• 0

Wie kan mij helpen om mijn super mooie opname studio in beeld en geluid op de...

Wie kan mij helpen om mijn super mooie studio in beeld en geluid op de kaart te zetten.

Hallo, mijn naam is jody koewe.

Ik ben muziekant en ook beeld schieter.

De studio is in den haag en is net afgebouwd in een pand, hartje den haag.

Ik heb een paar tegenslagen gehad bij de start van de studio. Net dat de muziekmarkt instorte begon ik me bedrijf.

Het bedrijf heb ik al 4 jaar maar omdat we de studio zelf hadden gebouwd duurde het 4 jaar voordat het klaar was.

Nu is het zo goed als klaar maar al het geld is op en mondtjes maat komt er eens een opdracht binnen.

Moet deze maand spullen gaan verkopen om te kunnen overleven.

Ik geloof er nog steeds in omdat ik een unieke studio en concept hebt.

Zou graag aan geintresseerden willen vragen om te reageren op mijn oproep.

Ik denk aan, subsidie...investeren...maar vooral advies op marketing en hulp hoe je dat doet.

Ik heb een website.

Www.hdsoundstudio.nl. En de zakelijke site.... Www.koewe.nl

 

Ik hoop op reacties van jullie.

Met vriendelijk groet

Jody Koewe

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een website.

 

Het heeft ongetwijfeld met de budgettering te maken en ook zal de intentie goed zijn, maar deze in iWeb geknutselde website zal je niet veel verder brengen. Als je dit in eigen hand wil hebben verdiep je dan op zijn minst een beetje in vindbaarheid door zoekmachines.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt idd zeker gelijk, ben hierook mee bezig om een betere vindbare website te maken. Alleen buget is er niet meer en moet weer vanuit niets beginnen, dat ik het fout ingeschat heb...is een feit. Ik leer er wel van en hopelijk is het niet te laat. Krijg ook net als jou veel kritiek op mijn ondernemen, maar als je de inhoud goed leest en mijn concept, is het toch nog zo slecht niet.

Ik heb in mijn brance niet veel concurentie, maar hoe maakt je dat duidelijk aan de man. Daar gaat het bij mij fout.

Heb zeker ook marktonderzoek gedaan, wie dit nog meer doen...als het om de videoclips gaat...alleen 20minutes site komt in de buurt. Als het gaat om muziekproducten filmen...zie ik weinig andere bedrijven die dit doen. Vooral uit het oogpunt gefilmt van een muziekant. Zelf ben ik een multiinstumentalist. Dwz, speel gitaar,drums bass,piano, zang enz.

Maar zo wie zo bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
  • 0

Totaal niet mijn stihl, maar er schoten mij wel wat creatieve gedachten door het hoofd.

 

Ga bij de uitgang van de Holland Got Talent opnamedag staan en verleid die mensen om een promootje te maken.

Of kijk eens hier

 

Op de locale zender TV Rijnmond kom je vaak van die tenenkrommend gekunstelde advertentiefilmpjes tegen. Kan je die in den Haag ontvangen? Kan je met je excellente beeld- en geluidtechnieken hen niet een beter product aanbieden?

 

Introotjes maken voor radiozenders?

Promo's maken voor bedrijven?

Op middelbare scholen een flyer ophangen om schoolbandjes te bereiken?

 

En haal op je website aub die schaduw achter de letters weg. Erg storend wat mij betreft.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Op middelbare scholen een flyer ophangen om schoolbandjes te bereiken?

 

Vraag mij af of Jody zich richt op schoolbandjes. Als je één stapje verder gaat (mits het je doelgroep is), dan is in Den Haag Ready to play i.s.m. Musicon (muziekschool Cesar Zuiderwijk - Golden Earing). Ze hebben webcast en aggatv (what ever that may be).

