• 0

Heb een idee, maar kan er niets mee...

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik vind het interessant om te lezen dat er meerdere mensen zijn die met goede ideeën rondlopen maar er weinig mee kunnen.

Ik zelf ben er ook zo een. Ik heb een idee om de files veroorzaakt door kijkers te verminderen dmv een filescherm.

Ik heb vooronderzoek gedaan op internet door naar andere uitvindingen te kijken ( http://www.filescherm.nl/?gclid=CNOQ1YKRjaoCFc2FDgod5lWjzw ) of

, maar daar kleven m.i. een aantal bezwaren aan die mijn idee niet heeft.

Het filescherm van dhr. Pluijmers (NPC) ziet er goed uit en is doordacht maar het duurt erg lang voordat dit scherm is opgezet. Het zelfde geld voor de calamiteitenscherm van Wilchem (

)

Mijn idee van een filescherm is sneller op te zetten en voorkomt daarmee dat de file groter word of zelfs dat die file verdwijnt!

Tevens kun je mijn idee van het scherm achter in de auto vervoeren, dus elke auto van RWS of politie kan het meenemen en opzetten.

Maar mijn probleem is dat ik het alleen op papier heb geschetst én ik heb geprobeerd om een schets te maken in Sketchup, maar dat het mij niet alleen lukt! Ik kom niet verder..

Ik heb iemand nodig die er meer verstand van zaken heeft ten aanzien van 3d CAD naar prototype naar product.

Ik hoop dat ik aan het juiste adres ben en dat ik met jullie antwoord verder kan.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

 

 

Tevens kun je mijn idee van het scherm achter in de auto vervoeren, dus elke auto van RWS of politie kan het meenemen en opzetten.

 

 

 

 

Hoeveel politieautos moeten er dan wel niet heen om een redelijk stuk af te kunnen zetten? ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Nu, als je het filmpje hebt gezien van NPC, dan zie je dat er 50 meter aan 1 stuk kan worden uitgelegd. Past dus 50 meter in 1 auto..

 

Heb geen filmpjes bekeken maar je zegt zelf : Tevens kun je mijn idee van het scherm achter in de auto vervoeren, dus ik ging ervanuit dat het bij deze niet kon.

 

 

Stel dat je een beter product hebt. Ik denk dat de levensduur van een scherm erg lang is,de aantallen zullen ook niet gigantisch zijn. Hoe denk je hier een boterham aan te kunnen gaan verdienen?

 

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

De levensduur van zo'n scherm zal niet heel erg lang meegaan. Denk maar aan de weersinvloeden: regen,wind,sneeuw. Maar mijn idee is om ook het product te verkopen in het buitenland. Europa is groot. En mocht het zo'n succesverhaal worden dan kan USA en China er ook wel bij ;)

Het scherm wat ik wil produceren is erg snel op te zetten dus het werkt file vertragend. Mijn punt is dat de automobilist vanaf de andere rijbaan geen gelegenheid moet krijgen om het ongeluk te zien. Hoe doe je dat? Door hem/haar het zicht te benemen. Als men niets te zien krijgt, dan hoeft men ook niet te kijken. En kunnen de hulptroepen (politie,ambulance,brandweer) hun werk doen.

Volgens de site van NPC zou dat scherm 50% in kijkfiles schelen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De Npc promoot uiteraard dat het veel file voorkomt. Heb gezocht naar test resultaten maar weinig vindbaar. Denk dat het zeker scheelt maar 50 pr vind ik veel. Mensen gaan toch kijken naar de schermen om iets op te vangen.( kunnen zelf een test gaan doen:) )

 

Als de levensduur niet zolang is door regen wind ed zal de koper er niet zo veel in zien , ze hebben geen zin het elke 3 maanden te vervangen.

 

 

Waarom zie ik die dingen nergens dan? Heeft dat een reden?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar zou die file er niet al staan voordat het scherm opgezet is? De politie moet immers eerst arriveren om het scherm op te zetten.

