 

Zoek locaties waar de doelgroep komt en doe aan bartering.

 

Echter heb ik ook een gewaagde guerilla marketing actie voor je ingedachte

 

Hiervoor laat u een professionele flyer maken.

 

Regelt mooie feesttenten.

(vergeet niet even te informeren voor eventuele vergunningen(gemeente en niet de organisatie))

 

Vervolgens gaat u bij de ingang van de 9 maandenbeurs staan en maakt u uw stand voor de deur(geeft hier een impressie van een hoeraa feest) en deelt hier de flyers uit.

 

U bereikt +50 000 potentiele klanten in een paar dagen met minimale kosten.

 

;)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben ongeveer 7 maanden geleden Hoeraaa.nl begonnen, dat zich richt op kinderfeesten en op de kinderopvang op locatie. Marketingtechnisch ben ik op dit moment voornamelijk bezig de kinderfeesten op de kaart te krijgen. Ik doe dit middels adverteren, flyeren (aan huis en direct aan de mensen), kaarten onder winkels verdelen, linken met andere bedrijven, google adword (geprobeerd) ik schrijf stukjes voor schoolkranten en hang volgende week posters op in diverse scholen. Ik krijg leuke reacties, heb aardig wat bezoekers op mijn site, (het aantal bezochte pagina's staat op bijna 20.000) maar er komen weinig concrete aanvragen binnen.

 

Mijn vraag is dan ook, wat kan ik nog doen om mijn bedrijf verder te laten ontwikkelen, wat vinden jullie van de site? en zijn er andere aandachtspunten die ik anders/beter moet verwerken...

 

Ik hoor het graag,

 

Met vriendelijke groet,

 

Saar

Flyer_Hoeraaa_nl.thumb.jpg.c93cf7168d6cf64e51e6f9d2f3e7edee.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hoi Saar,

 

Ik ben niet zozeer van de marketing als wel van de websites, mijn commentaar richt zich daar dan ook op.

 

Eerste indruk Homepage: waar gaat dit over? Ik zie feestende kinderen, zal iets met kinderen te maken hebben... Pas als ik de logo's goed bekijk zie ik dat je kinderopvang op locatie doet en kinderfeestjes organiseert; dit omdat ik de afbeeldingen kan lezen. Het internet is nog steeds primair een tekstmedium. Vertel mij op je homepage nu gewoon wat je doet en laat me daar niet naar raden.

 

Je logo en tagline (Dreams come true) doen je zaak ook geen goed. Je site moet uitstralen dat ze bij jou moeten zijn voor kinderopvang en kinderfeestjes OP LOCATIE. Je belangrijkste USP blijft nu onderbelicht. Dit zou ik met grote spoed veranderen.

 

Als ik verder door je site heen wandel, dan vallen me nog wat zaken op:

- De site is niet bijzonder geoptimaliseerd voor zoekmachines. In plaats van zogeheten H1 titels op je pagina's gebruik je afbeeldingen. Optisch misschien leuker, Google is er niet zo blij mee - de zoekrobot snapt namelijk geen plaatjes.

- Persoonlijk vind ik de typografie en kleurstelling niet passen bij het karakter van de site. Zwart, zinnen die kort op elkaar staan... Het komt op mij niet zo frivool en vrolijk over.

- De verschillende themafeesten komen niet terug in de navigatie. Waarom niet? De kans bestaat dat mensen nu niet doorhebben dat je dit soort feesten organiseert omdat je ze via afbeeldingen ontsluit op de pagina Kinderfeesten. Als je niet klikt weet je niet wat er allemaal achter zit. Ik betwijfel zelfs of Google ze heeft gevonden...

- Ik zou ook op een andere manier impressies geven van georganiseerde feestjes en opvangbeurten. Speelser met foto's omgaan en wellicht ook korte videofilmpjes inzetten?

 

Een laatste punt richt zich op je gebrek aan conversie op de site. 2 suggesties:

1. Op ieder pagina zijn er best veel items die stevig de aandacht vragen. Foto's en logo's vooral. Deze overschreeuwen eigenlijk jouw feitelijke call to action: neem contact met mij op. Ik zou wat gaan experimenteren. Maak op een pagina het fotoblok wat kleiner, wat meer ruimte voor tekst en daarnaast of er onder een grote button met iets als "Wil je ook het leukste kinderfeest thuis? Neem dan nu contact op!". Kijk maar eens of dat beter werkt.

2. Mensen trekken mensen aan. Laat tevreden klanten voor je spreken en vraag testimonials van je klanten.

 

Ik hoop dat je wat aan het bovenstaande hebt. Het is niet mijn bedoeling om je huidige inspanningen naar beneden te halen als wel om het eindresultaat te verbeteren. Succes!

 

Groet,

Frank

 

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Hallo Saar,

 

Ben het wel eens met iOptimze hiervoor. De HTML is een beetje terug naar de 90's. Toch vind ik je site heel compleet en qua content goed opgezet.

 

Een paar verbeterpuntjes die je snel kunt doorvoeren:

 

- Zet de tekst van kinderfeesten op je homepage

- Pas de title tags aan. Nu staat overal hoeraaa.nl - < paginanaam>. Je kunt voor zoekmachines beter wat keywords in de title doen. B,v. op de homepage

Kinderfeest in Utrecht? Hoeraa.nl verzorgt het hele partijtje of zo.

- Zet je KVK nummer op je contact pagina.

- Zet je adresgegevens in de footer (zo heb je op iedere pagina Utrecht staan, daar kun je op gevonden worden).

- Maak een sitemap (goed voor zoekmachines).

- Maak een tekst menu met alle soorten feesten die je aanbiedt, die kun je nu pas bereiken als je op een plaatje klikt; dat wordt denk ik makkelijk niet gezien (zonde).

 

Je logo ziet er een vlekkerig uit. Dat moet snel te verbeteren zijn.

 

Groeten,

Frank

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Saar: eigenlijk ziet alles er goed uit.

 

Maar misschien zit daar juist de bottleneck. Het ziet er zo goed uit dat het wat klinisch, professioneel, grootbedrijf-achtig en daardoor afstandelijk overkomt.

 

Ik mis emotie. Ook rep je nergens over het opbouwen van een relevant netwerk.

 

Een voorbeeld om te beginnen een relevant netwerk op te bouwen. Organiseer voor een toonaangevende kinderdagopvang de jaarlijkse opendag. Doe dit goed, professioneel en maak er een succes van. Vraag voor het organiseren zelf nul,nul aan het kinderdagopvangbedrijf, laat ze enkel de gebruikte materialen betalen (vingerverf, ranja, slingers en de huur van een attractie etc). Laat in de gebruikte uitnodigingen wel subtiel naar voren komen dat de opendag in goede banen wordt geleid door jouw bureau. Maak je op de dag zelf zoveel mogelijk vrij van operationele taken zodat je contact kunt maken en leggen met bezoekende ouderparen. Is dit iets om verder uit te werken?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.