 

Ook is het een idee om bij impressario's/managers jezelf te profileren of... Misschien is een kennismakingsgesprek met Edwin Jansen (AT production en AT Events) een optie? Hij is tevens mede-operichting van de stichting Live, welke als doel heeft om voor diverse enternainment groups als gezamenlijke inkooporganisatie te fungeren. Nu weet ik dat Edwin altijd enorm druk is (momenteel op vakantie trouwens), maar dat hij zich wel altijd geïnteresseerd opstelt richting Haagse ondernemers in zijn branche ;)

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ziet de opnamestudio er prachtig uit, maar komt deze niet echt tot zijn recht op de website. Ik zou op de voorpagina beginnen met een paar prachtige grote foto's van de studio en het noemen van belangrijke USP's van jouw studio.

Ook zou ik de indeling van het menu aanpakken en wat verduidelijken. Kijk eens hoe websites van grote merken zijn ingedeeld.

 

Daarnaast heb je erg veel tekst (met vervelende schaduw) op de website geplaatst met redelijk veel spelfouten. Natuurlijk maakt iedereen wel eens een spelfout, maar ik heb er in korte tijd toch al redelijk wat kunnen ontdekken.

 

Hoe vinden klanten jouw studio op dit moment (via Google, mond-tot-mond reclame, YouTube)?

Hoe hebben klanten een opname in jouw studio ervaren? Wat vonden ze ervan?

Zijn er nog zaken die klanten op- en aanmerken, die belangrijk zijn om jouw studio nog verder te verbeteren?

Dit lijken mij belangrijke vragen die je jezelf moet stellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mikky , Super bedankt voor je reactie. Ik richt me eigenlijk op elke artiest.Ook proff maar zeker ook de amateur. Mijn studio is uitgerust met apparatuur vergelijkbaar met de "grote jongens". Ik heb hierin flink geïnvesteerd om zo de A kwaliteit te krijgen. Dit is dan op geluid. Op video gebied heb ik nog wel wat wensen, maar de clips die ik al heb gemaakt worden goed ontvangen als het gaat om kwaliteit en kunde.

Mijn toevoeging is dat ik voor een redelijk goedkope prijs een clip in elkaar kan zetten in de studio. Gericht op artiesten die alleen of met een groep komen.

Maar jou idee om met Edwin Jansen in contact te komen is geweldig. Bedankt hiervoor.

Mijn probleem is dat ik het moeilijk vind om contact te maken met mensen en dan daar na toe te gaan. In de studio zit ik in mijn domein en weet ik alles en sta er 200% achter, maar als het gaat om marketing...kan ik zeker nog wel wat leren.

Maar ik ga het zeker wel proberen. Alleen al de reacties op dit forum geeft mij kracht op te ondernemen. Zo sta ik er toch niet alleen voor, heb ik het gevoel. Ben mij vandaag ook aan het verdiepen voor een betere website van Joombla en een brief naar de BBZ. Ik vraag een periodieke uitkering aan tot de norm om toch zo alles te kunnen betalen en te groeien. Mijn plan was een half jaar geleden goed gekeurd door het IMK en de BBZ en kon 30.000 euro krijgen. Dit heb ik toch afgeslagen om dat ik via het pand waar ik zit ( gekocht met mijn broer ) een overwaarde van 32.000 euro had en die kon krijgen tegen 4% ipv de 8% van de gemeente. Dat scheelde best veel geld in de maand en had gegokt dat ik ook de uitkering niet nodig had. Maar toen begon voor mij de crisis pas echt en ga nu opnieuw alleen de periodieke uitkering aanvragen. Ik hoop dat het lukt, of ik moet komende tijd voldoende opdrachten binnen krijgen.....

Link naar reactie
  • 0

Je lijst met apparatuur ziet er netjes uit, maar is zeker nog niet compleet, vooral op het gebied van microfoons mis ik nog wel een hele hoop opname microfoons. Nu is het een hele grote investering, welke zich niet snel zal terug verdienen en vooral gezien je verhaal hierboven zou ik de duurdere microfoons gewoon inhuren. Maar haal de lijst met microfoons dan wel van de site af en zet er alleen merken op. Iets in de trent van:

 

Shure drumkit, Neumann overheads

 

Of

 

Diverse zangmicrofoons van toonaangevende merken zoals Shure, Sennheiser, Proell etc

Diverse instrument microfoons van merken als .....

 

Want als ik een studio zie met maar 1 Shure SM57 of maar 3 Neumann 184 en totaal geen andere shure, sennheiser, audio technica, dan ga ik al snel ergens anders kijken.

 

Het is maar een tip, kijk maar wat je ermee kunt.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jasper,

Je hebt helemaal gelijk...intussen heb ik idd de shure en sennheiser kits en meerdere neumanns, maar het lijstje nog niet aangepast . Ben nu ook met een nieuwe site bezig om dat allemaal te chekken en te verbeteren.

Maar bedankt voor de opmerking...zeer belangrijk.

Het moet ook duidelijker worden dat opname sound zo wie zo goed zit maar dat de core business videoopname is.

Dat is uniek in mijn studio..maar moet idd wel duidelijker..

 

grt Jo

Link naar reactie
  • 0

Doe je al iets met sociale netwerken?

 

Op facebook kun je een gratis bedrijfspagina maken die bijzonder goed gevonden zal worden in google. Als je van elk project iets plaatst op Youtube en dit weer koppelt aan facebook dan krijg je wat buzz in de wereld die misschien weer opvalt bij je doelgroep. Doe ook iets met twitter. Ik weet zeker dat je doelgroep ook op twitter te vinden is.

 

Ik weet niet wat het kost om iets te produceren in je studio maar je kan altijd overwegen om lokaal talent te sponsoren door hen het gebruik van je studio aan te bieden.

 

Wat je website betreft, als je iets op basis van wordpress wilt gaan doen mag je altijd aankloppen voor advies/hulp.

Link naar reactie
  • 2

Ik zit even te denken, maar als je dat video verhaal wil promoten zal je toch wel wat mooie voorbeelden moeten hebben.

 

Ik neem aan dat het X-factor filmpje door jouw gemaakt is. Meer voorbeelden zijn echt nodig.

 

En als tip voor je filmpjes, geel is niet leesbaar op een witte achtergrond, dus je naam is nu haast niet te lezen.

 

Omdat ik op Higherlevel al een aantal keer goed ben geholpen door andere ondernemers, zowel in advies als in fysieke hulp, wil ik je wel een keer helpen om een spectaculaire/mooie/speciale clip op te nemen waarin je je studio mooi promoot. Dus mocht je een keer voor een eigen promotie filmpje wat spullen nodig of extra handjes nodig hebben dan wil ik je als mede hagenaar best wel een keertje helpen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Dus mocht je een keer voor een eigen promotie filmpje wat spullen nodig of extra handjes nodig hebben dan wil ik je als mede hagenaar best wel een keertje helpen.

 

@Jasper

 

De kneus moet uiteraard een reus zijn...klote iPad... :)

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn probleem is dat ik het moeilijk vind om contact te maken met mensen en dan daar na toe te gaan. In de studio zit ik in mijn domein en weet ik alles en sta er 200% achter, maar als het gaat om marketing...kan ik zeker nog wel wat leren.

 

Even in de recht voor zijn raap modus... Besteed alsjeblieft als eerste prioriteit je contact-probleem. Je hebt vast een mooie studio en veel kennis, maar als je niet de potentiële klanten durft op te zoeken, dan wordt het helemaal niks. Kansloos dus.

 

Eer zijn in de omgeving vast wel HL-leden of andere ondernemers die je over deze drempel willen en kunnen helpen. Zodra je over deze drempel durft te stappen, zal je zien dat het zelfs leuk is om klanten te werven. Even uit je comfort-zone dus!

 

(mocht de toon van deze posting verkeerd vallen, bij voorbaat mijn excuus. luister in dat geval naar de inhoud)

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn probleem is dat ik het moeilijk vind om contact te maken met mensen en dan daar na toe te gaan. In de studio zit ik in mijn domein en weet ik alles en sta er 200% achter, maar als het gaat om marketing...kan ik zeker nog wel wat leren.

