• 0

Inkomen in de weg van woning?

Hallo!

(goeie forum hoop ik)

 

ik heb een probleem ivm samenwonen.

Er is namelijk zon grens van ca. 34000 waaronder we moeten zitten om in een aangeboden woning te mogen.

Nu hebben ze de info van 2009 wel, waardoor het lijkt alsof we daar boven zouden zitten,

maar dat is nu helemaal niet meer zo. Sinds 2010 al niet meer, alleen is mijn belasting nog niet gedaan.

 

Die zou half augustus klaar zijn.

Nu wil de gemeente dus zo snel mogelijk iets zien waaruit mijn inkomen van 2010 blijkt.

Het hoeft niet het IB60 zelf te zijn van 2010, maar mag ook iets anders 'officieels' zijn.

 

Nu is mijn accountant op vakantie..

en vraag ik me af wat er gedaan kan worden!

 

Is die IB60 het enige officiele formulier?

Of kan de accountant ook iets opstellen waarin staat wat ik verdien wat in de tussentijd

als geldig kan worden beschouwd, zodat de gemeente ziet dat onze inkomensgrens

onder de 34.000 zit? ???

 

Want ik heb dit best snel nodig :-\

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op een IB60 staan alleen de inkomsten die bij de belastingdienst bekend zijn - inkomsten uit dienstbetrekking dus. In dat geval heb je ook een jaaropgave van de werkgever. In beide gevallen geeft het alleen maar aan welke inkomsten er in ieder geval zijn, niet dat dat ook daadwerkelijk alle inkomsten zijn.

 

De accountant kan ook een verklaring over de inkomsten afgeven, of een uitdraai van de (concept)resultatenrekening. Maar als hij met vakantie is, zal dat ook vrij lastig zijn.

 

Hou je zelf je boekhouding bij met een boekhoudprogramma en kun je daarvan een rapportage opstellen? Uiteindelijk is het aan de woningcorporatie om aan te geven waar ze genoegen mee nemen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

 

 

De accountant kan ook een verklaring over de inkomsten afgeven, of een uitdraai van de (concept)resultatenrekening. Maar als hij met vakantie is, zal dat ook vrij lastig zijn.

Inderdaad die uitdraai maken en als die er niet de belangrijkste facturen (verkopen en kosten) overleggen. In ieder geval iets doen. De woningcorporatie reageert dan vanzelf weer.

]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.