• 0

Heb een idee, maar kan er niets mee...

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik vind het interessant om te lezen dat er meerdere mensen zijn die met goede ideeën rondlopen maar er weinig mee kunnen.

Ik zelf ben er ook zo een. Ik heb een idee om de files veroorzaakt door kijkers te verminderen dmv een filescherm.

Ik heb vooronderzoek gedaan op internet door naar andere uitvindingen te kijken ( http://www.filescherm.nl/?gclid=CNOQ1YKRjaoCFc2FDgod5lWjzw ) of

, maar daar kleven m.i. een aantal bezwaren aan die mijn idee niet heeft.

Het filescherm van dhr. Pluijmers (NPC) ziet er goed uit en is doordacht maar het duurt erg lang voordat dit scherm is opgezet. Het zelfde geld voor de calamiteitenscherm van Wilchem (

)

Mijn idee van een filescherm is sneller op te zetten en voorkomt daarmee dat de file groter word of zelfs dat die file verdwijnt!

Tevens kun je mijn idee van het scherm achter in de auto vervoeren, dus elke auto van RWS of politie kan het meenemen en opzetten.

Maar mijn probleem is dat ik het alleen op papier heb geschetst én ik heb geprobeerd om een schets te maken in Sketchup, maar dat het mij niet alleen lukt! Ik kom niet verder..

Ik heb iemand nodig die er meer verstand van zaken heeft ten aanzien van 3d CAD naar prototype naar product.

Ik hoop dat ik aan het juiste adres ben en dat ik met jullie antwoord verder kan.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Doosje - Denken - en er was nog iets... oh ja! BUITEN!

 

Wie hebben er nou belang bij dat de files verminderen? Rijkswaterstaat? Mwoa, vanuit maatschappelijk oogpunt, maar als er een file staat doet dat de minister geen pijn. Werkgevers? Ja, als vertegenwoordigers meer afspraken op een dag kunnen plannen, en werknemers niet te laat op hun werk verschijnen scheelt dat tijd, geld, omzet. Verzekeraars? Misschien, van een file komt een file wat de kans op kop-staart botsingen vergroot.

 

Rijkswaterstaat zal het niet goedkeuren, maar ik denk dat verzekeraars wel schermen zouden willen financieren in ruil voor reclame op de doeken. "Gelukkig staat u aan deze kant. Nu maar hopen dat ze aan de andere kant van dit scherm verzekerd zijn bij Ohra."

 

Werkgeversorganisaties zouden het aan hun leden verplicht moeten zijn een bijdrage te leveren. En de KvK al helemaal. Die molochs hebben geld als water, maar er iets nuttigs mee doen, ho maar. Teveel politiek gekonkel en meer van zulks.

 

Twee volstrekt nutteloze suggesties voor jouw probleem. Maar misschien heb ik je wel geprikkeld om je gedachten op een ander spoor te zetten. Ik geloof niet in jouw product als anti-filescherm. Maar op wat voor andere manieren is jouw product wel te gebruiken? Als terrasoverkapping? Tuinhek? Paraplu? Anti-blaadjes-die-in-mijn-zwembad-waaien? Wie zouden dan je klant kunnen zijn? Lost het een werkelijk bestaand probleem op? Hebben ze er geld voor over?

 

"Als je op een doodlopende weg loopt, vervolg je reis dan in de tegenovergestelde richting."

- Zou een oud Chinees spreekwoord kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig staat u aan deze kant. Nu maar hopen dat ze aan de andere kant van dit scherm verzekerd zijn bij Ohra.....:Grinnik: inderdaad ik denk dat als je een goed idee hebt,je het ook wel kunt afdwingen om schermen te innoveren (reclames)alleen zou je kunnen zeggen ze mogen alleen in zwart wit,omdat het dan rustiger oogt...

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof niet in jouw product als anti-filescherm.

 

Het is evenwel een re-eel probleem, zoals de meerdere malen door mij aangehaalde pdf van 8 pagina's laat zien: honderden miljoenen per jaar aan maatschappelijke kosten en levensgevaarlijke situaties.

 

Andere toepassingen zijn uiteraard ook goed mogelijk en waarschijnlijk ook makkelijker te realiseren. Maar enthousiasme is ook wat waard, dus moet je wel iets vinden waar je je 100% achter kunt zetten.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit trouwens een van de beste idee-en die ik op higherlevel ben tegengekomen. Ik heb niet veel tijd, anders zou ik TS misschien wel een berichtje sturen.

 

Als je uitvinding werkt zoals je bedoelt (wat altijd twijfelachtig is zolang je het nog niet in de praktijk heb getest) en het goedkoop kunt produceren, is het grootste obstakel of de klant het ziet zitten, en per land heb je maar 1 klant. Voordat je al te veel doet moet je dus met de klant om de tafel.