 

En zou een hoop lawaai en zwaailichten achter een zwart scherm voor veel mensen ook niet al interessant genoeg zijn om snelheid te minderen en de file te veroorzaken?

Link naar reactie
  • 0

De enige reden die ik kan bedenken waarom die schermen er nog niet staan is omdat ze nog niet goed zijn. Dat filmplje van NPC hebben versneld afgedraaid. Als ik zie wat ze allemaal moeten doen± boutjes, moertjes, plugjes.. Duurt allemaal veel te lang. Daar zit m de kneep..

 

En Wouter, ja er zal al een kleine file staan die naar de andere rijbaan kijken. Maar als de politie of Rijkswaterstaat is gearriveerd en dat scherm binnen een mum van tijd hebben opgezet, en vervolgens niets meer zien. Dan rijden ze wel door. Je moet eerst met je eigen ogen gezien hebben dat je niets door zo´n scherm ziet, voordat je het geloofd. Als men de volgende x weer het scherm ziet, dan kijk je niet meer.

 

Ik weet het, dit is erg positief natuurlijk, maar ik zit heel veel op de weg en ook ik ben nieuwsgierig naar een aanrijding en kijk wat er is gebeurd. En ja de zwaailichten helpen ook niet om kijkverkeer tegen te gaan. Maar door een scherm te nemen dat alleen wind doorlaat en het zicht ontneemt, dan hoef je de volgende x niet meer te kijken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo digit-all,

 

Uitwerken..schetsen omzetten naar 3d-cad....prototype maken.

Hier kan ik je mee helpen. Zo'n traject heb ik al vaker doorlopen.

De enige beperking die je wellicht zult moeten overwinnen is tijd en geld. Hoeveel? Dat is nu niet te voorspellen omdat het nog woorden zijn en een schets in jouw bezit.

Link naar reactie
  • 0

Onmiddellijk stopppen met de uitwerking van dit idee!

 

In het filmpje van filescherm komt de bedenker aan het woord. Bij de getoonde demonstratie was Rijkswaterstaat uitgenodigd maar die lieten verstek gaan ondanks dat het juist Rijkswaterstaat die burgers vraagt mee te denken. Voor je gaat investeren in CAD tekeningen en prototypes zou ik eerst maar eens kijken of er sowieso wel een betalende klant op jouw product zit te wachten.

 

Mijn advies, zoek eerst een klant en zet dan samen met hem een pilot op, vind je die klant niet bedenk dat dat je project grote kans heeft te mislukken.

Link naar reactie
  • 0

Zoals vaker hier op het forum wordt voorgesteld: kijk eens op espacenet of je idee al bestaat.

 

Met alleen (Engelse) zoektermen in te voeren kun je al een aardig overzicht krijgen. Om daadwerkelijk goede zoekresultaten te krijgen, zul je ook op klassen moeten selecteren.

 

Mocht je idee nieuw lijken te zijn, dan raad ik je aan om eens met een (beëdigd) octrooigemachtigde te gaan praten over de mogelijkheid er een octrooi op aan te kunnen vragen. Zomaar met een geïnteresseerde partij praten om de productie te bespreken kan ertoe leiden dat je idee helemaal niet meer beschermd kan worden. Het zou jammer zijn als je daardoor de mogelijkheid op een alleenrecht zou laten lopen...

 

Succes met je verdere ontwikkeling en neem maar contact op laat het hier maar weten als je verdere info nodig hebt!

Onze beëdigd Nederlands en Europees octrooigemachtigde verzorgt uw octrooien snel, deskundig en betrouwbaar. Voor een gratis adviesgesprek raadpleeg onze website: www.novopatent.nl

 

Octrooibureau Novopatent beschermt úw uitvinding

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties. Ik ben het mee eens om eerst een klant te vinden voor mijn product. Dat word in 1e instantie Rijkswaterstaat, omdat die er belang bij heeft. In dat filmpje zijn ze niet op komen dagen. Waarom niet? Misschien waren ze wel uitgenodigd, maar kon niemand komen of vonden ze het idee niet goed genoeg?

Maar dan komt wel het verhaal van het kip of het ei om de hoek kijken. Moet ik hun mijn idee uiteen zetten en hopen dat ze er niet mee aan de haal gaan?

Daarbij heb ik alleen maar wat schetsen en iets gefrobeld in Sketch Up. Komt ook niet overtuigend over denk ik.

Een duidelijke tekening staat ook professioneler. Ook voor het vragen van een octrooi lijkt me dit beter, of zie ik dit verkeerd?

Wat zouden de stappen zijn die ik als eerst moet doen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tevens kun je mijn idee van het scherm achter in de auto vervoeren, dus elke auto van RWS of politie kan het meenemen en opzetten.

Dat wil dus zeggen dat het scherm niet al te zwaar is. Wat is dan het risico dat het omvalt door een niet al te vlakke ondergrond of omwaait bij windkracht >5?

Link naar reactie
  • 0

Stap 1 bellen en interesse peilen, let daarbij op, iemand die het een prachtig idee vind maar verder op geen enkele wijze participeert is geen klant maar iemand die jou de hete kolen uit het vuur laat halen.

Het spreekt voor zich dat je in de eerste gesprekken niet het achterste van je tong laat zien, vertel waarom jouw idee beter is maar laat de verklaring waarom jouw idee beter is achterwege.

 

Begin met rondbellen om te kijken waar de interesse ligt bij Rijkswaterstaat. Als ze zelf al iets aan het ontwikkelen zijn dan is de kans dat RWS een klant wordt vrijwel nihil Ook zou je je concullega eens kunnen vragen waarom RWS niet gekomen is.

 

Als je een potentiele klant gevonden hebt die bereid is om naar je idee te kijken dan is het vroeg genoeg om na te gaan denken over zaken als bescherming, onderzoek of het niet al bestaat, prototyping etc etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Mocht je idee nieuw lijken te zijn, dan raad ik je aan om eens met een (beëdigd) octrooigemachtigde te gaan praten over de mogelijkheid er een octrooi op aan te kunnen vragen.

 

Dit komt op mij niet over als een onafhankelijk advies. Een octrooi vraag je alleen aan als de ROI van deze investering het toelaat.

 

Voor deze kleine nichemarkt, (west-europa, apart voor elk land, enkele andere dichtbevolkte rijke landen) zou ik daar nog eens goed over nadenken.

 

Zonder bewijs van het tegendeel zou ik dit idee promoten omdat je begaan bent met de verkeersveiligheid, en zou ik de vraag of je er winst mee kunt maken voorlopig niet stellen.

 

 

Ik zou me ook wat meer verdiepen in het onderzoek: hoe lang zijn de "kijk"files, is dit langer dan de files die normaal op hetzelfde traject plaatsvinden. Een file ontstaat door variatie van snelheid van de auto's, en daardoor overcompensatie van de bestuurders, dit geraakt in een vicieuse cirkel totdat het vaststaat. Wordt met dit idee de variatie in snelheid voldoende weggenomen om files te voorkomen? Bij welke dichtheid van auto's onstaan er met dit idee geen files meer terwijl die in de oude situatie nog wel ontstaan?

 

Ik stel het idee voor als een poreus (om de wind door te laten) doek dat je tussen twee palen kunt spannen. Ik zou eens met dit doek bij een politiebureau langsgaan om te vragen of ze er mee willen spelen, of je verder verwijzen.

 

 

Is een kijkfile zo'n groot probleem om elke politieauto / ambulance / branweerauto met zo'n ding uit te rusten?

 

 

 

(Kneus was niet van mij.)