 

Even in de recht voor zijn raap modus... Besteed alsjeblieft als eerste prioriteit je contact-probleem. Je hebt vast een mooie studio en veel kennis, maar als je niet de potentiële klanten durft op te zoeken, dan wordt het helemaal niks. Kansloos dus.

 

Eer zijn in de omgeving vast wel HL-leden of andere ondernemers die je over deze drempel willen en kunnen helpen. Zodra je over deze drempel durft te stappen, zal je zien dat het zelfs leuk is om klanten te werven. Even uit je comfort-zone dus!

 

(mocht de toon van deze posting verkeerd vallen, bij voorbaat mijn excuus. luister in dat geval naar de inhoud)

 

Helemaal mee eens! Waarschijnlijk is het belangrijkste verkoopkanaal in jouw branche toch niet je website, maar loopt dit juist via mond op mond reclame. Hierin dus eerst investeren.Die website moet worden aangepakt, maar als je moet kiezen start dan met je netwerk. Ga naar plaatsen waar je potentiële klanten komen en spreek ze aan.

 

Zodra je wat geld hebt kun je, je website laten aanpassen, want ik denk wel dat daar potentiële klanten op kunnen afhaken.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

En moet hij dan zijn hele studio meenemen om zijn opdrachtgevers te overtuigen? Studio's zijn er zat in Den Haag, vooral heel veel kleine met bagger apparatuur. Hij zal toch echt iets moeten laten zien wil hij nieuwe klanten naar zijn studio toe trekken. Het zou ook kunnen met een folder, maar dta lijkt me dubbel werk.

Link naar reactie
  • 0

En moet hij dan zijn hele studio meenemen om zijn opdrachtgevers te overtuigen? Studio's zijn er zat in Den Haag, vooral heel veel kleine met bagger apparatuur. Hij zal toch echt iets moeten laten zien wil hij nieuwe klanten naar zijn studio toe trekken. Het zou ook kunnen met een folder, maar dta lijkt me dubbel werk.

 

Ik zit natuurlijk niet zo in die bedrijfstak als jij, maar zou een folder inderdaad niet beter werken? Die druk je zo bij iedereen in de handen. Ik ben het zoals ik al zei er wel gewoon mee eens dat die website moet worden aangepast! Mijn punt is alleen dat het warschijnlijk nog belangrijker is dat de eerste mensen gebruik maken van de studio, zodat zei dit met hun collega's kunnen delen. En ik denk dat het verrreweg het makkelijkste is om mensen te overtuigen, als je ze face-to-face een goed verhaal verteld. Misschien is het zelfs wel een idee om te proberen te zorgen dat je bestaande klanten (via korting =acties), nieuwe klanten voor je werven.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

We zitten tot een bepaalde hoogte in dezelfde markt. Het verkrijgen van videoproducties is een kwestie van naamsbekendheid opbouwen en mond op mond reclame. Naamsbekendheid doe je door inderdaad folders, kaartjes, websites te maken die er goed en strak uit zien. Mijn huidige website moet je nu zeker niet als voorbeeld nemen maar de nieuwe die binnenkort de lucht in gaat zal een mooi voorbeeld zijn. Als je wil kan ik voorbeelden sturen hoe de nieuwe straks eruit gaat zien?

 

Maar folders kan je bijvoorbeeld mooie neerleggen bij muziekscholen, oefenruimtes van bandjes, muziekwinkels e.d. Probeer eens uit te zoeken binnen het muziekcircuit of er een veelbelovende artiest of bandje is. Deze biedt je dan in eerste instantie aan om een gratis demo te maken bij je. Willen ze meer en het bevalt ze, heb je ze binnen. Daarbij zullen ze er over spreken met anderen.

 

Zorg binnen je huidige vrienden en kennissenkring dat men weet wat je doet en dat je dat ook goed doet. Sluit je aan bij forums binnen je vakgebied en wees daar ook actief. Verder zoals men hier al zei, social media, Facebook, twitter etc.

 

Succes! en op videogebied wil ik best helpen als je wil.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.