 

Ik zou het idee in samenwerking met rijkswaterstaat verder uitwerken om een pilotstudie te doen, nadat je de adviezen van Highio en Nico bijvoorbeeld in de praktijk hebt gebracht en wellicht een mock-up/prototype/tekening heb gemaakt. Ik zou ook bekijken of bestaande (internationale) spelers interesse hebben in samenwerking. Daarmee vermenigvuldig je je slachtkracht.

 

Maar ik heb er nog niet al te diep over nagedacht...

Link naar reactie
  • 0

Het is evenwel een re-eel probleem, zoals de meerdere malen door mij aangehaalde pdf van 8 pagina's laat zien: honderden miljoenen per jaar aan maatschappelijke kosten en levensgevaarlijke situaties.

 

Als deze pdf juist is vind ik dat je het aan de samenleving verplicht bent om nu direct over jouw idee met RWS te gaan praten. Als het echt een goed idee is mag je het de gemeenschap niet onthouden. Ook niet vanwege eigen belang. Dan bedenk je maar een nieuw idee waarop je wel octrooi vraagt en een leuk verdienmodel aan kunt koppelen. Je bent creatief, dus dat is het probleem niet.

Link naar reactie
  • 1

Mwah, ik vind die fileschermen niet zo'n top oplossing hoor.. Ik kom het al enige jaren van tijd tot tijd tegen als ei van columbus voor de kijkersfile maar in de praktijk zijn ze alleen nuttig voor grote incidenten met een lange duur (meer dan 2 uur), en dat zijn er gelukkig relatief weinig. Rijkswaterstaat heeft zijn pijlen veel meer gericht op het snel van de weg krijgen van ongevallen, als van het afschermen daarvan.

 

Kijkersfiles ontstaan vooral bij "smalle snelwegen" met 2-3 rijbanen in elke richting en in het midden alleen gescheiden door de vangrail. en hier speelt ook direct het dilemma van de ruimte voor zo'n scherm, voor het opzetten moet vaak een extra rijbaan voor minimaal 15 minuten afgesloten worden en bij twee rijbanen komt dat dus feitelijk neer op een volledige afsluiting als het ongeval op de rechterbaan plaats vind (scherm staat meestal op de vangrail in de middenberm) en als het ongeval op de linkerrijbaan plaatsvind dan is vaak de vangrail geraakt waardoor het scherm daar ook niet op kan staan en hulpverleners ook niet graag hebben (of zelfs verhinderen) dat er anderen in hun werkgebied komen om schermen te plaatsen.

 

Ik denk dat de snelheid van opbouw of de gebruiksvriendelijkheid maar een kleine factor is in de keuze voor het plaatsen van het scherm, de politie zal geen schermen willen meenemen, deze komen op de snelweg so wie so alleen nog maar bij letsel ongevallen of op plekken waar (extra) rijbaan beveiliging nodig is of voor ongevalsonderzoek. In principe worden ongevallen opgelost door een weginspecteur van rijkswaterstaat. Een weginspecteur rijd alleen en zal bij aankomst op de plaats ongeval zich richten op het wegkrijgen van de voertuigen en beveiliging van het ongeval en het plaatsen van een (eenvoudig) scherm draagt niet het wegkrijgen en ook niet (direct) aan de beveiliging van het ongeval.

 

Kortom in eerste instantie, denk je (dacht ik ook) "dat is een topoplossing die anti-kijkschermen" maar in de praktijk blijkt dat het aantal keren dat je het kan gebruiken toch redelijk beperkt zijn, dat gecombineerd met het feit dat je eigenlijk maar 1 klant hebt (per land), maar ook de geldende normen voor de snelheid van opbouw (binnen 15 minuten) en inzetscrtiteria, in de randstad 45 min na het ongeval starten met opzetten als het afwikkelen dan nog minimaal 1 uur duurt, aan deze normen zal weinig te sleutelen zijn omdat ze ook zijn ingegeven door de benodigde responstijden van de weginspecteurs, zonder grote investeringen in extra inspecteurs en een extra opslag/opstel plaatsen voor kijkschermen zullen deze normen maar moeilijk naar beneden kunnen worden bijgesteld.

Vooral door deze factoren denk ik dat het erg moeilijk zal zijn dit idee nu succesvol naar de markt te brengen, er is denk ik te weinig winst te behalen met het sneller opzetten van schermen ten opzichte van de totale doorlooptijd die nodig is om een scherm te plaatsen.

 

Link naar reactie
  • 0

Goh, wat een hoop reacties. Mede - en tegenstanders van mijn idee. Is leuk om zo'n discussie te lezen.

Ik ben het in zoverre met Roel mee eens, dat ik maar 1 klant heb en dat is RWS. Maar het buitenland telt meerdere lidstaten en die kampen ook met dit probleem. Dus worden het alweer wat meer. ;D

 

Maar ik ben het er niet mee eens dat er een rijbaan afgesloten moet worden omdat ik mijn schermpje aan het opzetten ben. Nee, dit doe ik natuurlijk (zover mogelijk) aan de rijbaan waar het ongeval heeft plaatsgevonden.

 

En ik vind het een eer om van een aantal van jullie te horen dat dit idee een van de beste is die op higherlevel is geplaatst.Dank.. ;)

 

Ik ga dit allemaal nog doorlezen en een stappenplan maken. Helaas heeft zich niemand aangemeld die mij erbij kan helpen.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ga dit allemaal nog doorlezen en een stappenplan maken. Helaas heeft zich niemand aangemeld die mij erbij kan helpen.

 

 

Oei... Ondernemen is zelf doen. Eerst zelf beginnen, fouten maken, op je bek gaan, wonden likken en weer door naar het volgende leermoment. Er is niemand die je aan het handje meeneemt, daar heb je je moeder voor.

 

Maak een stappenplan en stel je vragen op dit forum. En als je heel goed kijkt zie je misschien dat zich al verschillende hebben gemeld om je verder te helpen. Maar je zult zelf de eerste stappen moeten zetten.

 

"Opportunity is missed by most people because it is dressed in overalls and looks like work."

- Thomas Edison

Link naar reactie
  • 0

Verzin een nieuwe wet:

 

Kijken naar ongelukken op andere rijbaan is strafbaar.

 

Vervolgens elke politie auto een camera met standaard meegeven die, gericht op verkeer aan de overkant de afremmende auto's en aangapen vastleggen.

 

Na het afhandelen van ongeluk kunnen de heren met de pet de kassa opendoen en boekjes vol gaan schrijven. Icm. radar en nummerplaat herkenning gewoon beeldmateriaal invoeren en de acceptgiros vallen automatisch bij de mensen op de deurmat.

 

Is sneller en de mensen leren snel om gewoon door te rijden. Of niet natuurlijk, maar dan worden ze bedankt voor het spekken van de staatskas.

Link naar reactie
  • 0

Zelf denk ik dat de oplossing misschien in duitsland al bestaat, daar zie je soms stukken vangrail waar nog weer om de 50-100 cm palen op staan. Als je daar met redelijk snelheid voorbij rijd kun je er niet meer tussen door kijken.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre voorkomen jouw schermen dat er ook maar iets gezien kan worden? Viel me vrij recent op dat ik juist door de schermen die bij de wegwerkzaamheden op de A20 geplaatst waren meer interesse had dan ik normaliter zou hebben. Ik kon namelijk nog steeds deels door de schermen heen kijken.

 

En, zou je idee niet meer aftrek kunnen vinden wanneer je juist een ander soort vangrail ontwikkelt waarin dergelijke schermen geïmplementeerd worden?

 

Heb je wel al enig idee wie bij Rijkswaterstaat je moet hebben dan? En, is het niet een idee om een partij als Peek Traffic er bijvoorbeeld eens bij te betrekken? Zij proberen voor zover ik van hun bedrijfsactiviteiten op de hoogte ben toch vaak met vernieuwende verkeersoplossingen te komen of uit te voeren. Hang me er even niet aan op, maar ik dacht dat zij vrij veel met Rijkswaterstaat samen werken.

 

Ik zal je straks wel even een pb sturen. Mijn partner weet hier vrij veel van.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De schermen die ze nu gebruiken bij wegwerkzaamheden die ken ik ook.. Die zijn nou niet bepaald gemaakt om er niet doorheen te kijken.

Ik zat er over na te denken óf het nou wel zo handig is om een een nieuw soort vangrail te ontwikkelen met een ingebouwd scherm. Het is erg duur en de problemen zijn er nu. Maar misschien als vervolgproject...?

 

Ik heb alvorens ik RWS heb gemailt, iemand van het bedrijf aan de lijn gehad. Die mevrouw vond ik al een beetje ongeinteresseerd en ze zou mijn mail naar de desbetreffend afdeling sturen. Jammer dat het zooo lang moet duren.

Peek traffic: daar heb ik nog niet aan gedacht. Wél aan Wilchem Salvage of RWS.

Ik ga meteen even naar hun website. Als je meer info hebt: graag. ;D

Link naar reactie
  • 0

Is sneller en de mensen leren snel om gewoon door te rijden. Of niet natuurlijk, maar dan worden ze bedankt voor het spekken van de staatskas.

En niet te vergeten heel veel boze mensen die het niet konden leren om gewoon door te rijden :)

Internetstad - Voor voordelige domeinnaam registratie en betrouwbare webhosting!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.