Link naar reactie
  • 0

Het risico word gereduceerd tot nul, omdat het door een constructie onder aan het scherm stevig vastzit. Het scherm zal niet al te zwaar zijn, nee. Mijn innovatieve idee is, dat de schermen achter in de auto aan elkaar vast zitten en je dus weinig losse onderdelen hebt.

Het moet simpel maar effectief zijn vind ik.

Trouwens, ik heb naar octrooien gekeken maar de mijne zat er mi niet bij.

 

Er is al onderzoek gedaan naar de impact van de kijk files. Op de site van RWS staat een pdf bestand, waarin dat staat beschreven. Ik zal het opzoeken en de link hieronder zetten. Dit gaat dan over een calamiteitsscherm.

 

Gevonden: http://www.google.nl/m/url?ei=DcYlTsi9N9Ky8APMtI4E&q=http://www.incidentmanagement.nl/downloads/CalamiteitenschermDEF-LOW1.pdf&ved=0CBkQFjAB&usg=AFQjCNFxztDEnNRMuLdU-XpinEsdvc-30A

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik reed net op de a20 en daar hebben ze in de middenberm hoge struiken/bomen staan waardoor je de andere kant niet kan zien.... Overal doen,goed voor milieu en staat leuk.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Mijn innovatieve idee is, dat de schermen achter in de auto aan elkaar vast zitten en je dus weinig losse onderdelen hebt.

 

Dan heb je het risico dat het te zwaar wordt.

 

Wat ik zou doen: een scherm van een paar meter maken, een demonstratie geven aan belanghebbenden met:

 

+ruime onderbouwing onderzoek,

+kostenanalyse

+beoogde manier van deployment (pilotstudie)

 

a.d.h.v. input idee aanpassen/in de koelkast zetten.

Link naar reactie
  • 0

Na het lezen van de pdf die je gaf: Het gebruik van calamiteitenschermen zie ik dat mijn eerdere opvattingen redelijk naief waren.

 

Een scherm weegt bijvoorbeeld vaak meer dan 1500 kilo.

 

Edit:

 

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik vind het interessant om te lezen dat er meerdere mensen zijn die met goede ideeën rondlopen maar er weinig mee kunnen.

Ik zelf ben er ook zo een. Ik heb een idee om de files veroorzaakt door kijkers te verminderen dmv een filescherm.

Ik heb vooronderzoek gedaan op internet door naar andere uitvindingen te kijken ( http://www.filescherm.nl/?gclid=CNOQ1YKRjaoCFc2FDgod5lWjzw ) of

, maar daar kleven m.i. een aantal bezwaren aan die mijn idee niet heeft.

Het filescherm van dhr. Pluijmers (NPC) ziet er goed uit en is doordacht maar het duurt erg lang voordat dit scherm is opgezet. Het zelfde geld voor de calamiteitenscherm van Wilchem (

)

Mijn idee van een filescherm is sneller op te zetten en voorkomt daarmee dat de file groter word of zelfs dat die file verdwijnt!

Tevens kun je mijn idee van het scherm achter in de auto vervoeren, dus elke auto van RWS of politie kan het meenemen en opzetten.

Maar mijn probleem is dat ik het alleen op papier heb geschetst én ik heb geprobeerd om een schets te maken in Sketchup, maar dat het mij niet alleen lukt! Ik kom niet verder..

Ik heb iemand nodig die er meer verstand van zaken heeft ten aanzien van 3d CAD naar prototype naar product.

Ik hoop dat ik aan het juiste adres ben en dat ik met jullie antwoord verder kan.

 

Note to self: leer lezen :-[

Link naar reactie
  • 0

Hahah de praktische uitvoering van het idee is enigszins omslachtig omdat je inderdaad het helemaal moet opzetten ,maar doormiddel van advertentie's te plaatsen op zon scherm zou je eventueel kunnen bewerkstelligen dat het scherm winstgevend word in zowel verkoop en gebruik,goed idee !! hahah was je nog niet opgekomen he :P ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.