Mijn moeder en broer zitten in een V.O.F., zij verkopen antiek. Dit staat ook omschreven als bedrijfsactiviteit (incl. de verkoop dat koffie/thee en verpakte versnaperingen).Zij hebben 2 bemande winkels en 1 onbemande showroom (aan huis).
Aangezien de business de laatste jaren niet meer goed loopt, wordt 1 winkel verkocht en hebben we bedacht om de showroom (op a-locatie) op te knappen en te gaan verhuren aan een winkelier, waar ook belangstelling voor is. Deze showroom is maximaall 20% van het totale aantal m2 verkoop oppervlakte.
1) Mag deze "nieuwe" bedrijfsactiviteit zonder meer ingebracht worden?
2) Zo ja, moet dit gemeld worden/wat moet ik ondernemen?
3) Of moet eerst met de belastingdienst afgerekend worden om vervolgens een nieuw bedrijf op te starten? Dit laatste is uiteraard niet gewenst.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Heleen.1
Heleen.1
Beste leden,
Mijn moeder en broer zitten in een V.O.F., zij verkopen antiek. Dit staat ook omschreven als bedrijfsactiviteit (incl. de verkoop dat koffie/thee en verpakte versnaperingen).Zij hebben 2 bemande winkels en 1 onbemande showroom (aan huis).
Aangezien de business de laatste jaren niet meer goed loopt, wordt 1 winkel verkocht en hebben we bedacht om de showroom (op a-locatie) op te knappen en te gaan verhuren aan een winkelier, waar ook belangstelling voor is. Deze showroom is maximaall 20% van het totale aantal m2 verkoop oppervlakte.
1) Mag deze "nieuwe" bedrijfsactiviteit zonder meer ingebracht worden?
2) Zo ja, moet dit gemeld worden/wat moet ik ondernemen?
3) Of moet eerst met de belastingdienst afgerekend worden om vervolgens een nieuw bedrijf op te starten? Dit laatste is uiteraard niet gewenst.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groeten,
Heleen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32753-bedrijfsactiviteit-uitbreiden-met-verhuur-winkelpand/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag